• JunkieXP
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16:44

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
De Oplossing is reeds gevonden: JunkieXP in "[HP TC1100] Mini-PCI WiFi (Intel 2200BG ..."

Voor een vriend van mij ben ik in de weer gegaan met een HP TC1100 Tablet uit 2004, deze Tablet is door de Firma waar het apparaat van afkomstig is ontarmt van zijn WiFi Chip (Vermoedelijk de Intel 2100), reden hiervoor is om het Bedrijfsnetwerk als enige GateWay te stellen, en zo de veiligheid te kunnen waarborgen.

Nu heb ik toevallig uit een oude Acer TravelMate 4001WLMi een Mini-PCI Intel 2200BG kunnen halen (welke ook in bepaalde Documentatie van de TC1100 wordt vermeld), echter geeft deze de "104-Unsupported wireless network device detected. System Halted. Remove device and restart." melding:

Na wat onderzoek, blijkt dit te duiden op BlackList aanwezig in de BIOS en een kaart die hierop niet wordt vermeld (1. maar waarom staat de 2200BG dan wel vermeld in deze documentatie: http://h18000.www1.hp.com...cs/11755_na/11755_na.html)

2. Op de Mini-PCI Card dien je natuurlijk de 2 antenne's aan te sluiten, echter heb ik een aantal Mini-PCI WiFi kaartjes bekeken en deze hebben allemaal links de Witte (Main) en rechts de Zwarte (Aux) aansluiting, terwijl de Witte Kabel in deze TC1100 dus juist tekort is en maar tot de zwarte komt terwijl de zwarte kabel wel bij de witte aansluiting komt (iemand met een TC1100, die even kan kijken hoe dit bij hem / haar in de steel steekt?)

3. Nu zit ik eraan te denken om de Intel 2100 Mini-PCI aan te schaffen, maar hoe weet ik zeker dat deze op de WhiteList van Puntje 1 staat (ben bang dat ik dan nog de 104 Error krijg) en waarschijnlijk kan ook hier de witte kabel niet tot de witte aansluiting komen (zoals vermeld in punt 2). Any Thoughts?

De Oplossing is reeds gevonden: JunkieXP in "[HP TC1100] Mini-PCI WiFi (Intel 2200BG ..."

[Voor 6% gewijzigd door JunkieXP op 11-01-2011 23:39. Reden: Link naar Oplossing]

Desktop: Wacom Intuos Pen & Touch | Logitech Z2300
Gadgets: BlackBerry KEY2
Earcandy: BeatsX Ft. Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Iemand?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een 'wild guess'. Omdat het BIOS er -blijkbaar- mee te maken heeft.

Wat voor merk BIOS zit er in? Als het een modulair BIOS is van bijv. Award check dan eens of er misschien al een module in de BIOS zit voor die specifieke (PCI) hardware. Die is dan evt. te vervangen met een utility als CBROM.

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
[Problem Solved]
Ik heb vele "Officiële" BIOS Updates van de TC1100 geprobeerd, maar geen van allen was succesvol.

Uiteindelijk ben ik op deze Link gestuit: http://forums.mydigitalli...ests.?p=343653#post343653 met daarin een BIOS met Modified WhiteList (betr. Wireless LAN Card's), en dit bleek de oplossing.

Ik heb nu succesvol WiFi via mijn Intel PRO/Wireless 2200BG op de TC1100.
[/Problem Solved]

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:00

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Top dat je de oplossing nog even post d:)b

Komt overigens vaker voor, bij ThinkPads heb/had je dit ook, daar kreeg je de 1802 error, en daar waren ook een paar slimmeriken mee bezig geweest zodat je die melding niet meer kreeg

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee