Toon posts:

PSU fan en processor fan blijven aan als pc uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• HustleCrowe
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16-01-2011
Hallo,

Ik heb het volgende probleem met mijn PC, ik heb laatst een nieuwe videokaart en psu geinstalleerd geinstalleerd, alleen sindsdien blijven de psu en processorkoeler aan als ik de pc uitzet (ze gaan pas uit als ik de stekker er uittrek.
Ik heb de oude voeding weer teruggezet en de videokaart er weer uitgehaald alleen nu blijft dit probleem zich voordoen (de pc doet het verder wel prima), iemand enig idee hoe dit kan of hoe ik dit kan verhelpen (misschien het moederbord kapot ofzo)?
Ik heb met de videokaart (8800GTS) trouwens als ik de windows 7 experience index refresh een bsod met de nvlddmkm.sys error, kan dit te maken hebben met het psu probleem?

Alvast bedankt.

Greetings

• Crahsystor
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13:29
Weet je zeker dat 'ie wel uit gaat? Blijft hij niet gewoon in standby staan?

Edit:
Overigens is het goed mogelijk dat je voeding vind dat 'ie te warm is en de fan nog ff laat draaien. Had ik ook met m'n Corsair TX750. Misschien heeft je moederbord ook zo'n functie voor de CPU. Hoe lang wacht je meestal voor je de stroom er af haalt?

[Voor 63% gewijzigd door Crahsystor op 13-11-2010 21:53]

Addicted to silent computing

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
nvlddmkm.sys heeft met je grafische kaart te maken dus ik zou de drivers daarvan in ieder geval eens nakijken.

Desktop | Server | Laptop

• HustleCrowe
ik weet 100% zeker dat ie echt uit gaat, maar de drivers van de grafische kaart heb ik al nagekeken en geherinstalleerd etc...

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Kijk de BIOS eens goed door of daar iets te vinden is.

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:26

SkyStreaker

Draaierig!

http://gsmblog.com/post/D...standby-mode-in-BIOS.aspx

vergelijk deze info eens met de instelling in je BIOS, ik weet haast zeker dat het probleem daar zit.

[Voor 36% gewijzigd door SkyStreaker op 13-11-2010 20:04]

• HustleCrowe
hmm acpi suspend type staat vast op s3 (kan niet aangepast worden), is dit dan het probleem of is dit juist goed?

[Voor 14% gewijzigd door HustleCrowe op 13-11-2010 21:23]

• HustleCrowe
bump...

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-09 21:28
Zet ACPI suspend type of S1 en kijk of het werkt?
Rupie schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 19:44:
nvlddmkm.sys heeft met je grafische kaart te maken dus ik zou de drivers daarvan in ieder geval eens nakijken.
Als de computer uit staat is er inderdaad nog steeds een driver die draait 8)7

'Was that sarcasm?'
'No'
'Was that sarcasm then?'
'Yes'

[Voor 82% gewijzigd door FastFred op 15-11-2010 15:46]

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• kluyze
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:45:
[...]

Die fout met de driver is ivm de bluescreen die de TS krijgt indien hij de Windows experience index hernieuwt, dus als Windows aan het draaien is.

@TS; ivm. je BSOD: Die nieuwe gpu, is dat van een ander merk als ervoor? Zoja, heb je de drivers van je oude kaart goed verwijderd?

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:28

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Zet je state eens naar S1 (Shutdown State 1)

Je blue screen gooi ik eerder op het bekende probleem wat de 7000, 8000 en 9000GT kaarten van Nvidia hebben. En dan voornamelijk de 8800GT(X/S)

[Ervaringen] Bakken grafische kaart

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
FastFred schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:45:
Zet ACPI suspend type of S1 en kijk of het werkt?

[...]

'Was that sarcasm?'
'No'
'Was that sarcasm then?'
'Yes'
Gelukkig heb jij de hele post goed gelezen 8)7

'Was that sarcasm?'
'No'
'Was that sarcasm then?'
'Yes'
;)

[Voor 4% gewijzigd door Rupie op 15-11-2010 19:55]

Desktop | Server | Laptop

• HustleCrowe
Ja ik kan die state dus niet veranderen, hij staat gewoon vast op s3.... mijn grafische kaart heeft verder ook geen bugs in spellen ofzo, die doen het allemaal prima.....
vreemd vreemd.....

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Als je ventilator blijft draaien, dan staat je PC in S1 standby. Dat is vreemd, aangezien je het commando geeft aan de PC om zichzelf uit te schakelen, en niet in standby te gaan.

En ja, de videokaartdriver kan er wel degelijk mee te maken hebben, aangezien die belangrijk is voor het hele standby/hibernation gebeuren. Mijn advies is dus om je videokaartdrivers up te daten :)

• stefanass
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12:13
Wat je nog zou kunnen proberen:

1) probeer eens in safe-mode op te starten en te kijken of de shutdown dan wel goed gaat (wijst dan toch op software-probleem)
2) Alle moederboard-drivers updaten; wellicht kan je moederboard niet goed overweg met je grafische kaart waardoor de shutdown-procedure crashed nadat je Graka afgesloten wordt.
3) alle niet-essentiele hardware even van je Moederboard / PSU af te halen en dan een shutdown te proberen. Ik heb 2x een vergelijkbaar probleem gehad waarna bleek dat een floppy-drive of een cardreader op de 1 of andere manier wat power-probleempjes veroorzaakten waardoor de power aan bleef.

• BFPkiller
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-10-2011
je videokaart zl er binnekort mee ophouden denk ik zo ... zeker als het een GTS betreft.
Gebeurt dit dan raad ik je de oven fix aan.
heb ik zelf ook gedaan voor paar maten en die gamen nu alweer vrolijk 3 maanden verder.

gr
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee