Sja ikzelf speel ook geen SC2 meer in het begin wel veel gedaan maar gewoon de interesse verloren op een gegeven moment, waarschijnlijk door de keiharde learning curve die erin zat en de community was/is nogal elitist waardoor nieuwe spelers die voor advies naar bijvoorbeeld teamliquid forums, keihard de grond in werden gestamped en betiteld als go play <insert random game x>.aicaramba schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:00:
Ohja.. Ik wist er wel al van.. Niet aan gedacht om hier te plaatsen..
Wel kl*te. SC2 wordt sowieso al voorbij gestreefd door LoL en DotA 2.. Maar van de andere kant zijn er nog steeds veel SC2 toernooien.
Ik denk dat dat ook bijzonder meetelt in de beslissing van MLG, de game was gewoon niet toegankelijk voor beginners buiten alle andere problemen om, dat MLG ermee stopt (ben ik van mening) dat het al downhill ging sinds MLG de gold memberships aanpaste en het aantal events naar benden bracht, duurdere subscriptions voor minder content.
Kortom mensen verlengden hun abbo's niet, MLG minder inkomsten gaan budget cuts uitvoeren op de tournooien , waarop die weer achteruit ging en nog meer viewers verloor.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."