Gamegear (toetsenbord, muis)

Pagina: 1
Acties:
  • 703 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bieW1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-04 21:14
Ik heb dus recentelijk prima spul overgenomen van een medetweaker hier waarop ook de nieuwste spellen prima dan niet moeiteloos te spelen zijn.

Nu heb ik wat gouwe ouwe uit de kast gepakt (lees: Doom, Duke Nukem (nee niet de allernieuwste, maar de al wat oudere) Medal of Honor etc) maar het wil niet echt vlotten wat betreft First Person Shooters.

Het blijft toch vreemd een toetsenbord en een trackball.

Mijn vraag aan de gamers hier is wat voor hardware jullie gebruiken om een First Person Shooter te spelen?
En wat zouden jullie aanraden? Deze Call of Duty muis misschien?

Of een gamerstoetsenbord als deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 09:34

martjah

Appel

Ik heb gewoon een el cheapo toetsenbord en een ouderwetse G7

werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 14:36
gewoon lekker toetsenbordje en muis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Ik heb een vreemde combinatie qua gaming;

Apple Alu keyboard (die lange zodat je wat knoppen hebt om te programmeren - bordje staat onder een lekkere hoek!) en een Logitech G3 muis.

De meeste mensen die el-cheapo gebruiken hebben een toetsenbord met van die hoge toetsen die je ver moet indrukken. Als je dat gewend bent moet je dat ook in je eigen bepaaling voor aankoop van iets nieuws mee nemen. Het is een nasty periode als je jezelf moet aanleren minder hard te drukken, maar uiteindelijk kan je langer, sneller en meer typen! Zo is het een beetje met elk nieuw bordje met lage toetsen of laptop-toetsen.

Een aanrader is ook bijv. dat logitech wave keyboard, het is het beste van twee werelden! Goeie hoek, niet te hoge toetsen (maar ook niet te laag), lekker laagje voor een goede feedback, en ook nog eens ergonomisch hoogstaand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

gamen op apple keyboard/laptop keyboard? Echt? Dan heb je toch gigantisch nadeel tegenover gamers met een echt toetsenbord :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waarom dacht ik bij de titel dat je (al tweakend) een Sega Gamegear wilde besturen met toetsenbord en muis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb helemaal geen speciale gamegear... is ook niet specifiek nodig wat mij betreft om goed te kunnen gamen. Zelf heb ik het volgende:

Logitech Comfort Wave 450 keyboard
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/09-04-29/11320_1_0.jpg

Logitech MX1100 muis
Afbeeldingslocatie: http://www.compupower.nl/catalog/images/Logitech%20MX%201100.jpg

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:40
Ik gebruik een standaard Logitech media keyboard en een Logitech G5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
ik gebruik een microsoft gaming keyboard X6 en een Razer Abyssus

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipvD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-05 14:35

PhilipvD

Ondertiteld

Hier een Logitech G15 keyboard in combinatie met een Logitech G9 laser mouse. Werkt als een trein. :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Wildfire schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:49:
Ik heb helemaal geen speciale gamegear... is ook niet specifiek nodig wat mij betreft om goed te kunnen gamen. Zelf heb ik het volgende:

Logitech Comfort Wave 450 keyboard
[afbeelding]

Logitech MX1100 muis
[afbeelding]
Ik heb de Mx1000 gehad maar die vond ik toch echt veel te zwaar om mee te gamen. En dan heb ik het niet over professioneel gamen of online, maar gewoon ter ontspanning. Ik was snel terug bij een G5.

Ik gebruik zelf een G11 toetsenbord en dus een G5 muis. Speelt prima weg, toetsenbord extra knoppen om functies te programmeren en de muis kun je zelf op gewicht brengen. Prima combinatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 258387 schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:06:
[...]

Ik heb de Mx1000 gehad maar die vond ik toch echt veel te zwaar om mee te gamen. En dan heb ik het niet over professioneel gamen of online, maar gewoon ter ontspanning. Ik was snel terug bij een G5.
Ik heb dus de MX1100 welke toch een heel andere muis is dan de MX1000. En zwaar om mee te gamen? Voor mij niet, de muis ligt me heerlijk in de hand bij zowel normaal werk als gaming.

Ik heb nog wel even die nieuwe Performance MX geprobeerd maar om de een of andere reden vind ik die niet lekker in de hand liggen. Jammer dat de MX1100 EOL is en zo goed als nergens meer verkrijgbaar. Toch nog maar eens gaan kijken naar een goede opvolger want alhoewel de MX1100 een degelijke muis is, zal die toch echt niet het eeuwige leven hebben...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Misschien is Gamingmuizen een handige start om een goede muis uit te zoeken.

Verder zul je het ook met google, reviews en de Tweakers Pricewatch moeten stellen: Vragen 'wat vind jij een goede gamemuis en -toetsenbord?' is niet echt de bedoeling; dit soort topics zullen uitlopen tot een grote opsomming van hardware. En daar heeft niemand iets aan :)

Overigens: Zolang het geen trackball of extreem zware muis is zit je al snel goed. Aan een toetsenbord kun je ook weinig fout doen. Als iets 20 extra knopjes heeft, een flashy print op de voorkant, en een veel hogere prijs, denk dan niet dat het ineens een veel beter toetsenbord is ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.