[Receiver/versterker] Advies over aanschaf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3x
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-07 20:36
Beste Dames en Heren,

Ik ben zojuist overgegaan op de aanschaf van een mooie instap surround set (5.0) van Jamo.
Het gaat om de set die gisteren op Ibood stond, de Jamo S426 HCS 3, bestaande uit 2 frontspeakers (S426), een centerspeaker (S420 CEN) en 2 surroundspeakers (S420 SUR).

Ik ben op zoek naar een mooie instap receiver versterker, die ondersteuning biedt voor deze set, later inclusief subwoofer. Hieronder een lijstje van wat ik erop wil gaan aansluiten;

- Interactieve tv ontvanger KPN (hdmi)
- AC Ryan PlayonHD (hdmi)
- Playstation 3 (HDMI/SPDIF)

Heb zelf een 42 inch LG tv staan met 3 HDMI aansluitingen.

Welke receiver raden jullie aan voor een redelijke prijs? Zijn er nog dingen die jullie uit ervaring willen delen over deze opstelling, of over bepaalde receivers?

Ik wil eigenlijk onder de 300 euro blijven, maar gewoon zoveel mogelijk waar voor mn geld hebben.

Hoop dat iemand met een mooi idee komt, aangezien dit mijn eerst daadwerkelijke set wordt die niet standaard 5.1 is.

Cheers!

Cheers, g3x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:06

Tazzios

..

Onkyo 508.
Achter het linkje staat het bijbehorende topic verstopt met specs en gebruikers ervaring.

[ Voor 33% gewijzigd door Tazzios op 23-11-2010 12:23 . Reden: even iets netter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Lees eerste eens AUD beleid en [FAQ] Audio door. Want op GoT verwachten we wel iets meer inzet dan alleen een vraag stellen en op antwoord wachten. Essentie van dit topic is nu dat wij iets uit mogen zoeken voor jouw 300 euro. En dat is sowieso al niet te doen als je niets van eisen hebt/noemt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
sowieso mis ik nog wat dingen die je wilt of al zelf hebt opgezocht
ik neem bijvoorbeeld aan dat de reciever het geluid van de hdmi moet afhalen en het beeld doorsturen?

wil je ook je beeld doorsturen als je versterker uit staat?

kortom wat zijn je eisen aan de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3x
allereerst, excuses voor het ontbreken van deze informatie.
Heb zelf al wel zitten kijken maar ik zou bij god niet weten waar ik op moet letten.

Wil inderdaad de video via de receiver laten lopen zodat ik maar 1 HDMI richting mijn tv heb.

Ben geheel nieuw op dit vlak, vandaar dat ik inderdaad niet zou weten welke eisen ik zou moeten stellen. :(

Cheers, g3x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Functioneel kun je je eisen toch wel aangeven? Wat daarvoor technisch nodig is kunnen wij dan wel aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3x
Ik wil het geluid van mijn itv, ps3 en playonhd in 5.0 surround (later 5.1) kunnen afspelen en ik wil het aantal kabels dat ik gebruik minimaliseren. Dit alles icm de apparatuur die ik heb aangegeven. Verdere functies hoeven er vooralsnog niet op te zitten, aangezien dit echt het enige is wat ik ga gebruiken.

Cheers, g3x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

dan zou ik eens zeker gezien het budget bij onkyo kijken ( zie mijn eerdere posts).
Kun je meteen ook de ervaringen lezen en vragen over een specifiek model stellen.

De 308 en 508 vallen in je prijs klasse de 308 is waarschijnlijk wat te licht en het prijs verschil is klein.
Er zijn wel een aantal mensen die wat probleempjes hebben (gehad?) met hun PS3.
Verder sluit je de rest aan met HDMI, daar is weinig spannends aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3x
okee prima. ga ik daar is kijken wat ik kan vinden, nog dingen waar ik op moet letten, of vind ik dat daar allemaal terug?

Cheers, g3x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Je hebt verder niet zoveel eisen, dus niet echt. misschien doe je in het topic nog wat ideeën op voor het gebruik en waar je dan op moet letten.

Ik heb zelf de 508 en heb er alleen een htpc,TV en 2x JBL ES80 aanhangen. Gebruik nog dus ook nog lang neit alle mogelijke aansluitingen van het apparaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Tazzios op 23-11-2010 20:01 ]

Pagina: 1