Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had even een vraagje over de Intel Core 2 Quad Q8400

Mijn hardware beheer geeft aan dat dit 4 processors zijn. Maar in taak beheer en in msconfig word hij maar weergeven als 2.

Nu mijn vraag:

Moet ik 64 bit gaan draaien om dit te kunnen gebruiken of moet ik een schone installatie uitvoeren (32 bit)?

Ik hoop dat iemand het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:14

Herman

FP ProMod
Antwoord: nee je hebt geen 64 bit nodig voor een quadcore.
Mogelijke oplossing: Bios update! :)

Overigens wordt het wel gewaardeerd als je wat meer specs in je TS zet. Wat is je MoBo, je OS etc.

Edit:
bakkertie2 :w Welkom op GoT

[ Voor 9% gewijzigd door Herman op 17-11-2010 11:36 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 64 bit OS draaien heeft alleen zin als je meer dan 4 GB aan RAM wilt gebruiken. Voor het gebruik van 2, 3 of 4 cores maakt het niet uit of je een 32 bit of 64 bit OS draait. Heb wel eens gehoord dat je in msconfig het aantal cores kan instellen, misschien dat je dat eens kan onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja bij msconfig kan je het aantal opstart cores aangeven. daar weergeeft hij er 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan de bios even een update geven als dat mogelijk is anders even kijken met prime 95 of hij wel compleet word aangesproken

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:36:
ja bij msconfig kan je het aantal opstart cores aangeven. daar weergeeft hij er 2
Probeer dat eens op 4 te zetten, dan rebooten en see what happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:36:
je kan de bios even een update geven als dat mogelijk is anders even kijken met prime 95 of hij wel compleet word aangesproken
Dat was jammer dat je een edit maakte ;) Ik was nét te laat voor een quote! :+

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat gaat niet want hij gaat maar tot 2

Kan het komen dat die niet verder gaat als 2 omdat ik eerst dual core had?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer dan eens een bios update en als dat niet mocht werken een schone install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:40:
First of all en zoals ik al had gevraagd, zou je je specs willen zetten in de TS?

Second, hier een linkje voor een bios-update. Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:40:

Kan het komen dat die niet verder gaat als 2 omdat ik eerst dual core had?
Dat kan ja, dat heeft met de HAL te maken. Ik denk dat je er verstandig aan doet om zowel een bios update te doen alsook een schone install van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:04
Als je eerst een dual-core had, en nu met dezelfde Windows installatie, zelfde harde schijf en alles nu nog Windows draait, kan het zijn dat hij nog op de dual-core staat geprogrammeerd. schone windows installatie kan dit verhelpen, misschien wel eerst formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
in msconfig moet niets aangevinkt zijn, is dat bij jou ook zo? want anders ligt het daar aan. en probeer anders gewoon even een bios reset.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is er niet een tooltje of iets in het register dat ik kan gebruiken om het te veranderen?

het enige in msconfig dat is aangevinkt is met hoeveel processors hij moet opstarten

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals Harm30 zegt zou je een bios reset kunnen doen. Wat misschien ook zou kunnen werken, is de install cd/dvd van Windows in je drive stoppen en een repair uitvoeren, of het gaat werken, kan ik echter niet garanderen en zal je toch Windows opnieuw moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bios reset heb ik al gedaan toen ik hem erin deed
repair kan ik wel is proberen ja zal vanavond ff kijken of dat werkt als ik thuis kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vreemd, ik ben van een E8400 naar een Athlon x4 gegaan zonder nieuwe install en alles werkte naar behoren (windows 7 utimate)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:37:
Toch vreemd, ik ben van een E8400 naar een Athlon x4 gegaan zonder nieuwe install en alles werkte naar behoren (windows 7 utimate)...
Tja, het is en blijft electronica en de wegen van electronica zijn ondoorgrondelijk. >:)

Van een Intel cpu naar een AMD cpu gegaan? Hoe heb je die in de socket gekregen dan?? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
denk dat het komt omdat de een van intel is en de ander van AMD dan moet die toch andere drivers laden. Misschien is het daarom bij mij mis gegaan Intel naar intel

flink slaan doet wonderen O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herman87 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:40:
[...]

Dat was jammer dat je een edit maakte ;) Ik was nét te laat voor een quote! :+
ja ik was bezig met het bericht te maken en toen zag ik dat er al meerdere antwoorden gepost waren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
verwijder in je apparatabeheer je cpu en start opnieuw op, dan zal hij je cpu opnieuw vinden en goed instellen, dit heb ik al een aantal keer toegepast en werkt vaak.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke dat is ook een goede oplossing
ik ga ff een lijstje maken met mogelijke opties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:48:

het enige in msconfig dat is aangevinkt is met hoeveel processors hij moet opstarten
het moet dus niet aangevinkt zijn :9

wat nedernakker zegt moet idd ook de klus klaren :)

[ Voor 9% gewijzigd door Harm30 op 17-11-2010 14:26 ]

gametag: estruqiarixs

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het dus uitgevinkt en heb de processors verwijdert. Nu doet die het perfect. :D dankjulliewel
Pagina: 1