Toon posts:

pc start op zonder tobo muis en scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo juist heb ik een nieuwe moederplank en een processor geïnstalleerd.
Mobo: P55-GD65
Procje: intel i5

De rest van de computer is nog zoals voorheen.

750 Watt voeding
HD3870X2
2GB werk geheugen en 2x500GB sata schijven

Mijn probleem is het volgende:

Ik start de computer op. Alles begint te draaien en te branden. Maar het scherm, de muis en het toetsenbord doen niets. (normaal gaan dan lampjes branden)

Als ik op het moederbord kijk branden de CPU phase lampjes (6 stuks)
Het ethernet lampje brandt ook, de harde schijven hoor ik ratelen, en alle koelers draaien.

Maar ik hoor geen BIOS piepje als hij opstart.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

BVD

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
En is dat werkgeheugen DDR2 of DDR3?

Wat mensen ook vaak vergeten is de 4/8-pin power kabel aan te sluiten op het moederbord. In jouw geval zou die hier moeten zitten:

Afbeeldingslocatie: http://www.diyu.eu/users/midoban/MSI_P55A-GD65_top.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door Black_Adder op 24-11-2010 21:59 ]

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Voeding goed aangesloten?

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen in DDR2, en de 6pin voeding heb ik er ook in zitten.

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
1. Je hebt DDR3 nodig voor dat moederbord ;)

2. 6pins aansluiting?? naast je 24 pins stekker moet je of een 4 of een 8 pins stekker aansluiten, 6pin heb ik nog nooit meegemaakt.

[ Voor 68% gewijzigd door navlim op 24-11-2010 22:08 ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Verwijderd

Topicstarter
lol net even na gekeken, het is iid DDR3 die heb ik er nu inzitten, DDR2 past niet.
Verder heb ik die 8 pins er ook in en een 24 pins

Verwijderd

Topicstarter
het klinkt alsof hij wel gewoon opstart maar de muis het toetsenbord en het scherm zegt dat het niet is aangesloten of gaan de lampjes niet van aan.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-02 23:08
Hoe heb je het geheugen geplaatst? Je moet met 2 reepjes de 2 blauwe sloten gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb maar 1 reepje ddr3

Verwijderd

Topicstarter
kan het misschien zijn dat mijn voeding kapot is? (net een jaartje oud 750W van thermaltake

Verwijderd

In principe kan heel veel kapot zijn en denk ik ook niet dat de PC gewoon normaal start en dat alleen de muis, tobo en beeldscherm niet werken. ;)

Maar het kan ook een kwestie zijn van iets verkeerd aansluiten of iets wat niet met elkaar samenwerkt. Maar om er achter te komen moet je gewoon gaan testen is niet zo dat mensen hier helderziend zijn. ;)

• Shurdus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06-2024
Doet je scherm het wel? Controleer dit eens op een andere pc. Hoe kun je stellen dat alles normaal start als je dit niet kunt zien op je scherm?

Als je scherm het doet, controleer dan eens of je videokaart goed is aangedrukt. Misschien moet je een stekkertje vervangen of zoiets, als dat kan probeer dat dan ook.

Kun je je muis op een andere UBS poort aansluiten, of er stekker tussen zetten en dan in een USB poort pluggen? Met het toetsenbord kun je hetzelfde proberen, misschein zijn de aansluitingn wel gaar en dan zou je een RMA kunnen vragen.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:26

Dark

who tweaked the light?

controleer eens of het knopje "oc-genie" niet staat ingedrukt?

van de week was er iemand met een zelfde mobo waar dat kennelijk standaard ingedrukt stond, waardoor hij zonder het te weten zijn i750 overclockde naar 4ghz en er bsod's ontstonden.

[ Voor 12% gewijzigd door Dark op 25-11-2010 11:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
oc-genie staat uit. Het scherm doet het ook.
Ik denk nu dat het moeder bord kapot is.

Ik heb mijn videokaart op een ander plankje geprikt en daar deed hij het wel goed...
De CPU kan ik helaas niet testen want ik heb geen ander mobo'tje voor een i5.
Maar ik denk niet dat het daaraan kan liggen (aan de cpu)? Want als het mobord zou werken, dan zou de muis toch wel aan springen? En het toetsenbord toch ook?

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-02 08:11

s3.

Als je zonder geheugen opstart, hoor je dan piepjes? Heb je het geheugen in het dichtbijzijnde slot geplaatst? Ben je zeker dat je geen pin op het socket hebt verbogen?

[ Voor 20% gewijzigd door s3. op 25-11-2010 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook zonder geheugen opgestart. Maar het probleem is dat er geen speakertje op zit die piept. DUs ik hoor nooit een piepje...

Verder zou ik me niet kunnen voorstellen dat ik een pin op het socket heb verbogen... alles ziet er normaal uit.

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-02 08:11

s3.

Probeer alles opnieuw op te bouwen.

- alle afstandsbusjes opnieuw in de case schroeven (precies 6, dus niet teveel of te weinig)
- cpu opnieuw inbouwen
- 1 geheugen in de dimm klikken die het dichtstbij het socket zit
- atx en cpu power
- gpu

Overigens heb ik de laatste tijden dat ik recente computers opbouw, nog geen enkel keer een speakertje aangesloten op de moederbord, maar zonder geheugen hoorde ik wel degelijk piepjes.

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:17
navlim schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:04:
1. Je hebt DDR3 nodig voor dat moederbord ;)

2. 6pins aansluiting?? naast je 24 pins stekker moet je of een 4 of een 8 pins stekker aansluiten, 6pin heb ik nog nooit meegemaakt.
Heb je dit goed gechecked? Want ik heb laatst gemerkt dat de 6 pins stekker van de videokaart perfect in deze 8pins connector op het moederbord past. (Iemand vertelde dat, ik geloofde niet dat het paste, maar dit past dus wel..)

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:25
zijn je muis en toetsenbord op USB aangesloten en zijn die poorten niet aangesloten?
ik heb het wel eens gehad dat mijn front-USB niet was aangesloten, toen dacht ik ook dat de muis overleden was.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn moederbordje op tafel gelegd dus even geen kast erom heen. Ik hoor gewoon echt geen piepje, tenzij deze zo hoog is dat het boven mijn gehoor gaat, wat me sterk lijkt.

De muis en toetsenbord heb ik allebei onboard geprikt, de bovenste aan de achterkant. Ik neem aan dat die het gewoon zouden moeten doen, ik heb ook al andere poorten geprobeerd. (maar bij de andere pc doet de hardware het wel gewoon. (alleen de cpu weet ik dan niet)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:19:
Ik heb mijn moederbordje op tafel gelegd dus even geen kast erom heen. Ik hoor gewoon echt geen piepje, tenzij deze zo hoog is dat het boven mijn gehoor gaat, wat me sterk lijkt.

De muis en toetsenbord heb ik allebei onboard geprikt, de bovenste aan de achterkant. Ik neem aan dat die het gewoon zouden moeten doen, ik heb ook al andere poorten geprobeerd. (maar bij de andere pc doet de hardware het wel gewoon. (alleen de cpu weet ik dan niet)
Maar je hoort geen piepjes terwijl je zelf al aangeeft dat er geen speakertje aanzit wat piepjes zou kunnen geven. Zou het niet een idee zijn even een speakertje aan te sluiten, teneinde de piepkans te verhogen? Naar !0 bijvoorbeeld?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:47
Zoals hierboven staat aangegeven, even een speakertje aansluiten. Die zijn los te krijgen. Of van een oude kast af slopen...

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de tip, ik ga er meteen een halen.

Verwijderd

of knippen in een oude headset voor je walkman. na een half uurtje piepen is daar de jus wel vanaf, kan ik je melden :+

Verwijderd

Topicstarter
Net een speakertje gekocht. Ik hoor nu 3 lange beeps.
De videokaart heb ik er goed in zitten. Misschien is het geheugen kapot? Als ik zonder geheugen start dan krijg ik ook die fout.

Ik heb geen HDDs aangesloten.

Op sommige websites staat ook dat het een keyboard fout is.. Ik heb alleen maar USB keyboards die het wel doen op andere computers. e Ijn achter in het moederbord geprikt. Dus dat kan het probleem niet zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 11:08 ]

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 21:36
Ik had dit laatst ook, bleek er een connector niet helemaal goed op de voeding te zijn aangesloten.

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarom zit ik naar dit topic te kijken ..... geen idee. Maar het zou zo leuk zijn als mensen ook even melden of ze het hebben opgelost of niet en ook vooral hoe.

Maar ja.

Mijn recentelijke ervaring en dat was zeker niet mijn eerste keer pc in elkaar prutsen, maar wel de eerste keer dat ik geheugen niet netjes heb geplaatst. En dat meerdere keren achter elkaar.
Ik weet nog steeds niet wat nu uiteindelijk het probleem was behalve dat er een slechte verbinding met het geheugen was.

Uiteindelijk draait het gewoon zoals ik het de eerste keer heb gemonteerd, maar om door de piepjes heen te komen heb ik 1 andere module in een ander geheugenslot gestopt en daarna was het hele probleem opgelost. Ook met de originele modules op dezelfde plek als waar het eerst niet ging.

Nu had ik de luxe van gewoon een ander doosje openen met een andere module maar als je maar twee of drie modules hebt, een voor een 1 module proberen in alle sloten er zal er vast eentje wel werken. En alle tegenwoordige borden kunnen ook single channel.

Succes ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

s3. schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:00:
- 1 geheugen in de dimm klikken die het dichtstbij het socket zit
Juist niet.
Dat is slot 4, en je moet bij 1 module het in slot 1 zetten. Degene dus die het verst van het socket afzit.
Pagina: 1