Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 14:34
Hallo,

Tot mijn spijt is mijn Sitecom WL-308 Wireless 300N XR gaming router weer kapot. Het is nu al de 3 de keer dat hij is doorgebrand omdat hij te warm werd. Wat een veelvoorkomend probleem is bij de leverancier. De WL-308 word nu niet meer gemaakt dan wel gerepareerd.

Nu heb ik hem retour gestuurd naar de leverancier en heb een tegoed gekregen van E115.- die ik kan besteden om een nieuwe router uit te zoeken.

In de 2 jaar dat ik het product heb gebruikt ben ik niet teleur gesteld. Altijd goede verbinding en eigenlijk niks op aan te merken.

Voordeel van de vorige router was dat hij voorrang gaf aan bestanden die belangrijker waren als andere bestanden. Ik Speel vaak games online terwijl ik aan het downloaden ben. Daarom is mijn keuze nu op de Sitecom WL-309 gevallen.
Heb nog een aantal gevonden die wel wat leken.
Dlink Xtreme N Dual Band Gigabit Router
Sitecom WL-350 - Wireless Media Router 300N 300 Mbps
Netgear WNDR3700 - IEEE 802.11n Draft V.2.0, 64 MB RAM, MIPS 32-bit

Het verschil tussen de Sitcom WL-309 en Sitcom WL-350 is mij ook niet duidelijk.
Maar goed ik heb er geen verstand van dus ik hoor graag jullie mening/advies.

Mijn vader is de volgende dag meteen een router gaan kopen bij de sitecom omdat hij online moest werken. Het is een Sitecom Wl-342 geworden. Ik moet alleen nu 5 keer per dag de router resetten om weer goed internet te krijgen.
Waar ik dus geen probleem mee had met de vorige Sitecom router.

Ik heb zelf wat rond gekeken maar zie helaas door de bomen het bos niet meer.
Ik wil best wat bijbetalen maar moet niet te gek worden.

Eisen/info:
- Stabiliteit. Geen lagg bij games terwijl er word gedownload. ( belangrijkst )
- Doorvoersnelheid
- Heb 80 mbit abbo wat binnekort 100 mbit gaat worden. ( Oog op toekomst nog sneller )
- 1 Pc gaat direct naar de router en 1 laptop draadloos +-5 meter 3 muren.
- Kosten liefst tussen de E115.- en E140.-
- Bij Salland te koop.
- Nieuwste generatie Dual-band ( Oog op toekomst )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Als de doorvoersnelheid het meest belangrijkste is dan zou ik je naar deze pagina willen verwijzen. Ik heb zelf een hele goede ervaring met de wndr3700. Alleen ik gebruik daar het draadloze gedeelte niet tot nauwelijks van.
Maar er zijn ook mensen die geen goede ervaring hebben met het draadloze gedeelte van de Netgear.

[ Voor 13% gewijzigd door Appel op 16-11-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
LzpAppel schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:55:
Als de doorvoersnelheid het meest belangrijkste is dan zou ik je naar deze pagina willen verwijzen. Ik heb zelf een hele goede ervaring met de wndr3700. Alleen ik gebruik daar het draadloze gedeelte niet tot nauwelijks van.
Maar er zijn ook mensen die geen goede ervaring hebben met het draadloze gedeelte van de Netgear.
Ik heb nog eens goed nagedacht en heb het belangrijkste toch veranderd naar: stabiliteit. Geen lagg bij games terwijl er word gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Ik zou voor een Dlink DIR-655 gaan. Superbetrouwbaar en haalt 231 Mbit wan-to-lan op smallnetbuilder.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulkiedulkie op 16-11-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Of de TP-Link WL-WR1043ND

Kun je ook DD-WRT op draaien als je zou willen, en is een stabiel ding met prima performance (ongeveer 130Mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azbest
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 21:33
DJSmiley schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:37:

Kun je ook DD-WRT op draaien als je zou willen, en is een stabiel ding met prima performance (ongeveer 130Mbit)
Inderdaad, ik zou ook een router kiezen waar DD-WRT support voor is. Dat verlengt toch de levensduur van een router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
Azbest schreef op woensdag 17 november 2010 @ 01:26:
[...]

Inderdaad, ik zou ook een router kiezen waar DD-WRT support voor is. Dat verlengt toch de levensduur van een router.
Ja dat lijkt me idd wel wat. Ziet er igg veelbelovend uit die techniek. Wist niet eens dat het bestond trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DD-WRT is voor de draadloze verbinding verre van stabiel. Er zijn al heel wat routers gesneuveld door die DD-WRT. En wel het draadloze gedeelte. DD-WRT is leuk, maar dan wel als de firmware stabiel en af is. Dat was zo bij de WRT54 serie. Over DD-WRT op een WNDR3700 lees ik alleen maar problemen.
Goede routers zijn o.a. Dir-655, Dir-855. Die zij al wat ouder, maar goed. De Draytek 2130 is vrij nieuw en nog steeds problemen. Lees de betreffende topics maar eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:10

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:15:
De Draytek 2130 is vrij nieuw en nog steeds problemen.
Weinig ervaring met de 2130 maar Draytek is beter dan het meest, zoniet alles, dan wat hier eerder werdt genoemd.

Heeft ook QoS

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben de D-links ook.
Lees de topics over de Draytek, de D-link en de Netgear in de topics hier eens door en vorm je eigen oordeel.
Veel problemen komen voort uit het "knoeien" met de firmware, wat niet betekent dat de eigen firmware altijd zo goed is.
Zelf heb ik hier een DIR-655 met de 1.34EU firmware en die is prima. De DIR-855 heeft als extra de 5 GHz band die minder druk bezet is, maar een minder bereik heeft dan de 2.4 GHz band.

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
Draytek is een mooi merk ik kan het alleen niet bestellen bij salland dus daar heb ik niet zoveel aan.

Zit er een verschil tussen bijvoorbeeld de Sitecom WL-309 en de Sitecome WL-350
En de Dlink Xtreme N Dual Band Gigabit Router is dat niet een nieuwere/betere versie dan de Dir-655

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De D-Link die jij noemt is Dual band i.t.t. de DIR-655 die alleen de 2.4 GHz band ondersteunt. In de V.S. is wel inmiddels de DIR-665 gesignaleerd. Die zou draadloos sneller moeten zijn, maar vooralsnog niet veel sneller. Kijk hiervoor eens op Smallnetbuilder. Beetje lastig navigeren op die site, maar wel erg informatief. Over de Sitecom's kan ik je niets vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
Na het lezen van dit topic ben ik toch wel heel erg benieuwd naar de Sitecom WL-350

Ik vraag me dan toch alleen nog af wat het verschil is tussen de WL-309 en de WL-350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Waarom is deze nog niet langsgekomen?
pricewatch: Linksys E3000 High Performance Wireless-N router

heb hem zelf en is echt een super ding. Nog geen problemen mee gehad, draai gigabit en wireless N 5 en 2,4 Ghz simultaan. Overal in huis super bereik en op de 5 Ghz haal ik gemiddeld zo'n 12,5 mb/s

hij haalt 240 mbit/s op de wan

Review op HWi: http://nl.hardware.info/r...-e1000-e2000-e3000-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou waarschijnlijk de 309 kiezen als ik Gamer was... Wordt tenslotte aangeprezen als gaming router. Dat zal een reden hebben. En je had tot tevredenheid een Gaming router.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
Ik heb wat gevonden:

Verschil tussen de WL-308 en WL-309 is de nieuwe Ubicom chipset IP7K ipv IP5K. De WL-309 is concurrent dualband en heeft een USB poort voor fat32 schijven voor storage.

De WL-309 heeft 2 externe antenne's en 2 interne en de WL-350 heeft 4 interne antenne's. In de WL-309 zijn tov de WL-350 de radio's omgedraaid waardoor deze een iets betere performance op 5Ghz zou moeten hebben. Feitelijk is het meer een doelgroep verschil dan een hardware verschil.

De WL-309 lijkt toch ook weer een nieuwere versie te zijn als de WL-350. En wat D00 ook zij er staat niets voor niets gaming achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 06:25
DJSmiley schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:37:

Ik kan me hier volledig bij aansluiten. Ik heb deze nu een paar maanden draaien, en ik heb eigenlijk nog geen enkel probleem ondervonden. Draadloos is gewoon razendsnel ( 270 Mbps op een D-link usb ontvangertje)
En bedraad de volledige snelheid van mijn netwerk.
Goedkoop, stabiel, redelijk simpel te configureren, en hij doet wat hij moet doen, onopvallend je internet reguleren.
http://tweakers.net/pricewatch/251996/tp-link-tl-wr1043nd.html

[ Voor 9% gewijzigd door Freubel op 17-11-2010 22:28 . Reden: link toegevoegd ]

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
http://nl.hardware.info/p...jk/9/80508;96863;/?sort=0

Hier is nog verschil tabel. Al twijfel ik heel erg aan de Doorvoersnelheid WAN -> LAN uitslag van de WL-309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

WNDR3700 is toch wel de router van dit jaar, al zeg ik het zelf. Nog nooit problemen mee gehad. Bij Sitecom denk ik altijd aan een soort budgetmerk, zoals Trust.

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-03-2021
Ik raad je de dlink dir 655 aan!
Geen enkel probleem gehad hier!, Draadloos is wel stabiel hier.. tegenover alles wat ik hoor op het topic van de 655. Bereik hier thuis is goed! Het handige aan deze router vind ik dat je 2 draadloze netwerken kan uitzenden.
Hier thuis geconfigureerd als:

WifiGijsen : Internet + Lan Wachtwoord: Master Wachtwoord
WifiGijsen-Guest: Internet Wachtwoord: Redelijk simpel voor de mensen die hier thuis komen graag met hun iphone of dergelijke op internet willen

De Usb Shareport is ook best wel handig.. maar de snelheidsprestaties daar van zouden echt wel omhoog moeten gaan met de nieuwe dir;

Succes met je zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Wij hebben de Dlink dir655 gehad voordat wij de WNDR3700 kochten. Eén groot drama, dus je moet het maar treffen. (draadloze module was kapot).

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dragonm8 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:18:
De WL-309 lijkt toch ook weer een nieuwere versie te zijn als de WL-350. En wat D00 ook zij er staat niets voor niets gaming achter.
Yeah gaming, it's all in the name...

Heb je al naar de linksys E3000 gekeken, is de opvolger van de WRT640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
Ga ik trouwens verschil merken als ik een Cat6 kabel er tussen doe. Er zit nu een cat5 kabel tussen en krijg 100 mbit verbinding?

Verwijderd

Gebruik gewoon CAT5E. Kan Gbit aan. Alhoewel CAT5 ook hoger dan 100Mbit kan komen. Is ook afhankelijk van de snelheid van je Internetverbinding. Intern kunnen meerdere computers sneller communiceren met CAT5E.
Ik haal hier met CAT5E met Ziggo als provider en een DIR-655 een snelheid van 122.1 Mbit down en 9.4 Mbit up.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 03:22 ]

Pagina: 1