Toon posts:

Televisie bij MediaMarkt: Level

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik ben me aan het oriënteren ( zoals dat mooi klinkt ) op een nieuwe televisie. Ik krijg een nieuwe kamer en ik wil graag een nieuwe TV. Ik heb zelf al het een en ander rondgekeken en de FAQ in dit topic gelezen. Nu is het zo dat ik bij de MediaMarkt een TV heb gezien met een ongelofelijke prijs: 258 euro voor 82 CM.
Het betreft deze televisie: http://www.mediamarkt.nl/...53703.html?display=online

Ik heb nooit gehoord van het merk 'Level' en ik kan er ook niks over vinden op internet. Nou stel ik totaal niet veel eisen aan een televisie, als er maar een HDMI ingang op zit zodat ik mijn laptop erop kan aansluiten, vind ik het allemaal eigenlijk wel best. Ik kijk gewoon naar analoge kabeltv van UPC, maar toch heb ik liever een groot formaat TV. Deze is dus 82 CM, ik heb er ook eentje gevonden van Toshiba van 50 euro meer. Nou wil ik best 50 euro extra betalen voor een beter merk, maar die 50 euro kan ik ook voor een heleboel andere dingen gebruiken!

Mijn vraag is dus, kan ik beter voor de Toshiba ( Regza 32AV703 ) gaan, of toch voor deze 'LEVEL' TV. Of misschien toch een heel ander model?

Ik ga sowieso binnenkort even naar de MediaMarkt toe om te kijken wat voor beeld die 'Level' TV heeft, als 'ie er al staat.

Verder is mijn bovengrens van het budget zo ongeveer 350 euro, maar minder is wat mij betreft altijd beter. Ik let eigenlijk weinig op hoe het beeld eruit ziet, ik ben vaak al snel tevreden met het beeld.

Kunnen jullie mij hiermee helpen?

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30
Reken er maar op dat dit een online product is, en anders zeker een 'online' prijs. mocht je toch de winkels willen proberen, bel van te voren om het te controleren. ;)

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-11 10:33

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Het is geen full HD tv he, even dat je daar aan denkt. Ik weet niet hoe lang hij al op de markt is, maar de verouderde TV's hebben meestal al wel een mindere beeldkwaliteit. Maar je hebt wel gelijk, voor een A-merk betaal je al 100 euro meer in de pricewatch.

Things are cheaper for a reason

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-12 11:23
Waarom niet meteen 1080p? De Toshiba is ook geen 1080p, op pricewatch staan een paar leuke 32" full-hd's max 375 euro

http://tweakers.net/price...a7XWOUqKKZbPa1kU1O8oRa6x8

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-12 11:00
voor dezelfde prijs heb je een a-merk tv

http://tweakers.net/price...2PMZUqaY2nPqb2_e91zg7tNZ-

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een topic gevonden over een andere LEVEL TV: http://forum.fok.nl/topic/1280320/5/25
Daar zijn de reacties niet zo goed, m.u.v. een of andere vage verkoper wss.

Verwijderd

Topicstarter
Pascal schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:10:
Waarom niet meteen 1080p? De Toshiba is ook geen 1080p, op pricewatch staan een paar leuke 32" full-hd's max 375 euro

http://tweakers.net/price...a7XWOUqKKZbPa1kU1O8oRa6x8
Ik heb zelf geen behoefte aan 1080p vind ik. Ik kijk binnenkort wss. wel digitale TV, maar geen HD. Daarnaast stuurt mijn laptop geen 1080p signaal uit, dus daar heb ik 't ook niet voor nodig.

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-11 20:12
Maar je moet stiekem ook beetje naar de toekomst kijken.... Koop je een nieuwe camera, laptop of tv tuner dan zijn ze practisch allemaal full hd. Over 2 jaar is full HD de standaard....

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook weer zo. Die Level wordt 't toch niet, heb even dat topic gelezen en volgens mij is het echt een rampenapparaat.
Ik ben niet kritisch, maar ik vertrouw dat apparaat echt niet.

Maargoed, dan toch die Toshiba of zijn er nog andere alternatieven?
Eén beeldformaat kleiner zou ik overigens ook niet erg vinden ( 66 of 61 CM ), als dat een betere koop is.

Verwijderd

Topicstarter
Deze lijkt me misschien verstandiger dan de toshiba, ze hebben nl. nagenoeg dezelfde prijs alleen heeft de LG ook 1080p ondersteuning: http://www.bcc.nl/product/lg-32ld350

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12 10:17
1080p op een 32 inch apparaat is echt een non-issue. Tenzij je er een meter vanaf zit, dan zie je misschien wel verschil, al twijfel ik hier zelfs nog aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 21-11-2010 21:31 ]

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Topicstarter
Brad Pitt schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:30:
1080p op een 32 inch apparaat is echt een non-issue. Tenzij je er een meter vanaf zit, dan zie je misschien wel verschil, al twijfel ik hier zelfs nog aan.
Nouja, voorlopig bekijk ik ook nog geen Full-HD content, simpelweg omdat mijn laptop maar tot 1600*900 gaat, maar als ik hetzelfde bedrag kwijt ben aan een Toshiba zónder 1080p, waarom niet?

• Brad Pitt
Omdat resolutie werkelijk niéts zegt misschien?

Tenzij je een aankoop puur en alleen op specs baseert. In dat geval: go for it! d:)b

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Koop er dan ook meteen voor €150 een 7.1 surroundsetje van 1000W bij!

[ Voor 11% gewijzigd door MrAcid op 21-11-2010 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Brad Pitt schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:49:
Omdat resolutie werkelijk niéts zegt misschien?

Tenzij je een aankoop puur en alleen op specs baseert. In dat geval: go for it! d:)b
Dat doe ik niet, ik ga morgen dan ook even televisies in de winkel zelf vergelijken. Maargoed, ik blijf erbij: als ik voor dezelfde prijs meer ondersteuning voor resoluties kan krijgen, waarom dan niet?

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:53:
Dat doe ik niet, ik ga morgen dan ook even televisies in de winkel zelf vergelijken. Maargoed, ik blijf erbij: als ik voor dezelfde prijs meer ondersteuning voor resoluties kan krijgen, waarom dan niet?
Als alle andere beeldkwaliteit-bepalende factoren even goed zijn is de keuze uiteraard makkelijk. Heb zelf een 50 inch HD-Ready tv en vind het beeld daarvan mooier dan 95% van de FullHD tv's. Resolutie zegt niet zoveel.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:34:
[...]

Nouja, voorlopig bekijk ik ook nog geen Full-HD content, simpelweg omdat mijn laptop maar tot 1600*900 gaat, maar als ik hetzelfde bedrag kwijt ben aan een Toshiba zónder 1080p, waarom niet?
Ik vermoed dat het scherm van je laptop 1600x900 is en dat je daarom voor dat scherm niet meer kunt selecteren? Heb je al 's daadwerkelijk geprobeerd om een externe monitor aan te sluiten en 1920x1080 te selecteren? Ik kan me haast niet voorstellen dat er een 1600x900 beperking op je laptopvideokaart zit.

Maar opzich ben ik het wel met Brad Pitt eens: full HD op een 32" kies je alleen vanwege de specs. Het verschil met een "hd ready" televisie zie je echt niet, tenzij je er dicht bovenop gaat zitten (als je hem ook als monitor gaat gebruiken ofzo). Bovendien betekent "hd ready" niet dat hij geen 1080p-beelden kan weergeven, hij zal het alleen met 768 of 720 beeldlijnen weergeven.

[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 22-11-2010 07:15 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene schreef op maandag 22 november 2010 @ 07:13:
[...]

Ik vermoed dat het scherm van je laptop 1600x900 is en dat je daarom voor dat scherm niet meer kunt selecteren? Heb je al 's daadwerkelijk geprobeerd om een externe monitor aan te sluiten en 1920x1080 te selecteren? Ik kan me haast niet voorstellen dat er een 1600x900 beperking op je laptopvideokaart zit.

Maar opzich ben ik het wel met Brad Pitt eens: full HD op een 32" kies je alleen vanwege de specs. Het verschil met een "hd ready" televisie zie je echt niet, tenzij je er dicht bovenop gaat zitten (als je hem ook als monitor gaat gebruiken ofzo). Bovendien betekent "hd ready" niet dat hij geen 1080p-beelden kan weergeven, hij zal het alleen met 768 of 720 beeldlijnen weergeven.
Dat heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd, ga ik vanmiddag even doen.
Ik ga dan ook even naar de winkel, ik hoop dan de LG en Toshiba beiden in het echt te kunnen zien, maar dat zal wel niet. Toch blijf ik erbij: als beide toestellen nagenoeg hetzelfde zijn, behalve dat de LG een hogere resolutie aankan, waarom niet?

Ik kijk voorlopig nog geen Full-HD content, maar het is wel meer futureproof.

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 07:30:
Toch blijf ik erbij: als beide toestellen nagenoeg hetzelfde zijn, behalve dat de LG een hogere resolutie aankan, waarom niet?
Gewoon die LG kopen en klaar dan toch?
Ik kijk voorlopig nog geen Full-HD content, maar het is wel meer futureproof.
Daarom! Problem solved, top.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels even in de winkel gekeken, toshiba is nergens te krijgen en LG is in normale winkels 390 euro. Dus bestel ik de LG gewoon via BCC voor 325 euro, iedereen bedankt voor alle hulp!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12 14:35
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:34:
[...]

De resolutie van jou eigen laptop scherm is waarschijnlijk maar 1600x900, dit wil niet zeggen dat hij geen signaal naar een extern scherm kan sturen van 1920x1080 want dit kon een videokaart van 10 jaar geleden al. Waarschijnlijk ondersteunt hij het wel degelijk.

Daarnaast iemand die zegt dat een full hdd scherm van 32inch overbodig is, wij hebben er zelf een thuis en als ik hier een full hd film op kijk is het beeld dus wel een stuk beter dan op een vergelijkbare tv met een hd ready scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de LG 32LD350 besteld, 1080p full HD en 32" voor slechts 326 euro, koopje toch?

• Brad Pitt
Helemaal top. En zoals je hierboven kan lezen is het op een 32 inch ook gewoon zéér belangrijk dat je een FullHD tv neemt want dat is echt stukken beter. Dus goeie keuze, veel plezier!

Verwijderd

Topicstarter
Brad Pitt schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:22:
Helemaal top. En zoals je hierboven kan lezen is het op een 32 inch ook gewoon zéér belangrijk dat je een FullHD tv neemt want dat is echt stukken beter. Dus goeie keuze, veel plezier!
Ik merk heel veel sarcasme in je reactie. Ik snap echt niet waarom je zo aanvallend doet, ik heb het toestel in de winkel bekeken en het zag er prima uit. 1080p is een leuke extra :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-12 06:09

Mentalist

[avdD]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:22:
d:)b _/-\o_ :+

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:45:
Ik merk heel veel sarcasme in je reactie.
Je meent het?
Ik snap echt niet waarom je zo aanvallend doet, ik heb het toestel in de winkel bekeken en het zag er prima uit.
Geheel niet aanvallend bedoelt hoor. Dat jij het beeld mooi vindt gaat het toch om? Niet wat men hiér verkondigd. Ik vind 1080p op alles onder de 42 inch echt pure onzin, een ander niet. Prima toch.
1080p is een leuke extra :)
Het was nogal belangrijk toen je nog op zoek was, daar ging het om. Het zegt echter niéts. Niet qua kwaliteit, niet qua scherpte, niéts. That's all. Men blijkt dat vaak lastig te (kunnen) snappen.

Nogmaals, jij hebt het beeld gezien, jij bent er blij mee. Dát is wat belangrijk is. En ja, zonder sarcasme nu ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mooi, dan is wat mij betreft mijn vraagstelling in de openingstopic beantwoordt en kan dit topic evt dicht.

Verwijderd

Topicstarter
TV is inmiddels binnen, en is nu even de zenders aan 't zoeken. Het design is iig prachtig.

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:18
Ik heb inderdaad deze lcd tv gezien en inderdaad een mooi design. Maar voor €100 meer heb ik toch een sharp LC32FH510 tv gekocht, want 2 mediamarkt medewerkers raden mij de level lcd tv af.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Pagina: 1