Ik negeer de dikke levensgevaarlijke rem-troll maar even, om hier op in te haken, je hebt zojuist toegegeven dat je onnodig links rijdt. Ik lees uit je reacties heel veel frustratie over bumperklevers, ik heb zojuist de reden van het bumperkleven gevonden...
Ik ga er even vanuit dat jij netjes 120 rijdt, en om de situatie dan zo ideaal mogelijk te maken voor je reken ik met de vrachtauto op 80. De meesten rijden 90~95 maar dan komt jouw actie in nog slechter daglicht te staan: je haalt in met een snelheidsverschil van 40 km/uur oftewel 11,1 meter per seconde. Over die 200 meter doe je dus ruim 18 seconde
Ik heb altijd geleerd om terug te gaan naar de rechterbaan als je daar een seconde of 6, 7 kunt blijven, je kunt dus nog minimaal 14 of 15 seconde (oftewel een halve kilometer) rechts blijven rijden...
Ik maak dat zo vaak mee, en ik snap het echt niet: Ik haal iemand in met een flink snelheidsverschil, ga terug naar de rechterbaan. Zodra ik er voorbij ben, gaat de auto die ik in heb gehaald naar de linkerbaan en blijft daar met dezelfde snelheid rijden

Een seconde of 10 later ga ik de volgende inhalen, in dit geval vaak een vrachtauto.
Kom op zeg, als ik 20 km/uur sneller rijdt, en ruim, heel ruim terug kan naar de rechter baan, why the fuck gaat die ander dan al naar links?
Wait what? Dan kunnen we de derde rijstrook (en verder) wel opdoeken

Je manier van discussieren is volstrekt beneden de maat, maar ik hap toch maar: Iemand hinderen levert je met een beetje pech een Artikel 5 op... Mensen (en dan vooral schoolmeesters) moeten eens leren dat dat metertje op het dashboard aangeeft vanaf wanneer het autorijden een stuk duurder wordt ipv dat het aangeeft dat je nergens meer op hoeft te letten 'want diegene achter me rijdt te snel'... Als jij een ongeluk veroorzaakt door ongeacht de snelheid en positie van degene die achterop komt opzij te komen, dan krijgt die ander misschien een boete voor te snel rijden, jij mag je voor de rechter verantwoorden (als het ongeluk zwaar genoeg is), en sowieso ben je verantwoordelijk en gaat de verzekering bij _jou_ aankloppen, niet bij die ander.
120 rijden is geen vrijbrief om rucksichtloss naar links te komen, punt. Je hoort ten allen tijde op te letten en voorrang te verlenen als de situatie dat vereist.