Toon posts:

nieuwe multitask pc

Pagina: 1
Acties:
  • 468 views

• Drukkert
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19-09 09:32
hallo allen,

ik ben voornemens een nieuwe pc samen te stellen, zonder beeldscherm toetsenbord en muis
het meeste wat ik er mee doe is downloaden, videobestanden uitpakken en af en toe een game.
vaak doe ik heel veel dingen tegelijk.

ik wil een pc met het liefste een ssd, zelf heb ik een 1.5 tb hdd liggen die er in kan.
het moet ook een systeem zijn waar ik over ongeveer 3 jaar ook nog redelijk mee uit de voeten kan.

ik heb bij officecentre een pc gezien die ik ook aan het overwegen ben... een hp pavillion elite hpe350. deze is weliswaar iets duurder dan mijn budget, maar is toch een mooie aanbieding lijkt me...

kan ik zelf voor rond de 700 euro een gelijkwaardig systeem bouwen?

[Voor 6% gewijzigd door Drukkert op 09-11-2010 19:32]

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:45

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Drukkert
hoi, dank je voor de link, lijkt mee ook een vet systeem...

die i7 proc. is een quad core, zou een amd met 6 cores voor mij geen optie zijn?

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom? Doe jij zes taken tegelijk die 100% van een core verwachten?
Ik heb MSN open staan, Firefox, RDP sessie, image burn en speel een 720p video af, dat valt onder multitasken. CPU gebruik? Onder de 10%, dus nee, voor multitasken heb je niet perse een hexacore nodig. Zeker niet als je download, videobestanden uitpakt of gamed. Downloaden gebruikt amper cpu, videobestanden uitpakken leunt ook meer op de hardeschijf en gamen heeft meer aan een paar snelle cores dan meerdere trage cores.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Drukkert
tja, tis eigenlijk net als met auto's he, je wilt er graag een die 230 kan, terwijl je het eigenlijk nooit rijdt...

maar goed, die i7 is dus een goed ding...

als ik die spullen bestel bij de opgegeven leveranciers, krijg ik dan alles binnen wat ik nodig heb, of moet ik dan nog op jacht naar kabels, koelpasta en dat soor dingen?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kabels krijg je er altijd bij, komt bij de verschillende onderdelen mee. Koelpasta komt bijna altijd bij de CPU koeler mee. Zeker bij boxed koelers.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Drukkert
ok,
en dat bestellen he, het lijkt mij logischer om een goedkope uit te kiezen uit de buurt en daar heen rijden en het spul afhalen, maar goed dat is natuurlijk een persoonlijke mening.

hoe doen jullie dat allemaal?

ps.

voorheen kwam ik alleen in zaken als mycom en paradigit, echter, ik ben er wel achter dat deze zaken een stuk hoger in prijs zitten!

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom niet gewoon online betstellen bij een goedbeoordeelde winkel in de PW? Dan hoef je de deur ook niet uit.

30" monitor te koop

• Drukkert
bij afhalen kun je nog wat vragen en zo, als je online besteld heb je geen feedback van de verkoper...

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk niet dat als je zelf je huiswerk doet je überhaupt nog iets van de verkoper moet weten eigenlijk :P

30" monitor te koop

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat wil je vragen dan? En je kan het ook laten monteren in veel winkels he? Dat kan schelen als je dat zelf niet aan durft.

• Drukkert
tja, ik denk dat ik dat zelf wel aandurf, ik heb verleden jaar mijn pentium 4 ook geupgraded naar een dual core... ik denk dat een compleet nieuw systeem niet heel veel moeilijker is?

zijn er echt specifieke dingen waar je op moet letten? of is het gewoon logisch denken en alles op de juiste plek en dan een kwestie van kabeltjes prikken? als het systeem gemonteerd is, kun je dan je windows dvd erin doen en beginnen met installeren? dat soort vragen zou ik in zo'n winkel stellen denk ik 8)7 lol

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Tsurany schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:03:
Kabels krijg je er altijd bij, komt bij de verschillende onderdelen mee. Koelpasta komt bijna altijd bij de CPU koeler mee. Zeker bij boxed koelers.
sterker nog, dan zit het soms al op de koeler

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

mvanveluw schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:59:
tja, ik denk dat ik dat zelf wel aandurf, ik heb verleden jaar mijn pentium 4 ook geupgraded naar een dual core... ik denk dat een compleet nieuw systeem niet heel veel moeilijker is?
Klopt, het past vrijwel allemaal op slechts een manier en er is zo enorm veel materiaal op youtube en de rest van het internet te vinden.
zijn er echt specifieke dingen waar je op moet letten?
Voeding niet aanzetten terwijl je aan het monteren bent.
of is het gewoon logisch denken en alles op de juiste plek en dan een kwestie van kabeltjes prikken? als het systeem gemonteerd is, kun je dan je windows dvd erin doen en beginnen met installeren? dat soort vragen zou ik in zo'n winkel stellen denk ik 8)7 lol
Windows kan je direct installeren en het is een kwestie van alles op de juiste plek en kabeltjes prikken. Elk product komt met een handleiding waar alles in staat.

• pm1
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 28-07-2018

pm1

SoLiD-Killer

mvanveluw schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:56:
tja, tis eigenlijk net als met auto's he, je wilt er graag een die 230 kan, terwijl je het eigenlijk nooit rijdt...

maar goed, die i7 is dus een goed ding...

als ik die spullen bestel bij de opgegeven leveranciers, krijg ik dan alles binnen wat ik nodig heb, of moet ik dan nog op jacht naar kabels, koelpasta en dat soor dingen?
activeer hypertreathing in je BIOS en je hebt 8 (virtuele) cores voor je multitasks ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Drukkert
ik heb een wenslijst samengesteld, wat dingetjes veranderd.
o.a. het mainboard heb ik veranderd door een slechte review over de asus (instabiel)

iemand aanvullingen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 48,-€ 48,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,-€ 16,-
1Sharkoon Rebel9 Pro Economy€ 43,70€ 43,70
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 5,-€ 10,-
1Intel Core i7 860€ 224,76€ 224,76
1Corsair Builder CX600€ 55,35€ 55,35
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 51,23€ 102,46
1MSI P55-GD55€ 89,95€ 89,95
1Asus EAH5670/DI/1GD5€ 82,01€ 82,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 694,17

• Mad Marty
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19:03

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik dacht dat je een SSD wilde :?

Maar voor dit soort problemen zijn de [BBG aanschaf] Multimediasysteem november - december 2010-topics in het leven geroepen.

Zie ook *LET OP* - Wat moet ik kopen, Best Buy Guide overzichtstopic en CSL Beleid

Rail Away!

• Drukkert
tja, die ssd heb ik maar laten vallen ivm backup mogelijkheid, is heb straks een c schijf van 1tb en een d schijf van 1.5tb, vandaar...

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 01:10

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica