Digitale Coax naar Optische Toslink

Pagina: 1
Acties:

• Tweakkiller
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10-2024
hallo, ik heb net van CD een nieuwe philips dsr7141 ontvangen, en zag dat er geen optical uitgang op zit, maar wel een SP/Dif uitgang.
Ik heb een Panasonic SA-pt550 home cinema set, waar wel een optical uitgang opzit. Nu heb ik een adapter gekocht, van male toslink naar SP/diff,en heb de ontvanger op digital-in gezet, maar helaas geen geluid!
Ook zie ik geen lichtje door de kabel komen.
Iemand een oplossing? Moet ik de ontvanger anders instellen oid?
Alvast bedankt!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Tweakkiller schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:31:
... van male toslink naar SP/diff ...
Alvast bedankt!
Weet er niet veel vanaf, je geeft wellicht ook wat weinig info over de adapter, maar zou je niet een adapter van S/PDIF naar TOSLINK moeten hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 19-11-2010 14:35 ]

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:03
als je home cinema een UITgang heeft, dan gaat het niet werken om je sateliet ontvanger daar op aan te sluiten. Je hebt namelijk een Ingang nodig.

Als het een ingang is, dan wil je denk ik een coax -> optical converter hebben. Ter info, sp/dif (of ook wel sony philips digital interface) is de naam van de standaard, ongeacht of je een optische of electrische verbinding gebruikt ;)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

Volgens mij worden hier wat termen door elkaar gehaald, want ik volg het echt niet. Let ten eerste eens goed op of de apparaten nu een uitgang of een ingang hebben. En verder zegt S/PDIF niets, want S/PDIF heb je als digitale coax en als toslink.

Edit:
Volgens Google heeft de Philips een Digitale Coax uitgang en de Panasonic heeft een optische toslink ingang. Kwestie van een digitale coax naar optical converter kopen dus, paar tientjes en je hebt al zo'n apparaatje.

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 19-11-2010 14:46 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Tweakkiller
Hallo bedankt voor de snelle reacties. Ik bedoel idd een optical ingang op de dvd home cinema set. Heeft gewerkt met andere HD ontvanger, die helaas overleden is. Maar wat ik zo vreemd vind, als ik de kabel aansluit op de dvd home cinema set, komt er geen licht uit de kabel. Lijkt me niet dat de kabel kapot is, heeft het altijd gedaan. Lijkt me op een instelling maybe?

edit: ik heb nu dus een toslink kabel(optical) met een adapter naar SP/DIF.

[ Voor 9% gewijzigd door Tweakkiller op 19-11-2010 14:48 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Tweakkiller schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:47:
Hallo bedankt voor de snelle reacties. Ik bedoel idd een optical ingang op de dvd home cinema set. Heeft gewerkt met andere HD ontvanger, die helaas overleden is. Maar wat ik zo vreemd vind, als ik de kabel aansluit op de dvd home cinema set, komt er geen licht uit de kabel. Lijkt me niet dat de kabel kapot is, heeft het altijd gedaan. Lijkt me op een instelling maybe?
De DVD-set heeft een optische ingang, deze zal dus ook geen licht versturen.
Het licht komt van de bron. Dus dat zou vanaf de Philips moeten komen. Of als je een goede converter hebt, vanaf de converter.
edit: ik heb nu dus een toslink kabel(optical) met een adapter naar SP/DIF.
Nogmaals een "adapter" naar S/PDIF zegt niets.

Samenvattend:
Je moet dus hebben:
Philips - digitale coax - converter naar optisch - optische kabel - Panasonic

En vanaf de converter zou je dan als het goed is licht moeten zien schijnen. Wellicht de Philips ook instellen op audio over de digitale coax uitgang...

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 19-11-2010 15:10 ]

• Tweakkiller
http://kabeltje.com/optische-adapter-toslink-35mm-p-51.html
deze heb ik gehaald, dus die kan weer terug. Heel erg bedankt voor de reacties!
zal zo even een converter halen!

Verwijderd

Ga je nu serieus een kabeltje van 1.25 euro terugsturen :P

• Tweakkiller
haha, heb hem gehaald bij Okaphone hier in groningen, breng hem dus gewoon terug. Had op kabeltje.nl plaatje opgezocht. Thnx allen!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Tweakkiller schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:10:
http://kabeltje.com/optische-adapter-toslink-35mm-p-51.html
deze heb ik gehaald, dus die kan weer terug. Heel erg bedankt voor de reacties!
zal zo even een converter halen!
Dat is een adapter voor als je een 3,5mm flexi-jack hebt. De digitale coax is een RCA-aansluiting, dus daar hoor je sowieso geen 3,5mm jack pluggen in te prikken....

Als je het gewoon aansluit zoals gezegd zou het moeten werken. Maar ik heb - met alle respect - nog steeds niet het idee dat je helemaal weet hoe het zit qua in- en uitgangen en wat S/PDIF nu inhoudt, terwijl het toch in de [FAQ] Audio staat.

• Tweakkiller
Je hebt gelijk, ik was nog een beetje confused hoe het allemaal zat, maar door jou goede uitleg snap ik het nu! Dank!
Pagina: 1