• Dennis Beekman
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18-08 07:21
Nu gebruik ik nog windows, maar ik wil graag overstappen naar een standaard model 13" Macbook Pro met 8Gig geheugen en heb nog een paar vragen waar ik niet uit kom op de apple site.

- Is I-works nu het zelfde als Microsoft Word, Excel & Powerpoint of moet ik daar het "Microsoft Office" pakket voor hebben ?
- Kan ik de HD van deze unit zelf vervangen door een grotere van BV 750GB en kan ik dan de "installation media' die er volgens Apple bij zitten gebruiken om hem opnieuw te installeren met OSX ?
- Weet iemand een goede docking station voor de Macbook Pro ? ik zie er nergens een in de Apple store.
Ik wil hem aan mijn eigen 24" monitor koppelen als ik thuis ben dan hoef ik geen desktop aan te schafffen.

Deze vragen krijg ik niet beantwoord vanaf de Apple website/store.... als iemand dit kan ophelderen dan graag

• john-lienden
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 24-08 10:13

john-lienden

Man on the run!

1. iWorks is een Office pakket ontwikkeld voor Mac OS X. Echter: de compatibaliteit met het "gewone" Microsoft Office pakket is i.m.o. niet echt geweldig. Ik raad je dus zeker aan om Office For Mac erbij aan te schaffen.
2. Je kan de HDD zelf vervangen (Zie ook dit draadje: [Macbook] Harde schijf vervangen - Deel 2). Je kunt vervolgens met het installatiemedium gewoon de standaard installatie er weer opzetten
3. Er zijn tig dockingstations voor de Mac. De vraag is: wil je een dockingstation waar de kabels aanzitten, of wil je een standaard waarbij de kabels nog rechtstreeks in de Mac gaan?

[X] Geschift | [_] Ongeschift

• Dennis Beekman
Ik zoek een docking staton waar ik hem zo in kan klikken en dat hij dan gelijk aan al mijn apparatuur zit aangesloten...

- monitor
- printer (USB)
- draadloos keyboard & muis (USB)
- 3,5mm jack plug audio out voor mijn 800watt audio installatie...

• TheJVH
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23:53
Eerste hit op google:
http://www.macfreak.nl/readnews.php?newsitem=20971

Beetje eigen inzet mag wel hoor ;) .

• john-lienden

john-lienden

Man on the run!

Die Henge dock werkt trouwens wel briljant ja.

• Dennis Beekman
Ik had wel gezocht naar macbook pro dockings... maar niets gevonden wat me wat leek....
Deze ziet er echter gaaf uit... het overdenken waard.

Als het nu alleen iets goedkoper werd :-) rofl...

Februarie is mijn oude lp afbetaald en kan ik aan een nieuwe beginnen... ik kan haast niet wachten

• john-lienden

john-lienden

Man on the run!

Dennis Beekman schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:36:
Ik had wel gezocht naar macbook pro dockings... maar niets gevonden wat me wat leek....
Deze ziet er echter gaaf uit... het overdenken waard.

Als het nu alleen iets goedkoper werd :-) rofl...

Februarie is mijn oude lp afbetaald en kan ik aan een nieuwe beginnen... ik kan haast niet wachten
Als je Mac overweegt, weet je van te voren dat je gemiddeld iets duurder uit bent als bij een PC.
Dat is een bewuste keuze, en ik heb er nog nooit spijt van gehad.

• Dennis Beekman
Dat weet ik wel John, maar het blijft toch een hele uitgave O-)
Aan de andere kant gaat zo'n apple wel 2x zo lang mee als een Windows machine, en als je de aanschaf prijs van 2 goede windows laptops optelt zit je ook op 1800,- :P

Ik denk dat ik hem vanmiddag even in het echt ga aanschouwen bij de mediamarkt hier in het dorp... en dat zien we wel wat het wordt volgend jaar :)

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:34
Dennis Beekman schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:12:
Dat weet ik wel John, maar het blijft toch een hele uitgave O-)
Aan de andere kant gaat zo'n apple wel 2x zo lang mee als een Windows machine, en als je de aanschaf prijs van 2 goede windows laptops optelt zit je ook op 1800,- :P

Ik denk dat ik hem vanmiddag even in het echt ga aanschouwen bij de mediamarkt hier in het dorp... en dat zien we wel wat het wordt volgend jaar :)
Ik heb vorige week na een beetje zoeken voor 250€ een 2e handse macbookpro 13 eerste model kunnen kopen.

Wellicht een idee. Hij werkt echt perfect! Wellicht slimmer!

• Whieee
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:31

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik kan nauwelijks geloven dat je daadwerkelijk gezocht hebt eigenlijk :X Je vragen zijn zonder enige moeite te beantwoorden op de website van Apple zelf, de Apple Store en uiteraard Google.
Dennis Beekman schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:26:
- Is I-works nu het zelfde als Microsoft Word, Excel & Powerpoint of moet ik daar het "Microsoft Office" pakket voor hebben ?
Allereerst is het iWork. Wanneer je kijkt op www.apple.com/nl en vervolgens doorklikt naar 'Mac' en dan 'iWork' kiest in de slider, kom je uit op: http://www.apple.com/nl/iwork/ daar is vrijwel direct te lezen dat iWork inderdaad een alternatief is voor Word/Excel/PowerPoint en er ook compatible mee is.
- Kan ik de HD van deze unit zelf vervangen door een grotere van BV 750GB en kan ik dan de "installation media' die er volgens Apple bij zitten gebruiken om hem opnieuw te installeren met OSX ?
Wederom de Apple site, ditmaal onder 'Support'. Logisch toch? Je kiest daar voor de MacBook Pro, waar je vervolgens de gebruikershandleiding kan downloaden. Daar kan je op pagina 37 vinden hoe je de harddisk kan vervangen. De GoT search kan je ook nog wat ervaringen topics mbt harddisks opleveren.
- Weet iemand een goede docking station voor de Macbook Pro ? ik zie er nergens een in de Apple store.
Ik wil hem aan mijn eigen 24" monitor koppelen als ik thuis ben dan hoef ik geen desktop aan te schafffen.
Ik heb even gegoogled op jouw keywords en de eerste hit geeft me het antwoord. Ik vind het dus erg raar dat je vervolgens in dit topic zegt:
Dennis Beekman schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:36:
Een beetje meer inzet mag wel, en wordt hier op GoT ook verwacht van je. Dit topic gaat in ieder geval op slot. Mocht je nog meer onduidelijkheden hebben m.b.t. de MacBook Pro, raad ik je aan om ook even een kijkje te nemen in Topicreeks: [MacBook Pro] Ervaringen & Discussie

Launching containers into space

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee