Toon posts:

BBG nov 2010 OC

Pagina: 1
Acties:

• PaulPM
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11-11-2010
Beste tweakers,

Ik was al een tijd van plan om zelf weer een systeem te bouwen, voornamelijk voor het gamen.
Uiteindelijk heb ik de high-end gaming systeem, zoals die in de BBG van november staat, besteld om zelf in elkaar te zetten. Dit moet geen probleem zijn, omdat ik al vaker zelf systemen in elkaar gezet heb.

In de BBG staat echter ook dat dit systeem gemaakt is om te OC. En hier zit het probleem, ik ben een totale leek op het gebied van OC. Nog nooit gedaan en dus helemaal geen ervaring mee.
Ik ga hier natuurlijk niet zomaar posten zonder zelf tijd en moeite er in te steken. Heb al de nodige pagina's gelezen, maar op een aantal punten kom ik er toch niet helemaal uit.
Bijv. om de cpu te over clocken moet je de BCLK aanpassen, maar hoe verhoudt dit zich tot tot de ram geheugen?

Om een lang verhaal kort te maken, ik vroeg me af of jullie me kunnen helpen met het over clocken van de high-end gaming systeem van de BBG november? Of in ieder geval me op weg te helpen?

Alvast bedankt!

• dunedanh
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:09
Op weg helpen kan altijd :) Kijk eens in het I7 9xx OC topic, hier kan je terecht voor info en er staat ook een tutorial video op (andere processor, zelfde methode).

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee