Toon posts:

Homecinema set aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een Sony DAV-F300 Homecinema set gekocht en die wil ik aansluiten op mijn Philips 32PFL3404/12 Televisie. In de handleiding van Sony staat dat ik de audio moet verbinden m.b.v. een RCA 2x tulpstekker. Het probleem is dat mijn televisie deze output niet heeft, er zit alleen een SPDIF output in. Ik ben nu opzoek naar een manier om deze twee aansluitingen met elkaar te verbinden maar tot nu toe is de enige manier die ik ben tegengekomen een converterkastje van 50 euro, nou vroeg ik me af of er een betere/goedkopere manier is om dit te doen.

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Die Sony DAV-F300 heeft gewoon optical in volgens mij...

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt, maar ik weet hier zeer weinig vanaf en weet ook niet precies wat dat inhoud, want mijn televisie komt nog heel ouderwets via de analoge kabel :)

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:54
je kan toch gewoon een optische kabel in je tv en home cinema set prikken?

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:14
Ik zou een beginnen met het posten van de aansluitingen van je tv en je reciever. Kunnen wij aangeven hoe je het aan wil sluiten.

Zijn er naast je tv/reciever nog meer dingen die er aangesloten moeten worden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een Wii op de componenten aansluiting zitten, een PS2 op de scart. en de HC zit in een HDMI aansluiting. Verder hoeft er niks aangesloten te worden behalve de audio dan natuurlijk

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

In [FAQ] Audio is een deel over optische aansluitingen en wat het inhoudt. En sowieso staat er in de manual van de TV waar die uitgang voor dient. Je moet ook niet blind op de manual van de receiver af gaan, altijd de diverse manuals naast elkaar leggen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
http://www.p4c.philips.co.../32pfl3404_12_pss_aen.pdf
Other connections: S/PDIF out (coaxial)
http://www.sony.lv/produc...v-f300/tab/technicalspecs
Audio Line IN (Coaxial) NO
...
Audio Line IN (Optical) 1
Je TV heeft alleen coax uit en je receiver alleen optical in...

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan komt het er op neer dat ik zo'n adapter moet kopen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:42:
Dus dan komt het er op neer dat ik zo'n adapter moet kopen?
Ja, zoiets dus. Kost ook de hele wereld niet.

http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=371

Verwijderd

Topicstarter
Oh dat valt best mee ja :), maar nog even voor de duidelijkheid (sorry weet hier echt bijna niks vanaf). Als ik dit kastje koop moet ik met een SPDIF kabel van de SPDIF output van mijn televisie, naar de coaxiale input van het kastje gaan en vervolgens van de optical output van het kastje naar de optical input van mijn home cinemaset gaan met een optical audio kabel?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

Aansluiten gewoon zo:
TV - digitale coax kabel - converter - optische kabel - Sony DAV-F300

Aangezien alles maar op één manier past moet het geen probleem zijn. Overigens is S/PDIF geen aansluiting maar een standaard die twee vormen heeft: digitale coax en optische toslink. Een S/PDIF-kabel zegt dan ook niets.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Ok nu is het helemaal duidelijk, heel erg bedankt voor je hulp en ik ga dat kastje en de benodigde kabels bestellen :)
Pagina: 1