Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04 01:59
Hallo, ik be nieuw hier en weet niet als ik hem goed plaats. Ik heb een vraag over mijn moederbord en processor.

Ik heb een Asus M2N-SLI Deluxe moederbord, Socket AM2 Met een 3,2GHZ Dual core processor 6400+.
Gisteren avond heeft men broer COD Blackops gescoord geinstaleerd.. Wat blijkt, Het spel draaid niet helemaal goed. De settings heb ik al verander maar er veranderd niets/weinig het blijft steeds niet lekker lopen.. Wat kan ik het beste doen, Ik heb al gekeken als er een andere beter processor was voor het moederbord maar dit ondersteund mijn moederbord niet. Is er nog een manier om dit probleem te verhelpen zonder dat ik een ander moederbord moet kopen oid? Trouwns heb ik een Geforce 9800GT 1GB videokaart beter dus als de aanbevolen 8600GT. Op het hoesje staat dat de processor een AMD phenom X3 8750 of beter moet zijn maar ik had het na gekeken en geloof dat het niet zoveel scheelde.
Wie helpt mij uit de brand?

Gr Jarno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoi Jarno,

Dat het niet soepel loopt kan meerdere oorzaken hebben:
• Te weinig intern geheugen
• Videokaartdrivers niet up to date
• Moederbord drivers niet up to date

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of je OS is gewoon een zooitje waardoor alles belabberd traag loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362831

Run windows update en zoek ook ff door de optionele of je iets met drivers ziet. Verder raad ik je aan min. 2 GB DDR2-667 te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:20

RvL

Het scheelt sowieso ook een core en deze core kun je goed gebruiken bij 3d renderen.

Daarnaast zijn de eisen die je noemt natuurlijk ook een minimale eisen, dus dan kun je uiteraard niet heel veel verwachten. En zoals mijn voorgangers al aangeven, hoeveel intern geheugen heb je? En zijn je drivers op orde (zowel videokaart als moederbord)?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Hallo,,

Bedankt voor de snelle reactie's
Werkgeheugen is 3gb snelheid 800mhz
Videokaart drivers zijn up to date..
moedbord zou ik ff checken.
Ook zou ik de windows update's ff checken

Edit: Updates van windows waren allemaal uit gevoerd. Optionele drivers waren taal pakketen.

Edit: Ik heb even gezocht op internet, Ik men moederbord nog nooit een update van uitgevoerd. Andere spellen draaien ook goed. Heb er trouwens wel de Nieuwste grapich drivers opgezet

Gr jarno

[ Voor 42% gewijzigd door Logitech1 op 09-11-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vragen over een specifiek spel horen in Spielerij - Problemen & Vragen, niet in de hardwarefora.

Move PMG -> SPV

Ook titelfix - "Processor 3,2GHZ" zegt helemaal niets over de inhoud van je vraag. Veranderd in: "CoD-BO loopt niet goed op A64-6400+"

Sowieso, je zou een stuk meer eigen moeite kunnen doen om dingen uit te sluiten. Hoe zit het met de settings? Heb je benchmarks van dit spel gezien met jouw CPU? Hoe presteert het tov verwachtingen aan de hand van die benchmarks? En kijk naar de vraag van Terw_Dan - hoe goed je hardware is, als er 1001 al dan niet loze programma's op de achtergrond draaien kan het een PC op z'n knieen krijgen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-07 07:38

rimpeldinky

nani?

ga er maar van uit dat dit niet aan je rig ligt :) BO zit atm een naarstig framerate bugje in... iedereen heeft er last van, heb een paar I7 rigs gezien die het niet hadden

ik heb e en e8400 met 8gb ram en een hd5870, mw2 doet zijn werk op 1920*1200 zonder morren maar BO krijgt om de haverklap "drops" en freezes

[ Voor 29% gewijzigd door rimpeldinky op 09-11-2010 18:20 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-07 12:17
Zit hier op een Phenom X4 black edition en een XFX HD6870 maar heb geen last van framerate drops ! Speel alles op max op een resolutie van 2560x1440 ;). Volgens mij komt mijn X4 niet echt in de buurt van een goeie i7! Wat ik je wel kan vertellen; hiervoor had ik precies hetzelfde moederbord als jij hebt, alleen een iets tragere processor. Maar de GHz maakt echt niets uit. De architectuur van een Phenom is dermate anders dat hij zelfs mte dezelfde GHz veel sneller is ! Mijn advies; koop een AM2+ Mobo, druk je geheugen over en zet er een nieuwe Processor in ! een X3 of een X4 phenom :). Niet al te duur maar je hebt een prima upgrade.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SanderPS3 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:02:
Zit hier op een Phenom X4 black edition en een XFX HD6870 maar heb geen last van framerate drops ! Speel alles op max op een resolutie van 2560x1440 ;). Volgens mij komt mijn X4 niet echt in de buurt van een goeie i7! Wat ik je wel kan vertellen; hiervoor had ik precies hetzelfde moederbord als jij hebt, alleen een iets tragere processor. Maar de GHz maakt echt niets uit. De architectuur van een Phenom is dermate anders dat hij zelfs mte dezelfde GHz veel sneller is ! Mijn advies; koop een AM2+ Mobo, druk je geheugen over en zet er een nieuwe Processor in ! een X3 of een X4 phenom :). Niet al te duur maar je hebt een prima upgrade.
Beetje onderbouwing mag ook wel :o

In verreweg de meeste taken is een Core i5/i7 clock-for-clock en per core aanzienlijk sneller dan een Phenom. De Call of Duty engine is een van de weinige die daadwerkelijk beter lijkt te presteren op een Phenom, en dan nog ontloopt het elkaar uiterst weinig.

Er zijn nog nauwelijks benchmarks van CoD Black Ops, als je uitgaat van MW2 zou je vooral moeten constateren dat qua bang-for-your-buck de Intel en AMD CPUs dwars door elkaar lopen. In plaats van als fanboy met oogkleppen op voor merk X of Y te gaan doe je er ook in dit geval veel beter aan om puur te kijken wat binnen budget beschikbaar is en daar de scores van te zoeken. Misschien kom je op Intel uit, misschien op AMD, maar waar je ook op uitkomt, je doet het in ieder geval voor de juiste reden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Oke,, Ik heb nog even contact gehad met de kerel die mijn pc toen de tijd geassembleerd heeft, Hij zij dat hij er niets anders aan kon doen (was ik al bijna cker achter) En dat ik als ik wat wou een ander moederbord met voeding en processor moet kopen, inclusief de rest van het bijbehorende spul. Nu was mijn vraag als ik voor een I7 ga socket 775 zou ik hier een tijdje mee verder kunnen of is dit na 1 jaar ook alweer verouderd en dat ik dan geen games meer spelen kan?

Gr jarno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-07 17:36
Voordat je gaat upgraden enz.
Het is een bekend probleem bij BO op het moment. Zoals rimpeldinky zegt. Je bent niet de enige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:58

InFamous

excommunicado

nouja socket 775 is geen i7 i5 of i3. dit is de vorige generatie de generatie nu is socket 1156 1366 beide heb je met i7 cpu's dus let daar goed op en met een socket 1156 of 1366 kan je weer een langetijd voor uit hoor.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Je bent zeker niet de enige :) Probeer is zombie-mode te spelen, als je dan nogsteeds lagg heb zal het wel je setup zijn. Anders is het namelijk een SP bug die bij mij en vele andere voor laggspikes zorgt.
die bug is dus niet aanwezig in zombiemode dus als dat goed werkt moet je gewoon wachten op een patch.

[ Voor 20% gewijzigd door Cornelisjuh op 09-11-2010 20:15 ]

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Heb net het spel in zombie mode gespeeld, draaid wel goed alleen wel met een game-booster draaide gewoon goed. Wordt dus afwachten op de patch

• Logitech1
Tevens had ik nog een vraagje, beetje research gedaan en nu schijnt het dat mijn moederbord wel een AM3 socket processor ondersteund! Met een bios update

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=szSFtrap7crpBaQE

en dan bij CPU Support list! Ook heeft iemand hier op tweakers het gedaan..

productreview: AMD Phenom II X4 945 review door kwinvdv

Zou dit inderdaad kunnen?

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 15:37
''het spel loopt niet goed''

Heb je het over te lage FPS, of lag terwijl je tóch lage ping hebt? Dat tweede komt nl erg veel voor en had ik ook op mijn setup.

Gelukkig was de oplossing vrij simpel (Zit andere threadz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:37

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Brutal1ty schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:28:
''het spel loopt niet goed''

Heb je het over te lage FPS, of lag terwijl je tóch lage ping hebt? Dat tweede komt nl erg veel voor en had ik ook op mijn setup.

Gelukkig was de oplossing vrij simpel (Zit andere threadz)
Ik speel het spel zelf niet, maar ik heb van een aantal klasgenoten te horen gekregen dat een hoge ping vaak juist gepaard gaat met een framedrop in BO. Nu heeft BO idd een flinke bug in steam zitten (steam vereist ineens, tijdens dat het spel gestart is, veel resources van de CPU. Dit is vanzelfsprekend niet goed.) waardoor je systeem een stuk trager draait. Wat ik bij deze dus kan aanraden is om even te wachten met upgraden. Grote kans dat na een of twee updates steam weer gewoon zonder al te veel resources te laten trekken zal draaien.
InFamous schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:07:
nouja socket 775 is geen i7 i5 of i3. dit is de vorige generatie de generatie nu is socket 1156 1366 beide heb je met i7 cpu's dus let daar goed op en met een socket 1156 of 1366 kan je weer een langetijd voor uit hoor.
Laat ook even duidelijk zijn dat er volgend jaar alweer een nieuw socket voor intel op de schop staat. Intel is een beetje gek bezig wat dat betreft. Daarbij ook dat je er ook even goed bij moet vermelden dat socket 1366 alléén maar i7's aan kan, en dus geen i3's en i5's. Daarbij zijn de moederborden ook gemiddeld minimaal dubbel zo duur als een socket 1156-moederbord. Reden genoeg om erover te gaan twijfelen. AMD heeft momenteel voor de gemiddelde gamer (die niet super veeleisend is, en niet méér met de computer doet dan gamen en een beetje internetten (dus niet overklokken) ) sowieso de beste prijs-/kwaliteitsverhouding. Wederom een factor om over na te denken bij aanschaf van een nieuw systeem.

Mijn mening: mocht je alsnog niet van het upgraden afgepraat zijn, zorg er dan voor dat je een lekkere AM3-cpu erop zet. Een Phenom II X6 1090T zal in dit geval het snelste en het mooist geprijsd zijn (199,-). Daarmee krijg je dus 3x zoveel core's als dat je nu hebt. Waardige upgrade naar mijn mening.

Een reepje of 2 van 2GB-DIMM's zou ook geen overbodige luxe zijn. Aangezien dat met "slechts" 3GB al een aardige bottleneck vormt in een PC die nog wat langer mee moet gaan. Daarbij zul je echter wel (als je dat nog niet gedaan hebt) over moeten gaan naar een 64bits windows-installatie om meer dan 3,25GB onder windows te kunnen toekennen.

[ Voor 0% gewijzigd door InjecTioN op 14-11-2010 18:18 . Reden: foutje ]

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Hallo, ik was wel van plan men pc te gaan upgraden omdat, meerdere spellen niet helemaal meer lekker draaien. Tevens was ik ook van plan er een nieuwe processor (am3) er op te zetten een Amd Phenom II x4 945 omdat dit mijn moederbord nog ondersteundt. en anders ik helemaal een nieuwe moederbord etc moet kopen.. verder was ik ook al van plan er 2gb werkgeheugen er bij in te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382835

lang verhaal kort.
probeer dit even:

www.systemrequirementslab.com

select cod bo en kijk of je boven of beneden de norm zit. en je ziet waar het aan kan liggen indien negatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
ja dat heb ik al gedaan! En het is mijn cpu dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Ik begrijp nog steeds niet waarom dat spel zo zwaar is, het gebruikt toch een oude engine ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
^^ Daar is al een prachtig topic over!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

@Logitech1
Check dit topic even: [Multi] Call of Duty: Black Ops - Problementopic

Heel veel mensen hebben dit probleem en we wachten eigenlijk op een Patch, want zelfs mensen met een netjes i7 systeem hebben hier last van.

Wil wel even toevoegen dat toen ik van mijn oude setup naar mijn nieuwe setup ben gegaan het probleem is opgelost maar dit is niet voor iedereen het geval aangezien mensen met een zwaarder systeem nog steeds problemen hebben.

Oude Setup:
Moederbord: Foxconn MB INTEL S775 P35A-S ATX
Processor: Intel Core 2 Duo E8200 (S775, 2,66 GHz, 6MB Cache, FSB1333)
Geheugen: 2 GB (1 x 2 GB) Kingston DIMM DDR2 800 CL5
Videokaart: Sapphire HD4870

Nieuwe Setup:
Moederbord: Asrock H55M Pro
Processor: Intel Core i7 870 @ 2,93Ghz
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Videokaart: Sapphire HD4870

[ Voor 55% gewijzigd door Wahloh op 15-11-2010 00:43 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Oke,maar er schijnt toch al een patch uit te zij voor de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160996

Nog niet volgens mij maar mijn zusje speelt BO op een E6600 processor en dat gaat helemaal goed dus ik zou iig nog even wachten met het upgraden van je pc.

Misschien heb je hier iets aan:

http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1572406
http://segmentnext.com/20...eezes-errors-sound-fixes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bad4u
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-06 12:11
Ik heb dezelfde processor als jij en bij mij loopt ie ook niet goed, maar als je hem dan ook naast de minimum specs houd is de processor eigenlijk te laag om het spel te spelen. het is idd wel speelbaar met veel lag/stotteringen maar echt plezierig speelt het niet. de CPU loopt (zelfs na de patches) altijd op 100% dus dat kan ook niet echt goed zijn, de temperatuur blijft wel laag zelfs met de stock cooler.

kijk maar eens op www.canirunit.com daar kun je zien of je pc wel of niet een spel kan runnen.

`k ga in Jan een nieuwe MB / CPU / RAM aanschaffen, zowieso nodig niet alleen voor CoD:BO

hopelijk heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Klopt speelt niet fijn, Nog 1 optie is mijn MB Flashen en der dan een x4 op te zetten maar zou die het spel wel normaal draaien aangezien mijn ram geheugen nog ddr2 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bad4u
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-06 12:11
dat kan denk ik niet, aangezien je nu een AM2 socket CPU hebt (als je dezelfde hebt als ik) en een quadcore is vanaf AM3 socket...

maar ik kan het mis hebben, heb even lopen kijken naar wat info erover en soms is het wel mogelijk... ik heb zelf even wat meer info gevraagd erover en als ik wat weet post ik het wel weer even.

[ Voor 43% gewijzigd door 2bad4u op 05-12-2010 16:02 ]

Pagina: 1