Toon posts:

Is het mogelijk om met een 770W psu 2x5850 aan te stuuren

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views

Onderwerpen

• Silver Wolf III
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 02-07-2019

Silver Wolf III

No Not a Fox But an Wolf yarrr

Topicstarter
ik wil graag een tweede 5850 graka in mijn computer instaleren maar ik ben er nog niet helemaal uit of mijn voeding dit aankan qua vermogen.

Ik beschik over een Zalman Voeding ZM770-XT 770W, Modulair
Ik heb de volgende opstelling in mijn systeem zitten

6x HDD = 6x5W
1x SSD = 1x2W
1x ATI 5850 = max 292W max
1x pci wifi n kaart = 15W (gok)
1x I7-930 = 1x130W max
1x dvd drive = 1x8w

Totaal verbruik zonder extra graka is dan 477watt
Ik heb dan 293watt over (in teorie)

ik weet dat er altijd verlies is in voedingen voor al omdat we het hier over 230 naar 12 volt conversies hebben,
dus dan krijg ik te maken als het goed is met warmte afscheiding(van de spoel enz), lek spanningen en een koper weerstand van de voeding. Wie kan mij vertelen wat ik precies zal verliezen aan vermogen van de voeding en of ik de tweede graka kan aansturen zonder problemen.
Anders moet ik een 1000/1200watt voeding aanschaffen.
Maar op dit moment vind ik dat erg zonde, de voeding die ik nu heb is net 4 maanden oud en weinig gebruikt om dat ik alleen in het weekend de pc kan gebruiken ivm met mijn werk locatie.

als er meer informatie of incorrecte informatie staat. laat het me alstublieft weten dan zal ik dit meteen veranderen

ANY OF MY POSTS ARE RESEARCHED AND/OR COMPILED BITS OF INFORMATION* AND YOU SHOULD FOLLOW THEM AT YOUR OWN RISK.

• pindamaster
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10:18
http://www.antec.outervision.com/ (een psu calculator had je ook prima zelf kunnen googlen)

Meer is beter toch?

• KneoK
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19:56

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb een i7 860 met een HD5970 (die niet veel meer of minder zal verbruiken dan twee keer HD5850 onder full load) die prima draaien op een 700Watt Cooler Master voeding dus mijn vermoeden is dat je geen problemen zult hebben als je er een tweede kaart bijzet.

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18:41

Ed_L

Crew Council
Hier hebben we een topic voor:
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 25

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee