Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10-2023
Ok zojuist bij mijn maatje zijn nieuwe pc in elkaar gezet.

Nieuw systeem:
AMD Phenom II X6
Asrock 870-Extreme3
Corsair 2x2GB DDR3 PC12800 CL9 XMS
Niewee Antec kast

Overige oude onderdelen uit oude pc overgezet, Sata HD en dvd recorder, Voeding 650W, Videokaart 8800GTS, USB PCI kaart

Alles is in elkaar gezet en we zetten het systeem aan (overigens moest dit via de aan knop die op het MOBO zit ingebouwd, is nieuw voor mij) en alle ventilatoren gaan draaien van Videokaart, processor, HD draait en de aanknop en reset knop die op het mobo zit brand ook rood en ook nog een Clear cmos knop die achterop het moederbord zit brand rood.

De monitor geeft alleen geen beeld en ik heb het idee dat hij ook niet verder opstart.

Alle kabels gecheckt en herstart maar nog steeds geen beeld/signaal.

Als we de stroomkabel van de videokaart losmaken dan piept het MOBO dus hij herkent deze wel.

Ik heb zijn oude videokaart en het nieuwe geheugen in mijn pc getest en deze functioneren gewoon.

Ook hebben we zijn monitor getest op andere pc en die werkt ook gewoon.

Dus dan blijft over het Mobo en de processor en de voeding, maar de voeding heeft vandaag nog goed gedaan in zijn oude pc.

Kan het zijn dat het mobo kapot is terwijl hij toch stroom krijgt en alle ventilatoren laat draaien?

Of zou de processor stuk zijn waardoor hij niet verder opstart?

Wat ik me ook nog afvraag is of het aan de aansluiting kan liggen van het mobo met de front panel kabels want de aan en uit knop aan de voorkant doet het niet maar de led aan de voorkant weer wel.

Iemand enig idee wat er loos kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 17:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik denk dan eerder het moederbord dan de processor.
Als je processor niet goed is zou je toch nog het bios scherm moeten zien.

Als het een nieuw mobo zou ik het eens ruilen en kijken of dat het probleem oplost.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
Asrock 870 extreme3 opstart problemen

Dit heb ik net nog gevonden iemand met soortgelijk probleem alleen heeft hij dit later gekregen ipv al vanaf de 1e start.

Moet toch maar eens het bios proberen te restten en batterij eruit te halen kijken wat dit doet.

PS: Is het vreemd dat het error ledje op het mobo geen melding weergeeft en uberhaupt niet brand?

[ Voor 14% gewijzigd door DeMuts op 24-11-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien handig als je ook even erbij zet welk merk voeding je erin hebt want het maakt wel veel verschil of het een A of B klasse voeding van 650 watt is. Als het een B merk voeding van 650 watt is kan het best zijn dat die het niet trekt omdat men bij B klasse vaak het piekvermogen erop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 10:43
Zou het misschien kunnen zijn dat je hetzelfde probleem hebt als in onderstaande link?

CPU power niet aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
Roel1966 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 03:19:
Misschien handig als je ook even erbij zet welk merk voeding je erin hebt want het maakt wel veel verschil of het een A of B klasse voeding van 650 watt is. Als het een B merk voeding van 650 watt is kan het best zijn dat die het niet trekt omdat men bij B klasse vaak het piekvermogen erop zet.
Betreft een Cooler Master voeding, dat is toch een A klasse voeding of niet?

Er zit naast de CPU een ATX 12v power connector, hierop hebben we geen stroomkabel aangesloten aangezien we dachten dat de brede power supply voldoende was, moet er op die ATX 12v ook een 8 aderige stekker komen misschien??

[ Voor 18% gewijzigd door DeMuts op 24-11-2010 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 15:12
Ik heb zelf een s1366 maar bij mijn Asus p6t se kwam het doordat ik de geheugenmodule in de 2e,4e,6e geheugenslot moest plaatsen ipv 1,3,5.
In de handleiding stond in ieder geval hoe ik die moest plaatsen.

Misschien is het probleem ook ongeveer ook zo bij jou(met 2 modulen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
DeMuts schreef op woensdag 24 november 2010 @ 07:29:
[...]

Betreft een Cooler Master voeding, dat is toch een A klasse voeding of niet?

Er zit naast de CPU een ATX 12v power connector, hierop hebben we geen stroomkabel aangesloten aangezien we dachten dat de brede power supply voldoende was, moet er op die ATX 12v ook een 8 aderige stekker komen misschien??
Zie nogmaals mijn post hierboven :) Lijkt me zo opgelost nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
com2,1ghz schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:08:
Ik heb zelf een s1366 maar bij mijn Asus p6t se kwam het doordat ik de geheugenmodule in de 2e,4e,6e geheugenslot moest plaatsen ipv 1,3,5.
In de handleiding stond in ieder geval hoe ik die moest plaatsen.

Misschien is het probleem ook ongeveer ook zo bij jou(met 2 modulen)
Nee dat is het niet heb de modules juist geplaatst zoals in de handleiding omschreven, of 2 st in de blauwe slots of 2 st in de witte slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
Ashy schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:30:
[...]

Zie nogmaals mijn post hierboven :) Lijkt me zo opgelost nu.
Ja ik heb me vriend een sms gestuurd hij zit nu op zijn werk dus denk dat hij dit vanavond zal gaan testen, ik hoop alleen dat die Cooler Master 650W voeding die 8 aderige stekker heeft anders moet ie alsnog een nieuwe halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
DeMuts schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:40:
[...]

Ja ik heb me vriend een sms gestuurd hij zit nu op zijn werk dus denk dat hij dit vanavond zal gaan testen, ik hoop alleen dat die Cooler Master 650W voeding die 8 aderige stekker heeft anders moet ie alsnog een nieuwe halen.
Mwah, die zit er zo'n beetje bij elke voeding wel bij hoor. Ik denk haast zeker dat je probleem opgelost is zodra de CPU van power voorzien wordt ;- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
Ok dan moet het goedkomen, maar kleine kant tekening de CPU is wel aangesloten op de stroom.

Lol nu ik die laatste regel typ bedenk ik me opeens dat we inderdaad stroom hebben aangesloten op de CPU fan, oftewel de stroom van de ventilator van de fan.

CPU zit idd niet aangesloten op de stroom |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Wat dom zeg dat ik me nu pas bedenk dat we "vergeten" zijn om de CPU ook te voorzien van stroom, heb al vele pcs in elkaar geknutseld dus zou beter moeten weten, heb deze keer niet goed zitten opletten.

Bedankt voor alle tips en de uiteindelijke gouden oplossing, laat straks nog wel ff horen of dit het is geweest maar eigenlijk twijfel ik daar nu niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
Nu sms't mijn maat dat hij denkt dat er alleen een 4 of 6 pins stekker op de Cooler Master voeding zit, kunnen we evt 1 van die 2 gebruiken om de 8 aderige CPU poort van stroom te voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
dat zou ik niet proberen, die hebben een andere pinlayout. en daarmee zou je dus wel je CPU kunnen verpesten of je Mobo. en ik denk dat je voeding of een 4 pin of 8 pin heeft hiervoor. als je alleen de 4 pin hebt, moet je even kijken in je handleiding om te zien aan welke kant je hem daar in moet steken.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

DeMuts schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:11:
Nu sms't mijn maat dat hij denkt dat er alleen een 4 of 6 pins stekker op de Cooler Master voeding zit, kunnen we evt 1 van die 2 gebruiken om de 8 aderige CPU poort van stroom te voorzien?
6 pins is voor de pci-e.
Als het de RealPower650 is dan zit er een 1x4pins en 1x8pins cpu power aan.
Is het de GX 650W dan zitten er 2x4pins cpu power aan, die samen een 8pins vormen.

• Ashy
Is het nu opgelost?

• DeMuts
yup he was uiteindelijk gewoon kwestie van 1 4 polig stekkertje aansluiten en nu werkt alles naar behoren, slotje!

Bedankt allemaal voor de tips!
Pagina: 1