Aanklacht Julian Assange

Pagina: 1
Acties:

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:41

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Geachte Redactie,

Tijdens het moderen kwam ik deze reactie tegen: Verwijderd in 'Zweden gelast opnieuw arrestatie Wikileaks-voorman
Hierin wordt gesteld dat de aanklacht jegens Assange geen verkrachting is maar dat dit om een mis-vertaling van een Zweeds woord gaat.

Dit heeft ook betrekking op het nieuwsitem van vandaag: Data op Zweedse Wikileaks-servers gewist.
Hij wordt verdacht van verkrachting en seksuele intimidatie.
Misschien verdient dit onderwerp n.a.v. de reactie van Jubith een onderzoekje?
(Inhoudelijk weet ik weinig van de zaak, ook is mijn Zweeds niet toereikend :+ )

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Verwijderd

Ik zie nergens staan "wat" er nou precies verkeerd vertaald zou zijn... Ik zou dat het Zweedse woord dat als verkrachtig wordt vertaald wel even willen zien.

Verder is die quote van jubeth een uitspraak van de advocaat van Assange. Die zal natuurlijk altijd beweren dat er "consensual sexual relations" was, ookal was het overduidelijk een verkrachtig. Iedere verdachte is altijd hardstikke onschuldig volgens zijn advocaat.

Zou interessant zijn als er een link naar de aanklacht/opsporingsbevel zou zijn.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:41

Herman

FP ProMod
Topicstarter
@AHBdV

Dat was me zelf ook opgevallen.
Ik wil wel benadrukken dat ik neutraal sta tegenover de reactie van jubeth. Maar het lijkt me goed dat deze reactie onder de ogen van de redactie wordt gelegd. Vandaar de TS. :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic