DaemsD schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:53:
ik wil binnenkort ook een
BTO laptop kopen. Nu heb ik een videocamera die enkel via Firewire met de pc te verbinden is. Firewire is dus een must.
Ik heb enkele jaren terug al een pcmcia Firewire gekocht die ik nu op een Medion laptop gebruik.
Is er ook een laptop met pcmcia ? Ik merk dat oa. de 17CL37-ATI6990 QUAD standaard een firewire heeft, maar die configuratie vind ik wat duur. Want ik wil er graag een SSD bij en hij komt dan toch al snel op +/- 1700 Euro.
2de vraag : bestaan er ook dockingstations voor de
BTO's. De laptop moet nl. portable zijn, maar eenmaal thuis gebruik ik externe luidsprekers, scherm, keyboard en muis.
Moet het persé een 17 inch model zijn?
Maar inderdaad, de CL37 serie (en CL36) zijn de enige met firewire in het
BTO aanbod op dit moment.
PCMCIA is al een oude standaard (opgevolgd door expresscard) en zit zodoende niet op deze notebooks.
Wat de prijs betreft, de SSD prijzen zijn net (gister) wel behoorlijk gedaald dus die zullen niet snel veel lager worden.
Wat de tweede vraag betreft, er zijn momenteel USB dockingstation op de markt. Een echte
BTO dock is er niet meer (Intel Modula) daar dit toch voornamelijk high-end consumer / MKB notebooks zijn en grootzakelijke klanten eerder een ThinkPad of HP pakken.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 18:07:
Dockingstations: wachten.
Over een maand komt intel met ivy bridge. Een groot deel van die notebooks krijgt thunderbolt.
Met hunderbolt kan je in essentie alles extern aansluiten. Grafische kaarte, geluidskaarten, usb hubs, monitoren met dat allemaal ingebouwd (ja die
bestaal al). Als je je laptop niet nu nodig hebt, dan zou ik echt afwachten.
Er zijn wel usb docks te vinden, maar die dingen zijn er imo om te vermijden. Ik hoor er nooit iemand positief over.
Kijk uit

Er stond recentelijk nog een bericht over dat Intel zelf de levering van de Ivy Bridge cpu's heeft uitgesteld. En dit heeft voor iedereen in de "business" vergaande gevolgen. Het is dus niet zo dat er nu al kale (barebone) systemen klaar liggen bij
BTO die enkel nog wachten op een CPU. De hele productie moet nu worden verplaatst, dus CPU's maar ook behuizingen, componenten, chipsets. The works. Dus ik zie niet binnen nu en een maand een groot leverbaar gama aan Ivy Bridge systemen, of het nu
BTO, HP, Lenovo of welk ander merk dan ook is.
Thunderbolt zelf is inderdaad wel een mooie ontwikkeling! Een soort van USB+ voor nu echt alle devices. En je kunt ze daisychainen.
[
Voor 33% gewijzigd door
Verwijderd op 03-03-2012 18:59
]