Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies aankoop Mountainbike

Pagina: 1
Acties:

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11 19:37
Ik kan meedoen aan een fietsplan via mijn werk en ben dus opzoek naar een goede mountainbike. Op dit moment heb ik een Gazelle en na 10 jaar is hij nog in goede staat. Deze gaat naar mijn broertje, dus tijd voor iets nieuws. Nu kwam ik een Batavus BA 2.3 tegen met de volgende specs:

27 versnellingen Shimano Deore XT
Frame materiaal Aluminium
Voorvork Verend, Rockshox Recon
Velgen Mavic
Spaken RVS
Banden Maxxis 2.25
Stuur Aluminium
Stuurpen Vast, aluminium
Handvatten Velo
Zadel Velo VL-1205
Zadelpen Vast, aluminium
Pedalen Wellgo M-21
Crank Shimano Deore Octalink
Afmontage achter Shimano Deore XT
Afmontage voor Shimano Deore
Remmen AVID ELIXIR-R
Shifters Shimano Deore XT

Een paar opvallende specs. Overal Deore XT, behalve voor. Dat is een "normale" deore. En de Crank is een Deore Octalink. Nu ben ik zelf geen kenner, maar dan ga ik me wel afvragen waarom dat dan zo is?
Is de kwaliteit hiervan wellicht minder om de kosten te besparen? Veder heeft hij Hydraulische schrijfremmen. En vind ik m er erg mooi uitzien.

Nu kan ik deze voor rond de 1120 Euro aanschaffen (adviesprijs €1.399). Is dit zijn prijs waard? Ik hoor graag jullie mening.

O, en een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.batavus.nl/images/10-1007-1252-1497-1952.jpg
Extra Specs:
http://www.batavus.nl/col...ietsen/BA-1_1/BA-2_3.html

Uncomfortable silence can be so loud...

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:37

Vos

AFCA

Ik denk dat je het verhaal beter hier kunt plaatsen:

Het grote mountainbike topic (deel 13)

Overigens mis ik waarvoor je hem precies wilt gebruiken. Ritjes door de bossen in NL? Ga je er ruiger werk mee doen? Ritjes naar je werk i.c.m. af en toe het bos in?

[ Voor 41% gewijzigd door Vos op 26-11-2010 18:52 ]

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11 19:37
Vos schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:51:
Ik denk dat je het verhaal beter hier kunt plaatsen:

Het grote mountainbike topic (deel 13)

Overigens mis ik waarvoor je hem precies wilt gebruiken. Ritjes door de bossen in NL? Ga je er ruiger werk mee doen? Ritjes naar je werk i.c.m. af en toe het bos in?
Ah ja, goed dat je het zegt. Wordt voornamelijk toch fietspaden/stad werk waarbij ik zo nu en dan toch het bos in wil. Dus een beetje van beide, maar de meeste kilometers worden toch op de weg gemaakt.

Overigens wil ik m best in de mountainbike topic plaatsen. Maar hij staat al hier. Ik wacht even de reacties af en anders stel ik mn vraag daar en vraag ik of ze hier een slotje willen plaatsen.

[ Voor 15% gewijzigd door erickov op 26-11-2010 19:21 ]

Uncomfortable silence can be so loud...