Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawleri
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik krijg binnenkort een HP LP3065+HP LP2065 scherm. De LP3065 heeft 2x DVI aansluiting nodig, en de LP2065 1x, maakt een totaal van 3.
Ik heb nu een ATI 4870x2 draaiende met mogelijkheid tot aansluiting van 2x DVI. Hiernaast heb ik (voor Physx) een 8800GT draaiende, die ook mogelijkheid tot aansluiting biedt voor 2x DVI.

Mijn vraag is, kan dit wel? De LP3065 op 4870X2 aansluiten en de LP2065 op de 8800GT of vice versa? Levert dit geen conflict op met ATI/Nvidia? Of is het misschien toch verstandiger om een 4870 erbij te prikken ter vervanging van de 8800GT, of een low profile ATI kaart?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 22:32
Die 30" monitor heeft een Duallink DVI nodig, niet letterlijk 2x DVI.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Blorgg op 10-10-2020 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawleri
  • Niet online
Jullie hebben helemaal gelijk :F.
Probleem is hiermee opgelost.

Mocht ik nog een 3e scherm (LP2065) aanschaffen, zou het alsnog mogelijk zijn om aan te sluiten op de 8800GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Om resoluties hoger dan 1920x1200, zoals de 2560x1600 pixels van de 30" schermen, aan te sturen is een Dual Link DVI verbinding, of een DisplayPort verbinding vereist. Een Dual Link DVI verbinding betekent niet dat het scherm op twee DVI poorten op de videokaart aangesloten moet worden. Het is gewoon één DVI poort, het verschil zit in het aantal pinnen dat gebruikt wordt voor de signaaloverdracht.

De pin-layout van DVI is als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5fDrrlQSLouKpvwtRebRkZtV/full.png
  • DVI-D geeft alleen het digitale signaal door (DVI signaal)
  • DVI-A geeft alleen het analoge signaal door (VGA signaal), deze variant kom je eigenlijk nooit tegen
  • DVI-I (DVI Integrated) geeft zowel het analoge als het digitale signaal door en kan met adapter worden omgezet in een VGA aansluiting.
Voor een Dual Link DVI verbinding moet de videokaart dit ondersteunen en de kabel moet ook een Dual Link DVI kabel zijn. Of een videokaart een Dual Link aansluiting heeft is (online) terug vinden in de specificaties van de videokaart.

Voor DisplayPort maakt de versie of uitvoering niet uit, allemaal ondersteunen ze 2560x1600 en 2560x1440.

HDMI is op papier ook in staat om 2560x1600 aan te sturen vanaf versie 1.3, maar tot nu toe kiezen fabrikanten van videokaarten ervoor om de HDMI poorten maximaal 1920x1200 aan te laten sturen, ook al zijn ze versie 1.3 of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 22:32
Het antwoord was al gegeven hoor :>
Hawleri schreef op zondag 21 november 2010 @ 03:56:
Jullie hebben helemaal gelijk :F.
Probleem is hiermee opgelost.

Mocht ik nog een 3e scherm (LP2065) aanschaffen, zou het alsnog mogelijk zijn om aan te sluiten op de 8800GT?
Zou kunnen, maar ik zou eigenlijk niet zo snel een ATI/AMD-videokaart combineren met een Nvidia-videokaart, dan kan je driverproblemen krijgen. Het is een stuk makkelijker om gewoon bij één merk te blijven.

[ Voor 87% gewijzigd door Hahn op 21-11-2010 12:37 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawleri
  • Niet online
@kid jansen, bedankt voor de antwoord, dat stuk had ik inmiddels al elders gelezen.

@Mute ik heb de kaart erbij gezet voor physx bij mafia oa. Er waren wat tweakers nodig om kaart werkend te krijgen naast de 4870x2. Maar het werkt nu best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Zeker in het [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16 topic, daar had ik het namelijk voor geschreven en ook uit gekopieerd aangezien het toch m'n eigen tekst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 02:03
Geen probleem hoor, ik gebruik hier een 5850 +8400GS bij elkaar, no probs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawleri
  • Niet online
@ Mr Alfabet, bedoel je geen probleem met aansluiten van monitoren op beide kaarten? Of geen probleem beide kaarten werken samen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Mij bekend kan je op de PhysX kaart geen monitoren aansluiten nee, omdat je niet de volledig functionele Nvidia software op je PC hebt staan, die is nodig om meer als 2 monitoren aan te sturen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1