• mear1628
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik heb momenteel een Qnap210P met daarin 2*2TB in Raid.

Nu ben ik opzoek naar een (in eerste instantie goedkopere) HD MediaPlayer
Welke eisen heb ik:

Moet goed video kunnen streamen vanaf mijn Qnap219P.
Moet ISO bestanden met meerdere hoofdstukken achter elkaar kunnen spelen.
Moet een kinderlijk eenvoudige menu structuur (met plaatjes) hebben (onze kinderen moeten hem ook kunnen bedienen).
Moet in ieder geval een hdmi uitgang hebben.
Audio streamen vanaf mijn iTunes map (op mijn Qnap)
Moet stil zijn, dus liefst geen ventilator

Zou mooi zijn als er internet radio opzit.
Zou mooi zijn als je hem kunt bedienen via een touchscreen.

Heb wel eea gelezen, maar lang niet alle wensen en eisen van mij komen aan bod.
Dus mogelijk dat jullie nog ideeen hebben welke HD Media player (rond de 100 euro) ik zou moeten nemen.

Alvast bedankt, ook namens mijn gezin
Zou leuk zijn als XBMC er ook op kan.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je bedrag zit ook meteen vol maar.

Een speler met display lukt niet voor 100 euro.

Verder zijn er een zut 1073 gebaseerde spelers. zonder harde schijf en dongle redje je dat

http://tweakers.net/price...QHXmOiCVyam-mXlKVgY6SsXJ-
UWpvokVSlamMA5MBqjDLTOnJLWoWMmqWsnQyMgYROeC1CoZKNXW1gIA

Acryan mini wordt op veel plaatsen aangeboden.
Kent iemand dit apparaat?"HDMAX H1073 is ook zoiets.

let er met name op dat je een speler kiest met full dvd menu. ^^ die 2

Plaatjes moet je dan wel zelf in direcoty zetten (of met een hulpprpgramma), maar erg oud hoeven ze niet te zijn hiervoor. (pre -lezen werkt goed)
xbmc draait alleen op PC effectief, en die is een prijsklasse hoger.

/Edit QNAP is gewoon een samba server, dat wordt onderstuend. Voor dvd streamen heb je niet veel snelheid nodig, bekabeld gaat dat goed.

[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 26-11-2010 21:58 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• mear1628
Bedankt voor je reactie.

Mbt scherm, bedoelde ik een externe touchscreen scherm die ik nog heb staan (Maar dat zal wel moeilijk worden).

Prijs: op zich heb ik geen Wifi / HHD enz nodig, vandaar mijn gedachte van 100 euro.

Op de eerste link die in je reactie staat heb ik ook inderdaad gekeken, maar het probleem is dat dit vaak niet icm met de Qnap staat en je leest wel eens dat streamen vanaf een NAS server problemen kan geven.

Vandaar dat ik opzoek ben naar mensen die dergelijke ervaringen hebben.

• mear1628
nog andere mensen met tips of ervaringen?

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-02 21:02
Als je wilt streamen en je wilt 1080P materiaal bekijken, moet je rekening houden dit voor de Realtek speler niet probleemloos gaat. Ook het menu van de Realtek is in de basis niet geschikt voor kinderen (alleen maar tekst)

XBMC draaien op een losse mediaspeler kun je vergeten.

Mijn eerste gedachte is toch de WD TV Live. Dit vanwege de Sigma chip. Deze streamt gewoon beter
Is 1080P materiaal geen vereiste voor jou (dus geen problemen met af en toe een stottering in het beeld) dan is iedere Realtek speler ook een mogelijkheid

De WD TV Live Hub is denk ik een speler die veel van je wensen invult. Het probleem is alleen dat het een hagelnieuwe speler op de markt is en daardoor waarschijnlijk nog irritante kinderziektes heeft. Daarnaast is de prijs een stuk hoger dan de 100 euro die je noemt.

Mediaspelers in de prijsklasse die jij zoekt, doen wat ze doen moeten, media afspelen maar verwacht op gebied van audio en foto geen wonderen van de apparaten. Ze zijn primair bedoeld voor het afspelen van video.
Flitsende dingen als display op de apparaten, Fancy menu's etc moet je niet verwachten

Qnap is een degelijke NAS. Qnap is juist een van de merken waarbij het streamen geen problemen mag geven. Veel problemen die je leest komen uit onwetendheid van de gebruiker

[ Voor 21% gewijzigd door Athome op 27-11-2010 11:00 . Reden: toevoegingen ]

• mear1628
Is de WD TV Live Hub al verkrijgbaar in Nederland?
Kon het zo niet vinden.

Als ik jullie zo hoor zou ik toch naar een streamer van 200 euro (op zich heb ik niets aan een interne harde schijf)

• Athome
Kijk eens hier en hier

[ Voor 30% gewijzigd door Athome op 27-11-2010 19:08 ]

• mear1628
8)7

en nederlandse reviews :P

• mear1628
Engelse review:
http://www.anandtech.com/show/3990/western-digital-wdtv-live-hub-review

Heb nog niet echt de grote verschilllen tussen de WD TV Live en de HUB kunnen vinden.

Tot zoverre heeft de hub extra:
  • 1TB HDD
  • Nieuwe GUI, maar die schijnt ook in de Live te komen (ziet er wel top uit)
  • HDMI 1.4
Maar bovenstande heeft me nog niet overtuigd om voor de HUB te gaan

• Athome
Volgens mij zijn er ook niet echt grote verschillen.
Een iets ander chippie volgens mij en volgens mij, als ik het goed begrepen heb, gaat WD online media meer integreren in het apparaat. Qua ondersteuning voor media zit er niet veel verschil. Met de WD TV Live werd al zo ongeveer alles ondersteunt.

HDMI 1.4 heb ik zo mijn twijfels over. Volgens mij ondersteunt de gebruikte Sigma chip niet eens Blu-Ray 3D (waarvoor je HDMI 1.4 nodig hebt). De SBS (Side By Side) variant van 3D, die de kabel maatschappijen ook gebruiken wordt gewoon door HDMI 1.3 ondersteunt, Tevens is zijn er in SBS 3D nog wel het een en ander aan tekenfilms te vinden.

Bijft dan denk ik toch mijn eerste idee, de WD TV Live, staan. Ik heb deze zelf niet maar ben er wel benieuwd naar en heb er dus wel een goed gevoel over.

Een ander idee is de Dune Smart series maar dan zit gelijk weer in de 200+ prijsklasse. Het is een beetje raar gesteld met het aanbod. Je hebt rond/onder de 100 euro enorm veel keuze, al zijn ze bijna allemaal behoorlijk gelijk (Realtek chip). Daarna komt eigen het aanbod pas weer op gang boven de 200 euro. En dit zijn zonder uitzondering allemaal Sigma chips (8642 en 8643)

• mear1628
Zie momenteel te denken aan:
  1. WD TV Live
  2. Eniment 7080
  3. Mede8er MED500X
  4. Boxee
  5. Xtremer

[ Voor 5% gewijzigd door mear1628 op 28-11-2010 21:18 ]

• mear1628
Misschien nog wel een belangrijk punt.

Bij welke Media player kan je "shortcuts" maken.
Ik was laatst bij een kennis van mij die een ACRayan heeft, maar die moest iedere keer door het heel menu structuur heen om bij zijn netwerk mappen te komen.
Lijkt mij toch niet handig, zeker niet voor mijn kinderen :-(

• Athome
Geen enkele Realtek speler kan dit volgens mij. De WD TV Live weet ik eigenlijk niet
Pagina: 1