Zwembad Laptop/Tablet

Pagina: 1
Acties:

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:11
Dag

Ik loop op dit moment stage bij een zwembad als ICT beheerder.. Waarom, hoe en wat maakt even niet uit. Ze zijn op dit moment bezig met een 'les volg systeem'. Hierin kunnen ouders zien hoe ver hun kind is. De lesgevers moeten uiteraard dit allemaal invullen. Hiervoor is er dus een databaseapplicatie beschikbaar, die op alle pc's is geinstallerd.

Omdat het erg veel tijd vergt om dit in te voeren, is er bedacht dat er een (aantal) laptops/tablets komen in de badhal zelf. Het enige probleem is: het draait enkel op Windows. Verder geen webbased iets. En de resolutie moet minimaal 1024x768 zijn om volledig gebruik te kunnen maken van het programma.

Ik heb uiteraard al contact gehad met het bedrijf of er in de toekomst iets komt als een webbased iets, maar dat komt er niet. Helaas. Nu moet ik dus alsnog opzoek gaan naar een Windows based tablet of laptop die in een badhal een beetje fatsoenlijk gebruikt kan worden.

Ik heb mezelf al rot gezocht naar tablets, maar de verkrijgbare tablets in Nederland zijn maximaal 1024x600. Past dus niet. Heb ook al gezocht naar chinese tablets etc, maar dat zijn allemaal vage merken waar ik niet heel erg op vertrouw.. Stel dat hij kapot gaat, waar claim je garantie?

Even in het kort dus: ik ben op zoek naar een Windows based tablet of laptop die in een badhal gebruikt kan worden (eventueel met case o.i.d.) met een minimale resolutie van 1024x768.. Andere ideeën hoe ik dit het beste kan oplossen zijn uiteraard welkom

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:39
een toughbook?

http://www.panasonic.com/...ge-_-laptop-computers.asp

Meteen waterdicht dacht ik.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-11 11:07
Euhm mag ik vragen waarom je als leerkracht in het zwembad zoiets wilt invoeren?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:47

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zoek een tablet uit waarmee je een rdp-sessie kunt starten naar een windows pc waar de applicatie op draait.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-12 15:33
QErikNL schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:15:
Euhm mag ik vragen waarom je als leerkracht in het zwembad zoiets wilt invoeren?
Antwoord:
Xaero schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:22:
Ik loop op dit moment stage bij een zwembad als ICT beheerder.. Waarom, hoe en wat maakt even niet uit.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Ja, maar je verwacht toch niet dat hij al z'n zaken in/naast het bad gaat doen? daar heb je toch een kantoor(tje) voor?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Xaero
kKaltUu schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:30:
[...]

Ja, maar je verwacht toch niet dat hij al z'n zaken in/naast het bad gaat doen? daar heb je toch een kantoor(tje) voor?
Is er al wel, maar er wordt gewoon erg veel les gegeven. Er zijn meestal een aantal lessen achter elkaar, en rond 6 uur zijn de meeste lesgevers wel klaar. Om er dan voor te zorgen dat niet iedereen achter die paar computers hoeft te duiken, hadden we in gedachten om een aantal tablets te bestellen, zodat ook andere taken als presentie, voortgang en andere informatie kan worden geschreven tijdens de les zelf.. Scheelt een hoop tijd

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:54
Persoonlijk denk ik niet dat je een 1024x768, Windows tablet gaat vinden welke ook nog eens waterdicht is. Misschien is het handiger om de eisen van een van deze requirements bij te stellen.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12 14:20

DinX

Motormuis

Voor de iPad zijn er Otterboxes verkrijgbaar (zelf zeer goede ervaring mee, wel voor de pda dan). En dan inderdaad de RDP optie.

http://www.otterbox.com/i...t=1&cgid=apple-ipad-cases

Als je een Windows tablet vindt met quasi dezelfde afmetingen is die Otterbox misschien een optie.

[ Voor 16% gewijzigd door DinX op 25-11-2010 22:55 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• MsG
  • Laatst online: 14:31

MsG

Forumzwerver

Veel netbooks/tablets met een 1024 * 600 scherm hebben programma's waarmee je hem op 1024 * 768 kan draaien, waarbij het beeld meescrollt. lijkt me dat dit ook wel werkt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Xaero
alex3305 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:48:
Persoonlijk denk ik niet dat je een 1024x768, Windows tablet gaat vinden welke ook nog eens waterdicht is. Misschien is het handiger om de eisen van een van deze requirements bij te stellen.
Zonder die 2 beide opties, gaat het zowiezo niet werken. Het programma werkt alleen op Windows, en met een minimale resolutie van 1024x768. Wanneer dat niet zo is, vallt er een deel van de onderkant weg. Ik kan wel een vereiste laten vallen, zoals de resolutie. Maar dan zit ik straks met een tablet waar het programma dat gebruikt wordt niet op draait. Ook zo zonde..

Verder hoef ik net persee aan een tablet vast te zitten, andere ideeën zijn natuurlijk ook meer dan welkom.
Als jullie zeggen, een laptop houd het ook gewoon makkelijk vol in een vochtige omgeving als een zwembad, prima!

Zelf heb ik nu dus ook een Windows 7 Tablet gevonden, die 1024x600 aan kan, alleen kan ik nergens vinden of deze dan ook automatisch meescrollt... linkje

[ Voor 14% gewijzigd door Xaero op 26-11-2010 07:54 ]

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:44
Weet niet of dit help. Ik heb wel eens HP laptops gezien waar je het scherm kan draaien en dan als tablet kon gebruiken. En volgens mij was dat ook een 4:3 scherm. Het is een tijd geleden. Dus ik weet niet of ze nog steeds gemaakt worden. Want alle laptopsschermen zijn helaas breedbeeld.

Heb even gezocht maar ze zijn wel duur : http://tweakers.net/price...n/?keyword=HP+Pavilion+tx
Hebben wel de min. resolutie en windows. Hoe ze met water omgaan weet ik niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Calamor op 26-11-2010 08:17 ]

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Calamor schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 08:11:
Weet niet of dit help. Ik heb wel eens HP laptops gezien waar je het scherm kan draaien en dan als tablet kon gebruiken. En volgens mij was dat ook een 4:3 scherm. Het is een tijd geleden. Dus ik weet niet of ze nog steeds gemaakt worden. Want alle laptopsschermen zijn helaas breedbeeld.

Heb even gezocht maar ze zijn wel duur : http://tweakers.net/price...n/?keyword=HP+Pavilion+tx
Hebben wel de min. resolutie en windows. Hoe ze met water omgaan weet ik niet.
Daarnaast heeft HP ook de touchsmart serie en er zijn ook enkele elitebooks met touchscreen (deze zijn alleen geloof ik 1280*800 op 12.1"). Verder hebben we hier ook Het grote Tablet PC topic waar je misschien even kan spieken.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou echt heel goed overwegen of dit wel echt is wat je wilt. Je ziet het ook in de zorg, artsen lijkt het geweldig met een iPad de patiënten af te lopen en de techniek is er (Citrix XenDesktop/XenApp bijvoorbeeld) maar uiteindelijk is het een zwaar apparaat (lijkt het niet, maar hou het eens een paar uur vast) dat lastig mee te nemen is doordat je het niet snel kwijt kan, zeker niet in een vochtige omgeving. Je kan hem niet zomaar even neerleggen waar natte kinderen langs lopen. Een paar spetters kunnen zeker geen kwaad maar dagelijks zulk gebruik, dan moet je toch al naar speciale waterdichte apparaten kijken en die zijn zeker aardig zwaar. Zou eerder gewoon zorgen dat de capaciteit aan het einde van de dag geschikt is om te voldoen aan de vraag.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:00
Naar mijn idee komt dit het lesgeven niet ten goede.
Zie het als weer extra werk voor de gene die les geeft.
Er is niks mis met een bloknote en een pen.
Hebben de ouders vragen over hoe het gaat dan kan men dat zo vertellen en of terug kijken.
Waarom zouden ouders dit moeten kunnen terug zoeken.
Ze zien zelf toch ook of hun kind meekomt met de rest of niet?
En dan hebben we het nog niet eens over de kosten die doorberekend gaan worden aan de leerlingen (die er niet op zitten te wachten)

[ Voor 15% gewijzigd door tlpeter op 26-11-2010 10:01 ]

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

tlpeter schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:00:
Naar mijn idee komt dit het lesgeven niet ten goede.
Zie het als weer extra werk voor de gene die les geeft.
Er is niks mis met een bloknote en een pen.
Hebben de ouders vragen over hoe het gaat dan kan men dat zo vertellen en of terug kijken.
Waarom zouden ouders dit moeten kunnen terug zoeken.
Ze zien zelf toch ook of hun kind meekomt met de rest of niet?
En dan hebben we het nog niet eens over de kosten die doorberekend gaan worden aan de leerlingen (die er niet op zitten te wachten)
offtopic:
-1 off-topic

Ik zie even niet in waarom een tablet het beter zou doen in een vochtige omgeving dan een laptop? In feite is het dezelfde hardware toch? Zijn de extra kosten die je maakt echt het voordeel waard van meteen invoeren ten opzichte van eerst op papier en daarna overtypen? Papier lijkt me toch echt het meest praktisch in zo een situatie.

blog
sow
eee

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:16
Tsurany schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:48:
Ik zou echt heel goed overwegen of dit wel echt is wat je wilt. Je ziet het ook in de zorg, artsen lijkt het geweldig met een iPad de patiënten af te lopen en de techniek is er (Citrix XenDesktop/XenApp bijvoorbeeld) maar uiteindelijk is het een zwaar apparaat (lijkt het niet, maar hou het eens een paar uur vast) dat lastig mee te nemen is doordat je het niet snel kwijt kan, zeker niet in een vochtige omgeving. Je kan hem niet zomaar even neerleggen waar natte kinderen langs lopen. Een paar spetters kunnen zeker geen kwaad maar dagelijks zulk gebruik, dan moet je toch al naar speciale waterdichte apparaten kijken en die zijn zeker aardig zwaar. Zou eerder gewoon zorgen dat de capaciteit aan het einde van de dag geschikt is om te voldoen aan de vraag.
Met ^^

Sowieso zou ik hoe dan ook een advies in zo'n vorm er bij doen. Je hebt een opdracht gekregen en uiteindelijk zal daar vast een apparaat uit komen dat aan de eisen die ze stellen voldoet. Echter lijkt het me dat ze er zelf niet helemaal goed bij hebben nagedacht. Dus ook een goed beargumenteerd advies uit brengen om het niet te doen zal zeker geen slecht idee zijn. Ik gok dat je een MBO opleiding doet als het zo lees? In dat geval zal het je sowieso kudo's opleveren denk ik zo.

Je hebt overigens niet exact die resolutie nodig, maar wel de hogere 1366x768 die je op de betere netbooks vind. Al zal dat wel weer lastig gaan daar er maar weinig van dat soort tablets zijn. En als ze er al zijn, dan zijn ze erg duur. Maar daarbij wil ik niet geloven dat het uberhaupt een goed idee is om dergelijke apparaten in een zeer vochtige omgeving te gebruiken. Uiteindelijk kan elektronica er slecht tegen en hebben de meeste apparaten toch wel openingen, oa om de warmte af te voeren...

Het klinkt allemaal geweldig als concept, maar ik denk ook dat het vies, vies en erg vies tegen zal vallen.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

marrk schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:07:
Ik zie even niet in waarom een tablet het beter zou doen in een vochtige omgeving dan een laptop? In feite is het dezelfde hardware toch? Zijn de extra kosten die je maakt echt het voordeel waard van meteen invoeren ten opzichte van eerst op papier en daarna overtypen? Papier lijkt me toch echt het meest praktisch in zo een situatie.
Omdat veel laptops openingen hebben voor onder andere ventilatie waardoor vochtige lucht sneller naar binnen komt. Echter zodra apparaten gewoon aan staan krijgt vocht geen kans zich te settelen op het apparaat. Zelfde op Campzone, zet je pc niet uit want zolang hij aan staat komt er geen condens op te zitten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Omdat het zwembad niet wegloopt, waarom geen waterdichte mediazuil aan de kant van het zwembad?
En daarnaast krijg je nog te maken met security, en andere nieuwsgierige meekijkers.
Tegen de kosten van een map/blocknote met pen kan geen enkel ander alternatief op...
Het wordt hoe dan ook een tamelijk prijzig verhaal. En vocht en elektronica (en chloordamp) gaan meestal niet goed samen.
Pagina: 1