Ik kan meedoen aan een fietsplan via mijn werk en ben dus opzoek naar een goede mountainbike. Op dit moment heb ik een Gazelle en na 10 jaar is hij nog in goede staat. Deze gaat naar mijn broertje, dus tijd voor iets nieuws. Nu kwam ik een Batavus BA 2.3 tegen met de volgende specs:
27 versnellingen Shimano Deore XT
Frame materiaal Aluminium
Voorvork Verend, Rockshox Recon
Velgen Mavic
Spaken RVS
Banden Maxxis 2.25
Stuur Aluminium
Stuurpen Vast, aluminium
Handvatten Velo
Zadel Velo VL-1205
Zadelpen Vast, aluminium
Pedalen Wellgo M-21
Crank Shimano Deore Octalink
Afmontage achter Shimano Deore XT
Afmontage voor Shimano Deore
Remmen AVID ELIXIR-R
Shifters Shimano Deore XT
Een paar opvallende specs. Overal Deore XT, behalve voor. Dat is een "normale" deore. En de Crank is een Deore Octalink. Nu ben ik zelf geen kenner, maar dan ga ik me wel afvragen waarom dat dan zo is?
Is de kwaliteit hiervan wellicht minder om de kosten te besparen? Veder heeft hij Hydraulische schrijfremmen. En vind ik m er erg mooi uitzien.
Nu kan ik deze voor rond de 1120 Euro aanschaffen (adviesprijs €1.399). Is dit zijn prijs waard? Ik hoor graag jullie mening.
O, en een plaatje:

Extra Specs:
http://www.batavus.nl/col...ietsen/BA-1_1/BA-2_3.html
27 versnellingen Shimano Deore XT
Frame materiaal Aluminium
Voorvork Verend, Rockshox Recon
Velgen Mavic
Spaken RVS
Banden Maxxis 2.25
Stuur Aluminium
Stuurpen Vast, aluminium
Handvatten Velo
Zadel Velo VL-1205
Zadelpen Vast, aluminium
Pedalen Wellgo M-21
Crank Shimano Deore Octalink
Afmontage achter Shimano Deore XT
Afmontage voor Shimano Deore
Remmen AVID ELIXIR-R
Shifters Shimano Deore XT
Een paar opvallende specs. Overal Deore XT, behalve voor. Dat is een "normale" deore. En de Crank is een Deore Octalink. Nu ben ik zelf geen kenner, maar dan ga ik me wel afvragen waarom dat dan zo is?
Is de kwaliteit hiervan wellicht minder om de kosten te besparen? Veder heeft hij Hydraulische schrijfremmen. En vind ik m er erg mooi uitzien.
Nu kan ik deze voor rond de 1120 Euro aanschaffen (adviesprijs €1.399). Is dit zijn prijs waard? Ik hoor graag jullie mening.
O, en een plaatje:

Extra Specs:
http://www.batavus.nl/col...ietsen/BA-1_1/BA-2_3.html
Uncomfortable silence can be so loud...