Toon posts:

Pentium ||| box verwijderen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pentium ||| 500 en ik wil de passive cooler eraf halen maar ik krijg hem er niet af. Enig idee hoe ik hem eraf moet krijgen???? >:)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Is dat zo'n gelijmde ? Wel eens gelezen van videokaarten met gelijmde koellichamen, die moeten in een antistatisch zakje en dan 30 minuten in de vriezer. By the way heb het NIET zelf getest !

Verwijderd

Ik weet niet helemaal wat je bedoeld met passive koeling :? maar haal de hele processor eruit en vervolgens schuif je aan de achterkant zo het ijzer los, waarmee de voorkant ook los komt...tenminste zo zit het bij mij

Verwijderd

probeer is een hamer werk altijd.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Passief is zonder fan, maar dat lijkt me sterk bij een P3. Bedoel je niet die plastic behuizing van de P3. Dan houd je net zo'n kaal kaartje over als de oude slot 1 celerons. Je kan die kap er zo af halen, hoeft alleen 2 plastic pinnetjes weg te duwen. Dan valt die kap er zo af. Dan kan je de CPU core sandwitchen, of de cache koolen.

I, for one, like Roman numerals

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:15
Misschien een p3 uit een HP bak ? die zijn ook passief gekoeld

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zon box aan de voorkant dus er zitten 4 pinnentjes doorheen die door een andere plaat aan de achterkant wordt vastgehouden een of ander dell design. En er zit alleen 1 koelribben op mijn p3 500 geen actieve koeling.

Verwijderd

Ehm Pentiums III zonder active koeling??
Vaag, had ik nog nooit van gehoord.. :)
Vandaag weer wat geleerd, maar idd je kunt de koeler er zo afhalen, zit vast d.m.v vier pinnen aan de achterkant, die je zo los kunt maken... Gewoon ijzer/plastic naar links/rechts duwen..

Succes

Verwijderd

Als je goed kijkt zie je dat het minuscule inbusjes zijn die vier gaten.. dus dat word hamer en beitel.. :Z

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 23:12
Op Wednesday 14 March 2001 20:46 schreef changethislater het volgende:
Als je goed kijkt zie je dat het minuscule inbusjes zijn die vier gaten.. dus dat word hamer en beitel.. :Z
Ja, waarom niet ff met een moker heel voorzichtig een keiharde mep geven op de proc |:(, dan heb je gelijk alles er af. (In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...)

Verwijderd

Ik probeerde alleen maar een sleutelhanger te regelen voor deze jongen.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/143848

Maar inbusjes draai ik er altijd met een beitel uit }:O

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 20:50

Nessuno

io sono nessuno

uhmmm (DENK DENK)

als je goed kijkt zie je tussen de koel ribben 4 zwarte pinnetjes van plasic
(volgens mij het zelde als bij zo'n compaq)
ik heb het ook wel eens gedaan voor iemand
mijn methode was gewoon met een punttangetje
1 voor 1 die zwarte pinntetjes naar je toe trekken let op de pinnetjes kunnen breken
maakt veder niet uit

(als hij in het cool element afbreekt no worry ga gewoon door met de andere als hij nl in je cool element afbreekt ook bij alle 4 dan zal je zien dat bij de laatste je processor als geschijden is van het element
nu heel voor zichtig de restanten dr uit halen en klaar is kees :)

sux6 :)

Na rose e cient spin

Pagina: 1