Los van het gespeculeer moet ik toch bekennen dat het een mooie media stunt is van Apple.
Verwijderd
Uit artikel:
Ik kan de hele Kid Rick niet uitstaan, maar... hij heeft wel gelijk.Zo weigert rockster Kid Rock mee te doen aan iTunes, omdat hij tegen eenheidsprijzen is. "Sommige muziek is geen penny waard. Ze zouden mensen geld toe moeten geven om ernaar te luisteren",
Enfin, the cat is out of the bag now, het zijn The Beatles.
Iedere announcement van Apple is de laatste paar jaar bijna spot-on met wat de rumor-sites als grootste nieuws brengen, gemiddeld genomen. Bovendien houdt Apple announcements altijd heel simpel, 1 groot iets meer niet. The Beatles is iets groots voor mensen die alles via iTunes kopen en al jaren hierom vragen... ergo, the beatles komen naar iTunes. Dat is het grootste nieuws, meer niet, met streaming heeft Apple al vrij veel moeite wat bijv. MobileMe betreft (vind ik) en de nieuwe datacentra lijken mij nu nog niet zodanig af dat ze er meteen groots mee gaan inzetten. Zou leuk zijn, maar ik verwacht daar nog helemaal niets van.
Verwijderd
wow we kunnen de beatles downloaden! we kunnen een zanggroep via itunes downloaden! Het moet niet gekker worden. Indien dit het enigste is, verdient het geen aankondiging als deze.
Voor wie nog twijfelde aan The Beatles: http://itunes.apple.com/us/artist/the-beatles/id136975
Nog een kwartier en dan weten we het. Als het alleen de Beatles zijn dan is het echt overhyped.
"May our framerates be high and our temperatures low."
Inderdaad, maar ik vraag me af wat ze daar wel mee gaan doen. Het is wel een heel erg enorm datacenter, zo groot dat ze er eigenlijk wel iets revolutionairs mee van plan moeten zijn. Zeker omdat ze al ruimte hebben gereserveerd om hem 2x zo groot te maken (is laatst al in het nieuws geweest).vgroenewold schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:32:
Dat is het grootste nieuws, meer niet, met streaming heeft Apple al vrij veel moeite wat bijv. MobileMe betreft (vind ik) en de nieuwe datacentra lijken mij nu nog niet zodanig af dat ze er meteen groots mee gaan inzetten.
Jammer dat we daar nu niet iets van te zien kregen maar dat komt vast nog wel in de toekomst.
Edit:@Deem: De link is al gegeven, het zijn de Beatles.
Ik vind het trouwens erg duur voor wat het is. 149.99 voor een "box set" van 40 jaar oude muziek waar je trouwens helemaal geen doos bij krijgt.
[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 16-11-2010 15:49 ]
Overhyped door het internet ja, niet door Apple.Deem schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:45:
Nog een kwartier en dan weten we het. Als het alleen de Beatles zijn dan is het echt overhyped.
Die hebben gewoon een melding op de site gezet, zoiets hebben ze voor grote aankondigingen nog nooit gedaan.
Valt me erg tegen mocht dit het enige zijn.,
39
Sowieso Beatles kijk maar eens op iTunes op je iPhone
De iTunes store zelf staat er ook vol mee
De iTunes store zelf staat er ook vol mee
[ Voor 28% gewijzigd door Isengrim op 16-11-2010 15:54 ]
Zal ik dan ook een leuk plaatje posten.
Alsjulliblieft:
Alsjulliblieft:

Wel, ik denk dat The Beatles de komende weken wel eens de top 40 zouden kunnen gaan beheersen in de landen waar digitale downloads ook meetellen zoals de UK
Wat voor speciaals mis ik?Rhndy schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:55:
Zal ik dan ook een leuk plaatje posten.
Alsjulliblieft:
[afbeelding]
Hoi!
Ja speciaal...
Nja de Beatles in iTunes. Leuk voor m'n ouders wellicht.
Dude, dat de Beatles te koop zijn. Niet wereldschokkend ofzo, maar dat kon nog niet.
dit is gewoon een test voor apple met hun cloud server. want iedereen (hele wereld) zit op f5
Klaar. The Beatles. That's it.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
icegodd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:00:
dit is gewoon een test voor apple met hun cloud server. want iedereen (hele wereld) zit op f5
F5 F5 F5.... The beatles now on itunes. whahaha ik geef er geen zak om.
Ik denk dat we gewoon tot morgen mogen wachten, en dat we morgen.... tot morgen mogen wachten
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Heb ik hier op gewacht? Een dag om nooit te vergeten ( volgens apple )
[ Voor 24% gewijzigd door souljah1h op 16-11-2010 16:02 ]
gvd thats it ...........
apple zit weer de boel op te blazen voor een mugtje..............
Zo grappig hoe mensen zoveel verwachten, het is gewoon een online-announcement, meer niet en voila, de Beatles. Moving on
Nee, die gaven niet meer dan een online announcement, de rest van de wereld maakt er weer ik weet niet wat van.icegodd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:03:
gvd thats it ...........
mm apple/nl is zo druk dat ik nu naar de sweedse (apple/se) werdt gelinked...
Blijkbaar als je naar apple.nl surft en dan op het apple logo links boven clickt kom je op /se uit..
Blijkbaar als je naar apple.nl surft en dan op het apple logo links boven clickt kom je op /se uit..
[ Voor 40% gewijzigd door atze op 16-11-2010 16:05 . Reden: ooorzal ]
[carman-voice] laaaaaame [/cartman-voice]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
nu nog wachten op het t.net (non)nieuwsbericht van 16:15 met de mededeling dat The beatles eindelijk via iTunes te bemachtigen zijn en het zaakje is compleet.
Ja en STeve Jobs schijnt er mee te stoppen omdat z'n levensdoel nu is bereikt.Deem schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:01:
F5 F5 F5.... The beatles now on itunes. whahaha ik geef er geen zak om.

[ Voor 18% gewijzigd door Vitruvius op 16-11-2010 16:07 ]
En waar blijft 4.2 nu...tjongejonge, we werden weer dood gemaakt met een blije mus.
iTunes is een muziek-service, the Beatles zijn vrij populair en waren niet te koop, voor iTunes dus groot nieuws. Logisch toch? Reclame is terecht wat dat betreft, niet voor de rest van Apple... maar sinds wanneer waren iTunes announcements nu zoooo geweldig? Prima nieuwsbericht, zoals ieder ander.
Dus jij denkt dat de hele marketing-afdeling van Apple daar geen rekening mee had gehouden of dit had zien aankomen ?vgroenewold schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:03:
[...]
Nee, die gaven niet meer dan een online announcement, de rest van de wereld maakt er weer ik weet niet wat van.
Ik bedoel ze komen natuurlijk wel helemaal zelf met de slagzinnen, zoals "day you'll never forget" enz...
Natuurlijk wordt dat vervolgens nog groter gemaakt, maar dat is juist de werking van de media, daar zijn ze voor, daar spelen ALLE bedrijven (groot en klein) op in...
Dat is gewoon een hint op lyrics van de Beatles, heel logisch. Het is juist zo frappant dat mensen zoveel meer verwachten, alsof Apple de capaciteit heeft continue met enorme hits te komen. Ze hebben wat dat betreft echt een probleem, alles wat minder is is niks.TIGER79 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:08:
[...]
Dus jij denkt dat de hele marketing-afdeling van Apple daar geen rekening mee had gehouden of dit had zien aankomen ?
Ik bedoel ze komen natuurlijk wel helemaal zelf met de slagzinnen, zoals "day you'll never forget" enz...
Natuurlijk wordt dat vervolgens nog groter gemaakt, maar dat is juist de werking van de media, daar zijn ze voor, daar spelen ALLE bedrijven (groot en klein) op in...
[ Voor 14% gewijzigd door vgroenewold op 16-11-2010 16:12 ]
het is the betales
het staat erop bij itunes pagina
Presies, tel daarbij op dat ook iedereen zit te wachten op iOS4.2. Die mensen hoopte dat die dus om 4 uur beschikbaar zou zijn. Niet dus...TIGER79 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:08:
[...]
Dus jij denkt dat de hele marketing-afdeling van Apple daar geen rekening mee had gehouden of dit had zien aankomen ?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
lol @ frank
jullie moeten toch eens ff twitter checken wat daar loos is. De leukste heb ik er even uitgepikt:
“Daddy were where you, that momentous day when The Beatles came to the iTunes store?” “In my office, shouting IS THAT IT? and HOWWW MUCCCH?!”
Beetje overrated dus, gevalletje niets aan de hand mensen gewoon doorlopen.

jullie moeten toch eens ff twitter checken wat daar loos is. De leukste heb ik er even uitgepikt:
“Daddy were where you, that momentous day when The Beatles came to the iTunes store?” “In my office, shouting IS THAT IT? and HOWWW MUCCCH?!”
Beetje overrated dus, gevalletje niets aan de hand mensen gewoon doorlopen.
Ik vind de beatles afschuwelijk, wat een herrie, jammer dat ze die achterhaalde herrie nu ook in een moderne online 'winkel' verkopen...
Die filmpjes zijn wel geinig. Zit nu "Live at the Washington Colideum, 1964" te kijken.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
En bereik je precies het tegenovergestelde van wat je wilde als bedrijf - namelijk dat mensen de volgende keer echt denken - "Ja, dag, die hypes van jou kennen we nou wel, Apple". Althans, dat zou wel mìjn reactie zijn geweest, als ik Apple gebruiker/liefhebber was geweest.Presies, tel daarbij op dat ook iedereen zit te wachten op iOS4.2. Die mensen hoopte dat die dus om 4 uur beschikbaar zou zijn. Niet dus...
Precies, echt niet handig... Maar het is wel enorm opgeblazen uiteindelijk door de media, ze krijgen uiteindelijk weer alle aandacht....Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:16:
[...]
En bereik je precies het tegenovergestelde van wat je wilde als bedrijf - namelijk dat mensen de volgende keer echt denken - "Ja, dag, die hypes van jou kennen we nou wel, Apple". Althans, dat zou wel mìjn reactie zijn geweest, als ik Apple gebruiker/liefhebber was geweest.
Apple doet niets verkeerd.
Hoezo? Ze hebben 1 dag vantevoren specifiek gezegd dat er iets groots naar iTunes komt en dat klopt toch ook. The beatles blijft gewoon een grote naam.JefSnare schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:19:
[...]
Precies, echt niet handig... Maar het is wel enorm opgeblazen uiteindelijk door de media, ze krijgen uiteindelijk weer alle aandacht....
This space is occupied
Dat kan ik aan je signature ook wel zien.Rivanov schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:21:
Apple doet niets verkeerd.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
fijn.. beatles... nu ook te zien op apple.nl
De mensen die dat waarderen draaien LPs.
Verwijderd
That you'll never forget.Collaborator schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:22:
Hoezo? Ze hebben 1 dag vantevoren specifiek gezegd dat er iets groots naar iTunes komt en dat klopt toch ook. The beatles blijft gewoon een grote naam.
Misschien toch een beetje tè sterk uitgedrukt. Ja, The Beatles zijn nog steeds 'groot'. Maar, allang niet meer zo groot als ze indertijd waren. En zeker niet zo groot dat het zo'n bold claim zou verantwoorden. En ja, ik zie zondermeer dat het een marketingtruukje is en dat er een reden voor is dat de bewoording is gekozen die er is gekozen.
Maar, bekijk het echt eens van de andere kant - even objectief - is dit het nou werkelijk?
Echt, storm in een glaasje water. Yaaay voor alle The Beatles fans... WTF voor de rest.
Agree, het klopt zeker dat The Beatles een grote naam is.Collaborator schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:22:
[...]
Hoezo? Ze hebben 1 dag vantevoren specifiek gezegd dat er iets groots naar iTunes komt en dat klopt toch ook. The beatles blijft gewoon een grote naam.
Edit:
[ Voor 3% gewijzigd door JefSnare op 16-11-2010 16:25 ]
Wat is er mis met LP's draaien?lowfi schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:24:
fijn.. beatles... nu ook te zien op apple.nl
Ooh komop. The beatles leuk en aardig, maar vind het echt niet iets 'groots' dat naar itunes komt. Voor 3 euro in de platenbak in bij de rommelmarkt is toch ook geen groot nieuws? Ik heb het niet zo op de beatles en ik denk nog wel meer mensen met mij die er niet warm of koud van worden.Collaborator schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:22:
[...]
Wat is dat voor onzin? Apple plaatst een bericht op hun EIGEN website. Daar mogen ze plaatsen wat ze willen. Dat hun het aankondigen als de dag die je nooit meer zult vergeten, is aan hun. Voor hun is het een strijd geweest om de rechten te krijgen.FirePuma142 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:22:
[...]
Dat kan ik aan je signature ook wel zien.
Dat ik ook wat meer had verwacht, doet niets af aan het feit dat ze in principe niets fout doen!
[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 16-11-2010 16:27 ]
Verwijderd
Ik vind het ook wel een beetje jammer. Ik wil iOS 4.2 nou wel eens hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:24:
Ik vind dat Apple mooie producten maakt maar dit is wel erg teleurstellend.
Ik zelf vind het wel, maar ik denk vooral dat er onder de iets oudere genoeg animo voor is. Als je kijkt hoeveel mensen een iPhone/iPod enz gebruiken zitten er ook veel mensen tussen die dit wel leuk zullen vinden.Deem schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:25:
[...]
Ooh komop. The beatles leuk en aardig, maar vind het echt niet iets 'groots' dat naar itunes komt. Voor 3 euro in de platenbak in bij de rommelmarkt is toch ook geen groot nieuws? Ik heb het niet zo op de beatles en ik denk nog wel meer mensen met mij die er niet warm of koud van worden.
*snip* dat kun je ook zonder te vloeken verwoorden.
[ Voor 70% gewijzigd door Daedalus op 16-11-2010 16:32 ]
*snip* maak voortaan een TR aan in plaats van te reageren.
[ Voor 82% gewijzigd door Daedalus op 16-11-2010 16:48 ]
Precies, het is wel zeker wel een stap voorruit. Zeker na al die jaren vechten om de rechten, bijzondere announce maar een storm in een glas water (zoals eerder al gezegd).jjbstolk schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:28:
[...]
Ik zelf vind het wel, maar ik denk vooral dat er onder de iets oudere genoeg animo voor is. Als je kijkt hoeveel mensen een iPhone/iPod enz gebruiken zitten er ook veel mensen tussen die dit wel leuk zullen vinden.
De jongere generatie loopt rustig verder terwijl Opa met zijn iPad los gaat op de video en muziek van The Beatles
Het gaat wel om volledig geremasterde opnamens. Weet niet of deze al beschikbaar waren, maar indien niet dan zijn de geremarsterde opnames best relax!!
Verwijderd
Niet genoeg om claims zoals 'That you'll never forget' te verantwoorden. En ja, dat is een stille hint naar de lyrics van de band in kwestie, maar, dat neemt niet weg dat het een indruk wekt.jjbstolk schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:28:
Ik zelf vind het wel, maar ik denk vooral dat er onder de iets oudere genoeg animo voor is. Als je kijkt hoeveel mensen een iPhone/iPod enz gebruiken zitten er ook veel mensen tussen die dit wel leuk zullen vinden.
Deze 'wat oudere' (OK, alsnog van ná The Beatles) is er bijvoorbeeld echt in het geheel niet in geïnteresseerd en zou zonder er ook maar enigszins acht op te slaan in iTunes gewoon keihard The Beatles wegklikken. En nee, dat heeft niets met een slechte smaak in muziek te maken - I'll see your The Beatles and raise you a Wolfgang Amadeus Mozart namelijk.
Die waren ruim een jaar geleden al uitgekomenatze schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:37:
Het gaat wel om volledig geremasterde opnamens. Weet niet of deze al beschikbaar waren, maar indien niet dan zijn de geremarsterde opnames best relax!!
Vorig jaar is al een geremasterde verzamelaar uitgekomen op een usb-stick: http://www.amazon.com/Beatles-USB/dp/B002VH7P4Oatze schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:37:
De box in iTunes is een stuk betaalbaarder, maar geen 24-bit FLAC (jammer voor audionerds).
Precies en ik heb zelf deze box gekocht voor slechts €99,- geript in Apple lossless, dus ik denk niet dat ik deze nog een keer ga kopen in iTunes voor €149,-.atze schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:37:
Maar wat een wereldnieuws dat Apple een overeenkomst met Apple heeft bereikt.
[ Voor 9% gewijzigd door Dompeerd op 16-11-2010 17:25 ]
Dropbox synchoniseer je iPhone/Android/Mac/PC | 13" Macbook Pro (mid 2010) | Sony VAIO VPCF11Z1E | Mac mini (end 2009) | PC Q6600 | Synology DS1010+ | HTC Desire
Leuk zo`n kopje videos in itunes op mn 3gs. Maar wat is de functie er van als het helemaal wit blijft?
I am the great Cornholio!
Haha wat een reakties allemaal. Lach me rot.
Apple doet een aankondiging voor iets op hun eigen site (zelfs een subsite, itunes). Het is niet wat men verwacht en dan lekker gaan huilen dat ze dat niet mogen doen...
Volgens mij is dit wel typisch iets voor nederlanders. Lekker zeuren. Doe er zelf ook vaak genoeg aan mee hoor!
Wanneer volgt Spotify btw?
Zie the beatles met genoegen tegemoet op Spotify. Heb ondanks mijn iPhone4 iTunes nog nooit aangeraakt voor muziekdoeleinden...
Apple doet een aankondiging voor iets op hun eigen site (zelfs een subsite, itunes). Het is niet wat men verwacht en dan lekker gaan huilen dat ze dat niet mogen doen...
Volgens mij is dit wel typisch iets voor nederlanders. Lekker zeuren. Doe er zelf ook vaak genoeg aan mee hoor!
Zie the beatles met genoegen tegemoet op Spotify. Heb ondanks mijn iPhone4 iTunes nog nooit aangeraakt voor muziekdoeleinden...
[ Voor 19% gewijzigd door Scidd0w op 16-11-2010 17:56 ]
Nee hoor, het stond gewoon op Apple.com als de frontpage.Scidd0w schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:55:
(zelfs een subsite, itunes).
Dat leek mij eigenlijk nog leuker. Ik ben op zichzelf geen fan van Spotify, maar wel van het concept. Spotify heeft voldoende nummers zodat het interessant wordt. Echter, echte integratie met Apple is het nooit. De mate waarin iTunes dat doet in ieder geval niet.Scidd0w schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:55:
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Zodat je in mono opgenomen, driehonderd keer doorgemixed, opgepoetst en overdubbed, vol bandruis uit apparatuur uit het jaar nul in extreme hifi kan beluisteren, hoezee!maar geen 24-bit FLAC (jammer voor audionerds).
- The Beatles?
- I believe they're a popular beat combo, mylord
Haha ik vond dit wel een leuke variant!
http://blog.richardijzerm...tles-aankondiging-staat-e
Verder ach, het is hun goed recht om het te plaatsen en leuk toch dat de hele wereld er zo op reageert, publiciteit alom!
Verder ach, het is hun goed recht om het te plaatsen en leuk toch dat de hele wereld er zo op reageert, publiciteit alom!
De versies al eens geluisterd die afgelopen jaar zijn uitgekomen en vermoedelijk dus nu in de iTunes store staan?Dreamvoid schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 18:56:
[...]
Zodat je in mono opgenomen, driehonderd keer doorgemixed, opgepoetst en overdubbed, vol bandruis uit apparatuur uit het jaar nul in extreme hifi kan beluisteren, hoezee!
- The Beatles?
- I believe they're a popular beat combo, mylord
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Wat een kul zeg! Als iemand NU nog Beatles muziek moet kopen, dan zal de iTunes store daar ook niet veel aan veranderen. Elke platenzaak heeft die 10-15 albums van de Beatles liggen en onlangs zijn ze opnieuw remastered uitgebracht.
Het is geinig dat jeugd nu ook Let It Be of Get Back kunnen downloaden tegen betaling, maar dit is echt overhyped. Klinkt meer alsof er een grote Beatles-fan bij de PR afdeling van Apple zit, of dat Steve Jobs een natte droom in vervulling heeft zien gaan (eentje die volstrekt irrelevant is voor het gros van de mensen op het internet)
Het is geinig dat jeugd nu ook Let It Be of Get Back kunnen downloaden tegen betaling, maar dit is echt overhyped. Klinkt meer alsof er een grote Beatles-fan bij de PR afdeling van Apple zit, of dat Steve Jobs een natte droom in vervulling heeft zien gaan (eentje die volstrekt irrelevant is voor het gros van de mensen op het internet)
I'm just taking care of business
Eens, al zullen er nu ook (niet heel veel gok ik) mensen zijn die nu denken; Ohja, Beatles, die heb ik nog niet in m'n iTunes staan maar wel in de platenkast, laat ik deze kopen.mr. TCB schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:59:
Wat een kul zeg! Als iemand NU nog Beatles muziek moet kopen, dan zal de iTunes store daar ook niet veel aan veranderen. Elke platenzaak heeft die 10-15 albums van de Beatles liggen en onlangs zijn ze opnieuw remastered uitgebracht.
Voorbeeldje he
Spuit 11
Thomas20 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:51:
Haha ik vond dit wel een leuke variant!
[..]
wilw Wil Wheaton
Obviously, the Apple announcement tomorrow is that Jobs is a robot, and iTunes is now self-aware. WAKE UP, iSHEEPLE!
alyankovic Al Yankovic
Thank you, iTunes! I’ve been very interested to hear these “Beatles” that everybody’s been talking about.
[ Voor 35% gewijzigd door Fire69 op 16-11-2010 20:15 ]
Ik vind jammer dat het zo afgekraakt word. Ik ben zelf geen echte Beatles fan ofzo, maar toch. Het is toch een stukje geschiedenis. En als je ziet hoeveel moeite het heeft gekost om dit voor me kaar te krijgen.
Apple en Apple wat een stel
Apple en Apple wat een stel
Verwijderd
[sarcasme]Ja, geld uitgeven is echt héél moeilijk.[/sarcasme]Chris_NL schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:25:
En als je ziet hoeveel moeite het heeft gekost om dit voor me kaar te krijgen.
Het ging totaal niet om geld, Apple (platenmaatschappij) wou absoluut niet met Apple (mac enz.) samen werken. Tenminste dat is wat ik begrepen heb zie hierVerwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:30:
[...]
[sarcasme]Ja, geld uitgeven is echt héél moeilijk.[/sarcasme]
[ Voor 0% gewijzigd door Chris_NL op 16-11-2010 20:56 . Reden: even komma plaatsen, ]
Verwijderd
Uit datzelfde artikel. Ergo, toch weer wel geld.Ook zijn er conflicten geweest over de royalties van de muziek met leden van de band, hun erfgenamen en platenmaatschappij EMI
Dat heeft meer met het downloaden in het algemeen te maken, dan met het downloaden in iTunes. Maar idd. geld speelde een rol, maar niet voor Apple (mac enz.).Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:02:
[...]
Uit datzelfde artikel. Ergo, toch weer wel geld.
[ Voor 0% gewijzigd door Chris_NL op 16-11-2010 21:11 . Reden: Weer even een komma toevoegen ]
Ik vind het verbijsterend dat ik geacht wordt 13 euro per album te betalen voor downloads. Voor dat geld komt Play.com de CD's bij me thuis brengen...
Verder snap ik niet dat mensen verwachten dat er een update van IOS komt als er een iTunes-announcement is aangekondigd.
Verder snap ik niet dat mensen verwachten dat er een update van IOS komt als er een iTunes-announcement is aangekondigd.
Apple is de sinterklaas voor grote mensen. Dit jaar had sinterklaas een teleurstellende cadeau meegenomen...
...en waarom?
JaYounes schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:16:
Apple is de sinterklaas voor grote mensen. Dit jaar had sinterklaas een teleurstellende cadeau meegenomen...
![]()
![]()

Tis niet mijn ding, maar geloof best dat er animo voor zal zijn. Beetje jammer dat wij allemaal op wat anders zaten te hopen, maar goed life sucks
Verwijderd
Handig, muziek kunnen kopen die iedereen al heeft gekocht.
Typisch Apple trouwens, om het zo te presenteren als zijnde een epische gebeurtenis die je nooit meer zult vergeten.
/me wist tot gisteren nog geeneens dat muziek van de Beatles nog niet te koop was in de iTunes store
Typisch Apple trouwens, om het zo te presenteren als zijnde een epische gebeurtenis die je nooit meer zult vergeten.
/me wist tot gisteren nog geeneens dat muziek van de Beatles nog niet te koop was in de iTunes store
Verwijderd
Het bliijkt maar weer dat Apple met de zoveelste teleurstelling komt aandraven.
Was ook al het geval met de nieuwe Iphone.
Hoog van de toren blazen voor niets.
Ben blij dat ik voor de Samsung Galaxi S ben gegaan.
Was ook al het geval met de nieuwe Iphone.
Hoog van de toren blazen voor niets.
Ben blij dat ik voor de Samsung Galaxi S ben gegaan.
Klopt en dat is voor mij voorlopig de grootste irritatie die ik heb bij betaald downloaden. Ze lijken niet te snappen dat de kostenposten distributie en uitval niet opgaan voor digitale verkoop. En de prijs voor hosting en dataverkeer is te verwaarlozen in vergelijking met een fysieke winkeljoepert schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:17:
Ik vind het verbijsterend dat ik geacht wordt 13 euro per album te betalen voor downloads. Voor dat geld komt Play.com de CD's bij me thuis brengen...
I'm just taking care of business
wat een hoop gezever over dit alles, Ja als je terugkijkt in de geschiedenis kwa muziek zijn de Beatles inderdaad erg groot. wat is er nou over van nu? justin timberlake/ veel hiphop/ etc MJ DOOD. en verder niet zoveel. Verder Gebruiken veel artiesten van nu deuntjes die zijn of erg lijken op de bandjes van toen zoals de beatles of nog verder terug de klassieke grootheden. Ik had inderdaad op iets meer gehoopt maar ben toch blij met dit nieuws. En als het je niet interesseert so be it.
Edit reactie op boven:
Ja deels waar, maar de meeste cd's die ik koop in de winkel zijn via itunes toch goedkoper, het hele proces van het maken van de cd in kosten bekeken stelt ook weinig voor.Heb zelf ervaring met dvd films daar heb je al alles compleet, hoesje dvd inlay onder de 1euro. en kijk eens hoe vaak die over de kop gaat voor het in de winkel ligt..
Edit reactie op boven:
Ja deels waar, maar de meeste cd's die ik koop in de winkel zijn via itunes toch goedkoper, het hele proces van het maken van de cd in kosten bekeken stelt ook weinig voor.Heb zelf ervaring met dvd films daar heb je al alles compleet, hoesje dvd inlay onder de 1euro. en kijk eens hoe vaak die over de kop gaat voor het in de winkel ligt..
[ Voor 27% gewijzigd door Daniel_Elessar op 17-11-2010 20:10 ]
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
En kijk dan eens hoeveel er bij de artiest terecht komt:Daniel_Elessar schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:06:

I don't like facts. They have a liberal bias.
idd, en bovendien zullen de meeste mensen die geinteresseerd zijn in deze muziek het al eens eerder op lp of cd hebben gekocht. Dan heb je in feite de rechten al betaald. Bij die downloads betaal je gewoon weer de volle mep daarvoor.joepert schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:17:
Van mij mogen ze dit soort oude meuk als gratis download aanbieden in het kader van cultureel erfgoed.
En da's natuurlijk onzin, want in de regel hebben artiesten op iTunes ook een platencontract, dat niet veel anders is dan anders. Wie denk je dat de opnames financiert, een producer inhuurt, promotie doet, optredens regelt en de merchandise laat maken? Als slaapkamermuzikant kan je dat natuurlijk allemaal zelf doen (dat kon ook al in het CD/vinyl tijdperk), maar veel succes met de verkoop dan, tussen die miljoenen andere amateurs. Het hele concept van platenmaatschappijen en andere professionals inhuren is dat je als artiest liever een gooi doet naar 13% van miljoenen euro's (en de roem/erkenning/respect) dan 70% van honderd verkochte tracks van 1 euro.burne schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:20:
[...]
En kijk dan eens hoeveel er bij de artiest terecht komt:
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 18-11-2010 00:00 ]
Waarom denk je dat daar expliciet "independently released" bij staat?Dreamvoid schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:58:
[...]
En da's natuurlijk onzin, want in de regel hebben artiesten op iTunes ook een platencontract, dat niet veel anders is dan anders.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Neemt niet weg dat het hele businessmodel toch gewoon echt wel eens op de schop mag. Aangezien het CD/vinyl/tape tijdperk gewoon voorbij is en het tijdperk van voornamelijk digitale distributie is gekomen.Dreamvoid schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:58:
[...]
En da's natuurlijk onzin, want in de regel hebben artiesten op iTunes ook een platencontract, dat niet veel anders is dan anders. Wie denk je dat de opnames financiert, een producer inhuurt, promotie doet, optredens regelt en de merchandise laat maken? Als slaapkamermuzikant kan je dat natuurlijk allemaal zelf doen (dat kon ook al in het CD/vinyl tijdperk), maar veel succes met de verkoop dan, tussen die miljoenen andere amateurs. Het hele concept van platenmaatschappijen en andere professionals inhuren is dat je als artiest liever een gooi doet naar 13% van miljoenen euro's (en de roem/erkenning/respect) dan 70% van honderd verkochte tracks van 1 euro.
Bestaande modellen die momenteel door de entertainmentindustrie worden gebruikt zijn daar gewoon niet meer op van toepassing maar worden alsnog wel toegepast. En daarom ook gaat het, tot op zekere hoogte althans, mis in die industrie.
En nou maar hopen dat die BUMA/STEMRA-dikke plaat beton voor je kop geen invloed heeft op de muziek die je beluisterd. Er zijn zo ongeveer 4 grote platenlabels (google://the+big+four) (Sony Music Entertainment, EMI, Universal Music Group, and Warner Music Group) en iets van 8000 kleine labels te vinden in iTunes. En voor 73 euro (en vier cent) ben jij ook je eigen label, en verdien je dertig keer (excuus, 29.1 keer meer) dan wanneer je je laat knechten door 'Sony Music Entertainment, EMI, Universal Music Group, and Warner Music Group'. Zoeken, mijn vriend, meer dan genoeg keus.Dreamvoid schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:58:
En da's natuurlijk onzin
I don't like facts. They have a liberal bias.
Maar de business modellen veranderen wel - de winsten uit muziek verkoop zijn gekelderd, gecompenseerd door veel hogere inkomsten op live shows en endorsements/etc. Maar het iTunes model is juist *exact* hetzelfde als vroeger. Ik heb een tijdje bij een klein label wat aangerommeld, en daar had je een distributeur nodig (zoals Rough Trade bijvoorbeeld) die ervoor zorgde dat je in elke (relevante) winkel lag, en die pikte ook rond de 30% in. Nu is dat vervangen door Apple, die ook 30% pakt. Het wordt verpakt als een compleet nieuw business model, maar het is business as usual.
Uiteindelijk is het altijd op hetzelfde neer, zowel in de muziek als elke andere tak van sport: ofwel je doet alles zelf en houdt meer marge over, ofwel je huurt professionals in - en die willen een deel van de taart. Je kan in allebei de uitersten super succesvol zijn: iemand die alles zelf gedaan heeft is bv Bryan "Birdman" Williams die bijna 100% van de opbrengst in zn zak steekt. Het andere uiterste is de zwerver op de hoek, die pakt ook 100% van de opbrengst. En zo ook voor artiesten met een label en professioneel management: voor elke Bobby Farrell is er ook een Paul McCartney.
Uiteindelijk is het altijd op hetzelfde neer, zowel in de muziek als elke andere tak van sport: ofwel je doet alles zelf en houdt meer marge over, ofwel je huurt professionals in - en die willen een deel van de taart. Je kan in allebei de uitersten super succesvol zijn: iemand die alles zelf gedaan heeft is bv Bryan "Birdman" Williams die bijna 100% van de opbrengst in zn zak steekt. Het andere uiterste is de zwerver op de hoek, die pakt ook 100% van de opbrengst. En zo ook voor artiesten met een label en professioneel management: voor elke Bobby Farrell is er ook een Paul McCartney.
[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 18-11-2010 00:57 ]