Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien

Pagina: 1 ... 27 ... 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

aicaramba schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:00:
Ohja.. Ik wist er wel al van.. Niet aan gedacht om hier te plaatsen..

Wel kl*te. SC2 wordt sowieso al voorbij gestreefd door LoL en DotA 2.. Maar van de andere kant zijn er nog steeds veel SC2 toernooien.
Sja ikzelf speel ook geen SC2 meer in het begin wel veel gedaan maar gewoon de interesse verloren op een gegeven moment, waarschijnlijk door de keiharde learning curve die erin zat en de community was/is nogal elitist waardoor nieuwe spelers die voor advies naar bijvoorbeeld teamliquid forums, keihard de grond in werden gestamped en betiteld als go play <insert random game x>.

Ik denk dat dat ook bijzonder meetelt in de beslissing van MLG, de game was gewoon niet toegankelijk voor beginners buiten alle andere problemen om, dat MLG ermee stopt (ben ik van mening) dat het al downhill ging sinds MLG de gold memberships aanpaste en het aantal events naar benden bracht, duurdere subscriptions voor minder content.

Kortom mensen verlengden hun abbo's niet, MLG minder inkomsten gaan budget cuts uitvoeren op de tournooien , waarop die weer achteruit ging en nog meer viewers verloor.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Nja.. Ik heb wat geprobeerd om into LoL of DotA 2 te komen, maar voor mijn gevoel is de learning curve daar veel hoger. Bij SC2 kun je in principe gewoon beginnen en tegen de slechtste van de slechtste worden geplaats.. Bij LoL en DotA (heb ik het idee) dat je voor dat je het spel ook maar aanraakt al een hoop dingen moet weten. Met name bij DotA heb ik dat, bij LoL kan ik wel een potje mee spelen en niet volledig fuckuppen (denk ik)..
Ook als ik LoL of DotA 2 kijk heb ik geen flauw idee wat er nou echt gebeurt, terwijl dat bij SC2 goede micro of multitasking me direct boeide.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Bij mij is het juist omgekeerd waar ik SC2 een keiharde learning curve in vond zitten vind ik het op dit moment "nog" niet bij LoL maar ja dat speel ik pas sinds begin deze week, tevens heb ik bij LoL ook niet het gevoel must reach higher ranks omdat je helemaal geen ranked play mag doen tot je Summoners ( zeg je profile ) lv30 is, waardoor je op ranked toch al wat meer weet ten opzichte van SC2 waar je gewoon echt totaal blank in league play kan stappen.

Eitherway ook al was het een keiharde learning curve in SC2 heb ik me bijzonder ermee vermaakt, ook de entertainment waarde was erg leuk om naar te kijken gedurende de Wol fase omdat er constant new things gebeurde terwijl als ik nu naar een hots tourney kijk je eigenlijk altijd dezelfde metagame ziet, de variatie is er naar mijn gevoel uit.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nou RO8 zijn wel een tegenvaller imo tot nu toe. Koreanen waren allemaal als tweede in hun groep geeindigd, maar desondanks wordt RO4 weer zo ongeveer compleet Koreaans toernooi. En de games waren nou ook niet geweldig, het was niet zozeer dat de Europeanen kansloos werden ingemaakt, maar meer dat ze juist kans hadden en dat weggooide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Weet iemand of er een rebroudcast komt van de Finale in Korea tussen Maru en Rain (ik weet de score nog niet dus aub geen spoilers :)
Ik kon ze hier voorheen zien http://www.twitch.tv/wcs_osl/profile maar er staat nog niets bij volgens mij.

mmm volgens mij zie ik http://www.twitch.tv/wcs_osl een rebroudcast maar die staat niet tussen http://www.twitch.tv/dire...0Heart%20of%20the%20Swarm vaag

Nu moet ik kiezen tussen leuke potjes van Grubby VS Vortix of de OSL finale KR.... lastig :P FWP

[ Voor 37% gewijzigd door thewizard2006 op 10-08-2013 18:57 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Bij deze heeft Grubby mijn vermoeden bevestigd, Vortix naar huis gespeeld op indrukwekkende wijze :)

Ik zie 'm de finale halen en verliezen tegen MMA, al zal het sowieso close worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Laat het hem maar helemaal winnen. Lijkt me echt een ongelooflijk sympathieke jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hij mag inderdaad ver komen, komt over als een goede jongen.
Echter, photon overcharge vormde weer een belemmering om iets van damage te kunnen doen als zerg.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Fietsbel schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:32:
Hij mag inderdaad ver komen, komt over als een goede jongen.
Als dat de criteria zijn om te winnen dan vraag ik me af waarom Naniwa zo ver komt. Wat een kwal :/
Echter, photon overcharge vormde weer een belemmering om iets van damage te kunnen doen als zerg.
Zelfde probleem heeft uiteraard Terran. Wat mij betreft wel een nerf waardig.

Verder heeft Grubby vandaag erg goed gespeeld. Waren leuke matches om te kijken. Hopen dat hij niet eenmalig zijn niveau is ontstegen maar dat hij het door kan zetten. Kan natuurlijk niet een Koreaan winnen op een WCS EU....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
thewizard2006 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:39:
[...]

Als dat de criteria zijn om te winnen dan vraag ik me af waarom Naniwa zo ver komt. Wat een kwal :/

[...]

Verder heeft Grubby vandaag erg goed gespeeld. Waren leuke matches om te kijken. Hopen dat hij niet eenmalig zijn niveau is ontstegen maar dat hij het door kan zetten. Kan natuurlijk niet een Koreaan winnen op een WCS EU....
Tsja sommige spelers zijn wel goed, maar sociaal compleet gestoord. Denk hierbij aan een Naniwa, of Idra toen hij nog speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Haha, ja dat is ook niet mijn favoriete speler. Vreselijk figuur.
[...]

:P wat betreft protoss denken we hetzelfde.
Wat kon vortix eigenlijk nog meer doen om te winnen? een direct gevecht is slecht ivm forcefields,timewarps, guardian shield en storms..., muta harassment? gaat lastig als de basis photon canons heeft. Wat blijft er dan over? misschien wat meer banelings ? i dunno.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Idd :) Al zijn m'n verwachtingen niet heel hoog. Er was erg weinig harass van Vortix: dat zal bij Duckdeok en eventueel MMA wel anders zijn. Die hebben niet zo'n probleem met Planetary Nexus.

Gisteren nog een vod gekeken van Polt.. Ik dacht dat MMA een monster was, maar Polt leek wel z'n beste games ooit spelen: Als dat mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:43
Hoelaat moet Grubby vandaag weer spelen?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Pedr0 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 08:29:
Hoelaat moet Grubby vandaag weer spelen?
Ik heb nog geen officiele tijden gezien, maar ik neem aan dat net als vorig seizoen eerst de consolation matches voor de plekken in de seasonal finals worden gespeeld (2 series tussen de Ro8 verliezers). Daarna zijn de semis aan de beurt. Grubby zit aan de onderkant van de bracket, dus ik verwacht dat zijn serie als laatste is van de 2 semis.

Kortom: ik gok eind van de middag / begin van de avond.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
FrankoNL schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:29:
Laat het hem maar helemaal winnen. Lijkt me echt een ongelooflijk sympathieke jongen.
Enige hoop voor Europa ja, maar ik moet zeggen dat ik hem niet veel kans geef. Duckduck zie ik nog steeds als een relatief zwakke tegenstander, dus misschien haalt hij de finale. Maar denk dat andere Europeanen meer kans hadden gehad, jammer genoeg speelde ze niet geweldig gisteren, ze hadden alle 3 wel kunnen winnen.

En een Naniwa heeft inderdaad nogal een temperament, aan andere kant had ik liever dat hij doorging dan het Koreaanse onderonsje dat we nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het duel van Hasuobs en welmu niet gezien, wel die van Naniwa vs Vortix. Niet verder lezen als je de match nog niet hebt gezien :P

Jammer dat Vortix een paar foutjes maakte. Geklaag over photon overcharge laat ik maar achterwegen :P Toch is het belachelijk hoe duidelijk het weer was hoe beperkt zerg is tegen een turtle protoss. Vooral in game 3 was dit goed te zien. Je parkeert je leger bij je natural en met je warpprison maak je alles af. 5 zealots bij de 4e basis, vliegt je warpprison door naar de main, daar warp je nog even 10 zealots in, wat gelijk is aan 20 food. Static defense had vortix niet omdat hij z'n food nodig had voor een groter leger. Zijn ling runby werkte ook niet omdat er 1 zealot stond en canons. Een counterattack kon vortix niet doen wegens de hoeveelheid voidrays en storm. Match 4 was om te kotsen, 2 immortals en een constante lading aan zealots, lekker makkelijk. En die laatste tactiek zal wel flink gekopieerd gaan worden op de ladder want zoiets kun je eigenlijk niet verdedigen. Zelfs zerg kan niet eens zo snel units produceren. Timewarp, MC, units ter plekke inwarpen en een counter attack is niet mogelijk.
Dat Naniwa lachend en direct naar Vortix gaat om een handje te schudden was puur om te zieken. Vreselijk walgelijk persoon is het, keer op keer. :P lekker goed voor m;n bloeddruk haha ;)

Hopelijk doet Grubby het straks goed, dat zou mooi zijn! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Fietsbel op 11-08-2013 14:59 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik heb die niet gezien, maar laten we wel wezen toen het omgekeerd gebeurde en Naniwa niet de hand van diegene aannam werd het argument van 'offensive handshake'. Oftewel laten we maar gewoon accepteren dat je als winnaar de hand van de verliezer mag schudden ;)

Verbaasd me wel dat ze niet standaard formaat hebben gebruikt om beste twee uit groep van 4 te winnen, lijkt me eerlijker voor de verliezers ronde. (Bij winnaars hoeft dat niet, omdat die allemaal door gaan naar WCS world, en het gaat er daar om wie er eerste wordt, maar bij verliezersronde ging het alleen erom wie er eerste twee werden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Twee games op een rij verloren door Grubby omdat hij zinloos zijn MsC achterliet, en bijna serie verloren doordat hij weer zijn MsC zinloos achterliet, en met heel veel geluk gewonnen. Als hij nu 4 keer achter elkaar het doet ga ik huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dayum wát een vierde game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Lekker Grubby <3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ninja probe transfer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Helaas geen finale, tenzij er nog een mirakel gebeurt... jammer het zat er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Yup helaas :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Nop, als hij die tweede en derde game beter had gespeeld had Grubby misschien gewonnen.

Geen enkele Koreaan verslagen in dit weekend :/.
Sfinx- schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:20:
Helaas geen finale, tenzij er nog een mirakel gebeurt... jammer het zat er wel in.
Ik denk dat dat het hele weekend wel samenvat: Het zat er wel degelijk in, maar het kwam er niet uit.

[ Voor 74% gewijzigd door Sissors op 11-08-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Bah, wint er weer zo'n korean die net om de hoek komt kijken... Het is gewoon niet leuk meer. Grubby speelde wel goed, die comeback was geniaal, zoiets is nog nooit vertoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Il 2 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:53:
Bah, wint er weer zo'n korean die net om de hoek komt kijken... Het is gewoon niet leuk meer. Grubby speelde wel goed, die comeback was geniaal, zoiets is nog nooit vertoond.
Dat is dan ook wel weer overdreven, heb wel is meer mensen keihard zien terug komen van een 2-0 bijvoorbeeld.

Maar ja het was jammer :), en MC kreeg goed om ze oren in de laatste match

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Had duckduck als zwakste ingeschat van de RO8, toch niet verwacht.

En het ging er niet zozeer om dat je in punten kan terugkomen, maar hoe verschrikkelijk ver hij achter lag na dat gevecht. Was knap dat hij terugkwam, maar ook zijn eigen stomme schuld dat hij zover achter kwam te liggen. (Ja ik weet dat hij nog steeds heel veel beter is dan ik ben, maar 3 games op een rij (bijna) verliezen doordat je je MsC suicide is wel onhandig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Mooi om te zien dat zo'n jongen (Duckdeok) zo blij is met zijn overwinning. Dat maakt toch wel een hoop goed. Eens geen robot Koreaan. Zag bij Maru vs Rain ook geen emotie in de finale.
Helaas niet AM kunnen kijken aangezien dat midden in de nacht is hier maar had toch wel graag Teaja vs Polt en Polt Jeadong willen zien.

Verder heb ik toch wel erg genoten van Grubby zijn games. Ik denk dat dit mede komt doordat hij Nederlander/Europeaan is. Zelfde heb ik met het Nederlands elftal voetbal. Doet me verder niets maar als er eens een EK of WK is dan leeft het op :) (hiermee doelend op Protoss terwijl ik meer Terran fan ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Laatst online: 13-09 12:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb net de re-run zitten kijken van de europese finale. Enorm zeg, wat een kerel die Duckdeok. Inderdaad mooi om te zien dat hij oprecht blij was met zijn overwinning. Fantastisch spannend op en af gaand spel, mooie beslissingen en stalen zenuwen van alle spelers. Genieten om naar te kijken.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Kolere, Global Ranking in WCS: top 13 zijn Koreanen.....*zucht* Blijkt toch dat die Koreanen, m.n. in SC, een echt topsport klimaar hebben in E-sports. Net zoals wij voorlopen met voetbal.
Op het topniveau zie ik niet hoe een Z van een T kan winnen. Bio/mines combo vergt zooooveel concentratie om tegen te vechten. Ik heb het idee dat voor een Z de margin of error veel kleiner is dan voor een T. Je moet als Z verdedigen tegen erg mobiele drops, uitkijken waar die mines liggen en op 1 of andere manier T bijbenen in tier en upgrades. Waarom maakt een Z zo relatief weinig static defences in mid game? Op het moment dat je als Z op 3-4 bases zit dan float je al vrij veel mins. Is dat omdat je dan larvae eigenlijk volledig nodig hebt om je army in stand te houden en dus niet aan drones kan besteden?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• thewizard2006
En de enige reden waarom dit er "maar" 13 zijn is omdat de Koreanen ook tegen elkaar spelen. Zie het als Ajax of PSV die kampioen kunnen worden in NL maar als ze bijv in de engelse of spaanse competitie zouden spelen worden ze 6e of lager. En andersom natuurlijk ook ploegen als Tottenham, Newcastle en Everton die in engeland tot de subtop horen maar in NL mee strijden om het kampioenschap.

Verder snap ik je comment over de zerg niet echt. Dan kan ik net zo goed zeggen je doet je zerg army A move en als ze dood zijn heb je binnen een paar seconden weer een nieuw leger.
Je bent met zerg veel sneller dan terran met je lings om drops te counteren. Daarnaast kan je prima wat static defence maken en kan je met muta's redelijk makkelijk drops uitschakelen

• Sissors
  • Niet online
Als je nu kijkt naar WCS KR premier league voor volgend seizoen, zijn 9 van de 32 zerg. En 12 van de 30 in de Up and Down waren zerg. Oftewel afgelopen seizoen had zerg dan wel moeite om in de top 8 te komen ofzo, maar als je kijkt naar de top 30-40 is zerg prima vertegenwoordigt. Ook als je kijkt hoe ze in de leagues zijn vertegenwoordigt heeft zerg weinig te klagen.

Koreanen hebben inderdaad betere infrastructuur voor SC2 pros, en ook wat meer cultuur waarschijnlijk. Ze waren daar nog allemaal druk broodwar aan het spelen toen het volgens mij in de rest van de wereld wel redelijk dood was.
Ik ben ook benieuwd wat blizzard gaat doen qua region locks. WCS AM heeft het eigenlijk echt nodig, daar blijft weinig Amerikaans over, en dat zal Blizzards bedoeling niet zijn, redelijk het omgekeerde. Aan de andere kant in Europa werkt het wel weer best redelijk. Ik vind het toch een stukje spanning toevoegen, of de Europeanen de Koreanen verslaan. Zoals dat net in Challenger league San net aan zijn ticket richting Premier league had misgelopen door van Targa te verliezen.

Is ook nog de mogelijkheid dat Blizzard het wil ontmoedigen alleen door meer offline te doen. Maar dan is het probleem dat Europa/Amerika geen Korea zijn: Daar woont het merendeel van de bevolking in/rond één enorme stad. Hier zal het voor genoeg spelers een probleem zijn.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:07

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Sissors schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:48:
Als je nu kijkt naar WCS KR premier league voor volgend seizoen, zijn 9 van de 32 zerg. En 12 van de 30 in de Up and Down waren zerg. Oftewel afgelopen seizoen had zerg dan wel moeite om in de top 8 te komen ofzo, maar als je kijkt naar de top 30-40 is zerg prima vertegenwoordigt. Ook als je kijkt hoe ze in de leagues zijn vertegenwoordigt heeft zerg weinig te klagen.

Koreanen hebben inderdaad betere infrastructuur voor SC2 pros, en ook wat meer cultuur waarschijnlijk. Ze waren daar nog allemaal druk broodwar aan het spelen toen het volgens mij in de rest van de wereld wel redelijk dood was.
Ik ben ook benieuwd wat blizzard gaat doen qua region locks. WCS AM heeft het eigenlijk echt nodig, daar blijft weinig Amerikaans over, en dat zal Blizzards bedoeling niet zijn, redelijk het omgekeerde. Aan de andere kant in Europa werkt het wel weer best redelijk. Ik vind het toch een stukje spanning toevoegen, of de Europeanen de Koreanen verslaan. Zoals dat net in Challenger league San net aan zijn ticket richting Premier league had misgelopen door van Targa te verliezen.

Is ook nog de mogelijkheid dat Blizzard het wil ontmoedigen alleen door meer offline te doen. Maar dan is het probleem dat Europa/Amerika geen Korea zijn: Daar woont het merendeel van de bevolking in/rond één enorme stad. Hier zal het voor genoeg spelers een probleem zijn.
WCS regio toernooien zijn gewoon open kwalificaties voor de season finales en uiteindelijk Blizzcon met de beste spelers. Regio locks passen niet in dat plan. Als je een gevarieerd spelersaanbod wilt hebben, moet je WCG kijken. :)

Ik ben ook geen fan de huidige WCS opzet. Als ze echt iets tofs hadden willen doen, hadden ze een offline teamleague ala GSTL/proleague moeten opzetten in EU en AM naast een offline league wat ze nu hebben. Dan bevorder je de groei buiten Korea qua skill pas echt. Maar het is ook een duur grapje voor zowel de teams als Blizzard. :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Laatst online: 09-09 09:20
Yeah, about that.. WCG heeft al een paar jaar geen Nederlandse qualifiers meer, die moeten per se offline gedaan worden en de organisatie die dat wil doen mag flink in de buidel tasten vanwege licentiekosten. ESWC heeft dit jaar zelfs geen SC2.

IeSF dan, oh.. die hebben alleen SC2 voor vrouwen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
WCG is ook iets compleet anders dan WCS met region locks. WCG is per land, WCS zou per continent zijn (en zelfs nog ruimer dan een continent). Dat levert een compleet ander resultaat op. Het probleem is dat er in de meeste landen het niveauverschil gewoon te groot is. Kijk naar een Nederland, wat hebben we dan? Grubby, Ret, en misschien Harstem. Maar dat levert vooral een hoop roflstomps van hun op.

Als je WCS met region lock hebt, heb je dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Spoiler alert voor WSC EU, niet verder lezen als je het nog wil bekijken zonder de uitslag te weten.

Wat had RET beter kunnen doen in de laatste match tegen Bunny? In mij ogen komt het wel heel makkelijk over voor protoss. Eerst lekker canonrushen en daarna 7 warpgates aan units erin gooien.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Fietsbel schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:53:
Spoiler alert voor WSC EU, niet verder lezen als je het nog wil bekijken zonder de uitslag te weten.
Je kan ook de spoiler tag gebruiken heh? ;)

spoiler:
Niet veel. Misschien mass-roach om z'n expansion te vernietigen of iig 3rd te voorkomen, maar dan heb je altijd nog msc. Op zich was z'n taktiek niet slecht, maar met expansions zo uit elkaar is het moeilijk een leger te maken: het werd hier en daar gesniped. gg.

[ Voor 34% gewijzigd door _H_G_ op 17-08-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
mmm ik dacht dat dit weekend de finales waren van de WCS Globals maar die zijn pas in November. Wat haal ik door elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Laatst online: 20:33
volgens mij zijn die as weekend, op gamescom? http://www.esl.eu/eu/sc2/wcs/news/225831/

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Nu snap ik het helemaal niet meer :'(
Via http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/2013_WCS_Grand_Finals hebben ze het over "The 2013 WCS Grand Finals is the final event of the 2013 StarCraft II World Championship Series. It will be held Anaheim, California at Blizzcon 2013 on November 8-9 "
EDIT: Oh dit is waarschijnlijk de Top16 in WCS punten ipv de winnaars van de continenten.

Waar lees ik over heen...
Ook zie ik op Teamliquid hier nog helemaal niets over staan. Geen pouls en time schedule enzo

Ah hier staat dan wel weer wat info http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/2013_WCS_Season_2

[ Voor 30% gewijzigd door thewizard2006 op 19-08-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Ah, wist niet dat het zo werkte. De puntentelling staat er ook:
http://wiki.teamliquid.ne...pionship_Series/Standings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Het is redelijk gecompliceerd. je mag je inschrijven voor willekeurig continent (onder bepaalde voorwaarden), Challenger League, Premier League, Up & Down, Grand Finals etc. Voor een leek moeilijk te volgen maar so far vind ik het persoonlijk wel een mooie opzet van GSL. Alleen jammer dat top 13 allemaal Koreanen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
thewizard2006 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:22:
En de enige reden waarom dit er "maar" 13 zijn is omdat de Koreanen ook tegen elkaar spelen. Zie het als Ajax of PSV die kampioen kunnen worden in NL maar als ze bijv in de engelse of spaanse competitie zouden spelen worden ze 6e of lager. En andersom natuurlijk ook ploegen als Tottenham, Newcastle en Everton die in engeland tot de subtop horen maar in NL mee strijden om het kampioenschap.

Verder snap ik je comment over de zerg niet echt. Dan kan ik net zo goed zeggen je doet je zerg army A move en als ze dood zijn heb je binnen een paar seconden weer een nieuw leger.
Je bent met zerg veel sneller dan terran met je lings om drops te counteren. Daarnaast kan je prima wat static defence maken en kan je met muta's redelijk makkelijk drops uitschakelen
Theoretisch heb je gelijk maar kijk eens naar de TvZ matchups van de absolute top. Je kan alles counteren maar het uitvoeren daarvan is weer een 2e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
thewizard2006 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:03:
Nu snap ik het helemaal niet meer :'(
Via http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/2013_WCS_Grand_Finals hebben ze het over "The 2013 WCS Grand Finals is the final event of the 2013 StarCraft II World Championship Series. It will be held Anaheim, California at Blizzcon 2013 on November 8-9 "
EDIT: Oh dit is waarschijnlijk de Top16 in WCS punten ipv de winnaars van de continenten.

Waar lees ik over heen...
Ook zie ik op Teamliquid hier nog helemaal niets over staan. Geen pouls en time schedule enzo

Ah hier staat dan wel weer wat info http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/2013_WCS_Season_2
Ja het is wel vreemd, het staat nog niet in de TL agenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 10:48

.Frank

Frank.

Ik ga rond eind oktober/november naar Toronto - als ik nu zou weten wanneer de Season 3 Finals gehouden worden zou ik m'n bezoek daarop kunnen afstemmen. Maar dan moet ik 't wel snel weten! Heeft iemand een idee van wanneer het ongeveer zou kunnen zijn? De global finals zijn op 8 en 9 november, dus het is zeker daarvoor. Maar misschien niet heel ver daarvoor?

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
.Frank schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:36:
Ik ga rond eind oktober/november naar Toronto - als ik nu zou weten wanneer de Season 3 Finals gehouden worden zou ik m'n bezoek daarop kunnen afstemmen. Maar dan moet ik 't wel snel weten! Heeft iemand een idee van wanneer het ongeveer zou kunnen zijn? De global finals zijn op 8 en 9 november, dus het is zeker daarvoor. Maar misschien niet heel ver daarvoor?
Na een beetje klikken kwam ik op:
http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/2013_WCS_Season_3
Dat is het denk ik?

[ Voor 3% gewijzigd door _H_G_ op 19-08-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Oh wow, dat ik dat gemist heb. Ik keek bij WCS AM en daar stond geen einddatum bij, en dat was kennelijk reden om aan te nemen dat er ook geen datum voor de overall season finals was. Super bedankt in ieder geval! 26/27 oktober dus, eens kijken of ik dat kan regelen ;)

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Grubby vs Bomber nu! Gogo Grubster!
http://www.twitch.tv/wcs_europe

De trofee voor de winnnaar van het toernooi is trouwens echt geniaal:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JiW9J8E.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Goron op 23-08-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Aaaah en ik ben net klaar met werken >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Met alle respect maar Grubby werd echt gruwelijk hard (en makkelijk) eruit gespeeld door Bomber... Ik zie echt een groot verschil in skill... Het voelde echt aan alsof hij in het verkeerder toernooi was geplaatst...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Bomber is echt een beest vandaag :>

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Vinand schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:08:
Met alle respect maar Grubby werd echt gruwelijk hard (en makkelijk) eruit gespeeld door Bomber... Ik zie echt een groot verschil in skill... Het voelde echt aan alsof hij in het verkeerder toernooi was geplaatst...
Niet alleen door Bomber maar ook door Polt. Al is het geen schande om te verliezen, maar de manier waarop was pijnlijk. Je kon duidelijk zien dat hij nog niet op hun niveau zit. Ook snap ik de poeha rondom de persoon Grubby niet.... , goede marketing in elk geval.

[ Voor 47% gewijzigd door Fietsbel op 23-08-2013 18:33 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Die tweede game tegen Polt was echt behoorlijk amateuristisch. Hoe hij zijn nexus liet cancelen terwijl hij 1 minuut daarvoor twee medivacs met zijn obs naar buiten zag gaan richting die nexus is een beetje raar. Ook hoe hij de colossus zomaar verloor tegen een dubbele drop waarbij hij genoeg sentry's en army had om het te kunnen verdedigen. Die laatste battle ging ook al behoorlijk mis. Ik zie inderdaad niet waar al die fans en lof vandaan komt, volgens mij heeft ook nooit echt potten gebroken tegen de echte pro's waar een foreigner als Idra, scarlet, Stephano of Jinro dat meer dan vaak genoeg bewezen heeft. Ik vind het echt wel jammer, ik had echt gehoopt dat Grubby zou gaan winnen maar met zo een relatief lage skill level verdient die het gewoon niet.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, als Ajax tegen Barcelona voetbalt worden ze ook kansloos met 4-0 naar huis gestuurd. Daar is niks pijnlijks aan, het is een kwestie van kwaliteit.

Zo ook voor grubby vs polt en bomber.

Hoewel de "hype" rond zijn persoon niet echt een hype is. De meest sympathieke pro gamer die ik ken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:30
Fietsbel schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:16:
[...]

Niet alleen door Bomber maar ook door Polt. Al is het geen schande om te verliezen, maar de manier waarop was pijnlijk. Je kon duidelijk zien dat hij nog niet op hun niveau zit. Ook snap ik de poeha rondom de persoon Grubby niet.... , goede marketing in elk geval.
Als je de poeha rond Grubby als persoon niet snapt heb je nooit Warcraft 3 gevolgd. Daarin is hij eenvoudig top 3 ooit en een van de spelers met de meeste kampioenschappen. Daarnaast is hij erg geliefd bij spelers / fans doordat hij welbespraakt, sportief en vriendelijk is. Verder schijnt hij ook een erg goede caster te zijn.

Buiten dat: ik zie het niet gebeuren dat hij ooit nog echt top wordt in SC2 of welke andere rts dan ook. Ligt misschien ook aan de instelling, waar Koreanen constant oefenen moeten foreigners zonodig aan streaming, fan games, chatten met fans etc doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Wow!!! Als je nu niet aan het kijken ben moet je zeker Taeja vs Innovation game 3 terugkijken. Beste game die ik dit jaar gezien heb. Geniaal spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhemme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-02 12:02
Die wedstrijd was echt... O.M.F.G. Wat spannend en wat ging het op en neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Rhemme schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:05:
Die wedstrijd was echt... O.M.F.G. Wat spannend en wat ging het op en neer.
Die game was echt fantastisch :D. Ik zit nog in schok :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Wmm schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:37:
[...]

Als je de poeha rond Grubby als persoon niet snapt heb je nooit Warcraft 3 gevolgd. Daarin is hij eenvoudig top 3 ooit en een van de spelers met de meeste kampioenschappen. Daarnaast is hij erg geliefd bij spelers / fans doordat hij welbespraakt, sportief en vriendelijk is. Verder schijnt hij ook een erg goede caster te zijn.

Buiten dat: ik zie het niet gebeuren dat hij ooit nog echt top wordt in SC2 of welke andere rts dan ook. Ligt misschien ook aan de instelling, waar Koreanen constant oefenen moeten foreigners zonodig aan streaming, fan games, chatten met fans etc doen.
Warcraft 3 is niet starcraft 2... Hetzelfde is ook zo bij Tod, heeft als WC3 professioneel ook nooit echt potten kunnen breken. Dus vandaar dat we de poeha rond grubby IN EEN STARCRAFT 2 toernooi niet snappen.

Verder... Wat een top toernooi is dit eigenlijk! Goed gedaan door het Blizzard team. Productie kwaliteit is echt geweldig, publiek zit lekker voor. In heb un een lange tijd niet zo veel spannende matches gezien waar ik echt op het punt van me stoel zat. Jeadong vs MC en Rain was ook al zo mind blowing.

Wie hopen jullie eigenlijk wie dit toernooi gaat winnen?
Ik hoopte eerst op Grubby, maar nu hij op waardeloze wijze eruit ligt ga ik automatisch weer naar de Broodwar vets wegens nostalgia :D ! Go Jeadongggg!!! The tyrantttt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Vinand schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:10:
[...]

Wie hopen jullie eigenlijk wie dit toernooi gaat winnen?
Ik hoopte eerst op Grubby, maar nu hij op waardeloze wijze eruit ligt ga ik automatisch weer naar de Broodwar vets wegens nostalgia :D ! Go Jeadongggg!!! The tyrantttt!!!
Ik hoop dat Bomber hem wint. Hij verdient het om weer eens iets te winnen. Al is de kans dat hij een fout maakt zoals gewoonlijk weer aanwezig :P

[ Voor 34% gewijzigd door Goron op 23-08-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
Wow @ inno - Taeja..

Wat een game zeg.. 40 min lang constante actie en op het einde bijna constant op 2/3 plekken op de map actie.. Echt niet normaal..

Over Grubby.. Hij is goed hoor, maar hij kan nog niet met regelmaat winnen van de top top koreanen (want dat is bomber), maar dat is nou niet bepaald een schande. Hij zit wel tegen de top aan in de foreigner scene. Hij heeft niet het niveau van stephano en naniwa ofzo, maar daarna is hij toch wel en van de betere.. Hij is alleen wat inconsistent, soms wint hij tegen hele goede tegenstanders, dan verliest hij kansloos van een redelijke foreigner..

[ Voor 33% gewijzigd door aicaramba op 23-08-2013 20:24 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:30
Vinand schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:10:
[...]

Warcraft 3 is niet starcraft 2... Hetzelfde is ook zo bij Tod, heeft als WC3 professioneel ook nooit echt potten kunnen breken. Dus vandaar dat we de poeha rond grubby IN EEN STARCRAFT 2 toernooi niet snappen.
Klopt, WC3 is geen SC2. Maar jullie snapten de poeha rond Grubby niet. En die poeha heeft meerdere redenen dan alleen z'n skills (hoewel hij ook in SC2 al geniale dingen heeft laten zien, maar hij kan het hoge niveau van de Koreanen uberhaupt niet aan en hij kan sowieso maar af en toe een hoog niveau halen) zoals ik aangaf. De poeha rond Grubby is dus prima te verklaren. TLO is ook extreem populair, maar die heeft nog minder laten zien dan Grubby. Het gaat niet alleen om skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wmm schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:37:
[...]

Dat klopt, ik heb warcraft 3 ook nooit gevolgd. Dat je goed bent in een bepaald spel wil niet zeggen dat je ook goed bent in een ander spel. Tuurlijk de mechanics komen overeen, zoals bij UT en quake, maar het blijven twee verschillende games. Dat hij aardig is, geliefd door zijn fans etc voegt niks toe aan zijn prestaties en is irrelevant. Dus nee, de ongefundeerde poeha snap ik inderdaad niet. Was het Polt, Teaja etc, had ik het wel kunnen begrijpen. Streamen doen zowel de Koreanen als foreigners, en de manier van trainen is een kwestie van toewijding en een bepaalde manier van leven.

Edit: Wilt niet zeggen dat ik het Grubby niet gun, integendeel zelfs. Het is goed dat hij ver is gekomen en hopelijk geeft dat hem het vertrouwen om ermee door te gaan.

Edit2:

Innovation vs Naniwa. Heerlijk in balans dat TvP :') :z

[ Voor 29% gewijzigd door Fietsbel op 23-08-2013 21:02 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Jammer dat Grubby niet z'n betere spel kon leveren (al was de kans toch klein, maar had toch op z'n minst een betere verdediging verwacht), maar het toernooi zover is wel top :) De innovation - taeja game was inderdaad eentje voor de boeken.

Vreemd dat ie tegen Naniwa fouten maakte: elke keer dropships over dezelfde Observer.. Misschien had ie Naniwa onderschat. Zal "Protos OP" niet ontkennen, maar dat had toch niemand verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Jammer genoeg vandaag alle potjes moeten missen, (behalve nu de laatste), maar blijkbaar Taeja vs Naniwa toch eentje die ik nog moet zien.

Maar van wat ik zie is Welmu ondanks dat hij laatste is geeindigt niet kansloos ten onder gegaan, Grubby is altijd al erg wisselvallig geweest, en Naniwa die Innovation uitschakelt. En dan hebben we ook nog de Koreaanse Europeanen, die dan wel WCS EU gewonnen hebben maar ook series hebben gedropped tegen Europeanen, dan doet de EU scene het best redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Taeja vs Innovation game 3

YouTube: INnoVation vs. TaeJa - Group C - WCS Season 2 Finals

Een must see voor als je hem gemist hebt. Ze zijn snel met VoDs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Pfff Ik had nooit verwacht dat Alive ooit scarlet en GSL champ Maru kon verslaan... Het is hem toch gelukt. Het zou toch wat zijn als hij eventjes een 1992 Denmark doet. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Goron schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:16:
Taeja vs Innovation game 3

YouTube: INnoVation vs. TaeJa - Group C - WCS Season 2 Finals

Een must see voor als je hem gemist hebt. Ze zijn snel met VoDs!
En in 1080P :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Naniwa duckdeok gewoon ingemaakt. Eerste niet-koreaan in RO8 :).

Edit: En Scarlet numero 2 door Maru overtuigend te verslaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Sissors op 24-08-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Deze kwart finales zijn echt fantastisch :D.
Game 5 van Scarlett vs Bomber (2-2) gaat nu beginnen. Geweldig!

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Prachtige wedstrijden waren het vandaag! , zoveel actie overal. Goede builds, cheese, echt van alles zat ertussen. *O*

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Morgen:

First vs Jaedong
Taeja vs Bomber

Dat worden ook aardige klappers :D. Ik hoop dat het een Taeja vs Jaedong finale wordt :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:07

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Jerry schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:46:
Morgen:

First vs Jaedong
Taeja vs Bomber

Dat worden ook aardige klappers :D. Ik hoop dat het een Taeja vs Jaedong finale wordt :P.
Of Bomber tegen Jaedong. Hoge kwaliteit TvZ levert nog steeds de beste potjes op naar mijn mening. En JaeKong vs Bomber's Law. :)

Sowieso een erg leuk toernooi tot nu toe met veel verrassingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 24-08-2013 21:12 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Heerlijke games vandaag inderdaad! Volgens mij gaan we nog echt prachtige dingen zien in de komende jaren. Zojuist game 3 tussen Taeja en Innovation gekeken, wat een spektakel!

Heb veel zin in morgen. Geen specifieke voorkeuren voor winnaars, denk dat alle match-ups zeer toffe games kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Please god, let Jeadong finally win this :)

Het gaat beginnen! de finals

Die eerste game van Jeadong, ik heb nog nooit zulke goede zvp play gezien _/-\o_

[ Voor 64% gewijzigd door Vinand op 25-08-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

JD OP :) Wat een cleane games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

JaeDong is ongelofelijk goed :D. De strats/macro/micro, hij verdient het echt dit toernooi te winnen.
Maar goed, eerst Taeja vs Bomber :D.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Bomber speelt echt geweldig... Ik had stiekem liever Taeja gezien in de finals vanwege een EG vs Liquid finals... Maar Bomber verdient het echt meer :)

edit: Comeback? =)))

[ Voor 7% gewijzigd door Vinand op 25-08-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bomber! _/-\o_

Edit:
De finale: Bomber! _/-\o_ :P
Toch wel "jammer" dat het 4-0 is geworden, had graag Jeadong nog zien terugkomen. 40K aan prijzengeld en nu nr.1 in de rankings, not bad :P

[ Voor 97% gewijzigd door Fietsbel op 25-08-2013 17:19 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StudieLife
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-07-2022
Zijn er eigenlijk NL tournooien? kwil wel een keer meedoen :P

http://www.twitch.tv/evefleet | http://derpfestor.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midpitch
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-08 08:18
INnoVation verliest van DongRaeGu. Toch best wel verrassend vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Laatst online: 20:33
Wel super vette potten!

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

StudieLife schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 03:18:
Zijn er eigenlijk NL tournooien? kwil wel een keer meedoen :P
De grootste tournooien zijn op LAN's. Denk campzone en The Party. Natuurlijk is er ook de Dutch StarCraft League, maar die gaat waarschijnlijk pas in 2014 weer beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Dat waren inderdaad hele dikke games! Vooral de tweede game was echt niet te zuinig gewoon! :o
Gropah schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:34:
[...]

De grootste tournooien zijn op LAN's. Denk campzone en The Party. Natuurlijk is er ook de Dutch StarCraft League, maar die gaat waarschijnlijk pas in 2014 weer beginnen
Weet je ook iets van amateur StarCraft 2, of Dota 2 leagues? Ik mis zoiets als http://www.teamwarfare.com/

• StudieLife
Hoorde dat vandaag bij wcs europe een 4e game was gespeeld in een bo3, wat was er gebeurd, draw?

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

TheNephilim schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:45:
[...]

Weet je ook iets van amateur StarCraft 2, of Dota 2 leagues? Ik mis zoiets als http://www.teamwarfare.com/
Er zijn ook wel weekly of daily cups. Ik heb van playhem en infinitygaming gehoord dat er dailies/weeklies zijn, maar verder... teamliquid is hier over het algemeen een betere site voor

• Sissors
  • Niet online
StudieLife schreef op woensdag 25 september 2013 @ 00:41:
Hoorde dat vandaag bij wcs europe een 4e game was gespeeld in een bo3, wat was er gebeurd, draw?
Yep, protoss had geen air units en geen probes meer, terran had net niet genoeg om alle toss gebouwen te kunnen slopen.

Imo wel jammer dat Stardust dan net aan tweede weet te worden, goede kans dat het straks echt een Koreaans onder onsje ook gaat worden in WCS EU.

• thewizard2006
Ik vind het wel interessant om te zien dat er welk seizoen weer een compleet andere top16/8 staat tov het seizoen daarvoor. Laat toch ook wel zien dat het toch best dicht bij elkaar zit en dat vorm en tegenstanders echt een mega impact kunnen hebben.
Jammer om te zien dat Innovation niet zo OP meer is (ondanks dat hij nog steeds een beest is). Vond zijn games in zijn hoogtij dagen echt super om te kijken. Er benieuwd hoe de Finals in november gaan worden. De top 16 van de wereld.

Verwijderd

Erg Koreaans ;)

• Sissors
  • Niet online
En het gaat weer zoals eigenlijk elke WCS EU tot nu toe is gegaan. De Europeanen doen prima tegen de Koreanen, behalve in de games die er echt toe doen. Het is allemaal zo close, maar telkens zijn het de Koreanen die na verloren te hebben van de Europeanen toch net degene die er daadwerkelijk toe doen winnen.

• StudieLife
Wow MC, wat een comback :D eerst verloren van thorzain en daarna in de laatste bo3 met 2-1 gewonnen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Laatst online: 09-09 09:20
a.s. zondag is er in Epe een Starcraft 2 toernooi met prijzengeld, ook leuk voor toeschouwers!

https://www.facebook.com/events/196457703860413/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ret all-kill 3 dagen geleden in ATC met Liquid vs Co=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dit weekend (vanaf vandaag eigenlijk al) is IEM NY. Ik ging er al vanuit dat dat niks voor Europa zou zijn, is immers in Amerika. Maar schokkend genoeg hebben ze de tijden zo gedaan dat het ook prima in Europa te volgen is. Okay vandaag zijn open bracket en die zijn wel laat, maar goed dat is ook logisch gezien het een gewone werkdag is. Maar de rest van het toernooi is voor het merendeel prima hier te volgen qua tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ben alleen niet super onder de indruk van de lineup. Uiteraard wel een aantal erg leuke spelers maar als Terran fanboy mis ik toch wel een hoop (Teaja, Polt, Innovation, Maru, Bomber, MMA, MVP, Alive).

Hoop natuurlijk dat Flash wint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Weiman schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 18:32:
a.s. zondag is er in Epe een Starcraft 2 toernooi met prijzengeld, ook leuk voor toeschouwers!

https://www.facebook.com/events/196457703860413/
Ga ik misschien eens kijken, niet te ver weg en lijkt me wel eens leuk! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

TheNephilim schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:54:
[...]

Ga ik misschien eens kijken, niet te ver weg en lijkt me wel eens leuk! ^^
Ik zou ook wel langs willen komen, maar helaas is het voor mij te druk en te ver weg om "even" langs te wippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Niet helemaal on-topic, maar misschien mag 't toch: de Dutch StarCraft League gaat in 2014 weer haar gezicht laten zien, en zoekt nog een bestuurslid om te zorgen dat precies dat ook echt lukt. We hebben namelijk nog een Head Marketing nodig. Ken of ben jij iemand met affiniteit met e-sports en heb je tegelijkertijd een achtergrond in of ervaring met marketing, kijk dan zeker even naar de nieuwspost van vandaag op de DSCL-site.

Ideeën bij het verspreiden van deze vacature zijn meer dan welkom. Ik ga al contact zoeken met verschillende markering / commerciële economie-opleidingen verspreid door Nederland, maar ik heb ze vast niet allemaal gevonden.

On-topic: Life ziet er echt idioot goed uit op IEM - de manier waarop hij net Hero afserveerde was briljant. En natuurlijk speelt er nog de verhaallijn met NaNiwa: hoe beter hij het goed hoe groter zijn (kleine) kans op verschijnen op Blizzcon wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Haha - Life is ook vandaag weer idioot goed, deze games tegen Curious zijn geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik heb helaas te weinig tijd om alles te kijken, maar heb genoten van Nani VS Hyun. Balls of steel heeft hij. Persoonlijk mag ik Nani niet zo, omdat hij weinig respect heeft voor mensen die niet aan zijn standaard voldoen, maar hij kan wel spelen. Hij is wel vaker de laatste foreigner geweest en met WCS points is hij ook de hoogst geplaatste foreigner, op het moment, op plek 16 (wat best wel jammer is, maar goed, dat is een andere discussie)
Pagina: 1 ... 27 ... 29 Laatste