Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem waarschijnlijk voeding

Pagina: 1
Acties:

• Kobject
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 08:16
Hallo,
Laats had ik hier een Topic geplaats over mijn GTX 470.
Maar sinds vanochtend als ik mijn PC aanzet heb ik dat hij zeg maar stroom pakt dan weer niet , stroom pakt dan weer niet. Alsof even je stroom wegvalt en dan weer terug komt en krijg ook geen beeld

Ik heb een
AMD Phenom x4 955 3.2 GHZ
Nvidia GTX 470
Mustiff 550W Voeding
4GB RAM

Daarbij heb ik ook dat ik WoW met 50 FPS trek waar ik normaal met mijn oude Vkaart 150-200 FPS haal
En met cod Black ops laad mijn oude Videokaart sneller dan deze. Ik weet dat het een bottleneck is maar volgens mij licht het aan de voeding.

Maar mijn pc moet hem wel aankunnen. Volgens mij ligt het aan de voeding want op de doos van de GTX 470 staat al dat ik minimaal een 550W voeding moet hebben voor mijn videokaart.
Als iemand dit voor mij kan bevestigen zal mooi zijn, dan bestel ik vandaag nog een nieuwe voeding

Verwijderd

Ik ken jouw systeem verder niet, heeft je pc het wel gedaan met de GTX470, heb je geen extra PCIe stroom aansluiting op de videokaart die je vergeten bent aan te sluiten,

Nu ben ik meer van de ATI dan NVIDIA, dus ik zou niet weten of de GTX 470 een high end kaart is of wat dan ook, maar als de doos van de kaart al zegt dat je 550 Watt nodig hebt, zou ik het inderdaad maar eens proberen met een betere voeding,

Koop dan wel gelijk een 700 watt voeding of iets dergelijks want straks krijg je weer problemen als je systeem zwaar belast wordt.

Verwijderd

Zo aan de hand van het genoemde lijstje - nee, dat zou niet moeten liggen aan het tekortschieten van de voeding.

Maar goed, er zit natuurlijk nog wel meer hardware in die PC.

Vergeet niet dat bij het noemen van minimale eisen een GPU fabrikant doorgaans al een marge aanhoudt voor overige hardware - CD/DVD drives, HDDs, etc, etc, etc. En los daarvan ook een veiligheidsmarge aanhoudt om aansprakelijkheid te voorkomen.

Verder - het is niet zomaar simpel even een kwestie van "Mijn voeding kan 600 Watt leveren, die moet het doen.". Nee, de ene voeding is de andere niet. Je moet goed onderzoeken wat je voeding exact kan leveren op welke rail ( Wikipedia: Power supply rail ), zeker als je twijfels hebt over je voeding.

• Sebedees
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-11 08:27
Ik ken het merk Mustiff niet, maar bij goedkopere voedingen zie je vaak dat ze niet kunnen leveren wat ze zeggen dat de voeding kan. Normaal gesproken zou een 550watter voldoende moeten zijn.

Wat staat erop de sticker aan de zijkant van de voeding? Als je zou kunnen kijken hoeveel ampere hij de 12volt lijn kan geven weten we misschien wat meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Sebedees op 18-11-2010 19:27 ]

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

Verwijderd

Helaas kan je voeding niet vinden op het net bij de Standard winkels online
1 heb je een Multi rail voeding
2 zou je misschien een link naar de fabrikant of iets diergelijks willen posten, dan kunnen we te specs even door nemen en aan de hand daar van kan er gezegd worden het is de voeding ja of nee

Want die kaart trekt ergens rond de 200Watt op normaal gebruik als het niet minder is dus lijkt me sterk dat de psu niet genoeg levert (tenzij hij een rendement heeft van 60%)

• Kobject
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:38:
Helaas kan je voeding niet vinden op het net bij de Standard winkels online
1 heb je een Multi rail voeding
2 zou je misschien een link naar de fabrikant of iets diergelijks willen posten, dan kunnen we te specs even door nemen en aan de hand daar van kan er gezegd worden het is de voeding ja of nee

Want die kaart trekt ergens rond de 200Watt op normaal gebruik als het niet minder is dus lijkt me sterk dat de psu niet genoeg levert (tenzij hij een rendement heeft van 60%)
Ja dat dacht ik ook 200Watt voeding maar dat pakte toch op 550Wat uit. Dat staat namelijk op de doos, ik heb mijn weg gebracht om door te laten meten. Daar zeiden ze al dat je voor dikke Voeding moet hebben voor een GTX 400/500 serie

Mijn voeding: http://www.10kshop.nl/144...ustiff-Dual-500W-ATX.html

[ Voor 4% gewijzigd door Kobject op 19-11-2010 09:38 ]

Verwijderd

GTX 470 max 368Watt
reviews: Vier keer de Nvidia GTX 460-videokaart

ik denk dat je de voeding het niet trekt kijk eens wat de voeding uitstuurt aan max vermogen ik denk dat de voeding een slecht rendement heeft waardoor er dus fluctuaties voor komen en zo doende de kaart in en uit schakelt

probeer een andere voeding van een iets beter merk als het kan die wel 80% waar maakt van wat hij kan leveren

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 13:23 ]

• Kobject
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:21:
GTX 470 max 368Watt
reviews: Vier keer de Nvidia GTX 460-videokaart

ik denk dat je de voeding het niet trekt kijk eens wat de voeding uitstuurt aan max vermogen ik denk dat de voeding een slecht rendement heeft waardoor er dus fluctuaties voor komen en zo doende de kaart in en uit schakelt

probeer een andere voeding van een iets beter merk als het kan die wel 80% waar maakt van wat hij kan leveren
Ja klopt die 550W is alleen voor mijn GPU, maar ik heb ook nog andere hardware zoals HD,DVD,CPU
Dus dit zal waarschijnlijk de reden zijn waardoor hij het niet meer doet.

In elk geval Alvast Bedankt!

Verwijderd

Met je 460 grafische kaart is niets mis mee... Die is gelocked op max 60 fps (in wow; vertical sync heb je aan of uit, moet je even mee spelen).

http://forums.worldofwarc...?topicId=4028094986&sid=1

Mijn advies: laat hem lekker op max 60 fps staan, je oog ziet toch niet meer en de levensduur van je videokaart (en systeem) gaat langer mee :P

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:38:
(tenzij hij een rendement heeft van 60%)
Wat heeft rendement ermee te maken? :?
Nee een GTX470 neemt max zo'n 250 Watt, jij geeft nu het verbruik van een hele PC.
Komt omdat het merk Codegen is en het type Mustiff. ;)

Of te wel gaar. :P

Voor goede voedingen zie/vraag in [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 25 :)

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 20-11-2010 12:27 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1