Toon posts:

Case-mod vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort mijn case te 'modden' maar heb het nog nooit gedaan dus vandaar ff wat vraagjes.
Ik wil een fanbus inbouwen (daar hoef ik verder neit veel over te weten :) ) en ik wil mijn kast mooi spuiten.

1) Welke verf kunnen jullie aanraden?
2) Is het verstandig de kast eerst te schuren of kan ik maar beter meteen spuiten? En hoe zit dat met de plastic cover aan de voorkant?
3) Hoeveel lagen kunnen jullie aanraden?

Oja natuurlijk zijn andere tips ALTIJD welkom.

Take your time heb toch pas over twee weken weer vrij... :(

Wish me luck!

Verwijderd

Seeeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrchhhhhhh doet et weer :)

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Schuren, goed afnemen, primer en vervolgens meerdere dunne lagen verf.
Hiermee moet het wel lukken denk ik.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

Topicstarter
OK heb de searchfunctie NOG eens gebruikt - dat duurt wel een tijdje voordat je geschikte threads vindt hoor daarom postte ik het zo want de meeste threads zijn vooral onzin.

Mag ik dan deze conclusie trekken:
1) Metaal hoeft niet geschuurd te worden, gewoon goed schoonmaken (met wasbenzine ofzo?) en dan verf erop, daarna glanslak o.i.d. eroverheen?

2) Plastic front eerst bewerken met primer, daarna verf en glanslak eroverheen.

Klopt dat, moet ik nog ergens anders rekening mee houden (ben echt een newb!!!) en wat is primer?
Is die glanslak trouwens nodig? Is er niet iets van matte lak om de boel krasbestendiger te maken?

Verwijderd

Vooral het metaal lichtjes opschuren met een kleine korrel, en dan met een speciale METAALprimer gronden. Dan aflakken met spuitverf. Bij mij was dit het geval: Het kunststof front is perfect krasvast na 1x spuiten met aflak, niets gegrond, was na 1x al goed. Maar op het metaal hecht het echt NIET. Volgende keer dus wel primer :(

Verwijderd

Topicstarter
Dus het metaal schuren, gronden maar ook zeker aflakken?

Verwijderd

Jazeker, grondverf is alleen om de aflaklaag goed te laten hechten :) Verf zelf ziet er niet uit. Aflaklaag is de glanslaag, de laag die je gaat zien :)

Verwijderd

en beter enkele dunne lagen lak dan 1 dikke ... wel meerdere lagen, anders zit je na 1 krasje al door je mooie kleur...

Verwijderd

Topicstarter
Aha! Thanx 4 the info! Enne... wat gebeurt er als ik probeer om meteen die grondlaag erop te gooien, te lakken en dan aflakken? Zou dat niet houden?
Of is dit een domme vraag :P

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-07 09:47
Eerst laten drogen is wel handig niet? :?

Ok, je hebt een nieuwe El-Cheapo kast die je gaat modden; hoe ga je te werk met het het verfen? Eerst de grijze verflaag er helemaal af schuren en dan primen met metaalprimer? Wat voor soort metaalprimer? Gewoon default Gamma metaalprimer? (als dat al bestaat :))

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-07 09:47
zow, search werkt weer normaal: :)

gathering.tweakers.net/showtopic.php/100269

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:22
Ja kan ook altijd nog hier kijken...

http://crash.to/cyber's_page

DAMN, moet toch weer eens wat nieuwe foto's maken de die pagina bij werken :P

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

Pagina: 1