• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48
Ondanks dat ik regelmatig Windows installaties heb gedaan, ben ik nu een domme fout begaan,
ik had een corrupte windows installatie, hier had ik een backup van gemaakt, maar voor de zekerheid had ik een nieuwe (legale) Windows XP sp2 besteld en ontvangen.

Wat ik niet had gehoopt, bleek dat de backup corrupt was, en ik deze niet meer terug kon zetten,
jammer dacht ik, dan maar de nieuwe windows installatie.

Ik had een backup van alle belangrijke documenten gemaakt, op een 2.5" usb HDD

Bij het opstarten van de Windows installatie cd ben ik vergeten om de externe HDD los te koppelen,
en blijkbaar heb ik per ongeluk op "l"gedrukt, waarbij de MBR denk ik gewist is, de schijf is niet geformatteerd daarna, want ik bedacht me (te laat) dat het verstandig zou zijn om voor ik de boel zou installeren (en formatteren) ik de externe HDD los zou moeten koppelen.

Nu is windows geinstalleerd, maar staat de HDD in windows als niet toegewezen ruimte.

Wat nu? Zou een oplossing zoals FixMBR nog iets kunnen redden?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
amx schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:36:
[...]

Wat nu? Zou een oplossing zoals FixMBR nog iets kunnen redden?
NEE! Het stomste wat je nu kan doen is schrijven naar die usb-disk!

Jij moet nu aan de gang met de (ondertussen) standaard data-recovery tools. Zoek maar op data recovery (ik zal de tags aan dit topic koppelen) en op 'Get Data Back for NTFS'. Maar denk eraan, niets schrijven naar de usb-disk, want dan overschrijf je de 'verwijderde' data waarna het echt niet meer terug te halen is.

Succes!

[ Voor 37% gewijzigd door Room42 op 18-11-2010 18:42 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• amx
dus de harde schijf als primaire partie laten toewijzen in windows na de installatie was "niet goed"?

[edit] voor de rest nog ongeformatteerd, windows vraagt bij benaderen of ik de schijf wil formatteren

[ Voor 34% gewijzigd door amx op 18-11-2010 18:43 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb het niet over wat er fout gegaan is, ik heb het over hoe je het moet herstellen. Stel nou eerst je data maar even veilig, dan kun je daarna gaan analyseren wat er niet goed ging ;)

Topic tip: Thematopic: Datarecovery

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Toevallig vandaag op GOTD.

Wie weet lukt het ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
Bedankt voor de tips tot zover, ik heb de HDD inmiddels bij mij thuis aangekoppeld en er loopt een datarecovery, ik zie allemaal bekende bestanden langskomen, maar of ze te recoveren zijn, weet ik over een paar uurtjes. Als het werkt, zal ik een precieze beschrijving geven for future reference

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
wat datarecovery betreft is het gelukkig gelukt, nadat ik 3 weken bezig was met GetDatBack, heb ik het uiteindelijk weten op te lossen met een gratis programmaatje Testdisk. Binnen enkele dagen had ik alle bestanden terug.
Pagina: 1