Toon posts:

10 boxen + subwoofer aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• johanmichel82
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13-11-2010
Ik ben net de nieuwe eigenaar van een mooi huisje. Nu wil ik dit huisje geheel voorzien van geluid. Dus als je aan het douchen bent een lekkere bass, tijdens het snurken wat lichte geluidjes enz.
Ik heb hiervoor 10 home cinema boxen en een subwoofer. Het mooiste zou zijn als ik dit alles op mijn pc kan aansluiten, dus als ik mijn iTunes opstart en een mp3tje afspeel dit over de boxen dreunt. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wat moet ik er nog bij kopen? En als het niet via de pc kan, via wat is het dan wel doable, stereo of iets dergelijks?

• Driftkikker
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 15-09 17:15
Je wilt in elke kamer een speaker hebben?

kicke

• johanmichel82
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13-11-2010
yeap :) en ik heb 3 slaapkamers boven en 4 ruimtes beneden + in de woonkamer extra boxen + 1 of 2 subwoofers...

• teh_twisted
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06-09 12:41
Ik zou kijken naar iets zoals dit: http://www.apple.com/nl/airportexpress/
evt icm AirFoil http://www.rogueamoeba.com/airfoil/

1 receiver ga je denk ik helemaal gek worden dat overal in het huis _permanent_ muziek aanstaat.
Hiermee kan je overal tegelijk dezelfde muziek hebben maar ook specifiek op bepaalde kamers bepaalde muziek... denk aan bv. in de hal aan liftmuziek en de slaapkamer idd wat rustigere muziek... etc :)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 25-09 15:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welke mogelijkheden voor heb je zelf al gevonden?

Op deze manier blijft het voor ons gissen wat je al geprobeerd/gezocht hebt..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• simonr
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 25-09 13:32

• johanmichel
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2014
Bedankt alvast voor de tips. Airport Express is geweldig, maar duur omdat ik er dan 5 nodig heb (en geen luidspreker setjes heb, maar aparte luidsprekers).
Ik had bij een van de home cinema setjes een versterker en had vanmiddag daar 2 boxen aangesloten + mac, maar op de een of andere manier vloog de versterker in brand... niet al te goed merk dus... Ik heb ong. 10 meter luidspreker kabel + av tulp kabel, nu nog iets om het aan aan te sluiten :) Mengpaneel misschien? Ik heb iets nodig met genoeg uitgangen (10 dus als het even kan...).
Kan dat? Mengpaneel via AV tulp kabel aansluiten aan computer en dan via het mengpaneel al die luidsprekers aansluiten via luidspreker bekabeling?

Ik zou dolgraag zoiets willen als Airport Express (zeker omdat ik een Apple fan ben :) ), misschien is er iets soortgelijks alleen dan een stuk goedkoper?

http://www.mycomputerguide.net - Een handige site voor PC problemen!

• teh_twisted
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06-09 12:41
johanmichel schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 19:28:
Ik zou dolgraag zoiets willen als Airport Express (zeker omdat ik een Apple fan ben :) ), misschien is er iets soortgelijks alleen dan een stuk goedkoper?
Evt kijken naar 2e hands (oudere) Airport Express? Vele mensen zijn van de 54mbps naar de 101mbps gegaan en dus de oude 'over'.
Je hebt ook andere systemen die dit doen maar vrijwel net zo duur...

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• simonr
Je moet even bedenken of je voor elke plek een eigen versterker wil of een centrale versterker met iets als een mengpaneel om de verschillende volumes te regelen.
Kies je voor de eerste optie dan kun je kijken of je dit bedraad of draadloos wilt doen (bijv. met de airport express) maar nu ga je van het ene uiterste (mengpaneel) naar het andere (airport) en daarmee wordt het niet echt duidelijker wat je nu eigenlijk wilt.
Heb je het topic al doorgekeken wat ik aanraadde?

• johanmichel
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2014
Hoi Simonr, ik heb het topic idd al doorgelezen en het was zeer nuttig. Waarom ik over ging naar een mengpaneel was omdat ik ergens had gelezen dat je dit ook kon gebruiken ipv een versterker (en mengpanelen hebben meer uitgangen, dus zou ik er maar 1 hoeven te nemen). Maar ik zit nu toch aan de airport express te denken, had idd ook al op marktplaats gekeken. Vanaf 60 euro per stuk ong.
Weet iemand op wat voor luidsprekers ik zo'n airport kan aansluiten? Ik heb hier namelijk erg mooie LG home cinema boxen staan en zou die graag willen gebruiken. Het zijn alleen geen setjes zoals je dat bij computers hebt (dus waarbij 2 luidsprekers aan elkaar zitten). Iemand enig idee of ik bijv. 2 (of eigenlijk liever 4) van die LG boxen met 1 airport extreme kan aansluiten, en zo ja, hoe?

http://www.mycomputerguide.net - Een handige site voor PC problemen!

• simonr
Je kunt geen luidsprekers rechtstreeks op de Airport Express aansluiten. Het geluid van de Airport is onversterkt zoals het geluid rechtstreeks uit een cd-speler, mp3-speler of je computer. Dit zal dus eerst via een versterker moeten en vanuit de versterker naar de boxen. Dit kan een 'normale' versterker zijn, zoals je die wel kent uit Hi-Fi combinaties, of een mini-versterkertje zoals in het topic wat ik eerder aangaf. Sommige boxen hebben een ingebouwde versterker, zoals de computersetjes of zogenaamde 'actieve' speakers.

• Gotez
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:55
wellicht dat een sonos wat is.

Maar er zijn meerdere opties, een middagje googlen zal helpen.

• hstoker
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17-09 16:45

hstoker

Yatta!

makkelijk, gewoon een 10.2 receiver kopen + voldoende kabel trekken.

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee