• Lejavh
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:35
Hallo medetweakers,

Ik heb sinds december 2009 een Sapphire 5970, en deze heeft altijd goed zijn werk gedaan tot vandaag.

Ik ging net kijken hoe warm deze kaart tegenwoordig eigenlijk wordt, en tot mijn grote schrik ziet het beeld van MSI Kombustor er anders uit dat eerst.

1. MSI Kombuster heeft het altijd goed gedaan, altijd 2 core's gebruikt dus
2. Kombustor ziet wel 2 Core's, maar van 1 van de 2 weet Kombustor niet wat voor Core het is
3. Kombustor gebruikt maar 1 Core, en de andere Core blijft maar op 157 MHz lopen.

Specs :
- Asus Rampage II Extreme
- Intel i7 920
- Corsair 4GB TwinX 1333
- 2* Samsung F3 500GB
- Cooler Master M1000 ( 1000 Watt )
- Windows 7 64 Bit

Als driver heb ik de nieuwe Catalyst 10.10, maar de 10.9 heb ik ook geprobeert.
Zie Bijgevoegd plaatje.

Ik heb zelf al wat gezocht maar ik krijg niet veel gevonden, enkel dat er een probleem met de bios van de kaart kan zijn, maar hiervoor heeft de kaart het altijd goed gedaan, en er is verder niks mee gebeurt.
Ook is de kaart niet overgeklokt, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Nu ben ik dus bang dat de kaart kapot is, maar wanneer dit wel het geval is wordt de zaak extra pijnlijk omdat deze kaart bij Cool Prices gekocht is.
Heeft iemand ervaring met ditzelfde probleem?, of heb je een oplossing? laat het dan aub weten! ;)

[Voor 12% gewijzigd door Lejavh op 08-11-2010 22:14]

• Cayenne
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14-08 15:31
En hoe zit het bij spellen? Lijkt me belangrijker dan Kombuster.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik zie 253 frames, ik ken de benchmark niet, dus ik weet niet of het veel is ?

• Herman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01:40
First of all: het wordt gewaardeerd als je je volledige systeem uiteen zet. (Incl. driver-versie en OS)

Heb je al andere software geprobeerd? Probeer eens wat vergelijkbare data te krijgen met bijvoorbeeld EVGA Precision of Open HardwareMonitor. Zijn je benchmarkresultaten van 3dmark nog in orde?
Etc.
Ik zou daarmee beginnen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:51
Herman87 schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:35:
First of all: het wordt gewaardeerd als je je volledige systeem uiteen zet. (Incl. driver-versie en OS)

Heb je al andere software geprobeerd? Probeer eens wat vergelijkbare data te krijgen met bijvoorbeeld EVGA Precision of Open HardwareMonitor. Zijn je benchmarkresultaten van 3dmark nog in orde?
Etc.
Ik zou daarmee beginnen.
So ey, 5 keer klikken: gallery: Vapid O-)

@ TS, probeer Furmark eens, daar hetzelfde probleem?

[Voor 5% gewijzigd door FastFred op 08-11-2010 20:41]

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• Lejavh
Cayenne schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:01:
En hoe zit het bij spellen? Lijkt me belangrijker dan Kombuster.
Battlefield Bad Company 2, alles op very high 1680*1050 is alles gewoon wel speelbaar, maar op het schermpje van mij toetsenbord zie ik dat de 2de gpu ongebruikt blijft, en deze blijft op 157 MHz draaien.
Herman87 schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:35:

Etc.
Ik zou daarmee beginnen.
3D mark zal ik morgen eens draaien, en als dat niet goed is zal ik Windows opnieuw installeren.
Systeem staat in mij Gallary

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05-2020

nedernakker

Team HWI Pro OC

kombuster heeft een multi gpu executable, gebruik je die wel?

Hardware.info Overclock Team

• Herman
  • Laatst online: 01:40
FastFred schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:41:
[...]

So ey, 5 keer klikken: gallery: Vapid O-)

@ TS, probeer Furmark eens, daar hetzelfde probleem?
Met het oog op de toekomst is het wenselijk om bij de vraag ook de specs van het systeem te benoemen. Bovendien werkt de zoekfunctie niet optimaal als specs in de gallery staan.
Spec's m.i. gewoon benoemen in de TS.

Edit:
Plus dat in de gallery geen OS en driver benoemd zijn.

[Voor 6% gewijzigd door Herman op 08-11-2010 21:48]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• FZJ220706
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10-02 20:44
nedernakker schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:31:
kombuster heeft een multi gpu executable, gebruik je die wel?
Heaven heet de multi gpu executable (voor de duidelijkheid).

• Lejavh
Heb voor het gemak de specs in de FP gezet :)

• udybees
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23-03 21:01
Ik heb het zelfde met mijn Asus 5970, kombuster multi GPU leest de 2e core ook niet correct uit. Als ik MSI afterburner op de achtergrond mee laat lopen als ik ga gamen, dan blijkt echter dat de 2e gpu ook netjes mee klokt en gewoon werkt.

ik heb dit zowel met ccc 10.10 als met 10.9, met eerdere versie's van CCC, ziet kombuster de core wel gewoon.

Zit in de drivers samen met kombuster, niets om je zorgen over te maken denk ik zo. In game werkt alles gewoon naar behoren.

X58 Sabertooth
I7 950
12 GB HyperX
Asus 5970
2x raptor raid 0
windows 7 64 bit

• nazuzed
  • Laatst online: 07-02-2020
Zoals udybees al zegt, AMD Radeon drivers zijn vaak dikke ellende met CrossFire. Er wordt dan ook veel over geklaagd op......

http://forums.guru3d.com/forumdisplay.php?f=46

Het is dan ook aan te raden om deze driver threads een beetje in de gaten te houden, wanneer je een kaart met dubbele GPU hebt of CrossFire draait.

• udybees
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23-03 21:01
Net trouwens nog ff mee zitten spelen, probeer eens IA in de drivers op advanced te zetten.

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05-2020

nedernakker

Team HWI Pro OC

FZJ220706 schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:50:
[...]

Heaven heet de multi gpu executable (voor de duidelijkheid).
welke duidelijkheid.. hij heet helemaal geen heaven, dat is iets anders..

je hebt gewoon 2 executables voor kombustor, een voor single gpu en een voor multi gpu

Hardware.info Overclock Team

• FZJ220706
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10-02 20:44
nedernakker schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:10:
[...]

welke duidelijkheid.. hij heet helemaal geen heaven, dat is iets anders..

je hebt gewoon 2 executables voor kombustor, een voor single gpu en een voor multi gpu
Version 1.1.2 - 2010.07.28
--------------------------
! Change: multi-GPU support: the exe has been renamed in Heaven.exe.
! Change: slight increase of the graphics workload.
! Change: slight resize of the MSI model to better fit the screen.
* Bugfix: AA (anti aliasing) selection for D3D10 and D3D11 rendering now works with Radeon cards.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee