BBG's high end gamesysteem gebouwd, maar geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• RadicalRaid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-08 16:24
Vandaag kreeg ik eindelijk alle onderdelen binnen voor mijn game pc, waar ik al zo lang van droom. Ik ben uitgegaan van de setup te vinden op deze pagina: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2010
Met als aanpassingen dat ik maar 1 radeon hd 6870 heb aangeschaft en een 120 gb ssd in plaats van de 90 gb versie.
Echter, na vandaag alles zo goed mogelijk in elkaar gezet te hebben kreeg ik simpelweg geen beeld uit de videokaart. Ik heb meerdere beeldschermen geprobeerd maar hij geeft nog geen boot up screen. De schermen lijken zelfs geen enkel signaal binnen te krijgen.

Het moederbord geeft geen geluiden en het enige lampje welke brandt naast de on/off is het MemOK! lampje, wat volgens mij betekent dat het RAM geheugen wel werkt.

Ik heb de harde schijven en de DVD erachter weg gehaald zodat alleen de RAM, CPU en GPU aangesloten zitten, zonder enige verandering..

Dit is voor mij de eerste PC die ik volledig zelf in elkaar heb gezet ( voor zover het werkt ), dus het zou kunnen dat ik iets triviaals mis, dus ieder advies wordt enorm op prijs gesteld! Ik hoop dat er niet iets mis is met de videokaart en dat ik weken kan wachten eer ik een nieuwe heb :(.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
GPU power goed aangesloten? PSU genoeg watt? Onboard Video wel functioneel? Kaart goed in het juiste slot geplaatst? LED's op de GPU kaart? Piepjes? Fans?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb je ook de 4/8 pins naar het moederbord aangesloten, en alle PCIe stekkers die je videokaat nodig heeft ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Extra voedingstekker ook in je GPU gestoken, of in jouw geval gezien de kaart misschien twee, weet niet wat ie nodig heeft :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

OzBoz schreef op donderdag 18 november 2010 @ 02:13:
Extra voedingstekker ook in je GPU gestoken, of in jouw geval gezien de kaart misschien twee, weet niet wat ie nodig heeft :)
Twee. Geheugen doe je beide in 1 kleurtje voor dual channel.
Hoop niet dat je de nieuwe Zosma core hebt met 6MB lvll 3 cache, want dan heb je een bios update nodig naar P1.60 zie ik bij Asrock. Ach, nee. Dat zijn de T modellen. Die heb je niet.

ps; heb je alle outputs geprobeerd van de videokaart?

[ Voor 39% gewijzigd door Madrox op 18-11-2010 04:48 ]

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Spacers? Je zal niet de eerste zijn die ze vergeet... ;)

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Blue-Tiger schreef op donderdag 18 november 2010 @ 06:47:
Of teveel spacers = sluiting :F

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Madrox schreef op donderdag 18 november 2010 @ 06:54:
[...]

Of teveel spacers = sluiting :F
Dan had ik het gewoon kort moeten houden op: spacers? :9 Maarja, het komt zo vaak voor.

Stel, het heeft er niet mee te maken. Zijn er nog zat andere opties. Frontpanel header goed geïnstalleerd? Knopje op de PSU omgezet? Van dat soort kleine dingen kun je ook zo vergeten...

Overigens:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 37% gewijzigd door Fid3lity op 18-11-2010 07:02 ]

• kevinr1
  • Laatst online: 01-09 09:35

kevinr1

Dude?

Wauw, wat kunnen er nog veel problemen voorkomen op een zelfgebouwd systeem.
Even een paar vraagjes:

- Wat zijn spacers? ( en waarvoor )
- Je krijgt toch een boekje bij je moederbord waarin staat welke kabel waar hoort?
- [//offtopic] Hoe krijg ik een forum plaatje? ( heb al een 'avatar' geupload, maar geen succes, waar en hoe krijg ik dit voor elkaar?
[//ontopic]

@RadicalRaid, Probleem al opgelost ?

Life is meant to be experienced

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:45
kevinr1 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 07:38:
Wauw, wat kunnen er nog veel problemen voorkomen op een zelfgebouwd systeem.
Even een paar vraagjes:

- Wat zijn spacers? ( en waarvoor )
Ik denk dat met spacers de afstandbusjes bedoeld worden die je plaatst tussen je pc-kast en je moederbord. Waarbij als je er teveel van plaatst; dus busjes plaatst waar geen gaatjes zitten, je dus kortsluiting krijgt.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ashy schreef op donderdag 18 november 2010 @ 07:46:
[...]

Ik denk dat met spacers de afstandbusjes bedoeld worden die je plaatst tussen je pc-kast en je moederbord. Waarbij als je er teveel van plaatst; dus busjes plaatst waar geen gaatjes zitten, je dus kortsluiting krijgt.
Inderdaad.
In de meeste kasten wordt rekening gehouden met de verschillende moederbord layouts (ATX mATX ITX etc). Dat betekent dat je op verschillende plekken afstandbusjes kunt plaatsen. Je moet het alleen plaatsen op de plekken waar gaten zitten in het moederbord.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• kevinr1
  • Laatst online: 01-09 09:35

kevinr1

Dude?

Oké, ik snap het, bedankt.

Nu deze nog :> !

- Je krijgt toch een boekje bij je moederbord waarin staat welke kabel waar hoort?
- [//offtopic] Hoe krijg ik een forum plaatje? ( heb al een 'avatar' geupload, maar geen succes, waar en hoe krijg ik dit voor elkaar?
[//ontopic]

@RadicalRaid, Probleem al opgelost ?

Life is meant to be experienced

• Quacka
boekje krijg je erbij.
Toch is het soms een kwestie van goed lezen. En dat is soms nog vrij lastig ;)

• RadicalRaid
Ten eerste, bedankt voor alle reacties! Had niet gedacht dat het zo snel zou gaan haha!
johnkeates schreef op donderdag 18 november 2010 @ 01:53:
GPU power goed aangesloten? PSU genoeg watt? Onboard Video wel functioneel? Kaart goed in het juiste slot geplaatst? LED's op de GPU kaart? Piepjes? Fans?
Mijn GPU ( Radeon HD 6870 ) heeft twee 6 pins voeding aansluitingen, beide heb ik aangesloten en de ventilator op de GPU draait, dus ik dacht dat die op z'n minst voldoende elektriciteit krijgt voor z'n VGA functie..
PSU is 750W, dus dat moet ruimschoots voldoende zijn.
Mijn moederbord heeft geen onboard video helaas :(.
Kaart lijkt in het juiste slot te zitten.
Ik heb geen LEDs gezien op de GPU, maar die zitten er volgens mij ook niet op.
Geen piepjes verder en alle fans incl. die op de GPU werken.
Madrox schreef op donderdag 18 november 2010 @ 02:12:
Heb je ook de 4/8 pins naar het moederbord aangesloten, en alle PCIe stekkers die je videokaat nodig heeft ?
Ik heb geen 4/8 pins connector aangesloten, hoewel er nog wel standaard een extra 4 pins kabel uit mijn voeding komt. Ik heb wel een 20 pins connector aangesloten op het moederbord, maar weet niet of er nog een 4 pins extra bij moet? Er zit wel een aansluiting waar die op zou kunnen passen, achter de CPU, maar ik weet niet of dat zou moeten - hier zal ik zodra ik thuis ben naar kijken.
Madrox schreef op donderdag 18 november 2010 @ 02:14:
[...]

Twee. Geheugen doe je beide in 1 kleurtje voor dual channel.
Hoop niet dat je de nieuwe Zosma core hebt met 6MB lvll 3 cache, want dan heb je een bios update nodig naar P1.60 zie ik bij Asrock. Ach, nee. Dat zijn de T modellen. Die heb je niet.

ps; heb je alle outputs geprobeerd van de videokaart?
Het geheugen bestaat uit 3 x 2 GB en die zitten allemaal in één van de 6 aansluiting
Ik heb beide DVI outputs geprobeerd en de hdmi aansluiting, zonder succes :-(.
Blue-Tiger schreef op donderdag 18 november 2010 @ 06:47:
Ik weet even niet wat je hiermee bedoelt.. Ik ben geen spacers tegengekomen denk ik ( ik neem aan dat die het moederbord en dergelijk scheiden van de case? ). EDIT: Ik heb er al over gelezen verderop, ik heb er geen spacers bijgekregen maar ze lijken niet nodig te zijn..
Blue-Tiger schreef op donderdag 18 november 2010 @ 06:56:
[...]

Dan had ik het gewoon kort moeten houden op: spacers? :9 Maarja, het komt zo vaak voor.

Stel, het heeft er niet mee te maken. Zijn er nog zat andere opties. Frontpanel header goed geïnstalleerd? Knopje op de PSU omgezet? Van dat soort kleine dingen kun je ook zo vergeten...

Overigens:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Bedankt voor de link! Die zal ik er sowieso bijhouden. Ik weet zo even niet wat de frontpanel header is, dus misschien moet ik die nakijken?

Verder hoorde ik vandaag van een collega dat ik misschien een jumpertje op het moederbord moet veranderen om een bios installatie te forceren, dus daar zal ik ook naar kijken.

Bedankt voor de snelle reacties! Ik houd jullie op de hoogte, mocht ik iets vinden. Helaas kan ik vanmiddag pas verder kijken :-(.

• Quacka
RadicalRaid schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:51:
Ik heb geen 4/8 pins connector aangesloten, hoewel er nog wel standaard een extra 4 pins kabel uit mijn voeding komt. Ik heb wel een 20 pins connector aangesloten op het moederbord, maar weet niet of er nog een 4 pins extra bij moet? Er zit wel een aansluiting waar die op zou kunnen passen, achter de CPU, maar ik weet niet of dat zou moeten - hier zal ik zodra ik thuis ben naar kijken.
als de je de computer aan wilt hebben, dan zou ik de stekker aansluiten.....
Ik weet even niet wat je hiermee bedoelt.. Ik ben geen spacers tegengekomen denk ik ( ik neem aan dat die het moederbord en dergelijk scheiden van de case? ). EDIT: Ik heb er al over gelezen verderop, ik heb er geen spacers bijgekregen maar ze lijken niet nodig te zijn..
SPACERS ZIJN WEL NODIG!!!!

In sommige kasten zijn de spacers al pre-installed. Maar ze moeten er dus 100% tussen zitten.
Nooit je pc aanzetten zonder afstandhouders tussen kast en moederbord.
En let er inderdaad op dat er niet teveel afstandhouders zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i331.photobucket.com/albums/l464/noebke/buildingapc118.jpg

• Ashy
Ten eerste, bedankt voor alle reacties! Had niet gedacht dat het zo snel zou gaan haha!

Voor zover ik weet, mocht dit niet kloppen dan hoor ik dat graag, dan moet je die aansluiting achter je CPU benutten. Die zorgt er namelijk voor dat je CPU van stroom voorzien wordt. Doe je dit niet, dan krijgt je CPU ook geen power.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Juist ja, heb je je handleiding wel gelezen, vraag ik me af. Goed gelezen, dan. Want die 4/8pins stekker MOET er in, ergens bij de socket ja, Vaak helemaal in het hoekje.
Het geheugen bestaat uit 3 x 2 GB en die zitten allemaal in één van de 6 aansluiting
Ik heb beide DVI outputs geprobeerd en de hdmi aansluiting, zonder succes :-(.
Ow wacht, je hebt dus een Intel processor en een intel s1366 moederbord. Welk moederbord,
Die Asus van de BBG? Je weet ook dat je die drie reepjes niet zomaar klakkeloos erin kan prikken waar jij wil ?
Als het d eAsus is van de BBG van ornd de 190 euro, moet je ze alle 3 in een blauw socketje prikken. Anders gaat het niet goed werken.

Je hoeft helemaal geen jumpers te switchen, gewoon afblijven!

[ Voor 42% gewijzigd door Madrox op 18-11-2010 11:01 ]

• Ashy
Als bij nader inzien toch blijkt dat de TS afstandbusjes heeft gebruikt op een of andere manier, dan kan het probleem zich wellicht beperken tot het aansluiten van de 4/8 pin dichtbij de socket.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Even een paar review bekeken, en pfew, ze zitten er pre-installed op, die koper kleurige afstandbusjes.
Dan is hij die 4/8pins stekker klaar, denk ik.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:48

D4NG3R

kiwi

:)

ZOals iedereen hierboven dus vraagt heb jij deze in je kast gezet voordat je het moederbord monteerde?
Afbeeldingslocatie: http://xnet.rrc.mb.ca/brianb/images/Brass%20MB%20spacer.jpg

Heb je de twee 6 pin PCI-E aansluitingen aangesloten?
Afbeeldingslocatie: http://computershopper.com/var/ezwebin_site/storage/images/media/images/amd-radeon-hd-6870-power-connectors/661520-1-eng-US/amd-radeon-hd-6870-power-connectors_large.jpg

Heb je de 8 pin CPU connector aangesloten?
Afbeeldingslocatie: http://i.neoseeker.com/neo_image/155591/article/gaigabyte_ga_p35dq6/8%20pin%20aux%20power%20port%20placement_thumb.jpg
(Stikkertje/stoppertje er afhalen als deze er op zat)

En even het simpelste: Heb je de stroomknop wel aangesloten (Op de correcte wijze).

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 18-11-2010 11:02 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 08:42
Ik wou net zeggen, laat die goeie jongen eens een paar foto's planten. Een foto zegt immers meer dan 1000 woorden ;) en in dit geval, handig.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Als je het doet , doe het dan helemaal goed >:)
Het plaatje van JOUW moederbord..haha
Afbeeldingslocatie: http://images.bit-tech.net/content_images/2010/08/asus-p6x58d-e-review/Asus-P6X58D-E-8-l.jpg

En de POWER ON knop op je mobo ;-)
Afbeeldingslocatie: http://images.bit-tech.net/content_images/2010/08/asus-p6x58d-e-review/Asus-P6X58D-E-11-l.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Madrox op 18-11-2010 11:56 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

job

Madrox schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:00:
Even een paar review bekeken, en pfew, ze zitten er pre-installed op, die koper kleurige afstandbusjes.
Dan is hij die 4/8pins stekker klaar, denk ik.
Er kunnen er natuurlijk ook teveel opzitten.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

job schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:59:
[...]

Er kunnen er natuurlijk ook teveel opzitten.
Tja, daar zeg je wat. Al zou je verwachten dat ze het voor de ATX specificatie pre-installed hebben.
Wat denk je ?
Afbeeldingslocatie: http://www.testseek.com/labs/wp-content/uploads/2009/12/004105.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Madrox op 18-11-2010 12:14 ]

• RadicalRaid
D4NG3R schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:00:
ZOals iedereen hierboven dus vraagt heb jij deze in je kast gezet voordat je het moederbord monteerde?
[afbeelding]

Heb je de twee 6 pin PCI-E aansluitingen aangesloten?
[afbeelding]

Heb je de 8 pin CPU connector aangesloten?
[afbeelding]
(Stikkertje/stoppertje er afhalen als deze er op zat)

En even het simpelste: Heb je de stroomknop wel aangesloten (Op de correcte wijze).
Ik denk dat ik de CPU voeding niet goed heb aangesloten, dat ga ik meteen testen zodra ik thuis ben!
Bedankt!
EDIT:
Dat was het. Het bleek dat de voeding naar de CPU niet goed aangesloten was. Ik krijg nu beeld, hij start tenminste op :). Ik ben enorm opgelucht haha. Bedankt iedereen voor de hulp!

[ Voor 8% gewijzigd door RadicalRaid op 18-11-2010 16:13 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Gelukkig maar. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-08 16:46
WRONG TOPIC

[ Voor 98% gewijzigd door DeMuts op 24-11-2010 07:51 ]

Pagina: 1