Toon posts:

Overclocken AMD Athlon x2 3,2ghz Black edition

Pagina: 1
Acties:

• Logitech1
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21-09 20:49
Hallo,

Ik had een vraag over het overclocken van mijn processor, Ik heb dit nog nooit eerder gedaan en ben nog een Noob op dit gebied, Ik heb op internet een klein beetje in het rond gezocht als iemand dit misschien al gedaan had met hetzelfde systeem en deze heb ik kunnen vinden,

http://www.amdgeeks.net/overclock/756

Mijn moederbord is hetzelfde als in de link hierboven (Asus m2n-sli deluxe) en de zelfde processor, deze is in de link hierboven overgeclockt naar 3,5 ghz is dit schadelijk? En is dit moeilijk was om te doen en als je nog extra koeling nodig bent? Ik heb met speedfan gekeken hoe warm mijn cpu hier heb ik even een printscreen van gemaakt.

Gr

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:08

FireDrunk

BBG'er
Schadelijk is een beetje relatief. Tuurlijk 'slijt' je CPU harder als je hem overclockt.
De vraag is alleen in hoeverre je dit binnen zijn maximale levensduur gaat merken.
De kans dat je CPU (mits goed gekoeld natuurlijk) overlijdt door de overclock zelf is vrij gering.

Even niets...

• Logitech1
Oke, is een standaard koeling goed genoeg voor overclocken of raden jullie een andere aan?

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:25
Kijk ff in heb betreffende forum!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Twynn
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10:37
Tja, of je andere koeling nodig hebt merk je wel als je echt aan de slag gaat met overclocken. Daarbij moet je gewoon de temperaturen in de gaten houden.

En risico's zijn er natuurlijk altijd, maar als je met kleine stapjes werkt kan het niet zo snel fout gaan.

Heb je Phenom II, Athlon II En Sempron Overclock Topic Deel 3 al eens bekeken? Daar staat heel veel informatie in over hoe je kunt overclocken etc.

• Logitech1
Ik heb het topic doorgelezen over het overclocken en der staat nogal voor mij ''noob'' wat onduidelijk heid in over de HTT buss en die andere. Ik heb trouwens ook nog even een printscreen gemaakt van de warmte met op de achtergrond prime 95. Trouwens blijft de GPU op 49. ik weet niet wat die 127 betekent :P

[Voor 3% gewijzigd door Logitech1 op 10-11-2010 14:09]

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:42

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

persoonlijk hou ik niet van speedfan liever coretemp of everest,

gpu word overigens niet gestrest met prime

...

• Logitech1
Waar staat trouwens de warmte bij everest dan heb deze er wel opstaan maar ik kan de temp niet vinden..
En met welk programma moet je je pc eigenlijk stressen?

• Twynn
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10:37
Logitech1 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:55:
En met welk programma moet je je pc eigenlijk stressen?
Ik wil je toch even aanraden om zelf even wat meer uit te zoeken, want dit soort dingen kun je heel makkelijk vinden door je wat meer in te lezen.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22-09 22:03

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

• Darkbullet
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07-07 23:23
Have fun met die hitte AMD staat bekend om de hitte :) Ik zou toch met het OCén van een AMD een goeie cooler in huis halen,

Tip: Haal de Freezer Xtreem van Artic cooling

Het heeft mijn overgeclockte 6000+ Altijd netjes onder de 40 graden gehouden :)

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22-09 22:03

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

AMD staat er juist bekend om koeler te zijn als Intel...
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee