Ervaringen Dremel op lichtnet of accu?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273970

Topicstarter
Ik wil van de week heel graag (eindelijk) wat nieuw gereedschap aanschaffen, waaronder een Dremel. Nu zit ik te twijfelen tussen de Dremel 4000 en de Dremel 8000 of 8200.

Nu vraag ik me af of er een groot verschil in power zit bij de hoge toerentallen waar het hier om gaat. Maw: kan ik een stuk staal net zo makkelijk zagen met de accu-versie als met de snoer-versie. Bij "normaal" gereedschap zou ik zeggen dat je met het gereedschap op het lichtnet veel meer power hebt, maar omdat je hier toch over precisiegereedschap praat en over zeer hoge toerentallen, vraag ik me dat af.

Vandaar de vraag: iemand ervaringen hiermee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:35
Volgens mij heb je constant dezelfde power, wat je bij een accu versie niet hebt, omdat daar de kracht en snelheid afnemen als de batterij leger begint te raken.

Verder is het ook wel fijn dat je hem gelijk kunt gebruiken, en geen gezeik hebt met een accu die leeg is e.d.

Ik heb een accu versie Dremel (weet niet precies welk model, zo'n zwart met grijze dacht ik) maar als ik opnieuw mocht kiezen zou ik voor eentje met snoer eraan gaan, vanwege bovengenoemde redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is natuurlijk ook zo inderdaad. Er zit dus geen mogelijkheid bij om hem op een adapter aan te sluiten en hem alsnog gelijk te gebruiken... hmz... dan is 1 met snoer misschien inderdaad wel zo handig. Ik ben alleen een beetje bang dat ik met precisiewerk het snoer als een hinder ervaar. Was dat jouw reden ook om een accu dremel te kopen? Of....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-05 18:18

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Ikzelf heb een dremelkloon van ferm, maar de stugheid van het snoer valt wel mee. Ik zou gewoon met een snoer nemen, als je niet persé een met accu nodig hebt. Wat ik laatst bij de lidl zag wat me wel erg handig leek wat een transformator als kastje op je tafel, en vanaf daar een dun snoertje naar je dremel(kloon). Tegenwoordig heb je toch bijna overal wel een stopcontact :P

[ Voor 26% gewijzigd door boazkl0p op 21-11-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, das waar. Zijn die Dremelkloons van Einhell ook ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ligt aan de mate hoe vaak je hem gaat gebruiken. Als dat eens in de zoveel tijd is dan kun je ook prima af met zo'n kloon.

Ga je hem meerdere keren per week gebruiken dan zou ik voor een Dremel gaan, die hebben volgens mij betere lagers en gaan dus langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm... onbekend hoe vaak dat gaat worden. Er zullen van die knutselperiodes zijn waarin het wel vaak voorkomt, maar ook periodes dat het helemaal niet voorkomt. En als ik op conrad de accesoires bekijk (boorkolom, bovenfrees etc) dan denk ik dat die toch meer op Dremels geënt zijn dan op klonen. De prijsverschillen zijn echter wel behoorlijk.

Ik denk dat ik beter even naar een goede groothandel kan gaan om die dingen eens vast te houden, kijken of er qua "feel" ook een groot verschil in zit of niet. Ik neig momenteel wel naar een Dremel. Maar als ik een 200 delig setje met flexibele as voor 50 euro van een kloon kan krijgen, zou ik die misschien beter eerst kunnen kopen om te zien of ik het genoeg ga gebruiken. Punt met al dat soort dingen is in mijn ervaring echter wel zo dat als je eerst mindere kwaliteit koopt, je later extra moet betalen als je kwaliteit koopt. Dubbele uitgave, goedkoop is duurkoop, etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:05
Schroef- en boormachines op accu zijn handig. Waarom? Omdat je vaak op verschillende plekken aan het werk bent. Met zo'n Dremel ben je vaak op kleine oppervlakken en op kleine afstanden aan het werk. Bij mijn schroefmachine vind ik het fijn dat hij draadloos is. En bij mijn decoupeerzaag zit, wanneer ik een groter stuk moet zagen, het verlengsnoer me vaak in de weg.

Bij mijn Dremel heb ik dat probleem nooit. Je werkt met maximaal een halve meter hout of staal. Er is geen enkele reden om zoiets met accu te gaan doen. Door de afmetingen van het werk waarmee je bezig bent, gecombineerd met hoe je een Dremel vasthoudt, zit dat snoer je echt niet in de weg.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Kan volgens mij ook niet lang goed gaan, en zeker niet kloon + accu ...

Ik had ooit ook een stuk gereedschap (Boormachine) met 2 accu's op 14.7V, die accu's wogen bijna niets, en inderdaad, het hield dan ook maar net uit met een beetje boren ..

Beter de bedrade versie, gewoon een haspel erbij hebben wil je toch langere afstanden gaan doen. Werkt het beste :) En voorkomt dat als je aan de slag wil je niet vergeten bent de accu op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit setje lijkt me wel wat voor de prijs, zeker icm deze.

Alleen... en misschien verdien ik nu wel een klap hoor ;) maar die dremel 300 lijkt me ivg met de recentere modellen wel weer een stuk minder "functioneel".

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 273970 op 22-11-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedoel je dat de kloon die je hebt minder vibreert als de "originele" dremel?

En kun jij me zeggen hoe het met de accesoires zit zoals ik in de post die je quotte heb gelinkt? En dan bedoel ik bv de boorstandaard, cirkel/parallel snijder, maar ook de bovenfrezen etc. die er te koop staan. Zijn die universeel uitwisselbaar? De kop van die Einhell zegt hetzelfde te zijn als de dremel. Zou het met de overige onderdelen dan ook zo zijn... behuizingsvorm zal allicht weer anders zijn. Dus voor compatibiliteit is het wel prettig als het "universeel" of hetzelfde is. Indien niet universeel, dan "hetzelfde" en zal ik dus voor de originele Dremel moeten gaan. En als ik toch voor de versie op netspanning ga, denk ik dat ik het beste een flexibele as erbij kan nemen. Heb jij ervaringen met de assen van dremel en die van de kloon? Even sterk? Of....?

Ik heb nog nooit zo zitten dubben over 1 stukje gereedschap weet je dat? Naja.. 1 stukje.... er komt meteen al een waslijst aan overige wensen bij kijken. Maar ja, het is dan ook een zeer multifunctioneel stukje gereedschap op die manier. En heel veel projectjes die ik in mijn hoofd heb laat ik vaak schieten, niet omdat ik geen zin heb, of geen ideeen, of geen tijd, of geen geld, maar puur omdat ik niet genoeg materiaal en gereedschap heb ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 273970 op 22-11-2010 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Anoniem: 195780 schreef op maandag 22 november 2010 @ 00:21:
[...]
Na 10 jr is er niet 1 accu die nog werkt, absoluut voor de 220V versie gaan dus. 8)
Daarnaast is een Dremel + accu ook zwaarder, voor een precisietool niet echt handig.
Ik ben het in dit opzicht met je oneens er zitten veel nadelen aan een accu maar met mijn bosch dremel word ik gek van dat stuge snoer wat ik de hele tijd in hoeken en bochter moet vringen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Anoniem: 273970 schreef op maandag 22 november 2010 @ 00:13:
Dit setje lijkt me wel wat voor de prijs, zeker icm deze.

Alleen... en misschien verdien ik nu wel een klap hoor ;) maar die dremel 300 lijkt me ivg met de recentere modellen wel weer een stuk minder "functioneel".
Pssst, bij Conrad moet je de knop "Directe productlink" (zit aan de rechterkant ergens op de productpagina) gebruiken, anders kunnen wij jouw linkje niet openen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
De Aldi-kloon die ik jaren geleden kocht deed echt wel onder voor de echte Dremel. De real deal had toch een stuk meer vermogen, bovendien is hij nog niet stuk gegaan. De kloon begon na een tijdje moeilijk te starten en later deed hij het helemaal niet meer.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heb zo'n kloon met accu (foutje, niet op goed gelet bij de lidl :) )
Om 3 reden raad ik hem af :
-Gebruik het ding maar zelden, en dan is iedere keer die accu leeg :(
-Acu's slijten nu eenmaal.
-Het ding is mede door die accu topzwaar, vind ik iritant.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Raad ook de versie aan met snoer.
Die zijn 125watt (oude type, nieuwe geloof ik 170watt uit mijn hoofd) Maar voor sommige klusjes alsnog te weinig power IMHO. Zou wel een dremel willen hebben met 300watt motor ofzo, voor de wat grotere klusjes waar een slijptol te extreem is en de dremel te traag gaat. Dremel wordt dan te warm, en dan gaat de motor stuk.
Pagina: 1