Laptop valt uit -> binnen garantie -> E200,- reparatiekosten

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Dune_ schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 00:06:
Maar het voorbeeld hier in dit topic is er echt geen sprake van een paar druppels.
Het gaat inmiddels over een aantal verschillende situaties:)
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 00:16:
En mijn aanpak is dan - Better safe than sorry. Dus, liever het ontwerp een beetje robuust maken dan dat je achteraf maar bezig blijft met het vervangen van exemplaren omdat mensen er niet voorzichtig genoeg mee waren. Kennelijk ziet niet iedereen die aanpak zitten. Gelet op de tegenstand die ik ontvang naar aanleiding ervan.
Terwijl het mij toch zo logisch lijkt een duur apparaat enigszins te beschermen tegen relatief veel voorkomende invloeden. Dat geldt voor de gebruiker, maar des te meer voor de fabrikant.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Om de TS (en anderen) nog iets verder te helpen:

Zorg ervoor dat je bij een garantie aanvraag het product zo "netjes" mogelijk inlevert EN bij schade of problemen zoveel mogelijk vervolg schade proberen te voorkomen

Uiteindelijk pakt een supportmedewerker jouw product uit de verpakking en zijn/haar coulance hangt sterk af van de indruk die het product maakt.Als de TS even de cola had verwijdert van de plaatsen waar hij bij kon (en ook even het toetsenbord had los gehaald) direct na zijn ongelukje, was er waarschijnlijk geen probleem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perhaps I can offer a few answers (hope no one minds the English). A few posters have mentioned that the products should be able to resist fluids better and even perhaps have a protective layer added to protect against corrosion. As a representative of a motherboard factory I can confirm that PCBs do have a protective layer sprayed onto them, but it can not be complete. The contact points for SMDs must remain free, or one could not mount components to the PCB. The solder points always remain vulnerable and this is where corrosion can occur. One could say that a protective layer could be sprayed on after SMD are mounted, but this still doesn't protect larger surface mounted components like a chipset for example. The ball mount process occurs under the component so it is quite impossible to protect those connections once the IC is applied. Liquids being liquids can flow into any space that isn't airtight, and in the medium to long term, cause corrosion. In summary it simply isn't viable to ensure that every last miniscule connection is watertight. To do so would increase production costs almost exponentially and such costs would then have to be forwarded onto the consumer.

The bottom line is that from the standpoint of the factory it is totally irrelevant how such liquid damage occured. That it has occured is the only thing that matters. When dealing with the factory you do not get to "negotiate" terms, and any implied conditions are invalid. As a number of posters have indicated your right to try and negotiate some sort of settlement exists between the seller (media market) and the buyer (the OP). Samsung is not a party to this and does not even have to reply to the OPs "complaints" if they don't want to. When dealing with the factory it is either take it or leave it. To try and start a dispute with them is a total waste of time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Lenovo is blijkbaar van mening dat zij als fabrikant wel stil moeten staan bij het beschermen van hun laptops tegen waterschade.

Hoeveel zou het nu kosten om dat te doen? Veel meer dan een siliconenrubberen laagje moet er niet voor nodig zijn lijkt me. En die kosten in de vorm van keyboardprotectors waar ik eerder naar linkte maar enkele euri. En dat zijn natuurlijk hoofdzakelijk logistieke kosten en winst. De kostprijs van die dingen zal op zijn hoogst dubbeltjeswerk zijn denk ik. En hoeveel seconden zal het kosten om bij assemblage zo'n lapje in de keyboardassembly te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:39:
The bottom line is that from the standpoint of the factory it is totally irrelevant how such liquid damage occured. That it has occured is the only thing that matters. When dealing with the factory you do not get to "negotiate" terms, and any implied conditions are invalid. As a number of posters have indicated your right to try and negotiate some sort of settlement exists between the seller (media market) and the buyer (the OP). Samsung is not a party to this and does not even have to reply to the OPs "complaints" if they don't want to. When dealing with the factory it is either take it or leave it. To try and start a dispute with them is a total waste of time.
Bedankt voor je input. Hoewel ik me er wel in kan vinden omdat ik snap dat moederborden niet 100% waterproof gemaakt kunnen worden, gaat de robuustheid van een laptop natuurlijk verder dan het moederbord (al zouden daar alle mogelijke maatregelen zonder extreme kosten gemaakt moeten worden). Misschien dat deze zaken voor de moederbordenfabrikant irrelevant zijn, voor de laptopbouwer zouden ze dat natuurlijk niet moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat leuk is aan dat clip is dat het gaat over "engineered resevoir holes". De electronica in dat Lenovo laptop is net zo kwetsbaar als alle ander laptops, het is alleen dat de vocht woord er omheen geleid. Ik vermoed dat als je komt met zo een laptop aan bij Lenovo en die heeft alsnog waterschade op de electronica dat je krijgt een flinke rekening voor je ogen. Ik moet wel zeggen dat het neemt niet weg dat er woord overna gedacht bij sommige fabrikanten. +1 voor Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:18:
[...]

Bedankt voor je input. Hoewel ik me er wel in kan vinden omdat ik snap dat moederborden niet 100% waterproof gemaakt kunnen worden, gaat de robuustheid van een laptop natuurlijk verder dan het moederbord (al zouden daar alle mogelijke maatregelen zonder extreme kosten gemaakt moeten worden). Misschien dat deze zaken voor de moederbordenfabrikant irrelevant zijn, voor de laptopbouwer zouden ze dat natuurlijk niet moeten zijn.
Klopt, maar en PCB blijft een PCB. Als het je Flat Screen, Mobieltje. PC of Laptop is doet er eigenlijk niet toe. Het blijft kwetsbaar voor vocht. Zoals de Lenevo clipje laat zien je kan wat maatregelen nemen, maar electronica en vocht gaat niet samen. Ik denk dat dit en interessant punt is:

"zouden ze dat natuurlijk niet moeten zijn"

En daar heb je het: "moeten zijn". Heel vak komt dit voor in dit sort discussies. Hiermee geef je aan wat wenselijk is en niet wat de realitiet is. Hiermee is ook de basis van vrijwel elke conflict dat je leest op het net. Hiermee is de OP ook ingetrapt. Hij verwacht iets omdat hij denkt dat hij is binnen redelijkheid, maar woord keihard geconfronteerd met de realitiet in de vorm van de respons van Samsung. De realitiet wint altijd. De punt is maak geen assumpties in dit sort situaties, en wees klaar voor de onwerwachte.

Confucious say:
-Assumption is the mother of all fuck-ups.
-Expect the unexpected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:03:
Lenovo is blijkbaar van mening dat zij als fabrikant wel stil moeten staan bij het beschermen van hun laptops tegen waterschade.

Hoeveel zou het nu kosten om dat te doen? Veel meer dan een siliconenrubberen laagje moet er niet voor nodig zijn lijkt me. En die kosten in de vorm van keyboardprotectors waar ik eerder naar linkte maar enkele euri. En dat zijn natuurlijk hoofdzakelijk logistieke kosten en winst. De kostprijs van die dingen zal op zijn hoogst dubbeltjeswerk zijn denk ik. En hoeveel seconden zal het kosten om bij assemblage zo'n lapje in de keyboardassembly te leggen?
zoals ik al eerder aangaf zijn er inderdaad wel systemen desktops en laptops die meer aankunnen op het gebied van vocht en dampen, maar dan moet je ook voor een dergelijk produkt kiezen. Jij neemt Lenevo als voorbeeld, van dit merk en de prijzen die zij hanteren mag je mogelijkerwijs ook wel iets meer verwachten, maar het feit blijft gewoon je moet niet eten en drinken vboven je laptop.

Iemand die een bak koffie of glas drinken over mijn laptop heen haalt krijgt het ook te horen, sterker nog dat doe ik nog met mijn zakelijke laptop. Zoals iemand al aangeeft de staat waarin een produkt verkeerd bij binnenkomst op een Waranty/RMA afdeling geeft vaak al een doorslag wat de reactie zal zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 23-11-2010 14:27 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Lenovo geeft wel aan dat zij de realiteit accepteren dat mensen nu eenmaal dingen doen achter hun laptop die deze voorziening zinvol maakt. Het is namelijk ook absoluut niet zinvol om maar te roepen dat mensen zulke dingen niet moeten doen. Daardoor zal de hele mensheid echt niet zijn gedrag veranderen. Mensen zijn nu eenmaal zoals ze zijn en vertonen dat gedrag nu eenmaal. Proberen dat te veranderen is een zinloze strijd en lost helemaal niets op. Het getuigt van veel meer realiteitszin om het ontwerp aan te passen aan het gedrag van de mensen en niet van de mensen te verwachten dat ze hun gedrag aanpassen aan het ontwerp.

En Lenovo zal vast nog wel meer leveren voor die hogere prijs dan een lekbakje. Mijn punt/vraag was hoeveel alleen(!) die voorziening zou kosten. Ik denk heel weinig en ik denk dat het een heel nuttige voorziening zal zijn. Ook al ben je nog zo voorzichtig. Er zullen altijd kleine hoekjes blijven waar ongelukjes zich in kunnen verschuilen. En meneer Murphy kijkt ook altijd over je schouder mee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:38:
"zouden ze dat natuurlijk niet moeten zijn"

En daar heb je het: "moeten zijn". Heel vak komt dit voor in dit sort discussies. Hiermee geef je aan wat wenselijk is en niet wat de realitiet is. Hiermee is ook de basis van vrijwel elke conflict dat je leest op het net. Hiermee is de OP ook ingetrapt. Hij verwacht iets omdat hij denkt dat hij is binnen redelijkheid, maar woord keihard geconfronteerd met de realitiet in de vorm van de respons van Samsung. De realitiet wint altijd. De punt is maak geen assumpties in dit sort situaties, en wees klaar voor de onwerwachte.

Confucious say:
-Assumption is the mother of all fuck-ups.
-Expect the unexpected.
Exactemundo, spijker op zijn kop. Fabrikanten zouden graag hebben dat mensen perfect zouden zijn, maar helas zijn het faalwezentjes die onhandig doen met dingen waar elektronica slecht tegen kan. Daar heb je dan toch rekening mee te houden?

Verwijderd

Exact... de fabrikanten maken net zo goed de fout van assumption. De aanname dat mensen zoals de TS te allen tijden zich er bewust van zijn dat hun laptop kwetsbaarder is dan het glas waar ze de Cola die de laptop sloopt uit drinken.

Het verschil - de fabrikanten kunnen het zich veroorloven om niet te leven in assumption. Immers, zij zijn met velen. De gemiddelde R&D afdeling van de gemiddelde laptop fabrikant - waar spreken we over, 150 à 200 man?

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:10
Als je nog de persoon kent die de cola destijds liet morgen, valt er misschien met zijn WA verzkering te regelen.
Pagina: 1 2 Laatste