Wat gaat Apple morgen [16/11/2010] met iTunes doen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
EWK schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:57:
[...]

Wat voor speciaals mis ik?
Ja speciaal...

Nja de Beatles in iTunes. Leuk voor m'n ouders wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Oh nog 1 minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Dude, dat de Beatles te koop zijn. Niet wereldschokkend ofzo, maar dat kon nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
dit is gewoon een test voor apple met hun cloud server. want iedereen (hele wereld) zit op f5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:15
Klaar. The Beatles. That's it.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
icegodd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:00:
dit is gewoon een test voor apple met hun cloud server. want iedereen (hele wereld) zit op f5
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

F5 F5 F5.... The beatles now on itunes. whahaha ik geef er geen zak om. :D

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:47

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik denk dat we gewoon tot morgen mogen wachten, en dat we morgen.... tot morgen mogen wachten :9

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Apple, Inc koopt Apple Corps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Heb ik hier op gewacht? Een dag om nooit te vergeten ( volgens apple ) :S

[ Voor 24% gewijzigd door souljah1h op 16-11-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
gvd thats it ...........

apple zit weer de boel op te blazen voor een mugtje..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Zo grappig hoe mensen zoveel verwachten, het is gewoon een online-announcement, meer niet en voila, de Beatles. Moving on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
icegodd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:03:
gvd thats it ...........

apple zit weer de boel op te blazen voor een mugtje..............
Nee, die gaven niet meer dan een online announcement, de rest van de wereld maakt er weer ik weet niet wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
mm apple/nl is zo druk dat ik nu naar de sweedse (apple/se) werdt gelinked...

Blijkbaar als je naar apple.nl surft en dan op het apple logo links boven clickt kom je op /se uit..

[ Voor 40% gewijzigd door atze op 16-11-2010 16:05 . Reden: ooorzal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zwaar overhyped, zoals gewoonlijk :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:13

Player1S

Probably out in the dark

[carman-voice] laaaaaame [/cartman-voice]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
nu nog wachten op het t.net (non)nieuwsbericht van 16:15 met de mededeling dat The beatles eindelijk via iTunes te bemachtigen zijn en het zaakje is compleet.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Deem schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:01:
F5 F5 F5.... The beatles now on itunes. whahaha ik geef er geen zak om. :D
Ja en STeve Jobs schijnt er mee te stoppen omdat z'n levensdoel nu is bereikt. :z

[ Voor 18% gewijzigd door Vitruvius op 16-11-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

En waar blijft 4.2 nu...tjongejonge, we werden weer dood gemaakt met een blije mus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
iTunes is een muziek-service, the Beatles zijn vrij populair en waren niet te koop, voor iTunes dus groot nieuws. Logisch toch? Reclame is terecht wat dat betreft, niet voor de rest van Apple... maar sinds wanneer waren iTunes announcements nu zoooo geweldig? Prima nieuwsbericht, zoals ieder ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
vgroenewold schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:03:
[...]

Nee, die gaven niet meer dan een online announcement, de rest van de wereld maakt er weer ik weet niet wat van.
Dus jij denkt dat de hele marketing-afdeling van Apple daar geen rekening mee had gehouden of dit had zien aankomen ? ;)
Ik bedoel ze komen natuurlijk wel helemaal zelf met de slagzinnen, zoals "day you'll never forget" enz...
Natuurlijk wordt dat vervolgens nog groter gemaakt, maar dat is juist de werking van de media, daar zijn ze voor, daar spelen ALLE bedrijven (groot en klein) op in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Dit is wel heel schraal van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
TIGER79 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:08:
[...]

Dus jij denkt dat de hele marketing-afdeling van Apple daar geen rekening mee had gehouden of dit had zien aankomen ? ;)
Ik bedoel ze komen natuurlijk wel helemaal zelf met de slagzinnen, zoals "day you'll never forget" enz...
Natuurlijk wordt dat vervolgens nog groter gemaakt, maar dat is juist de werking van de media, daar zijn ze voor, daar spelen ALLE bedrijven (groot en klein) op in...
Dat is gewoon een hint op lyrics van de Beatles, heel logisch. Het is juist zo frappant dat mensen zoveel meer verwachten, alsof Apple de capaciteit heeft continue met enorme hits te komen. Ze hebben wat dat betreft echt een probleem, alles wat minder is is niks.

[ Voor 14% gewijzigd door vgroenewold op 16-11-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 22:16
het is the betales :) het staat erop bij itunes pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

TIGER79 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:08:
[...]

Presies, tel daarbij op dat ook iedereen zit te wachten op iOS4.2. Die mensen hoopte dat die dus om 4 uur beschikbaar zou zijn. Niet dus... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
@frankbuurlage:

Gast.. 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Rivanov op 16-11-2010 16:11 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
lol @ frank 8)7

jullie moeten toch eens ff twitter checken wat daar loos is. De leukste heb ik er even uitgepikt:

“Daddy were where you, that momentous day when The Beatles came to the iTunes store?” “In my office, shouting IS THAT IT? and HOWWW MUCCCH?!”

Beetje overrated dus, gevalletje niets aan de hand mensen gewoon doorlopen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Ik vind de beatles afschuwelijk, wat een herrie, jammer dat ze die achterhaalde herrie nu ook in een moderne online 'winkel' verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
There's nothing here....

Wat jammer zeg, had toch echt wat meer verwacht in de richting cloud, spotify iOS 4.2...

Evengoed een gebeurtenis op zich dat na het jarenlange gevecht nu de muziek van The Beatles (via iTunes) verkrijgbaar is....

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Die filmpjes zijn wel geinig. Zit nu "Live at the Washington Colideum, 1964" te kijken. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Presies, tel daarbij op dat ook iedereen zit te wachten op iOS4.2. Die mensen hoopte dat die dus om 4 uur beschikbaar zou zijn. Niet dus...
En bereik je precies het tegenovergestelde van wat je wilde als bedrijf - namelijk dat mensen de volgende keer echt denken - "Ja, dag, die hypes van jou kennen we nou wel, Apple". Althans, dat zou wel mìjn reactie zijn geweest, als ik Apple gebruiker/liefhebber was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:16:
[...]
En bereik je precies het tegenovergestelde van wat je wilde als bedrijf - namelijk dat mensen de volgende keer echt denken - "Ja, dag, die hypes van jou kennen we nou wel, Apple". Althans, dat zou wel mìjn reactie zijn geweest, als ik Apple gebruiker/liefhebber was geweest.
Precies, echt niet handig... Maar het is wel enorm opgeblazen uiteindelijk door de media, ze krijgen uiteindelijk weer alle aandacht....

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Apple doet niets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

JefSnare schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:19:
[...]

Precies, echt niet handig... Maar het is wel enorm opgeblazen uiteindelijk door de media, ze krijgen uiteindelijk weer alle aandacht....
Hoezo? Ze hebben 1 dag vantevoren specifiek gezegd dat er iets groots naar iTunes komt en dat klopt toch ook. The beatles blijft gewoon een grote naam.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dat kan ik aan je signature ook wel zien.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:24

KoudeAardbei

Moderator

:'( Had meer verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 08:34
fijn.. beatles... nu ook te zien op apple.nl

De mensen die dat waarderen draaien LPs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat Apple mooie producten maakt maar dit is wel erg teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collaborator schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:22:
Hoezo? Ze hebben 1 dag vantevoren specifiek gezegd dat er iets groots naar iTunes komt en dat klopt toch ook. The beatles blijft gewoon een grote naam.
That you'll never forget.

Misschien toch een beetje tè sterk uitgedrukt. Ja, The Beatles zijn nog steeds 'groot'. Maar, allang niet meer zo groot als ze indertijd waren. En zeker niet zo groot dat het zo'n bold claim zou verantwoorden. En ja, ik zie zondermeer dat het een marketingtruukje is en dat er een reden voor is dat de bewoording is gekozen die er is gekozen.

Maar, bekijk het echt eens van de andere kant - even objectief - is dit het nou werkelijk?

Echt, storm in een glaasje water. Yaaay voor alle The Beatles fans... WTF voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
[...]

Agree, het klopt zeker dat The Beatles een grote naam is.

Edit:
_/-\o_ @ ^^

[ Voor 3% gewijzigd door JefSnare op 16-11-2010 16:25 ]

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
lowfi schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:24:
fijn.. beatles... nu ook te zien op apple.nl

De mensen die dat waarderen draaien LPs.
Wat is er mis met LP's draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

[...]

Ooh komop. The beatles leuk en aardig, maar vind het echt niet iets 'groots' dat naar itunes komt. Voor 3 euro in de platenbak in bij de rommelmarkt is toch ook geen groot nieuws? Ik heb het niet zo op de beatles en ik denk nog wel meer mensen met mij die er niet warm of koud van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
FirePuma142 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:22:
[...]

Dat kan ik aan je signature ook wel zien.
Wat is dat voor onzin? Apple plaatst een bericht op hun EIGEN website. Daar mogen ze plaatsen wat ze willen. Dat hun het aankondigen als de dag die je nooit meer zult vergeten, is aan hun. Voor hun is het een strijd geweest om de rechten te krijgen.

Dat ik ook wat meer had verwacht, doet niets af aan het feit dat ze in principe niets fout doen! ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 16-11-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:24:
Ik vind dat Apple mooie producten maakt maar dit is wel erg teleurstellend.
Ik vind het ook wel een beetje jammer. Ik wil iOS 4.2 nou wel eens hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:58
Deem schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:25:
[...]

Ooh komop. The beatles leuk en aardig, maar vind het echt niet iets 'groots' dat naar itunes komt. Voor 3 euro in de platenbak in bij de rommelmarkt is toch ook geen groot nieuws? Ik heb het niet zo op de beatles en ik denk nog wel meer mensen met mij die er niet warm of koud van worden.
Ik zelf vind het wel, maar ik denk vooral dat er onder de iets oudere genoeg animo voor is. Als je kijkt hoeveel mensen een iPhone/iPod enz gebruiken zitten er ook veel mensen tussen die dit wel leuk zullen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaq15
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-02-2017
*snip* dat kun je ook zonder te vloeken verwoorden.

[ Voor 70% gewijzigd door Daedalus op 16-11-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 15:47
*snip* maak voortaan een TR aan in plaats van te reageren.

[ Voor 82% gewijzigd door Daedalus op 16-11-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
jjbstolk schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:28:
[...]

Ik zelf vind het wel, maar ik denk vooral dat er onder de iets oudere genoeg animo voor is. Als je kijkt hoeveel mensen een iPhone/iPod enz gebruiken zitten er ook veel mensen tussen die dit wel leuk zullen vinden.
Precies, het is wel zeker wel een stap voorruit. Zeker na al die jaren vechten om de rechten, bijzondere announce maar een storm in een glas water (zoals eerder al gezegd).

De jongere generatie loopt rustig verder terwijl Opa met zijn iPad los gaat op de video en muziek van The Beatles ;)

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
Het gaat wel om volledig geremasterde opnamens. Weet niet of deze al beschikbaar waren, maar indien niet dan zijn de geremarsterde opnames best relax!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jjbstolk schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:28:
Niet genoeg om claims zoals 'That you'll never forget' te verantwoorden. En ja, dat is een stille hint naar de lyrics van de band in kwestie, maar, dat neemt niet weg dat het een indruk wekt.

Deze 'wat oudere' (OK, alsnog van ná The Beatles) is er bijvoorbeeld echt in het geheel niet in geïnteresseerd en zou zonder er ook maar enigszins acht op te slaan in iTunes gewoon keihard The Beatles wegklikken. En nee, dat heeft niets met een slechte smaak in muziek te maken - I'll see your The Beatles and raise you a Wolfgang Amadeus Mozart namelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
atze schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:37:
Het gaat wel om volledig geremasterde opnamens. Weet niet of deze al beschikbaar waren, maar indien niet dan zijn de geremarsterde opnames best relax!!
Die waren ruim een jaar geleden al uitgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Nu online
Vorig jaar is al een geremasterde verzamelaar uitgekomen op een usb-stick: http://www.amazon.com/Beatles-USB/dp/B002VH7P4O

De box in iTunes is een stuk betaalbaarder, maar geen 24-bit FLAC (jammer voor audionerds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dompeerd
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-11-2024

Dompeerd

Nobody

Precies en ik heb zelf deze box gekocht voor slechts €99,- geript in Apple lossless, dus ik denk niet dat ik deze nog een keer ga kopen in iTunes voor €149,-.

Maar wat een wereldnieuws dat Apple een overeenkomst met Apple heeft bereikt. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dompeerd op 16-11-2010 17:25 ]

Dropbox synchoniseer je iPhone/Android/Mac/PC | 13" Macbook Pro (mid 2010) | Sony VAIO VPCF11Z1E | Mac mini (end 2009) | PC Q6600 | Synology DS1010+ | HTC Desire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-10 18:22

HaterFrame

Well... Poo came out!

Leuk zo`n kopje videos in itunes op mn 3gs. Maar wat is de functie er van als het helemaal wit blijft?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ga hier geen woorden aan vuil maken. #applefail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Haha wat een reakties allemaal. Lach me rot.
Apple doet een aankondiging voor iets op hun eigen site (zelfs een subsite, itunes). Het is niet wat men verwacht en dan lekker gaan huilen dat ze dat niet mogen doen...
Volgens mij is dit wel typisch iets voor nederlanders. Lekker zeuren. Doe er zelf ook vaak genoeg aan mee hoor! ;)

Wanneer volgt Spotify btw?
Zie the beatles met genoegen tegemoet op Spotify. Heb ondanks mijn iPhone4 iTunes nog nooit aangeraakt voor muziekdoeleinden...

[ Voor 19% gewijzigd door Scidd0w op 16-11-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nee hoor, het stond gewoon op Apple.com als de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Scidd0w schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:55:
Wanneer volgt Spotify btw?
Zie the beatles met genoegen tegemoet op Spotify. Heb ondanks mijn iPhone4 iTunes nog nooit aangeraakt voor muziekdoeleinden...
Dat leek mij eigenlijk nog leuker. Ik ben op zichzelf geen fan van Spotify, maar wel van het concept. Spotify heeft voldoende nummers zodat het interessant wordt. Echter, echte integratie met Apple is het nooit. De mate waarin iTunes dat doet in ieder geval niet. :p

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
maar geen 24-bit FLAC (jammer voor audionerds).
Zodat je in mono opgenomen, driehonderd keer doorgemixed, opgepoetst en overdubbed, vol bandruis uit apparatuur uit het jaar nul in extreme hifi kan beluisteren, hoezee!

- The Beatles?
- I believe they're a popular beat combo, mylord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 08:34
atze schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:25:
[...]

Wat is er mis met LP's draaien?
Zeg ik dat er wat mis mee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 14:16
Haha ik vond dit wel een leuke variant!

http://blog.richardijzerm...tles-aankondiging-staat-e

Verder ach, het is hun goed recht om het te plaatsen en leuk toch dat de hele wereld er zo op reageert, publiciteit alom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:43

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Dreamvoid schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 18:56:
[...]

Zodat je in mono opgenomen, driehonderd keer doorgemixed, opgepoetst en overdubbed, vol bandruis uit apparatuur uit het jaar nul in extreme hifi kan beluisteren, hoezee!

- The Beatles?
- I believe they're a popular beat combo, mylord
De versies al eens geluisterd die afgelopen jaar zijn uitgekomen en vermoedelijk dus nu in de iTunes store staan? :> >:) Die kraken echt niet ;) Daarnaast zijn ze gewoon in stereo ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Wat een kul zeg! Als iemand NU nog Beatles muziek moet kopen, dan zal de iTunes store daar ook niet veel aan veranderen. Elke platenzaak heeft die 10-15 albums van de Beatles liggen en onlangs zijn ze opnieuw remastered uitgebracht.

Het is geinig dat jeugd nu ook Let It Be of Get Back kunnen downloaden tegen betaling, maar dit is echt overhyped. Klinkt meer alsof er een grote Beatles-fan bij de PR afdeling van Apple zit, of dat Steve Jobs een natte droom in vervulling heeft zien gaan (eentje die volstrekt irrelevant is voor het gros van de mensen op het internet)

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 14:16
mr. TCB schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:59:
Wat een kul zeg! Als iemand NU nog Beatles muziek moet kopen, dan zal de iTunes store daar ook niet veel aan veranderen. Elke platenzaak heeft die 10-15 albums van de Beatles liggen en onlangs zijn ze opnieuw remastered uitgebracht.

Het is geinig dat jeugd nu ook Let It Be of Get Back kunnen downloaden tegen betaling, maar dit is echt overhyped. Klinkt meer alsof er een grote Beatles-fan bij de PR afdeling van Apple zit, of dat Steve Jobs een natte droom in vervulling heeft zien gaan (eentje die volstrekt irrelevant is voor het gros van de mensen op het internet)
Eens, al zullen er nu ook (niet heel veel gok ik) mensen zijn die nu denken; Ohja, Beatles, die heb ik nog niet in m'n iTunes staan maar wel in de platenkast, laat ik deze kopen.
Voorbeeldje he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:25
wilw Wil Wheaton
Obviously, the Apple announcement tomorrow is that Jobs is a robot, and iTunes is now self-aware. WAKE UP, iSHEEPLE!
alyankovic Al Yankovic
Thank you, iTunes! I’ve been very interested to hear these “Beatles” that everybody’s been talking about.
:P

[ Voor 35% gewijzigd door Fire69 op 16-11-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07-2024

Chris_NL

Miauw

Ik vind jammer dat het zo afgekraakt word. Ik ben zelf geen echte Beatles fan ofzo, maar toch. Het is toch een stukje geschiedenis. En als je ziet hoeveel moeite het heeft gekost om dit voor me kaar te krijgen.

Apple en Apple wat een stel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris_NL schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:25:
En als je ziet hoeveel moeite het heeft gekost om dit voor me kaar te krijgen.
[sarcasme]Ja, geld uitgeven is echt héél moeilijk.[/sarcasme]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_NL

Chris_NL

Miauw

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:30:
[...]

[sarcasme]Ja, geld uitgeven is echt héél moeilijk.[/sarcasme]
Het ging totaal niet om geld, Apple (platenmaatschappij) wou absoluut niet met Apple (mac enz.) samen werken. Tenminste dat is wat ik begrepen heb zie hier

[ Voor 0% gewijzigd door Chris_NL op 16-11-2010 20:56 . Reden: even komma plaatsen, ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook zijn er conflicten geweest over de royalties van de muziek met leden van de band, hun erfgenamen en platenmaatschappij EMI
Uit datzelfde artikel. Ergo, toch weer wel geld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_NL

Chris_NL

Miauw

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:02:
[...]
Uit datzelfde artikel. Ergo, toch weer wel geld. ;)
Dat heeft meer met het downloaden in het algemeen te maken, dan met het downloaden in iTunes. Maar idd. geld speelde een rol, maar niet voor Apple (mac enz.).

[ Voor 0% gewijzigd door Chris_NL op 16-11-2010 21:11 . Reden: Weer even een komma toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik vind het verbijsterend dat ik geacht wordt 13 euro per album te betalen voor downloads. Voor dat geld komt Play.com de CD's bij me thuis brengen...
Verder snap ik niet dat mensen verwachten dat er een update van IOS komt als er een iTunes-announcement is aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Apple is de sinterklaas voor grote mensen. Dit jaar had sinterklaas een teleurstellende cadeau meegenomen...

:S :S :S

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Younes schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:16:
Apple is de sinterklaas voor grote mensen. Dit jaar had sinterklaas een teleurstellende cadeau meegenomen...

:S :S :S
Ja :F tot zover bedankt voor deze nuttige opmerking.

Tis niet mijn ding, maar geloof best dat er animo voor zal zijn. Beetje jammer dat wij allemaal op wat anders zaten te hopen, maar goed life sucks :P

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig, muziek kunnen kopen die iedereen al heeft gekocht.

Typisch Apple trouwens, om het zo te presenteren als zijnde een epische gebeurtenis die je nooit meer zult vergeten. :+

/me wist tot gisteren nog geeneens dat muziek van de Beatles nog niet te koop was in de iTunes store :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bliijkt maar weer dat Apple met de zoveelste teleurstelling komt aandraven.
Was ook al het geval met de nieuwe Iphone.
Hoog van de toren blazen voor niets.
Ben blij dat ik voor de Samsung Galaxi S ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

joepert schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:17:
Ik vind het verbijsterend dat ik geacht wordt 13 euro per album te betalen voor downloads. Voor dat geld komt Play.com de CD's bij me thuis brengen...
Klopt en dat is voor mij voorlopig de grootste irritatie die ik heb bij betaald downloaden. Ze lijken niet te snappen dat de kostenposten distributie en uitval niet opgaan voor digitale verkoop. En de prijs voor hosting en dataverkeer is te verwaarlozen in vergelijking met een fysieke winkel

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
wat een hoop gezever over dit alles, Ja als je terugkijkt in de geschiedenis kwa muziek zijn de Beatles inderdaad erg groot. wat is er nou over van nu? justin timberlake/ veel hiphop/ etc MJ DOOD. en verder niet zoveel. Verder Gebruiken veel artiesten van nu deuntjes die zijn of erg lijken op de bandjes van toen zoals de beatles of nog verder terug de klassieke grootheden. Ik had inderdaad op iets meer gehoopt maar ben toch blij met dit nieuws. En als het je niet interesseert so be it.

Edit reactie op boven:

Ja deels waar, maar de meeste cd's die ik koop in de winkel zijn via itunes toch goedkoper, het hele proces van het maken van de cd in kosten bekeken stelt ook weinig voor.Heb zelf ervaring met dvd films daar heb je al alles compleet, hoesje dvd inlay onder de 1euro. en kijk eens hoe vaak die over de kop gaat voor het in de winkel ligt..

[ Voor 27% gewijzigd door Daniel_Elessar op 17-11-2010 20:10 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Daniel_Elessar schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:06:
Ja deels waar, maar de meeste cd's die ik koop in de winkel zijn via itunes toch goedkoper, het hele proces van het maken van de cd in kosten bekeken stelt ook weinig voor.Heb zelf ervaring met dvd films daar heb je al alles compleet, hoesje dvd inlay onder de 1euro. en kijk eens hoe vaak die over de kop gaat voor het in de winkel ligt..
En kijk dan eens hoeveel er bij de artiest terecht komt:

Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/grab/b1dd03f40f3a76ad479abffcf85460b9.png

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
joepert schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:17:
idd, en bovendien zullen de meeste mensen die geinteresseerd zijn in deze muziek het al eens eerder op lp of cd hebben gekocht. Dan heb je in feite de rechten al betaald. Bij die downloads betaal je gewoon weer de volle mep daarvoor.

Van mij mogen ze dit soort oude meuk als gratis download aanbieden in het kader van cultureel erfgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
burne schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:20:
[...]

En kijk dan eens hoeveel er bij de artiest terecht komt:

[afbeelding]
En da's natuurlijk onzin, want in de regel hebben artiesten op iTunes ook een platencontract, dat niet veel anders is dan anders. Wie denk je dat de opnames financiert, een producer inhuurt, promotie doet, optredens regelt en de merchandise laat maken? Als slaapkamermuzikant kan je dat natuurlijk allemaal zelf doen (dat kon ook al in het CD/vinyl tijdperk), maar veel succes met de verkoop dan, tussen die miljoenen andere amateurs. Het hele concept van platenmaatschappijen en andere professionals inhuren is dat je als artiest liever een gooi doet naar 13% van miljoenen euro's (en de roem/erkenning/respect) dan 70% van honderd verkochte tracks van 1 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 18-11-2010 00:00 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dreamvoid schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:58:
[...]

En da's natuurlijk onzin, want in de regel hebben artiesten op iTunes ook een platencontract, dat niet veel anders is dan anders.
Waarom denk je dat daar expliciet "independently released" bij staat?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Dreamvoid schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:58:
[...]

En da's natuurlijk onzin, want in de regel hebben artiesten op iTunes ook een platencontract, dat niet veel anders is dan anders. Wie denk je dat de opnames financiert, een producer inhuurt, promotie doet, optredens regelt en de merchandise laat maken? Als slaapkamermuzikant kan je dat natuurlijk allemaal zelf doen (dat kon ook al in het CD/vinyl tijdperk), maar veel succes met de verkoop dan, tussen die miljoenen andere amateurs. Het hele concept van platenmaatschappijen en andere professionals inhuren is dat je als artiest liever een gooi doet naar 13% van miljoenen euro's (en de roem/erkenning/respect) dan 70% van honderd verkochte tracks van 1 euro.
Neemt niet weg dat het hele businessmodel toch gewoon echt wel eens op de schop mag. Aangezien het CD/vinyl/tape tijdperk gewoon voorbij is en het tijdperk van voornamelijk digitale distributie is gekomen.

Bestaande modellen die momenteel door de entertainmentindustrie worden gebruikt zijn daar gewoon niet meer op van toepassing maar worden alsnog wel toegepast. En daarom ook gaat het, tot op zekere hoogte althans, mis in die industrie.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

En nou maar hopen dat die BUMA/STEMRA-dikke plaat beton voor je kop geen invloed heeft op de muziek die je beluisterd. Er zijn zo ongeveer 4 grote platenlabels (google://the+big+four) (Sony Music Entertainment, EMI, Universal Music Group, and Warner Music Group) en iets van 8000 kleine labels te vinden in iTunes. En voor 73 euro (en vier cent) ben jij ook je eigen label, en verdien je dertig keer (excuus, 29.1 keer meer) dan wanneer je je laat knechten door 'Sony Music Entertainment, EMI, Universal Music Group, and Warner Music Group'. Zoeken, mijn vriend, meer dan genoeg keus.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Dreamvoid
  • Niet online
Maar de business modellen veranderen wel - de winsten uit muziek verkoop zijn gekelderd, gecompenseerd door veel hogere inkomsten op live shows en endorsements/etc. Maar het iTunes model is juist *exact* hetzelfde als vroeger. Ik heb een tijdje bij een klein label wat aangerommeld, en daar had je een distributeur nodig (zoals Rough Trade bijvoorbeeld) die ervoor zorgde dat je in elke (relevante) winkel lag, en die pikte ook rond de 30% in. Nu is dat vervangen door Apple, die ook 30% pakt. Het wordt verpakt als een compleet nieuw business model, maar het is business as usual.

Uiteindelijk is het altijd op hetzelfde neer, zowel in de muziek als elke andere tak van sport: ofwel je doet alles zelf en houdt meer marge over, ofwel je huurt professionals in - en die willen een deel van de taart. Je kan in allebei de uitersten super succesvol zijn: iemand die alles zelf gedaan heeft is bv Bryan "Birdman" Williams die bijna 100% van de opbrengst in zn zak steekt. Het andere uiterste is de zwerver op de hoek, die pakt ook 100% van de opbrengst. En zo ook voor artiesten met een label en professioneel management: voor elke Bobby Farrell is er ook een Paul McCartney.

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 18-11-2010 00:57 ]

Pagina: 1 2 Laatste