We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Inderdaad, in de tweede helft kwam er nog wat andere van, maar bij de eerste helft kende ik enkel wat terran pros, dus ging al uit van een TvT finalethewizard2006 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:08:
Ben niet helemaal ondersteboven van de lineup. Waarschijnlijk teveel verwent met al die koreanenJammer dat de finale dan weer op maandag ergens midden in de nacht is. Sommige mensen moeten namelijk gewoon werken
Maar ach is ook flinke hoeveelheid spelers.
gaan de stream wel weer ff aanzetten van het weekend
[ Voor 27% gewijzigd door nickko op 12-06-2013 12:22 ]
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Dreamhack is inderdaad top, alleen twitch de laatste tijd steeds vaker niet. Gewoon winig tot geen buffer waardoor de stream erg stottert. Het wordt tijd dat de extra datacentra van twitch in EU open gaanMektheb schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:54:
Super !, erg zin om te gaan volgen en kijken weer...Dreamhack altijd top
Ik root natuurlijk weer voor de nederlandse spelers:
Ret, Harstem, PoYo, uThermal
Go dutch! GO!
[ Voor 11% gewijzigd door Gropah op 12-06-2013 13:20 ]
Ja inderdaad dat ben ik helemaal met je eens, gelukkig hebben ze het naar mijn mening bij dreamhack beter voor elkaar dan bijvoorbeeld Intel Extreme Masters, wat een gelul daar zeg echt lag lag en nog is lag.Gropah schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:18:
[...]
Dreamhack is inderdaad top, alleen twitch de laatste tijd steeds vaker niet. Gewoon winig tot geen buffer waardoor de stream erg stottert. Het wordt tijd dat de extra datacentra van twitch in EU open gaan
En Twitch heeft er mee te maken indeed, maar toch heb ik wel het idee Dreamhack het beter voor elkaar heeft.
Maar ik kijk er na uit om het te kijken !
Hoelaat begint het eigenlijk ? ( wil vanaf 1e match kijken )
[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 12-06-2013 13:21 ]
Het verbaasd mij ook dat het tot dan doorgaat, volgens mij begont het voorgaande jaren op donderdag en was het klaar op zondag.
Top bedankt !, hoop ik je mag zien spelenWeiman schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:28:
Ik mag die ochtend om 10 uur 's ochtends aan de bak na een busirt van ik weet niet hoe veel uur.. fmlDe stream zal dan wel live zijn.
Het verbaasd mij ook dat het tot dan doorgaat, volgens mij begont het voorgaande jaren op donderdag en was het klaar op zondag.
Harstem ook een leuke groep met luci en feast
[ Voor 27% gewijzigd door nickko op 16-06-2013 14:29 ]
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
werd ook onstream uitgelegd, maar het idee is dat je met archon, stalker, zealot the locust sneller dood hebt en dan makkelijk de swarm hosts zelf kan aanvallen. Collosi kunnen beter kiten, dat is waar, maar tegen de tijd dat je de locust dood hebt komt de volgende wave al.sianto schreef op zondag 16 juni 2013 @ 20:11:
Tod vs Stephano was echt pijnlijk om te zien, waarom geen collosi tegen al die swarmhosts? :x
Ik ben btw benieuwd hoe het afloopt
[ Voor 4% gewijzigd door Gropah op 16-06-2013 20:40 ]
Dat is keurig indd! Morgen naar group stage 3 dus. Mooie prestatieGoron schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:04:
Harstem heeft gewonnen van Lucifron en eindigt 3-0 in zijn groep. Toch best knap.
Over 3 kwartier, niet morgennickko schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:11:
[...]
Dat is keurig indd! Morgen naar group stage 3 dus. Mooie prestatie
Oh... Ik zie het op liquidpedia.
Dat wordt een latertje dan haha.
Persoonlijk verwacht ik the Dong, Squirtle, Life en GuMiho. Hoewel er veel foreigners nog in de RO16 zitten, denk ik echt dat ze geen kans maken om te winnen
hoelaat beginnen de elmination rondes?
Via twitter gelezen @ 11:00 begint het spektakel.
http://wiki.teamliquid.ne...013_DreamHack_Open/Summer
[ Voor 32% gewijzigd door nickko op 17-06-2013 10:20 ]
Verwijderd
Gisteren wel erg veel lag op de twitch streams.
Ik denk dat Lucifron Jaedong wel kan verslaan. Jaedong is nog niet zo goed in SC2. Verder zie ik Violet ook wel van Gumiho (of Hyun) winnen.Gropah schreef op maandag 17 juni 2013 @ 08:39:
Wat zijn de voorspellingen voor de RO4?
Persoonlijk verwacht ik the Dong, Squirtle, Life en GuMiho. Hoewel er veel foreigners nog in de RO16 zitten, denk ik echt dat ze geen kans maken om te winnen
Life vs Squirtle in finale met Life die het wint.
Violet vs Squirtle als verrassingsfinale met Squirtle die wint.
[ Voor 6% gewijzigd door Gundogan op 17-06-2013 12:31 ]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Netjes gespeeld van |TLO. Vooral die burrowed banelings in game 2 vond ik een strakke actieGropah schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:02:
Squirtle ligt er uitmooi gedaan door TLO en ben nu ook erg benieuwd hoe ver hij komt.
[ Voor 3% gewijzigd door nickko op 17-06-2013 13:07 ]
Harstem doet het ook wel goed nu.
nvm... /cursed
[ Voor 16% gewijzigd door Gundogan op 17-06-2013 13:46 ]
Hij had geen range? Dat verklaart een hoop.Weiman schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:01:
Zenuwen, ik zat naast hem en het was goed te merken. Dat je collosus range vergeet en dan zo'n engagement pakt met te veel zealots is echt killing.
Wel jammer, hij grijpt net naast het geld zo.
Nu speelt ie nog voor 75 of 150 wcs punten. staat 1-1 tegen tefel
[ Voor 14% gewijzigd door nickko op 17-06-2013 14:37 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Gundogan op 17-06-2013 19:34 ]
Verwijderd
Net als met voetbal: Het is een spel van 11 tegen 11 en aan het eind winnen de Duitsers
GG

en foto 4 zal hij zelf wel niet zo blij mee zijn
De linker is Maddelisk. De middelste is QueenE.nickko schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:16:
nice pics weiman. 3e zijn zeker counterstrikechicks?
en foto 4 zal hij zelf wel niet zo blij mee zijn
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oCSUqFXD4hk]
De Cola uitwisseling tussen Apollo en Maddelisk op Dreamhack was ook lekker awkward.
Voor de rest weer mooie foto's van ik denk weer een geslaagde Dreamhack!
En natuurlijk zijn de WCS S2 Korea matches om 10 uur sochtends zodat ik niet kan genieten van flash, soulkey, innovation en sos
[ Voor 8% gewijzigd door thewizard2006 op 18-06-2013 14:38 ]
Dreamhack heeft nooit echt superveel topspelers gehad, ook al niet voor er vrijwel continu ergens WCS te spelen was. Het is eigenlijk altijd de Europese toppers, een paar Koreanen die toevallig op reis mocthen of bij een buitenlands team zitten en hier en daar een verdwaalde noord-Amerikaan. Daarentegen hebben ze wel altijd een goede sfeer een een top productie. Koppel dat met succesverhalen van foreigners die ver komen en af en toe een Koreaan uitschakelen en Dreamhack is toch altijd weer een succes.thewizard2006 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:43:
Ik vond het tournooi wel OK (dreamhack is altijd wel goed) maar niet spectaculair. Zoals ik al eerder zei komt dit waarschijnlijk door dat er toch regelmatig grotere tournooien zijn (WCS, GSL) met de echte toppers. Ik heb weinig potjes gezien dat ik echt op het puntje van mij stoel zat. Eigenlijk alleen Sjow tegen Life vond ik echt vet. Verder was het redelijk snel over met alle proxi rax/stargates en baneling/roach rushes. Veel "beginners" fouten zoals supply depots open laten staan, dwars door een woud aan turrets vliegen met muta's etc. Maarja, daar is het ook de sub top voorDe finale maar niet meer gekeken. Mistte het spanningsgevoel compleet (en de volgende dag gewoon om 6:00 op). Dat scheen dan weer een van de beste sets van het tournooi te zijn
En natuurlijk zijn de WCS S2 Korea matches om 10 uur sochtends zodat ik niet kan genieten van flash, soulkey, innovation en sos
De Twitch stream zat ruim over de 100K viewers tijdens de finale en het werd tegelijkertijd op de Zweedse nationale tv uitgezonden. Genoeg kijkers dus (iig een stuk meer dan WCS AM
[ Voor 5% gewijzigd door Rannasha op 18-06-2013 17:48 ]
|| Vierkant voor Wiskunde ||
De VOD van de finale gisteren ook maar gezien en ook dit vond ik niet echt spannend. Je zag al redelijk snel wie er ging winnen. Wel goed uitgespeeld van Stardust maar ook regelmatig ondermaats gereageerd van Jeadong. Aan de andere kant is het natuurlijk altijd makkelijk praten vanuit spectater view
Wat is het volgende grote tournooi? Binnenkort savonds weer de WCS's europe http://wcs.battle.net/sc2/en/brackets/2013/europe-premier-2 Die ga ik toch wel proberen weer te volgen.
Voorspellingen in volgorde van 1e, 2e, 3e en 4e plek
Groep A MVP - Beastyqt - elfi - Tefel
Groep B MC - Stephano - Shuttle - Slivko
Groep C MMA - TLO - Mana - Tails
Groep D Dimaga - Dayshi - HasuObs - duckdeok
Groep E Thorzain - Babyknight - Welmu - Ret
Groep F Naniwa - Lucifron - Bly - uzer
Groep G ForGG - Vortix - Grubby - Bunny
Groep H SortOf - Happy - ToD - Titan
Mijn voorspellingen btw.
Groep A MVP - Beastyqt - elfi - Tefel
Groep B MC - Stephano - Shuttle - Slivko
Groep C MMA - TLO - Mana - Tails
Groep D Dimaga - Dayshi - HasuObs - duckdeok
Groep E Welmu - Babyknight - Ret - Thorzain
Groep F Naniwa - Lucifron - Bly - uzer
Groep G ForGG - Vortix - Grubby - Bunny
Groep H SortOf - ToD - Happy - Titan
Redelijk het zelfde denk dat ToD wel door gaat maar het word lastig in die groep. Zelfde voor Welmu die gaat zn groep wel winnen
En is er niet ergens een pagina met een overzicht van alle toernooien en placement matches enzo. Teamliquid heeft verschillende pagina's maar dit is volgens mij per toernooi en niet echt een overzicht van bijv WCS, MLG, DH, GSL Code A en S etc
Kwam dit tegen www.teamliquid.net/tournaments maar kan hem niet openen
[ Voor 39% gewijzigd door thewizard2006 op 19-06-2013 10:00 ]
Site van TL is down voor maintenance, ik denk dat het over een uurtje wel weer online is.thewizard2006 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:55:
Kwam dit tegen www.teamliquid.net/tournaments maar kan hem niet openen
De volgende "grote" toernooi is HomeStoryCup VII, welke morgen om 2 uur (denk ik) begint, met Ret en Harstem. Dit weekend is ook de RedBull ESports event met Grubby. Volgende weekend is MLG, waar Grubby bij zal zijn. (zo zie je maar ook weer hoe afhankelijk je uiteindelijk wordt van een site)LynxxNL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:08:
Volgende grote tournooi is naar mijn weten MLG anaheim.
EDIT: Ik kijk meestal voor alle tournaments op wiki.teamliquid.net/starcraft2/ , daar hebben ze alle informatie over alle toernooien, ook die binnekort van start gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Asasuke op 19-06-2013 10:50 ]
ME3: Asasuke1337 | SC2 : Asasuke.254
Tier 2 distributieAsasuke schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:49:
De volgende "grote" toernooi is HomeStoryCup VII, welke morgen om 2 uur (denk ik) begint, met Ret en Harstem.
1st – 250
2nd – 150
3rd/4th – 100
5th/8th – 75
9th/12th – 50
13th/16th – 25
Tier 1 tournamenten
1st – 750
2nd – 450
3rd/4th – 300
5th/8th – 225
9th/12th – 150
13th/16th – 75
(WCS points)
Homestory is een tier 2 tournament, wat dus niet echt een 'groot' tournament is.
MLG wordt het volgende tier 1 tournament.
Maar ja, ik weet niet precies wat er met 'groot' bedoelt werd ;-)
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
True, groot kan verschillende dingen betekenen. Qua spelers grootte is MLG inderdaad de volgende, maar er zijn niet veel toernooien die "groot" zijn, alleen MLG en DH volgens mij. Op liquipedia wordt dit wel aangegeven als een Premier tournament. Qua WCS punten: Het probleem is is dat het gaat om een grote invite tournament is, volgens mij zijn er 25 van de 32 uitgenodigd. Om dit eerlijker te maken omdat niet iedereen hier aan mee kan doen (in plaats van de open brackets op MLG en DH) is het een Tier 2 toernooi.kaluro2 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:26:
[...]
Tier 2 distributie
1st – 250
2nd – 150
3rd/4th – 100
5th/8th – 75
9th/12th – 50
13th/16th – 25
Tier 1 tournamenten
1st – 750
2nd – 450
3rd/4th – 300
5th/8th – 225
9th/12th – 150
13th/16th – 75
(WCS points)
Homestory is een tier 2 tournament, wat dus niet echt een 'groot' tournament is.
MLG wordt het volgende tier 1 tournament.
Maar ja, ik weet niet precies wat er met 'groot' bedoelt werd ;-)
Desrow is nog wel een goede speler maar Tumescentpie :facepalm:Gropah schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:48:
MLG heeft sinds dit jaar ook geen open bracket of qualifiers meer. Hoe de spelers wel worden geselecteerd is mij eigenlijk ook een beetje onduidelijk want TumniscentPie en DesRow doen mee...
Ken alleen Desrow en ik kan die gast niet uitstaan. Kwalbak met zijn hangkinnen
[ Voor 44% gewijzigd door thewizard2006 op 20-06-2013 07:42 ]
MLG heeft wel een open bracket, het is alleen gelimiteerd tot 128 spelers. Het is precies dezelfde als met DH, first come first serve qua inschrijvingen (alhoewel ik wel denk dat pro's eerder kunnen inschrijven dan non-pro's, dus vandaar dat het zo "stacked" lijkt). De toernooistructuur is alleen heel wat anders (hele toernooi double elim ipv groep stage dan single elim ro16 en verder).Gropah schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:48:
MLG heeft sinds dit jaar ook geen open bracket of qualifiers meer. Hoe de spelers wel worden geselecteerd is mij eigenlijk ook een beetje onduidelijk want TumniscentPie en DesRow doen mee...
Tja, hij wordt wel gezien als pro en zit consequent in GM, zelf vind ik hem ook niks aanthewizard2006 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 07:42:
waarschijnlijk bekend van twitch/teamliquid/youtube?
Ken alleen Desrow en ik kan die gast niet uitstaan. Kwalbak met zijn hangkinnen
Hij is een pro, omdat hij zijn geld er mee verdient, maar niet door goed te zijn, maar door veel kijkers te hebben op zijn stream. Als Twitch voor hem wegvalt, om wat voor reden dan ook, dan is het klaar met DesRow. Liquipedia zelf zegt zelfs dat hij niet bekend is vanwege zijn goede resultaten (want hij heeft er geen) maar vanwege het streamen. En ja, hij zit regelmatig in GM, maar (voornamelijk in NA) stelt dat relatief weinig voor, omdat het echt niet door te trekken is naar tournaments (waar het eigenlijk om gaat bij progamers).Asasuke schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:38:
Tja, hij wordt wel gezien als pro en zit consequent in GM, zelf vind ik hem ook niks aan
Veel pro's zien ladder als een trainingsmethode en nemen het niet zo serieus, waarbij de NA ladder een stukje minder serieus is dan EU, for some reason.
Gropah en ik hadden het over DesRow, tumescentpie is idd een whiner, maar zoals ik al zei, first come first serve, net zoals bij DH (alleen is het bij mlg denk ik wel dat ze pro's de kans geven om eerder in te schrijven)Weiman schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:09:
Over wie hebben we het? Tumescentpie is namelijk een whiner die niet uit Diamond kan komen..
indeed ik lig al in een scheeur !Gundogan schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:49:
Homestory cup.... Dat betekent imba MC en co casting.
Al met al ziet het er daar erg gezellig uitGundogan schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:49:
Homestory cup.... Dat betekent imba MC en co casting.
[ Voor 14% gewijzigd door Haantje_de_v op 23-06-2013 01:33 ]
39
39
Heeft iemand enig idee wanneer (en waar? twitch?) ik rebroadcasts kan zien. Is daar een schema van ofzo? Op Teamliquid zelf kan ik dit nooit vinden.
http://sc2casts.com/thewizard2006 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 07:59:
Nu moeten Innovation en Soulkey vandaag spelen maar dat is om 11:00 zometeen. Maarja, sommige mensen moeten ook gewoon werken enzo![]()
Heeft iemand enig idee wanneer (en waar? twitch?) ik rebroadcasts kan zien. Is daar een schema van ofzo? Op Teamliquid zelf kan ik dit nooit vinden.
Is wel handig vind ik.
Idra is wel wat biased soms.. Maargoed, dat is ook wel normaal. Hij is in ieder geval een stuk objectiever dan wanneer hij speelt/streamt.
Hierna Grubby denk ik.
Dat zeker, vond alleen het toernooi van RoG zelf niets hebben als je het vergelijkt met Dreamhack etc_H_G_ schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:55:
Normaal ben ik helemaal geen fan van Idra, maar hij cast een rog tournament game van net toch goed (met Khaldor). Geen idee of er een vod van is, maar toch niet de moeite waard om te linken. Duurde zo gruwelijk lang
Nu Ret vs Grubby final game... de winnaar neemt het op tegen MVP voor de laatste spot in de RO8. Gezellig avondje SC2_H_G_ schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:49:
Ret nu op http://www.twitch.tv/wcs_europe
Hierna Grubby denk ik.
... en Grubby speelt MVP naar huis
[ Voor 6% gewijzigd door Sfinx- op 06-08-2013 00:08 ]
Een resultaat wat niemand had verwacht.
echt prachtig om te zien, die emotie van Grubby. Wat mij betreft blijft hij absolute wereldtop. En dat is echt knap als je weet hoe lang hij al in de hele scene zit.
[ Voor 29% gewijzigd door Il 2 op 06-08-2013 02:06 ]
Ik zie 'm veel beter presteren dan vroeger, zijn macro (vroeger een groot probleem) en arsenaal aan builds is serieus verbeterd. In WOL won hij bijna uitsluitend met perfect uitgevoerde technische builds/timings maar zodra het niet volgens plan verliep ging het fout.
Toegegeven, gisteren was MVP niet in topvorm wegens jetlag maar ik vind toch dat Grubby het zelf heeft afgedwongen in die laatste 2 games, als je ziet hoe hij die scv-pull atacks verdedigt: denk niet dat er veel zijn die hem dat nadoen. Ik zou 'm niet zomaar wegcijferen dit weekend
MvP had ook nog eens lag en een slechte pc.thewizard2006 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 07:54:
Maar hij heeft nog eigenlijk geen noemenswaardige toernooien gewonnen. Vind hem over het algemeen wat gehyped omdat hij zo ontzettend goed was in Warcraft III. De resultaten van gisteren zijn te herleiden naar 2 mogelijkheden imo. MVP voelde zich niet goed en/of Protoss op dit moment OP
Disclamer: De indeling hierboven is niet zover spot on maar meer ter indicatie om aan te geven dat Grubby, hoe leuk hij het spelletje ook speelt, absoluut niet tot de wereldtop hoort.
Zie het als Ajax (PSV/Feyenoord) die het een keertje tot de kwartfinales haalt in de champions league. Ja als alle puzzelstukjes op de juiste plek vallen kunnen ze ver komen maar winnen zoiezo niet. Daarnaast zullen ze vaker al ruim van te voren uitgeschakeld zijn door ploegen die gewoon beter zijn.
Is dit een grapje? Ze zaten tegenover elkaar met, neem ik aan, dezelfde hardware.Tukker_T schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:17:
MvP had ook nog eens lag en een slechte pc.
[ Voor 19% gewijzigd door thewizard2006 op 06-08-2013 13:31 ]
Top 8 van Europa vind ik redelijk bijzonder. Sowieso heb ik Grubby nooit echt als absolute topspeler omschreven zien worden, dus geen diee waar hij die credits zou krijgen.thewizard2006 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:29:
Hoezo kort door de bocht. Grubby moet het echt van zijn credits hebben die hij heeft opgebouwd in WCIII want in SCII heeft hij nog niets bijzonders laten zien. Ja hij is een top speler hoor, absoluut. Maar zijn resultaten zijn niet heel bijzonder (of minder dan de credits die hij krijgt imo).
Daarnaast is er ook nog meer dan puur je uitslagen. Een beetje persoonlijkheid hebben wordt graag gezien in de community.
Het is een standaard reactie op een standaard reactie. Elke keer als een niet-Koreaan een goede Koreaan uitschakelt worden er meteen excuses gezocht zoals jij deedt: om je wereldbeeld kloppend te houden moet het dus wel betekenen dat hij jetlag had. Of gewone lag, etc. En de standaard reactie daarop is om het dus door te trekken: Het kan toch niet dat Grubby gewoon MVP heeft verslagen, dus zal MVP wel lag hebben gehad door te lange netwerkkabel! En zijn muis was gesaboteerd. Jetlag kwam al serieus naar voren dus die kunnen we hier overslaan.[...]
Is dit een grapje? Ze zaten tegenover elkaar met, neem ik aan, dezelfde hardware.
En als het andersom was geweest was het een bevestiging voor je geweest dat Europeanen Koreanen niet kunnen verslaan, en dat HasuObs gewoon geluk had gehad.
Schitterend verwoord vond ik want naar mijn mening heeft Grubby gisteren aangetoond dat hij meer geworden is dan een populaire streamer. En het besef dat hij nu eindelijk zover staat was ook duidelijk emotioneel zichtbaar :-)
Dat is net wat we nu weerleggen: in SC2 heeft hij idd nooit echt credits opgebouwd, gisteren heeft hij naar onze mening wel iets bijzonders laten zien. Nu is het aan hem om deze lijn door te trekken en zich opnieuw te bewijzen!Grubby moet het echt van zijn credits hebben die hij heeft opgebouwd in WCIII want in SCII heeft hij nog niets bijzonders laten zien.
Is ook bijzonder en ik vind het harstikke leuk en goed van hem. Om nu te zeggen dat dit voor hem standaard is. Vind ik niet. Hij wordt altijd hoog ingeschat maar gaat er meestal vroeg uit. Het is DE WCIII speler dus zal hij ook wel goed zijn in SCII (zo wordt het vaak gepresenteerd).Sissors schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:02:
Top 8 van Europa vind ik redelijk bijzonder. Sowieso heb ik Grubby nooit echt als absolute topspeler omschreven zien worden, dus geen diee waar hij die credits zou krijgen.
Maar persoonlijkheid levert je geen punten opDaarnaast is er ook nog meer dan puur je uitslagen. Een beetje persoonlijkheid hebben wordt graag gezien in de community.
Jammer. Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen dat Mvp een lange tijd de beste speler van de wereld is geweest en dat zijn prijzenpot en prijzenkast uh gigantisch zijn (nr1 van de wereld). Dat Grubby dus wint van zo'n speler is geen standaard. Zie het als een Barcelona die van de laatste in de competitie verliest. De kans is zo klein. In normale omstandigheden gebeurd dat gewoon niet. Maar een kans is een kans. Daarnaast vind ik een jetlag (en lichamelijke problemen) een prima excuus. Zelfde als je bijv speelt met lag. Waarom zou dat niet geldig zijn (en compleet los staan of het een koreaan betreft of niet).Het is een standaard reactie op een standaard reactie. Elke keer als een niet-Koreaan een goede Koreaan uitschakelt worden er meteen excuses gezocht zoals jij deedt: om je wereldbeeld kloppend te houden moet het dus wel betekenen dat hij jetlag had. Of gewone lag, etc. En de standaard reactie daarop is om het dus door te trekken: Het kan toch niet dat Grubby gewoon MVP heeft verslagen, dus zal MVP wel lag hebben gehad door te lange netwerkkabel! En zijn muis was gesaboteerd. Jetlag kwam al serieus naar voren dus die kunnen we hier overslaan.
Hasu heeft goed gespeelt en Mvp speelde minder dan hij kan. Mvp is nog steeds de betere speler over het algemeen en ik vind het ook een gemis dat hij niet door is. Hij heeft toch (recent) laten zien wat voor mooie potten hij kan spelen.En als het andersom was geweest was het een bevestiging voor je geweest dat Europeanen Koreanen niet kunnen verslaan, en dat HasuObs gewoon geluk had gehad.
Zie bijv de reactie van II 2 hierboven ergens.Sfinx- schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:35:
Ik zou ook niet weten waar je dat vandaan haalt, dat Grubby credits krijgt die hij niet verdient... in tegendeel, sinds hij overgeschakeld is naar SC2 is hij eigenlijk nooit serieus genomen.
Ik mis de relevantieIk denk trouwens niet dat er een andere ex-WC3-speler is die het tot nu toe beter doet, maar goed.
Maar tot nu toe dus gewoon een populaire streamer. Net zoals bijv Dragon of Desrow (al schat ik Grubby wel hoger in).Apollo verwoordde het gisteren nogal profetisch: wat wordt het Grubby, ben je een streamer of een serieuze progamer? Ga je weer naar huis lekker streamen of kom je dit weekend terug naar Keulen om met de grote jongens mee te doen?
Schitterend verwoord vond ik want naar mijn mening heeft Grubby gisteren aangetoond dat hij meer geworden is dan een populaire streamer. En het besef dat hij nu eindelijk zover staat was ook duidelijk emotioneel zichtbaar :-)
Dat is toch wat ik ook zegDat is net wat we nu weerleggen: in SC2 heeft hij idd nooit echt credits opgebouwd, gisteren heeft hij naar onze mening wel iets bijzonders laten zien. Nu is het aan hem om deze lijn door te trekken en zich opnieuw te bewijzen!
Ps even wat anders. Lag het nu aan mij of wist Kealaris (en die andere uh redeye ofzo?) het verschil tussen Duitsland en Nederland niet.
[ Voor 23% gewijzigd door thewizard2006 op 06-08-2013 15:04 ]
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Geen WCS punten nee, wel geld (potentieel). Sponsoren bijvoorbeeld maakt het in principe weinig uit hoe goed je speelt, het gaat om de publiciteit die je krijgt. Zit wel verbonden aan hoe goed je speelt, maar het is meer dan alleen goede uitslagen krijgen.thewizard2006 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:55:
[...]
Maar persoonlijkheid levert je geen punten opIk heb verder ook absoluut niets tegen Grubby of zijn persoonlijkheid
Omdat het altijd random erbij wordt gehaald. Het is excuus zoeken waarom het mogelijk is dat een Europeaan een Koreaan heeft verslagen zonder als reden te krijgen dat de Europeaan gewoon beter was. en dan wil ik echt niet zeggen dat Grubby gemiddeld genomen een betere speler dan MVP is. Alleen het zou wel leuk zijn als er niet altijd naar excusen gezocht wordt waarom de niet-Koreaan heeft kunnen winnen. Zeg dan gewoon dat MVP bagger speelde en het dus compleet zijn eigen schuld was.[...]
Jammer. Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen dat Mvp een lange tijd de beste speler van de wereld is geweest en dat zijn prijzenpot en prijzenkast uh gigantisch zijn (nr1 van de wereld). Dat Grubby dus wint van zo'n speler is geen standaard. Zie het als een Barcelona die van de laatste in de competitie verliest. De kans is zo klein. In normale omstandigheden gebeurd dat gewoon niet. Maar een kans is een kans. Daarnaast vind ik een jetlag (en lichamelijke problemen) een prima excuus. Zelfde als je bijv speelt met lag. Waarom zou dat niet geldig zijn (en compleet los staan of het een koreaan betreft of niet).
En MVP is wel de beste speler geweest, maar dat is al weer een redelijke tijd geleden. Vorig seizoen is hij ook door Dimaga verslagen. Het is niet dat hij onoverwinnelijk is (voor Europeanen).
Zelf zou het me niet verbazen als hij gewoon veel te zeker van zichzelf erin is gegaan. Bijvoorbeeld ook de eerste game tegen HasuObs, dat was gewoon verwachten wel even snel hem in te maken, viel toch tegen. Maar daarnaast was ik niet erg onder de indruk van zijn 2 reaper -> marines -> hellions BO. De eerste game verklootte Grubby dat compleet, maar je houdt dat forcefield op ramp naar natural + planetary nexus de hele strategie al stopt zo ongeveer.
Als sidenote vind ik Protoss op het moment net iets te sterk, niet alleen in sterkte van bepaalde units maar ook in mogelijkheden. Maargoed dat is een discussie voor in het andere topic
39
Ja ok misschien enkel onder Nederlanders dan ofzo, ik ben Belg voor de duidelijkheid dus ben een pak minder subjectief dan je denktthewizard2006 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:55:
Zie bijv de reactie van II 2 hierboven ergens.
Dat is niet wat ik wou afbreken, maar je laat het uitschijnen alsof iedereen Grubby teveel credit geeft, dat vind ik dus niet kloppen. In tegendeel, ik denk niet dat iemand 'm verwacht had in de RO8 dus eigenlijk werd hij op dit moment zelfs wat ondergewaardeerdMaar tot nu toe dus gewoon een populaire streamer. Net zoals bijv Dragon of Desrow (al schat ik Grubby wel hoger in).
[...]
Dat is toch wat ik ook zeg
Ik moet denken aan een schitterende uitspraak van Artosis (je moet absoluut het gehele 1,5u durende interview bekijken): "You have good players and great players. When you win an important tournament, you are a good player. But being able to repeat this achievement multiple times is only destined for great players".
Laat ons eerlijk zijn, Grubby zal nooit in de buurt komen van wat MVP al verwezenlijkt heeft. En hij moet nog zijn eerste grote succes halen in SC2. Maar voor het eerst in zijn carrière zou ik 'm nu wel een kans geven, gezien zijn recente evolutie.
By the way, groep B lijkt ook niet de voorspelde uitkomst te gaan worden... Protoss ruling Europe na de hellbat nerf?
En weer mooi spannend potje die winnersmatch. 1-1, duckduck ver voor in army value, iets achter in upgrades en een bijzonder brakke positioning, welmu winnaar van groep B
Nu nog de Koreaan terug trappen naar Korea
Kom op zeg: tussen haakjes wat pleuren maakt het niet goed om Grubby te vergelijken met Dragon/Desrowthewizard2006 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:55:
Maar tot nu toe dus gewoon een populaire streamer. Net zoals bijv Dragon of Desrow (al schat ik Grubby wel hoger in).
Wereldtop nee, maar wel de beste Nederlander, een van de beste foreign protos en traint veel voor deze toernooien. Jammer dat je dan blijkbaar niet als 'pro' wordt beschouwd? Die sponsors komen zeker vanzelf.
Het lijkt me eerder concentratie problemen: waar hij zo te zien aan werkt, als je ziet hoe hij zich probeert te concentreren voor de match, maar in de laatste hasuObs was het te merken. Alles ging fout. Wat niet zo vreemd was: super heet en twee extreem lange games vooraf. Dat was echt een match van twee Europeaanse spelers die echt denken dat ze een kansje maken en er voor gaan. Als kaliber Desrow mee mocht doen, dan is het meer voor de lolz.
Of ie veel verder komt weet ik niet: die 3e match tegen hasuObs was toch wel tekenend: die stress kan ie niet gebruiken als ie verder wil komen.
Vond het gisteren erg jammer dat Lucifron net aan verloor van duckduck. Weg met die Koreanen
Mja op tweakers zijn we heel goed in het in de mond leggen van woorden die nooit gesproken zijn. GG._H_G_ schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:39:
Kom op zeg: tussen haakjes wat pleuren maakt het niet goed om Grubby te vergelijken met Dragon/DesrowHij is toch echt wel meer pro dan die gasten. Een beetje meer respect
En wederom, in de mond leggen van woorden. Ik heb nergens gezegd dat hij niet de beste nederlander is. Beste foreign Protoss? In iedergeval niet voorheen. En of hij dat nu is mag hij nu gaan bewijzen. Ben benieuwd aangezien Protoss de Zerg van HOTS lijkt te worden (voor Europa).Wereldtop nee, maar wel de beste Nederlander, een van de beste foreign protos en traint veel voor deze toernooien. Jammer dat je dan blijkbaar niet als 'pro' wordt beschouwd? Die sponsors komen zeker vanzelf.
Resultaten in group B vond ik erg jammer uitpakken. Welmu is over het algemeen een middelmatige pro (net als Grubby) en had toch zeker wel Lucifron verwacht als groepswinner. Ook gezien zijn recente optreden. Vind het ook echt heel jammer dat Stephano zo roemloos er uit is gegaan. Is toch gewoon de beste Europese speler ooit geweest vind ik persoonlijk (en dat zeg ik als Terran fan). Maar goed, gezien zijn laatste half jaar opzich terecht want hij was gewoon niet meer de Stephano van een tijd geleden. Wellicht dat ik wat biased ben maar ben geen fan van duckdeok. Heb het idee dat hij voornamelijk 2 base all ins doet. Daar is Protoss op het moment erg sterk in. Al had hij ook wel weer ergens een leuke macro game die hij goed uitspeelde (volgens mij tegen Lucifron).
Ik zeg, nerf de mothershipcore(30 blizzard sec langer bouwen) en photon overcharge (range, attackspeed) en Protoss is weer wat meer balanced. Als je zo'n gigantische nerf van de hellbats doet moet je ook mans zijn en zien dat dit ook wel een kleine aanpassing vereist. Zoals ik al zei het is de nieuwe Zerg van HOTS
Voor vanavond hoop ik dat MMA en Happy voor de verandering doorgaan maar ik denk dat het eerder MMA en Naniwa gaan worden. Maar voor de afwisseling in de volgende rondes zal het leuk zijn om niet alleen Protoss te hebben want PvP is zo saai
[ Voor 5% gewijzigd door thewizard2006 op 07-08-2013 08:10 ]
Duckduck zie ik niet WCS EU winnen. Zoals je zegt is het echt voornamelijk 1/2-base allins voor hem. Niet dat ik daar problemen mee heb, maar je moet meer kunnen om WCS EU te winnen. Hij had geen macro game tegen Lucifron. Derde game had hij wel een hele snelle third, maar toen Lucifron dat niet kon afstraffen ging hij all-in, en verloor Lucifron net aan.
Maar als ik kijk hoe de derde game van duckduck tegen Welmu ging was dat erg duidelijk dat duckduck zijn army control bij grotere legers slecht is. Met zijn voorsprong had hij dat gevecht niet mogen verliezen. Niet geweldig traden, oké. Maar een significant groter leger hebben en gewoon keihard worden ingemaakt is niet goed.
Wat de potentiële MC nerf betreft: lijkt me wat voorbarig, eerst afwachten of dit niet gewoon een fase is in de META-game. Ik heb eerder het gevoel dat de gevestigde Europe zerg & terrans meer moeite hebben om zich aan te passen aan HOTS. Dat het moeilijker is om een protoss early game af te maken tov WoL wegens photon overcharge is een feit, maar dat betekent toch niet dat het OP is? Het verandert gewoon de manier van spelen. Terran en Zerg hebben ook nieuwe speeltjes gekregen.
Als je kijkt naar de race balance in WCS Amerika & Korea zie je een totaal ander beeld. In Korea is het met kleine voorsprong Terran dat de plak zwaait (Zergs laten het wat afweten) en in Amerika is het tot nu toe vrij verdeeld. Minder presterende Zergs is wel een algemene trend, nu dat ik het zo bekijk.
Dat was vandaag ook duidelijk te zien in de match tussen Naniwa en MMA, ondanks 50! food difference en een betere economie en level 2 upgrades tegen 0 kwam Naniwa er praktisch ongeschonden uit. Een timewarp, wat storm en je bent klaar. Hellbats kregen een nerf omdat ze zo sterk waren, daar ben ik het mee eens. Ze waren net iets te sterk. Maar neem de oracle, die kunnen scv's en marines in een seconde vernietigen. DT's, 1 slag en een worker is dood. Zelfs een Thor heeft 2 shots nodig. De warpprison kun je als Terran speler niet meer onderscheppen, want alle air en groundunits zijn slomer.
Komt de protoss deathball plotseling in beweging kun je het bevechten, vluchten of proberen af te wenden door een counterdrop. Counterdrops worden ook steeds minder effectief in late game wegens de hoeveelheid canons overal of 1 HT per base die de drop tegen kan houden door een simpele feedback.
Timewarp op je marines met 2 storms en je hele leger is aan het gas. reinforcement? geen probleem warpprison mee in je leger en je kan constant je leger verversen. Cloaked banshee? protoss heeft geen detectie nodig, we doen gewoon storm en klaar. 6 a 7 van de 8 finale plaatsen in WCS EU is een Protoss...
39
Protoss wil een goed economie opbouwen. Voorheen was het risico dat dit dus gecountered kon worden als ze te greedy speelden. Nu heb je voor de hele vroege harass je MC en wordt je aangevallen Photon overcharge. Dus het is de kunst om de 3e base tegen te houden. Probleem is dat een 2 base protoss vs een 2 base terran/zerg gewoon al vrij pittig is.
Verder zag je gisteren maar weer eens dat, zodra je geen money emp land op alle high templars je gewoon geroosterd wordt door een combi van storms en colossus. Die chargelots die tanken de boel wel.
Maar goed afgezien daarvan vind ik het gewoon jammer dat er zo 6 a 7 van de 8 protoss zijn. Al hoop ik dat het MC en Vortix worden ik gok toch dat het uiteindelijk Mana en MC zijn die aan het langste eind trekken (Al doet Titan het ook goed). Ik weet al dat ik niet ga kijken want dat vind ik gewoon niet leuk om te zie PvP(al was de match van Grubby vs Hasu wel goed. Maar zo vaak zie je dat niet helaas).
Zelf hoop ik ook dat Vortix en MC doorgaan, en in de WCS NA maakt het mij niet zoveel uit, zolang Polt maar is
De PvP van Grubby en Hasuobs was inderdaad een goede uitzondering en leuke matches om te zien. Wegens Grubby wil ik WCS EU nog wel verder kijken.
39
HasuObs - MMA: 1-3
Welmu - MC: 1-3
Naniwa - Duckdeok: 3-2
Vortix - Grubby: 3-0
MMA - MC: 3-2
Naniwa - Vortix: 1-3
MMA - Vortix: 3-2
Ten eerste omdat ik zelf Terran speel. En ten tweede omdat het wel heel vet zou zijn in een poul met 6 Protoss
Maar stiekem denk ik dat het 1-3 voor Vortix wordt
Naniwa gun ik het gewoon niet. Zijn hoofd staat me niet aan en zijn manners ook niet
[ Voor 20% gewijzigd door thewizard2006 op 09-08-2013 08:04 ]
Verwijderd
Kortom: zijn tijd vooruit.
Maar er zijn sowieso toch zat Europese spelers zonder team? Niet echt bijzonder specifiek van Grubby. Dimaga bijvoorbeeld wordt persoonlijk door Roccat gesponsord.
Ik heb zelf wel de hoop dat HasuObs MMA kan verslaan. Hij heeft ook MVP verslagen, dus waarom niet MMA, die ook in zijn groep al van een toss had verloren? Ben wel ook bang dat Welmu verliest. Naniwa zou Duckduck wel moeten kunnen verslaan als hij niet te emotioneel wordt als hij verliest door een all-in. Maar imo heeft Duckduck (en ja ik blijf hem zo noemen
En ik verwacht ook niet dat Grubby Vortix zal overleven.

MLG trekt zich terug uit de SC2 scene en zal de games ook niet meer hosten op MLG tourney's.
Incontrol reactie op reddit
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Wel kl*te. SC2 wordt sowieso al voorbij gestreefd door LoL en DotA 2.. Maar van de andere kant zijn er nog steeds veel SC2 toernooien.