Wi-Fi USB dongle/WLAN adapter als toegangspunt gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-02 10:58

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een Wi-Fi dongle op mijn computer aangesloten, RTL81817B WLAN adapter (Realtek chip) van het merk Thomson. Zo'n eentje die bij KPN te bestellen is.

Nou wil ik graag dat ik met mijn telefoon, (HTC HD2 op Android, deze informatie zal vast niet van belang zijn) mijn LAN-verbinding kunnen gebruiken door middel van een toegangspunt met een WLAN dongel. Ik heb dus een verbindingsbrug ingesteld op mijn LAN-verbinding en op de Draadloze Netwerk kaart. Dit werkt dus niet.

Is hier een manier voor om het wel voor mekaar te krijgen?

Things are cheaper for a reason

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:51
kort antwoordt: niet echt.
kijk ook eens hier

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 21:46

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je kan beter gebruik maken van Internet Connection Sharing i.p.v. een verbindingsbrug, daarmee lukt het wel. Soms wil een firewall problemen geven, maar dan moet je even in de handleiding kijken hoe de instellingen daarvoor aanpast.

[ Voor 4% gewijzigd door CoolGamer op 15-11-2010 21:09 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-02 10:58

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Topicstarter
Ik zag een filmpje, waarbij je bij de geavanceerde eigenschappen van de WLAN verbinding een aantal punten moet enablen, zoals B/G mode E.d. Nou staat er bij de meeste kaarten heel veel opties en bij mij maar drie, en geen zijn van belang om connectie te delen. Ik denk dat het daar gedeeltelijk aan ligt.

Things are cheaper for a reason