max component density

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pc van iemand overgenomen, en daar zit 2x 256M aan RAM in, maar ik wil er windows 7 op draaien, dus ik wil de hoeveelheid RAM naar 2G verhogen. dit zijn de specs van mn mobo:

184-pin DIMM Banking: 4 (4 banks of 1)
Chipset: ATI Radeon XPRESS 200
Error Detection Support: Non-ECC only
Graphics Support: PCI Express x16
Max Component Density: 512Mb
Max Unbuffered DDR SDRAM: 4096MB

Module Types Supported: Unbuffered only
Supported DRAM Types: DDR SDRAM only
USB Support: 2.x Compliant

Each memory slot can hold DDR PC2700, DDR PC3200 with a maximum of 1GB per slot.

nu terzake; ik zat zelf te denken om 2x 1Gb er in te stoppen, maar aangezien de max component density 512Mb is, zal mn mobo dat dus herkennen als 2x 512Mb. Hoe kan het dan dat het maximale RAM 4Gb is??

Gr. Jiri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

component: als in, per chip. Daarnaast is er een verschil tussen b en B. Je schrijft het goed op! Elke chip mag maximaal 512 megabit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Ik denk dat ze bedoelen dat elke chip op het bankje max 512Mb mag zijn = 64MB per chipje. Op de meeste banken zitten 8 chips aan elke kant met chips aan één kant dus dat wordt inderdaad 512MB. Je moet er dus voor zorgen dat je een bankje met chips aan twee kanten te pakken krijgt.

Maar geef even het typenummer en link naar de specificaties van je mobo (op de site van de fabrikant), dan kunnen we het met zekerheid zeggen.

edit:

Nou mijn post was uitgebreider hoooor :P

[ Voor 11% gewijzigd door dtech op 08-11-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het totaal aantal ram is 4GB, niet 4Gb. Waarschijnlijk slaat de component density op de chipdensity. En dan is het heel logisch. In dat geval kun je er 4x 1GB induwen met op iedere DIMM 16 chips van ieder 512Mb
Het gaat pas fout als je 8x 1Gb chips gaat gebruiken op een 1GB DIMM.

Dus als je geheugen gaat kopen, zorg ervoor dat de chipdensity niet boven de 512Mb zit en je moet goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar geef even het typenummer en link naar de specificaties van je mobo (op de site van de fabrikant), dan kunnen we het met zekerheid zeggen.
Op de website van de fabrikant staat ie niet (meer), maar op crucial.com kun je ook veel informatie erover vinden: http://www.crucial.com/store/listparts.aspx?model=MS-7091
typenummer: MSI ms-7091 v10

Ik heb ook gezocht naar dubbelzijde modules, maar dat leverde niet veel op. is er een specifieke term voor modules met chips aan beide kanten?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Chips aan beide kanten is op zich nietszeggend, het gaat er namelijk om hoe ze aangesloten zijn.
Maar ook in dat geval blijf je met max 512Mb zitten, grotere chips support je moederbord niet, dus verlies dat niet uit het oog.
Kijk naar de chipstructuur van de DIMM, zie ook PMG FAQ
Pagina: 1