Stereo met 6 speakers?

Pagina: 1
Acties:

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-01 23:22
Ik dump mijn vraag maar even hier, want volgens wordt ik gek.

Ik zoek voor mijn werk een "gewone" stereo/reciever.
er moeten 6 speakers op aangesloten kunnen worden via 2 kanalen. (4 op bv a en 2 op b. B zal meestal uit staan, maar we willen de mogelijkheid hebben om ze erbij te schakelen.

Nou zie ik van alles online staan, maar kom ik dit niet tegen.
Alles wat ik zie is 5.1, 7.1, of 83.6 |:( dit wil ik helemaal niet, tenzij je het wel zo kan aansluiten.

Kan iemand mij een stereo aanwijzen die dit kan? budget is max 500,-

Alvast bedankt!

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08-2025
3 stereoversterkers en bijschakelen wat je nodig hebt?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:49
Als het voor achtergrond muziek is kun je ook gewoon de draadjes aan elkaar knopen. Of anders op de tape out een tweede versterker aansluiten zodat je daar het volume apart van kunt regelen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Meeste stereo versterkers hebben A en B speaker aansluitingen die separaat of gecombineerd te gebruiken is.

De 4 speakers kun je via een verloopbananenplug koppelen. (dus 1 + of - uitgang per kanaal vertakt dan naar 2 speaker kabels) Vergelijkbaar met biwiring.

Aan elkaar knopen van speakerdraad kan ook.

Enige waar je echt op moet letten is dat je versterker geen impedantie gaat zien die lager is dan 8 of 4 ohm (afhankelijk van de versterker). De meeste versterkers worden daar niet vrolijk van.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:01:
Enige waar je echt op moet letten is dat je versterker geen impedantie gaat zien die lager is dan 8 of 4 ohm (afhankelijk van de versterker). De meeste versterkers worden daar niet vrolijk van.
Een lagere impedantie gaat een probleem geven als je de versterker opendraait, maar voor achtergrondmuziek maakt het niet uit.

Als je meerdere luidsprekers aan gaat sluiten die niet identiek zijn, zou ik ze parallel zetten en dan gewoon de versterker niet opendraaien. Als je verschillende soorten luidsprekers in serie aansluit gaat de geluidskwaliteit achteruit.

Als je een set aansluit op A, een set op B en een set op C (als die bestaat) dan ze de versterker die trouwens allemaal parallel, wat een lage impedantie oplevert.

[ Voor 33% gewijzigd door TBTL op 20-11-2010 11:25 ]

Pagina: 1