Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:16
Matched: sitecom, 350
Hallo tweakers,

Graag zou ik het volgende voor willen leggen.

In mijn zoektocht naar een opvolger van mijn Linksys WRT350N ben ik o.a. tegen de Sitecom WL-350 gelopen. Deze router is getest door Hardware.info (#6-2009) en heeft het Gold-Award gekregen. De specs (op papier) zijn van dien aard dat de concurrentie, zoals de Netgear WNDR3700 (toch wel de topper van dit moment.......), het nakijken heeft.
Eén van de interessante specs is die van 'StreamEngine' wat inhoudt dat de Ubicom chip voorrang geeft aan het streamen van HD-video content. Aangezien ik in het bezit ben van een ASRock ION 330HT-BD is mijn interesse hierdoor gewekt.

Om mijn (mogelijke) keus te rechtvaardigen ben ik op zoek gegaan naar meerdere tests en reviews. Echter, zoals de titel al doet vermoeden, er is aangaande de WL-350 zéér weinig informatie te vinden. Ook op dit forum is daar erg weinig van te vinden. Wél is de WL-350 op 29 december 2009 door Tweaker killablade niet zo heel erg goed beoordeeld, maar is daar helaas geen verdere onderbouwing van bijgevoegd. Ook is op 08 februari 2010 op PCMweb een (zeer) sumiere beoordeling gedaan, waarbij deze router dan wel weer de maximale score van 5 sterren heeft gekregen.

Dus, naar het schijnt is de WL-350 een topper! Maar ik kan daar (te) weinig onderbouwing van vinden.

Wie kan en wil hier iets over kwijt?

B.V.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Matched: sitecom
Ik heb de sitecom WL-308 (de "gaming router"), top specs (op papier), ziet er ook nog top uit en was betaalbaar. Nou ik zou niet zo snel meer een sitecom router nemen... De mijne loopt regelmatig vast (moet vaak de router herstarten) zeker als ik BT heb draaien maar ook zonder, en streamengine heb ik al lang uitgezet. Hij voldoet op zich wel, als hij het doet is ie snel zat, maar voor een volgende router komt er dus weer een Netgear ofzo en ga ik wat beter de reviews doorlezen voordat ik iets koop op z'n blauwe ogen (eh zwarte buitenkant)...

[ Voor 6% gewijzigd door dragon2 op 12-02-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 16:12
Ik zit met dezelfde vragen die jij hebt. Op papier interessant, maar weinig info. te vinden. Op buitenlandse sites is er nauwelijks info te vinden. Nu komt dat wellicht dat Sitecom een Nederlands merk is. Het zou mij niets verbazen dat producten van een Aziatische oem-fabrikant in het buitenland onder een andere naam worden verlocht, maar hier heb ik geen zicht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

mbr

Matched: 350
Ik heb ook de WL-308 gehad totdat ie was doorgebrand ca. anderhalf jaar na aanschaf. In tegenstelling tot dragon2 had ik geen last van vastlopers inclusief bittorrent. Was heel tevreden over deze router en heb mijn geld teruggekregen.

De streamengine heeft geen toegevoegde waarde. Misschien is dit anders als je de router gebruikt in een bedrijfsnetwerk of (studenten)huis met heel veel personen . Op basis van mijn ervaring met de WL-308 denk ik dat je geen spijt krijgt als je de WL-350 aanschaft. Echter moet je zelf de vraag stellen of je de features zoals gigabit en dual-band echt nodig hebt. Heb nu de WL-614 en daarvan heb ik een review geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolando Frio
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2023
Goede vraag van de TS, want ik heb dezelfde reviews gelezen en ben ook nieuwsgierig geworden, maar zou graag wat meer insights van Tweakers members willen weten wat hun persoonlijke ervaringen zijn.

Maat van me heeft de 300 XR Gaming router gehad van Sitecom, supersnel ding maar na een jaar was ie opeens dood..... doorgebrand. Dus lijkt een vaker voorkomend probleem te zijn als ik het zo lees.... geeft toch te denken. In de Hardware.info test las ik dat ze wel zeiden dat de Ubicom chip in de nieuwe Sitecom routers minder heet worden.... ik zie een verband..... ;-) Maar goed, ik heb slechte ervaringen met Sitecom in een ver verleden en als ik dan van die doorbrand verhalen hoor duurt het toch wel ff voordat ik echt over de streep ben voor eeen nieuwe Sitecom.

Anders wordt het toch de Netgear WDNR 3700 denk ik.

No hay tiempo pero siempre por una guapa chica ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De WL-308 gaming router is voorzien van de Ubicom IP5K chipset, deze WL-350 router is voorzien van de IP7K chipset. Het grootste voordeel van de Ubicom chipset is packetshaping. Daarnaast is het gewoon een krachtige CPU. http://www.ubicom.com/products/netprocessors.php

Verder is de WL-350 in tegenstelling tot de eerdere WL-308 een simultanious dualband router, dus 2.4Ghz en 5Ghz support tegelijkertijd. De wifi chipset in de WL-308 is van Ralink, in de WL-350 van Atheros. Verder is de router voorzien van een USB port, ondersteunt momenteel alleen FAT schijven maar er wordt hard gewerkt aan NTFS support (let op, dit is nog niet gegarandeerd). Daarnaast wordt CIFS nog aangepast voor windows 7 compatibiliteit. Je kan hier ene indruk krijgen van de GUI en de functionaliteit: www.sitecom.com/GUI/WL-350/Status/Device_Info.shtml

De WL-308 heeft in totaal 16 awards van verschillende magazines gekregen, de WL-350 staat ondertussen op 3 awards. De IP7K wordt inderdaad minder warm dan de IP5K echter heeft de uitval waar sommige het hier over hebben niets te maken met de warmte, maar met een slechte voltregulator. Dit probleem is ondertussen opgelost. En uiteraard worden defecte WL-308's gewoon omgeruild. Sitecom geeft niet voor niets 10 jaar garantie.

Kan je hier iets mee :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragon2 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:55:
Ik heb de sitecom WL-308 (de "gaming router"), top specs (op papier), ziet er ook nog top uit en was betaalbaar. Nou ik zou niet zo snel meer een sitecom router nemen... De mijne loopt regelmatig vast (moet vaak de router herstarten) zeker als ik BT heb draaien maar ook zonder, en streamengine heb ik al lang uitgezet. Hij voldoet op zich wel, als hij het doet is ie snel zat, maar voor een volgende router komt er dus weer een Netgear ofzo en ga ik wat beter de reviews doorlezen voordat ik iets koop op z'n blauwe ogen (eh zwarte buitenkant)...
Momenteel hebben we een beta firmware voor dit probleem. Neem even contact op met forum@sitecom.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:46:
Verder is de router voorzien van een USB port, ondersteunt momenteel alleen FAT schijven maar er wordt hard gewerkt aan NTFS support (let op, dit is nog niet gegarandeerd).
Is er al goed nieuws te melden betreffende NTFS support v.w.b. USB harde schijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.cody
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-07 23:19

dr.cody

Heb je der vaker last van?

Ik heb een flauw vermoeden dat de Sitecom WL-306 binnenkort vervangen gaat worden.

Voorheen stond dit product vrij prominent op de Alternate (€49,-!) site maar deze is nu helemaal weg.

Ook de prijzen op de pricewatch schieten ineens omhoog.

http://tweakers.net/price...gabit-router-300n-xr.html

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:57:
[...]

Is er al goed nieuws te melden betreffende NTFS support v.w.b. USB harde schijven ?
Nog niet, nog steeds wel de verwachting dat dit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik ben sinds gister in het bezit van de Sitecom 350. Hiervoor was ik in het bezit van een Linksys WRT 320, en in combinatie met het Arris modem van Ziggo een groot probleem. Sinds gisteravond dus de sitecom aangesloten en ik moet zeggen tot nu toe, top. De router is aangesloten met een PC, laptop, reciever, squeezebox, 1 x qnap nas, 1 x western digital lanschijf, bluray en de dune prime. Echt alles loopt goed, snel. Bij de laptop staat alleen wel als snelheid vermeld 135 mbps, waar de linksys 165 mbps noteerde.(wireless) Maar ja dit verschil merk ik gelukking toch niet. Dus hier een tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

@BaSeM

Hoe bevalt de router nu na een poosje?. Zit hard te denken weer terug te gaan naar een Sitecom (mijn oude Gaming router overleed afgelopen woensdag, kon geen nieuwe meer krijgen @ winkel). Mijn huidige Linksys WRT610 gaf al na 1 dag snelheidsproblemen, dus daar word ik niet echt vrolijk van.

Problemen met de Linksys lijken voorlopig opgelost (een en ander in de software uitgezet), maar voor hoe lang?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 11:13
Hier ook een WRT350N staan die goed z'n werk doet, maar m'n internet komt nog steeds binnen via de WRT54G. Deze laatste moet dus worden vervangen door de WL-350. Op hardware.info staat een goede review: http://www.hardware.info/...Test_8_dualband_routers/1
WRT350N heeft goede Lan-Lan snelheden (ca 900 Mbps), maar WAN-LAN en USB-LAN zijn erg slecht te noemen, vandaar de vervanging :) N.a.v. bovenstaande review lijkt de WL-350 echt een perfect apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
  • Laatst online: 07-10-2024
Tortelli schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:25:
@BaSeM

Hoe bevalt de router nu na een poosje?. Zit hard te denken weer terug te gaan naar een Sitecom (mijn oude Gaming router overleed afgelopen woensdag, kon geen nieuwe meer krijgen @ winkel). Mijn huidige Linksys WRT610 gaf al na 1 dag snelheidsproblemen, dus daar word ik niet echt vrolijk van.

Problemen met de Linksys lijken voorlopig opgelost (een en ander in de software uitgezet), maar voor hoe lang?.
Na een poosje, en nu ook nog, erg goed, Draait lekker, totaal geen snelheidsproblemen en/of uitval. Persoonlijk heb ik er een goede koop aan.

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:41
BaseM schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:25:
[...]

Na een poosje, en nu ook nog, erg goed, Draait lekker, totaal geen snelheidsproblemen en/of uitval. Persoonlijk heb ik er een goede koop aan.

Bas
Hee Bas,

Ik zit net als jij gedaan hebt, over na te denken om mijn Linksys WRT320N om te ruilen voor deze ogenschijnlijke perfecte sitecom WL 350. Jij hebt dat ook gedaan omdat je problemen had met de WRT320. Ik heb namelijk ook problemen met de WRT 320... Waren jou problemen ook:
- draadloos download snelheid 50% t.o.v. bedraad (afstand 2 meter zonder muur)
- spontaan uitval van verbinding

Komt dit overeen met jouw problemen ja / nee... zijn die problemen er nu niet meer?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik heb sinds vandaag mijn WL-350. Oude Linksys 610N was sowieso relatief traag op draadloos. Deze WL350 vliegt echt op het draadloos;
LAN >>> WLAN (Windows 7 PC >>> Windows 7 Laptop met Intel 5300 wireless kaart.
Afbeeldingslocatie: http://www.rw-racing.nl/rudy/wlan_intel_5300_sitecom_WL350.jpg
:D _/-\o_. Haalde straks ook al een keer 17MB/s, maar het openen van photoshop kost blijkbaar wat snelheid :P.

Het is even afwachten hoe stabiel de router is, maar tot nu toe doet hij het perfect!.

[ Voor 22% gewijzigd door Tortelli op 11-05-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik maak sinds enkele maanden naar volle tevredenheid gebruik van mijn WL-350. Ik heb mijn Linksys WRT350N de deur uitgedaan, nadat ik deze 'ad random' meerdere malen moest resetten tijdens een internetsessie. Deze WL-350 heb ik werkelijk nog geen keer hoeven te resetten. Dat alleen is voor mij al een punt om er erg tevreden mee te zijn.

Ik maak in mijn draadloze netwerk gebruik van drie PC's, waarvan 2 laptops en een ASRock ION 330HT-BD. Nu heb ik gelijktijdig met de aanschaf van de WL-350 de WL-329 SL meegenomen om langs de 5 Ghz band mijn HD-content via mijn ASRock vanaf mijn NAS op mijn 42" Full HD Plasma af te kunnen spelen. Hier moet ik echter nog steeds (....) een keer erg goed naar kijken, want ik heb met deze USB stick geen beter signaal dan met de in de ION ingebouwde Wireless-N antennetjes (let wel 150N en niet 300N). Zelfs slechter gelet op de minder vloeiende beelden.......

Waar ik wél (erg) ontevreden over ben is de lichtsterkte van de blauwe leds.
Mijn WL-350 staat tesamen met de NAS, externe USB schijf en de netwerkprinter op een kast op de overloop. Zonder een kartonnetje wat ik over de ledjes hang is de overloop tussen de slaapkamers voorzien van een niet zo sfeervol blauw lichtschijnsel! Ik heb mijn 'probleem' al sinds langere tijd bij Sitecom neergelegd, waarbij Sitecom (nog steeds) aangeeft er mee bezig te zijn om te bezien of de felheid/sterkte van de leds in een nieuwe firmware geregeld kan worden. Uitschakelen mag van mij ook, want hoeveel nut hebben deze leds nu eigenlijk..... :P Ik overweeg zelfs de WL-350 te openen om de blauwe leds met bijvoorbeeld een kloddertje verf o.i.d. af te dekken. Maar goed, zoals gezegd, Sitecom is er mee bezig. Ik hoop dat spoedig een oplossing hiervoor komt.
Hoe wordt dit door de mede-tweakers ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RicoK schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:05:
Ik maak sinds enkele maanden naar volle tevredenheid gebruik van mijn WL-350. Ik heb mijn Linksys WRT350N de deur uitgedaan, nadat ik deze 'ad random' meerdere malen moest resetten tijdens een internetsessie. Deze WL-350 heb ik werkelijk nog geen keer hoeven te resetten. Dat alleen is voor mij al een punt om er erg tevreden mee te zijn.

Ik maak in mijn draadloze netwerk gebruik van drie PC's, waarvan 2 laptops en een ASRock ION 330HT-BD. Nu heb ik gelijktijdig met de aanschaf van de WL-350 de WL-329 SL meegenomen om langs de 5 Ghz band mijn HD-content via mijn ASRock vanaf mijn NAS op mijn 42" Full HD Plasma af te kunnen spelen. Hier moet ik echter nog steeds (....) een keer erg goed naar kijken, want ik heb met deze USB stick geen beter signaal dan met de in de ION ingebouwde Wireless-N antennetjes (let wel 150N en niet 300N). Zelfs slechter gelet op de minder vloeiende beelden.......

Waar ik wél (erg) ontevreden over ben is de lichtsterkte van de blauwe leds.
Mijn WL-350 staat tesamen met de NAS, externe USB schijf en de netwerkprinter op een kast op de overloop. Zonder een kartonnetje wat ik over de ledjes hang is de overloop tussen de slaapkamers voorzien van een niet zo sfeervol blauw lichtschijnsel! Ik heb mijn 'probleem' al sinds langere tijd bij Sitecom neergelegd, waarbij Sitecom (nog steeds) aangeeft er mee bezig te zijn om te bezien of de felheid/sterkte van de leds in een nieuwe firmware geregeld kan worden. Uitschakelen mag van mij ook, want hoeveel nut hebben deze leds nu eigenlijk..... :P Ik overweeg zelfs de WL-350 te openen om de blauwe leds met bijvoorbeeld een kloddertje verf o.i.d. af te dekken. Maar goed, zoals gezegd, Sitecom is er mee bezig. Ik hoop dat spoedig een oplossing hiervoor komt.
Hoe wordt dit door de mede-tweakers ervaren?
Sinds vanochtend is firmware 1.2 beschikbaar waarmee alle LED's behalve de powerled uit te schakelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:41:
Sinds vanochtend is firmware 1.2 beschikbaar waarmee alle LED's behalve de powerled uit te schakelen zijn.
Bedankt voor deze (re)actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Geen matches
Lampjes vielen mij gister ook al op, ik kijk er zo half in mijn ooghoek na. Lampjes staan binnenkort netjes uit denk ik ;). Dacht gister slim de laatste firmware te installeren, is er net weer nieuwe 8)7.

[ Voor 13% gewijzigd door Tortelli op 12-05-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik heb zojuist de WL-350 van de nieuwe firmware voorzien. Het was wel eventjes zoeken naar de mogelijkheid om de LED's uit te schakelen, je ziet deze zo over het hoofd, maar behalve de powerLED zijn ze allen uit.
Omdat het nu overdag is, kan ik helaas nog niet het uiteindelijke resultaat bezien, maar hoopvol kijk ik uit naar vanavond. Hoop ook dat de hoeveelheid blauw schijnsel vanuit de ventilatieopeningen geminimaliseerd is.

Erg goed dat Sitecom (o.a.) mijn klacht heeft gehoord en er werk van heeft gemaakt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Geen matches
Update:

De hoeveelheid licht, klinkt paradoxaal ik besef het, is stukken minder. De 'gloed' op de overloop is sterk verminderd, maar het is de constructie van de router die nu echt parten speelt. De hoeveelheid blauw schijnsel dat vanuit de ventilatieopening aan de zijkant komt, is vele malen groter als het schijnsel dat direct van het powerledje komt.

Ik overweeg nog steeds het apparaat te openen om het ledje af te dekken.

Dus, qua prestaties vind ik de router een topper, is wel het belangrijkst natuurlijk, want daarvoor schaf je een router aan, maar qua constructie vind ik hem zeker niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jammer dat je het storend vind, maar we hebben nu eenmaal met lightpipes te maken en met ventilatie openingen. De conclusie dat de constructie niet goed is vind ik dan wel weer wat overtrokken.

Hoe dan ook, vanaf onze kant hebben we alles geprobeerd om te voorkomen dat iemand zich stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:01:
Jammer dat je het storend vind, maar we hebben nu eenmaal met lightpipes te maken en met ventilatie openingen. De conclusie dat de constructie niet goed is vind ik dan wel weer wat overtrokken.

Hoe dan ook, vanaf onze kant hebben we alles geprobeerd om te voorkomen dat iemand zich stoort.
Ja, zoals ik al eerder heb gesteld, daarvoor mijn hartelijke dank.

Echter en dat is mijn persoonlijke mening, de hoeveelheid licht die door de ventilatieopening naar buiten komt, is behoorlijk groot. Maar wel aanzienlijk minder, nadat op het powerled na alle overige led's kunnen worden uitgeschakeld.
Natuurlijk besef ik mij wel degelijk dat ventilatieopeningen (bittere) noodzaak zijn en dat er 'lightpipes' benodigd zijn, maar was het niet eenvoudig mogelijk geweest om de led(s) van intern uit af te schermen? Hier schuilt m.i. de 'constructiefout'.

Nogmaals, waarvoor deze router feitelijk dient, is deze onovertroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
RicoK schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:15:
[...]

Ja, zoals ik al eerder heb gesteld, daarvoor mijn hartelijke dank.

Echter en dat is mijn persoonlijke mening, de hoeveelheid licht die door de ventilatieopening naar buiten komt, is behoorlijk groot. Maar wel aanzienlijk minder, nadat op het powerled na alle overige led's kunnen worden uitgeschakeld.
Natuurlijk besef ik mij wel degelijk dat ventilatieopeningen (bittere) noodzaak zijn en dat er 'lightpipes' benodigd zijn, maar was het niet eenvoudig mogelijk geweest om de led(s) van intern uit af te schermen? Hier schuilt m.i. de 'constructiefout'.

Nogmaals, waarvoor deze router feitelijk dient, is deze onovertroffen.
Uiteraard kan dit, maar dit vereist dan weer een tooling part en extra handeling tijdens assembly. Daardoor wordt de casing weer een behoorlijk stukje duurder, wat de uiteindelijke retail prijs weer opdrijft. Dus wat een heel simpel stukje kunststof lijkt heeft behoorlijke impact op de uiteindelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:54

aKra

Intentionally left blank.

Omdat ook mijn WL-308 is "overleden" heb ik een WL-350 als vervanging gekregen. Ben erg tevreden, wordt ook veel minder warm. Het bereik is wel wat minder te noemen (komt uiteraard door het antenne-loos design) en ik mis daardoor ook de mogelijkheid om extern een antenne aan te sluiten.

Ben wel erg benieuwd naar de USB mogelijkheden, dat moet ik eens gaan uitzoeken.

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Laatst online: 10-09 20:38
Geen matches
Ik zit erg te twijfelen over welke nieuwe router ik moet kopen. Ik wil in ieder geval een dual band met gigabit. Deze router komt goed uit de test bij hardware.info, maar ik wordt enigszins tegengehouden door het feit dat er interne antennes inzitten. Gaat dit niet ten koste van het bereik? Ik heb nu een linksys WRT54GL en die heeft een goed bereik, maar is slechts 54mbit.
Kortom wie kan mij over de streep trekken?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Unne Offerse

Als je de testresultaten van de HW-review goed bestudeert, zul je tot de conclusie komen dat deze ook op de afstand 20 meter tot de top behoort!

Ik heb sinds enkele maanden deze WL-350 en wel naar volle tevredenheid. Ik heb mijn Linksys WRT350N de deur uitgedaan, omdat ik deze meerdere malen per sessie moest resetten. De WL-350 heb ik nog geen keer hoeven te resetten. Super stabiel.

De WL-350 is helaas een van de duurste routers, erg jammer, maar desondanks wel zijn prijs meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
excuus dat ik een iets ander onderwerp start maar om nu een heel nieuw topic te beginnen.....

Ik heb de WL-350 sinds kort.. ik wil graag poort 21 t/m 23 open zetten.
Als ik dat onder port forwarding doe gebeurd er echter niets.

kan iemand mij uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen??

alvast hartelijk dank.

Update: Alsnog zelf kunnen vinden. Dus opgelost!!

[ Voor 7% gewijzigd door stippel op 29-05-2010 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Om te checken op nieuwe updates ben ik http://www.sitecom.com/su...L-350/?showMoreVersions=1 eens gaan bezoeken.

Nu zie ik hier staan, dat er meerdere versies van de WL-350 zijn gevonden, te weten V1 - 002 en V1 - 001. En dat je je versie dus moet selecteren. Hoe kom ik achter mijn versie? Ik ben mijn router in gegaan, maar heb niet kunnen herleiden welke versie mijn WL-350 heeft.

Tevens, wat is het verschil tussen deze V1 - 002 en V1 - 001?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Het verschil tussen de v1-001 en v2-002 is de aan/uit knop op de achterzijde. Op het backlabel staat de artikelcode. Indien er geen versienummer vermeld is heb je altijd een v1 001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrinkie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-08-2018
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:03:
[...]

Nog niet, nog steeds wel de verwachting dat dit komt.
En de verwachting dat het windows 7 problemen nu eens goed wordt opgelost ?
Ik heb namelijk nog steeds een probleem met windows 7 64 bitt ultimate, dat wanneer ik een HD aansluit op de usb poort de cfis crashed bij data transfer (ongeveer 20 seconden) alleen een reboot van de router maakt de HD weer toegankelijk. Op een laptop met xp en in de windows 7 virtual xp mode werkt het vlekkenloos
Na een aantal mails met de support desk was het slotwoord dat ze het probleem zouden oplossen in een nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
mbrinkie schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:57:
[...]

En de verwachting dat het windows 7 problemen nu eens goed wordt opgelost ?
Ik heb namelijk nog steeds een probleem met windows 7 64 bitt ultimate, dat wanneer ik een HD aansluit op de usb poort de cfis crashed bij data transfer (ongeveer 20 seconden) alleen een reboot van de router maakt de HD weer toegankelijk. Op een laptop met xp en in de windows 7 virtual xp mode werkt het vlekkenloos
Na een aantal mails met de support desk was het slotwoord dat ze het probleem zouden oplossen in een nieuwe firmware.
Dit probleem zit in de proprietary Ubicom code en daar wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrinkie
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:16:
[...]

Dit probleem zit in de proprietary Ubicom code en daar wordt aan gewerkt.
Dat doe je goed een duidelijk begrijpelijk en vooral een zinnig antwoord, dank je wel
Ik wacht het af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:12
Ik heb de WL-350 ook nu 2 maand in mijn bezit en de router doet precies waarvoor ik hem hem aangeschaft. Heb nu mijn hele huis voorzien van een Gigabit netwerk en dat verschil merk je (vooral bij mijn NAS).

Ik heb wel een vraag over de statuslampjes van de WL-350. Kan iemand mij vertellen wat welk lampje precies doet. Ik heb er 1-tje die knippert aan 1 stuk door en een aantal die af en toe knipperen. Ik heb geprobeerd ze te ontcijferen maar kom er niet helemaal uit. Ook google levert niks op behalve dan dat het onduidelijk is wat de statuslampjes nou precies betekeken: http://www.glasvezel.nu/r...ecom-wl-350-router-getest

Kan iemand mij vertellen welk ledje welke functie heeft? Alvast bedankt

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Van links naar rechts:

Power-Leeg-2.4Ghz-5Ghz-WAN-LAN-LAN-LAN-LAN-WPS

Ik kan 2.4 en 5 omgedraaid hebben. Alle leds zijn blauw, behalve WPS die is blauw voor 2.4Ghz wps en wit voor 5Ghz wps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:12
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:10:
Van links naar rechts:

Ik kan 2.4 en 5 omgedraaid hebben. Alle leds zijn blauw, behalve WPS die is blauw voor 2.4Ghz wps en wit voor 5Ghz wps
thanx ..... Ik had al zitten tellen maar kwam er niet uit. Dat komt dus door Leeg en WPS. Volgens mij heb je de 2.4 en 5 Ghz wel goed. Ik draai met mijn laptop op de 5 Ghz en heb een 5 Ghz Bridge en dat Lampje is Extra actief.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrinkie
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:10:
Van links naar rechts:

Ik denk dat je er 1 vergeet, volgens mij zit naast de power led de usb led

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-09 15:23
Geen matches
Probleem met inloggen op router, wordt steeds teruggestuurd na de linlogpagina. Gebruik de juiste inlog codes want als ik er iets anders intik dan geeft hij aan dat de gegevens niet correct zijn. Resetten werkt ook niet meer een stroomloos maken geeft geen oplossing voor het probleem. Heb verschillende browsers geprobeerd met Vista en Ubuntu. In het verleden geen problemen mee gehad. Iemand een tip?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-09 15:23
Maar even de helpdesk aan de lijn gehad van sitecom, goede service en moest het knopje gewoon langer ingedrukt houden voor een reset. Daarna alles weer ingesteld en alles werkt weer. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@GroteNeger8

Graag zou ik je hulp hierbij kunnen gebruiken. Omdat ik geen mogelijkheid zie om te pm'en doe ik het op deze wijze.

Sinds kort heb ik een A.C.Ryan Playon!HD mini. Prachtig apparaat. Doet goed zijn werk, maar niet draadloos. Ik heb aan mijn WL-350 een Synology NAS hangen waarvan ik al mijn content wil gaan streamen naar/via de ACRyan POHD.
Nu zijn mijn bevindingen deze:
- Bedraad kan ik mijn NAS benaderen en kan ik al mijn materiaal afspelen. Echter, ik kan via shoutcast geen internetradio beluisteren. Kan geen verbinding maken met het internet.
- Draadloos kan ik helemaal niets! Alles heb ik goed ingesteld, zoals SSID, WPA key en macfiltering.

Ik heb mijn ACRyan POHD onder mijn arm meegenomen om deze elders te proberen, waar de POHD wél alles draadloos deed wat deze behoort te doen. Echter, dit wel op een G-router!!

Vandaag ben ik gewezen op deze post op het ACRyan forum: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=54&t=6357
Hierbij wordt gesteld:
Ik heb een Playon!HD mini, die prima werkt met met mijn ACRyan wireless-N dongle en mijn Sitecom WL-331 accesspoint. Alles tijdje geleden aangeschaft. Radiotype van het AP had ik ingesteld op G-band.

54 Mbps is niet voldoende voor HD streaming, dus wilde ik de instelling op mijn AP naar N wijzigen. Heb ik gedaan, verder alles gelijk gelaten op de Sitecom en POHD en gereboot. Daarna POHD aangezet. Die ziet het netwerk wel, maar verbinding lukt niet! Autom. instellen IP geprobeerd, handm. instellen netwerk+ip geprobeerd. Mocht allemaal niet baten.

Op een lijst, die ik zag bij routercenter.nl staat mijn AP er niet bij, maar met de G-band functioneert het allemaal wel. Zie:
http://www.routercenter.nl/product/8582 ... schiktvoor

Iemand een idee hoe ik dit fix????

Dit probleem komt overeen met mijn probleem! Deze poster kan blijkbaar niet op de N streamen.
Wat is hier nu aan de hand?

Ik sta op het punt de WL-350 op Marktplaats te gaan zetten en daarvoor in de plaats een alternatief aan te gaan schaffen. Maar ik hoop dat dit geen oplossing is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee welke wifi chip ze gebruiken. De Sitecom wl-331 gebruikt een Ralink N chipset en de WL-350 gebruikte een Atheros N chipset. De AC Ryan kan blijbaar met beide niet omgaan. Maar de kans dat het met een andere N router ook niet lukt lijkt me dus wel redelijk aanwezig. Dus misschien moet je die AC Ryan op marktplaats zetten ;)

Let sowieso wel op dat je WPA2-AES gebruikt op 802.11n?

Ik neem tenminste aan dat die stick van ac ryan wel 802.11N ondersteunt?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
mbrinkie schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:06:
[...]

Dat doe je goed een duidelijk begrijpelijk en vooral een zinnig antwoord, dank je wel
Ik wacht het af
Hier is overigens een oplossing voor nu, zijn in het laatste testfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Miura-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 19:50
Ik zag op de sitecom site deze FW staan "WL-350 Firmware 1.3.05 beta", echter zonder change-log. Zijn er nog spannende updates/features op te noemen ? (NTFS Disk :) ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-09 23:41
Geen matches
ik ben erg benieuwt naar de ervaringen met de nieuwe firmware. heeft iemand de nieuwe firmware al getest

de Firmware fixlist

1.3.05 beta

- GUI issues where applied rules were not correctly displayed.

- Automatic support for jumbo frames up to 16000bytes

- Fixed CIFS issues.

- URL block function changed functionality

[ Voor 3% gewijzigd door Egbert Jan op 17-11-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrinkie
Geen matches
Egbert Jan schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:33:
ik ben erg benieuwt naar de ervaringen met de nieuwe firmware. heeft iemand de nieuwe firmware al getest

de Firmware fixlist

1.3.05 beta

- GUI issues where applied rules were not correctly displayed.

- Automatic support for jumbo frames up to 16000bytes

- Fixed CIFS issues.

- URL block function changed functionality
Ik heb de 1.3.05 beta er ingeschoten vanwege mijn CFIS problemen
Kan het nog niet met zekerheid zeggen omdat mijn referentie (laptop met XP) is gecrasht maar bij mij wordt het CFIS probleem in W7 niet opgelost in tegen deel in virtual xp mode werkt de CFIS nu ook niet meer en dat deed ie wel. Zodra ik wat meer tijd heb zal nog wat testen doen en kijken of met firmware 1.2 de CFIS in xp mode nog wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
mbrinkie schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:01:
[...]

Ik heb de 1.3.05 beta er ingeschoten vanwege mijn CFIS problemen
Kan het nog niet met zekerheid zeggen omdat mijn referentie (laptop met XP) is gecrasht maar bij mij wordt het CFIS probleem in W7 niet opgelost in tegen deel in virtual xp mode werkt de CFIS nu ook niet meer en dat deed ie wel. Zodra ik wat meer tijd heb zal nog wat testen doen en kijken of met firmware 1.2 de CFIS in xp mode nog wel werkt.
:? Nou dat lijkt me sterk. Welk probleem heb je precies dan met windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrinkie
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:12:
[...]

:? Nou dat lijkt me sterk. Welk probleem heb je precies dan met windows 7?
Tja had het ook graag anders gezien 8)7

Het probleem wat ik heb (firmware1.2)is dat de externe hd aangsloten op de usb poort niet werkt in windows 7 64bit. De schijf is wel te benaderen ik krijg de mappen ook te zien maar zodra ik een bestand probeer te openen crasht de CFIS en alleen een reboot van de router maakt CFIS weer toegangkelijk/zichtbaar in het netwerk.

Maar dit zijn de feiten op een rijtje.
Firmware 1.2:
Computer 1/Windows 7 64 bit: CFIS crasht bij filet transfer (alleen reboot maakt CFIS weer zichtbaar)
Computer 1/Windows 7 64 bit XP mode: CFIS werkt zonder problemen
Computer 1/linux umbuntu 64 bit: CFIS werkt zonder problemen
computer 2/Windows XP 32 bit: CFIS werkt zonder problemen

firmaware 1.305b:
Computer 1/Windows 7 64 bit: CFIS zichtbaar maar niet toegangkelijk
Computer 1/Windows 7 64 bit XP mode: CFIS zichtbaar maar niet toegangkelijk
Computer 1/linux umbuntu 64 bit: niet getest
computer 2/Windows XP 32 bit:CFIS zichtbaar maar niet toegangkelijk

Dus zeg het maar het is mij met de beta firmware niet gelukt om ook maar 1 byte te downloaden van de USB HD terwijl dat met firmware 1.2 alleen in W7 niet lukte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
mbrinkie schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 23:23:
[...]

Het probleem wat ik heb (firmware1.2)is dat de externe hd aangsloten op de usb poort niet werkt in windows 7 64bit. De schijf is wel te benaderen ik krijg de mappen ook te zien maar zodra ik een bestand probeer te openen crasht de CFIS en alleen een reboot van de router maakt CFIS weer toegangkelijk/zichtbaar in het netwerk.

Firmware 1.2:
Computer 1/Windows 7 64 bit: CFIS crasht bij filet transfer (alleen reboot maakt CFIS weer zichtbaar)

firmaware 1.305b:

Dus zeg het maar het is mij met de beta firmware niet gelukt om ook maar 1 byte te downloaden van de USB HD terwijl dat met firmware 1.2 alleen in W7 niet lukte
De situatie met fw 1.2 klopt, met fw 1.305b niet. Heb je wel gereset naar factory defaults na de upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrinkie
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:18:
[...]
De situatie met fw 1.2 klopt, met fw 1.305b niet. Heb je wel gereset naar factory defaults na de upgrade?
Ja heb ik gedaan maar dat maakte niets uit, onder linux kreeg ik CFIS wel aan de praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:36:
Ik heb geen idee welke wifi chip ze gebruiken. De Sitecom wl-331 gebruikt een Ralink N chipset en de WL-350 gebruikte een Atheros N chipset. De AC Ryan kan blijbaar met beide niet omgaan. Maar de kans dat het met een andere N router ook niet lukt lijkt me dus wel redelijk aanwezig. Dus misschien moet je die AC Ryan op marktplaats zetten ;)

Let sowieso wel op dat je WPA2-AES gebruikt op 802.11n?

Ik neem tenminste aan dat die stick van ac ryan wel 802.11N ondersteunt?
Inmiddels heb ik al weer enkele weken geleden vervroegd, want al na een maand of 9, afscheid genomen van mijn WL-350 en heb ik de beschikking over een Netgear WNDR3700.
En dit was de juiste 'gok', want mijn ACRyan PlayOn HD Mini speelt nu draadloos ALLES af. Fantastisch. En met alles bedoel ik mijn content via/van mijn Synology DS107 én shoutcast Internetradio!!

Helaas heeft (de) Sitecom mij niet kunnen bieden wat ik ervan verlangde.

Tevens lijkt de verbinding nu 100% stabiel met mijn WNDR3700. Want, zo speel ik beneden in de woonkamer middels mijn ASRock ION 330HT-BD alle content van mijn DS107 draadloos af op mijn TV en stereo. Dit ging natuurlijk via de WL-350 ook, maar niet probleemvrij, omdat bij iedere (!) film het beeld en geluid 2 a 3 keer volledig vastliep en vaak een reset van de afspeelsoftware benodigd was. Zelfs MP3's stokten. Nu, nee, dit kan géén toeval zijn, wordt alle content via de WNDR3700 geheel vrij van schokken en hapering wél afgespeeld.

Tot nu toe: 1-0 voor de Netgear WNDR3700 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo Gurt!!
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
Oude Sitecom (dc-202) dan toch nog overleden. Zeer gewaardeerd om access control functies.
Nodig om per machine internet uit te kunnen schakelen zonder overige netwerkfuncties (media, printing) ook af te sluiten. Bijv. internet alleen aan tussen 1500 en 2200 uur.

Nieuwe router nodig dus. En een snelle, want Ziggo biedt nu 50/5 en wil niet hoeven ombouwen voor evt. snelheidsverdubbeling.

Onze Apple TC leek te kunnen voldoen. Snel zat. Access control blijkt echter alleen te werken voor draadloos en de belangrijkste machine zit nu net in een zwart Wifi-gat. Onbegrijpelijk :-(

Netgear WNDR-3700 gekocht. Beresnel, maar bagger interface. En o ja, access control kan maar in 1 time schedule. Zou geen probleem zijn als je daarmee kon aangeven binnen welke tijden internet aan moet staan. Maar nee, je kunt alleen aangeven wanneer internet uit moet staan en een tijdvak van 2200 (dag 1) tot 1500 (dag 2) snapt hij niet. Helaas moeten terugsturen.

Blijkt Sitecom 1 vd weinige merken die nog fatsoenlijke access control scheduling biedt. Dus extra €28 opgehoest en besteld. Vandaag mee begonnen. Ervaringen:
- Fijn forum met bruikbare reacties
- Fijne webinterface
- Enige moeite met opbouwen WAN sessie. Lukt uiteindelijk pas na duplicatie MAC adres. (Heb niet geRTFMd)
- Time server denkt dat we in tijdzone PST zitten (bijv. LA GMT-8). Na enig heen en weer schakelen tussen diverse tijdzones lijkt hij GMT+1 te snappen.
- Access Control scheduling lijkt goed te werken. Moet wel 14 deel schedules definiëren: 7x ochtend en 7x avond bloktijden.

Volgende stap is firmware update.

Gewenste functionaliteit: maak het mogelijk om bij de Access control policies te definiëren op welke tijden internet aan moet. Kan nu alleen tijden aangeven dat het uit moet. Zou een hoop werk schelen en moet m.i. niet al te moeilijk zijn.

Laatste vraag: wanneer wordt firmware 1.3 naar verwachting Final? Zou daar wel op willen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo Gurt!!
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
Geen matches
Firmware 1.2 geïnstalleerd. Settings restored from disk. Router loopt volledig vast, kabelconnecties worden niet herkend, inloggen niet mogelijk. Opgelost via 15 sec WPS knop en terug naar factory defaults.

Opnieuw beginnen. Tegen enkele beperkingen aangelopen:
- Niet meer dan 24 (?) DHCP reserveringen mogelijk. Waarom niet een veelvoud daarvan?
- Waarom wel 24 uur klok op systeemnivo en niet bij schedules?
- Schedules block Internet access niet op gelijk tijdstip laten aflopen en beginnen.

voorbeeld:
Schedule donderdag loopt af om 1200pm en schedule vrijdag begint om 1200am, dus hetzelfde tijdstip als 1200pm van donderdag.
Blijkt echter dat eerst schedule vrijdag begint en daarna pas schedule donderdag afloopt.
Daardoor zet schedule vrijdag de bloktijden voor vrijdag en worden die direct daarna weer opgeheven door schedule donderdag dat afloopt.
Opgelost door donderdag om 1159pm te laten aflopen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijsenga
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-04-2020
Geen matches
mbrinkie schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 23:23:
[...]

Firmware 1.2:

firmaware 1.305b:

Ben je hier al verder mee?

Ik had hetzelfde probleem onder W7 64bit. Met de nieuwe (beta) firmware is het probleem opgelost, echter alleen als in de router onder Advanced Settings/Share "Restrict Sharing of Folders by User" is aangevinkt en een "share name" is ingevoerd en onder het tabblad "Users" een user is aangemaaktdie access heeft.

Ik zou graag zien dat het ook met "Share All Folders with All Users" werkt (zoals dat het deed onder firmware 1.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrinkie
eijsenga schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:28:
[...]

Ben je hier al verder mee?

Ik had hetzelfde probleem onder W7 64bit. Met de nieuwe (beta) firmware is het probleem opgelost, echter alleen als in de router onder Advanced Settings/Share "Restrict Sharing of Folders by User" is aangevinkt en een "share name" is ingevoerd en onder het tabblad "Users" een user is aangemaaktdie access heeft.

Ik zou graag zien dat het ook met "Share All Folders with All Users" werkt (zoals dat het deed onder firmware 1.2).
Nee ik was er wel even klaar mee met al die mails naar sitecom
Ik heb firmware 1.2 een keer terug gezet om een en ander uit te sluiten, maar zoals verwacht werkte toen alles weer (behalve windows 7)
met Firmware 1.305b geeft w7 "de RPC is mislukt of niet uitgevoerd" en in xp mode "ongeldige toegang tot geheugen locatie" je bent dus verder als ik
Maar misschien is mijn router wel een maandagochtend product ik wacht het even af totdat de beta firmware definitief wordt en ga dan weer verder proberen

Verwijderd

Heb vorige week een 2e router aangeschaft om mijn wifi bereik wat uit te breiden.
Komt er nu achter dat beide routers hetzelfde MAC adres hebben 8)7
Als ik de router wil benaderen krijg ik ook steeds de melding dat het network "down" is.
Betreft voor beide routers de Sitecom WL-350 (v1 001).
Volgens mij zou dit niet mogelijk moeten zijn...
Pagina: 1