Safari en NZB (of sabnzbd) extension

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-06 10:26
Ik ben een tevreden Mac gebruiker, maar heb eigenlijk sinds het begin af aan Firefox op m'n iMac gezet, aangezien ik de addon "SabnzbdFox" gebruik. Deze bekijkt of een gedownload bestand van de extensie 'nzb' heeft en mocht dit het geval zijn, dan wordt het nzb'tje middels de API van sabnzbd in de queue gezet. Werkt heerlijk.

Echter ik zou graag Safari willen gebruiken. Nu ben ik op zoek naar een soortgelijke oplossing voor Safari. Hoe is jullie ervaring hiermee? Het valt me op dat dergelijke extensions niet voor Safari te vinden zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-06 13:05

NvM

Maar dit kan SABnzbd+ toch ook zelf? Als ik een nzb bestand download, komt deze in de map 'Downloads' terecht waar SABnzbd+ automatisch ziet dat er een nieuw nzb bestand is, en gaat downloaden.

Config > Folders > Watched folder

Is dit wat je bedoelt? Of bedoeld? Help me mensen, is het met een d of t, ik kom er even niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
NvM schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:27:
Maar dit kan SABnzbd+ toch ook zelf? Als ik een nzb bestand download, komt deze in de map 'Downloads' terecht waar SABnzbd+ automatisch ziet dat er een nieuw nzb bestand is, en gaat downloaden.

Config > Folders > Watched folder

Is dit wat je bedoelt? Of bedoeld? Help me mensen, is het met een d of t, ik kom er even niet uit.
Sorry, ik was vergeten te melden dat SABNZBD niet draait op 'localhost' (ofwel het draait dus niet op de mac zelf), maar op een NAS in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07
Kan die niet op een samba-map checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
http://redmine.kalenhansen.com/projects/sabconnect-safari

port van SABconnect++ naar Safari. Heb het niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

smeerbartje schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:54:
Ik ben een tevreden Mac gebruiker, maar heb eigenlijk sinds het begin af aan Firefox op m'n iMac gezet, aangezien ik de addon "SabnzbdFox" gebruik. Deze bekijkt of een gedownload bestand van de extensie 'nzb' heeft en mocht dit het geval zijn, dan wordt het nzb'tje middels de API van sabnzbd in de queue gezet. Werkt heerlijk.
Ik weet niet of je apps (voor iPod / iPhone / iPad) uit de Appstore ook zo op je Mac kan draaien, anders kan je even in de appstore kijken, er is een applicatie beschikbaar aldaar, waarmee je SABnzbd kan besturen. Voor Firefox gebruik ik zelf NZBStatus, werkt goed! Bij nzbindex.nl heb je dan een knop, waarmee je direct een nzb naar SABnzbd kan sturen ipv éérst het bestand te moeten downloaden en daarna pas naar SABnzbd te sturen.
Echter ik zou graag Safari willen gebruiken. Nu ben ik op zoek naar een soortgelijke oplossing voor Safari. Hoe is jullie ervaring hiermee? Het valt me op dat dergelijke extensions niet voor Safari te vinden zijn....
Ook kun je even kijken in Het grote SABnzbd topic deel 1 wellicht dat daar iets in te vinden is?
NvM schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:27:
Volgens mij stam + t in dit geval, you do the math... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 16:51

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

CptChaos schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:52:
[...]
Ik weet niet of je apps (voor iPod / iPhone / iPad) uit de Appstore ook zo op je Mac kan draaien, anders kan je even in de appstore kijken, er is een applicatie beschikbaar aldaar, waarmee je SABnzbd kan besturen. Voor Firefox gebruik ik zelf NZBStatus, werkt goed! Bij nzbindex.nl heb je dan een knop, waarmee je direct een nzb naar SABnzbd kan sturen ipv éérst het bestand te moeten downloaden en daarna pas naar SABnzbd te sturen.
[...]
dat is de SABcommand app die je bedoelt (stam + t). die apps werken alleen niet op een mac maar alleen op iOS devices. werkt lekker kan ik uit eigen ervaring melden.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 11:25
Ik heb gewoon een cronjob draaien (enkel wanneer ik de app heb opgestart) die doormiddel van een script de .nzb bestanden over zet naar mijn server. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 07:04

Bosmonster

*zucht*

Ik laat SabNZB gewoon mn download folder watchen. Veel makkelijker wordt het niet.

Gebruik dan wel Chrome, maar maakt niks uit natuurlijk. Firefox vind ik een beetje te brak voor dagelijks gebruik.

[ Voor 41% gewijzigd door Bosmonster op 23-11-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 16:28

R15

Als het goed is kun je ook bij de installatie van SabNZB gewoon kiezen voor de optie "nzb-bestanden associeren met SabNZB" o.i.d.
En als dat niet wil/werkt, kun je het nog doen zoals "Bosmonster" het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bosmonster schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:24:
Ik laat SabNZB gewoon mn download folder watchen. Veel makkelijker wordt het niet.

Gebruik dan wel Chrome, maar maakt niks uit natuurlijk. Firefox vind ik een beetje te brak voor dagelijks gebruik.
Het is wel duidelijk dat jij het topic niet doorgelezen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 07:04

Bosmonster

*zucht*

Twylight schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:58:
[...]
Het is wel duidelijk dat jij het topic niet doorgelezen hebt
Want? Je kunt niet downloaden naar een folder op de NAS?

En anders kun je zelfs nog wel een folder action aanmaken die NZB bestanden in je lokale download folder automatisch naar je NAS kopieert/moved.

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 23-11-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Bosmonster schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:27:
[...]

Want? Je kunt niet downloaden naar een folder op de NAS?

En anders kun je zelfs nog wel een folder action aanmaken die NZB bestanden in je lokale download folder automatisch naar je NAS kopieert/moved.
Sabnzbd draait niet localhost, maar op de NAS zelf. Met m'n mac (Safari) wil ik NZB's toevoegen aan de daemon die dus NIET localhost draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

smeerbartje schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:43:
Sabnzbd draait niet localhost, maar op de NAS zelf. Met m'n mac (Safari) wil ik NZB's toevoegen aan de daemon die dus NIET localhost draait.
Toen ik gebruik maakte van die functie, had ik de .nzb bestanden op een gesharede map (Windows) staan, die door SABnzbd elke minuut gecontroleerd werden, werkt op zich goed, kun je gelijk de juiste categorie aangeven. Nu gebruik in NZBStatus, kan ik vanuit nzbindex.nl direct de .nzb naar SABnzbd sturen. Echter zijn dan de categories weer weg, spijtig genoeg, een combinatie van beiden is voor zover ik weet, niet mogelijk...

Wellicht is meuk: Sick Beard build 467 alpha ook nog een optie voor de TS?

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 23-11-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 15:25
smeerbartje schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:43:
[...]

Dat is dus wat Bosmonster bedoelt. SABnzbd kan ook mappen in de gaten houden die op je NAS staan waar het op draait. Oftewel: maak een map aan op je NAS en stel SABnzbd in dat ie die map in de gaten houd.

Dan kan je op je Mac die map mounten en daar je nzbtjes heen copieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro_x
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-06 20:31
Dropbox folder als watchfolder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Om het nog wat makkelijker voor je te maken, gebruik couchpotato
Pagina: 1