Allround/Game pc budget €1800,- Max.

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donovan662
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07 18:07
Hallo,

Ik ben van plan een pc te bouwen en wil er 1 samenstellen waar ik de komende jaren mee doorkan.
Doe nu allround dingen maar wil toch meer gaan gamen.

Het wordt de eerste keer dat ik het doe en wil graag jullie meningen horen.

Budget €1800,- Max.

Ben gaan googlen, heb de best buy guide bekeken en kwam op deze samenstelling uit:

- Intel Core i7 950 (zeker)
- Cooler Master V8
- Asus P6T SE
- OCZ Platinum Triple Channel 6GB DDR3
- OCZ Vertex 2 Series 120 GB SSD (zeker)
- Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1 TB
- Samsung Syncmaster 2443BW
- Sapphire HD 6870 1 GB GDDR5
- Antec Twelve Hundred (zeker)
- Corsair Professional Series HX850W
- Samsung Super-WriteMaster SH-S223C

Speakerset, muis en toetsenbord heb ik al

Dit systeem zou op dit moment +/- €1650,- kosten.
Kan het goedkoper met een gelijkwaardig systeem?
Of misschien met wat aanpassingen het budget van €1800,- gebruiken en een beter systeem creëren.

Ik hoor van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 17:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Daar hebben we een topic voor: [BBG aanschaf] Gamesysteem november - december 2010 :)
Losse aanschaftopics als deze zijn niet meer toegestaan.

Je kan op dit systeem nog aardig bezuinigen zonder aan prestaties in te boeten (bijvoorbeeld op de voeding (als je geen CrossFire gaat draaien is 450W zelfs genoeg - de TP-650 is momenteel gewoon heel goed geprijsd :)) en CPU-koeler (V8 presteert matig)), maar dat zullen ze je in eerdergenoemd topic ook vertellen. ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Ghost Dog op 17-11-2010 02:39 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:56
Als je toch budget hebt, en de ruimte ervoor hebt, zou ik voor 2 monitoren gaan in plaats van 1. Verder lijkt 't me een leuk systeempje ;)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dis geen budget systeem maar een stevige midden klasser! ook is er vlgs mij een special topic voor dit soort vragen"het wat moet ik kopen topic" dus deze zal wel dicht gaan ! Gaaf systeem weinig over op te merken aleen zou ik voor de snelheid (neem aan dat je er niet nog 5 schijven bij wil doen) 2x60GB SSD in RAID ) nemen als dat mogeijk is. En kwa scherm om het meteen goet tedoen neem een PVA of IPS paneel 100 euro duurder maar een stuk beter van kwaliteid. Ook zou ik de 1TB vervangen voor een 2TB (72 euro geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in "[BBG aanschaf] Gamesysteem november - de..."

Alleen dan dus je eigen kast keuze gebruiken. En de voeding aanpassen naar een CM Silent Pro Gold M800.
Als je niet gaat overclocker of CF wil gaan gebruiken kan je zelfs nog wel wat zakken mbt wattage van voeding.

Geheugen zou je de XMS3 voor kunnen kiezen. Blijft nog genoeg over voor een dikke monitor (of zelfs 2 zoals Free al aangaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 02:33:
dis geen budget systeem maar een stevige midden klasser!
Het gaat niet om een budgetsysteem maar een allround/game pc, met een budget van 1800 euro :p

Ook geen middenklasser trouwens, i7, 6GB en SSD valt toch echt dik in de consumenten high-end. Mensen hier hebben altijd een beetje vreemde ideëen van normaal op IT-vlak :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica