Toon posts:

Een goede moederbord voor de I7 s1366

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views

• De_Hollander
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 27-09-2016
Hallo ik wil dus een nieuwe systeem bouwen.
Nu sta ik in 2 strijd, want ze willen mij een wat duurdere aansmeren en ik weet niet of dit echt klopt.
Ik had eerst de Asus Moederbord P6T Deluxe V2,s1366 in gedachte, ze zeiden erop dat als je 2 grafische kaarten op wil laten draaien dat ze terug klokken op x8. Ook zou deze wat onstabieler zijn dan de Asus Moederbord P6T6 WS Revolution,s1366.
Dus ze wilde aan mij de Asus Moederbord P6T Deluxe V2,s1366 aanbevelen.
Omdat deze veel stabieler zou zijn en de kaarten niet terug klokken naar x8
Mischien wil ik wel 2 grafische kaarten in sli inzetten, maar dat weet ik nog niet.
Ik zal verders met het systeem blu-ray rebuilden, gamen, en verder staat mijn systeem de hele dag aan.

i73770K / AsusP8Z77-M Pro /Corsair H100 / 2x8 gig corsair vengeance ddr3 1600/ 4 ter seagate/ Samsung F3 1TB / ssd 240gb samsung 840 evo / Corsair ATX 850 watt / Nvidia GTX 970

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:41
De_Hollander schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:48:
Nu sta ik in 2 strijd, want ze willen mij een wat duurdere aansmeren en ik weet niet of dit echt klopt. Ik had eerst de Asus Moederbord P6T Deluxe V2,s1366 in gedachte, ze zeiden erop dat als je 2 grafische kaarten op wil laten draaien dat ze terug klokken op x8.
Wie is ze? En voor de specificaties van een bord kun je gewoon op de site van de betreffende fabrikant kijken, bij dat bord zie ik bv staan:
3 x PCIe 2.0 x16 (at x16/x16/x1 or x16/x8/x8 mode)
Bij gebruik van twee kaarten heeft elk dus de volle 16 lanes ter beschikking, pas bij gebruik van drie kaarten worden de 32 beschikbare lanes anders opgedeeld. Een kaart op 8x ipv 16x levert trouwens maar iets van 2% prestatie verlies op. Maar eigenlijk passen dit soort vragen over configuraties beter in één van de BBG topics, bv deze: [BBG aanschaf] Gamesysteem november - december 2010

[Voor 10% gewijzigd door Nielson op 15-11-2010 13:01]

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12:48

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

wat is je budget dan ?
rond de 200 of lager

ik heb ook nog een bordje in de aanbieding:
V&A aangeboden: Gigabyte GA-EX58-Extreme

...

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:12
Ik had eerst de Asus Moederbord P6T Deluxe V2,s1366 in gedachte, ze zeiden erop dat als je 2 grafische kaarten op wil laten draaien dat ze terug klokken op x8. Ook zou deze wat onstabieler zijn dan de Asus Moederbord P6T6 WS Revolution,s1366.
Dus ze wilde aan mij de Asus Moederbord P6T Deluxe V2,s1366 aanbevelen.
Omdat deze veel stabieler zou zijn en de kaarten niet terug klokken naar x8
Foutje?

Zoals hierboven gezegd, het performance verlies x16 vs x8 is minimaal. Daar merk je absoluut helemaal geen fuck van ;)

x58 borden hebben sowiezo 32 lanes beschikbaar, dus bij 2 kaarten draaien beide kaarten altijd op x16

P55 echter, heeft maximaal 16 lanes beschikbaar, dus bij 2 kaarten draaien beide kaarten altijd op x8

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? eens door. Die guide kan je op weg helpen bij het uitzoeken van een moederbord.

30" monitor te koop

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17-09 17:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? inderdaad.

Verder doe je er doorgaans een stuk beter aan om te beginnen bij je eisen van wat je bord moet kunnen, daarna pas kijken naar individuele borden en pas als laatste welke winkels die borden aanbieden (en welk merk ze toevallig zijn). Dan heb je dit probleem namelijk niet :o

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee