• MartijnAbel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 26-09 10:03
Ik ben voor een tweede PC opzoek naar een goed moederbordje voor het AM3 platform...
nu ben ik nogal gebonden aan een bepaald budget, wat zo rond de 75 a 90 euro zit.

nu zat ik te denken aan een Asrock 870 EXTREME3, Asrock 880G Extreme3 of een Asrock 890GX Extreme3

deze zal gaan draaien in samenhang met een 955BE of een 965BE, een Club3D 5870 en wss rond de 4GB DDR3 mem...

graag jullie keuze van moederbord als dat kan.
ik ben verder niet van plan om dikke CF setups te gaan draaien e.d.

bedankt alvast!

Martijn

Volvo V60 D5 Polestar @ 230PK & 470NM

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? eens door. Zet de verschillen van die bordjes op een rijtje en dan kun je daarop je keuze baseren. Je hebt een aantal zaken al vast staan (merk en socket), dus verder is het afstrepen van eigenschappen.

30" monitor te koop

• MartijnAbel
had die al even snel doorgekeken :D toch bedankt voor dereactie Terw_Dan...

kan alleen bar weinig vinden over bijvoorbeeld de snelheidswinst van de 890GX t.o.v de 870 en of de 890 dan zijn 2 tientjes extra waard is.

• karstnl
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 23:00
MartijnAbel schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:22:
had die al even snel doorgekeken :D toch bedankt voor dereactie Terw_Dan...

kan alleen bar weinig vinden over bijvoorbeeld de snelheidswinst van de 890GX t.o.v de 870 en of de 890 dan zijn 2 tientjes extra waard is.
Misschien beter als je dit opnieuw post in de BGG game systeem maar dan met je ideeen in pricewatch.

• Ghost Dog
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 13:27

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dit lijkt me meer iets voor [BBG aanschaf] Gamesysteem november - december 2010, aangezien losse aanschaftopics niet meer zijn toegestaan.

Om je op weg te helpen:
De chipsets verschillen niet echt in snelheid, maar vooral in het aantal PCI-e-lanes dat ze hebben (en nog wat andere dingen), en daarmee de verschillende CFX-configuraties.
De verschillen: Wikipedia: AMD 800 chipset series

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• MartijnAbel
ooh haha, dat wist ik dan weer niet dat dat niet meer mocht :(
soz mensen!

ik weet in iedergeval genoeg, ik hoef geen CF te draaien, dus pak lekker de 870 Extreme 3 :D

dankje!

• Rik_V
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 26-09 14:42
ik heb de 870 extreme 3 net een paar dagen.
Ben er erg blij mee en het is een leuk bordje.
Alleen de Asrock applicaties die je erbij krijgt en de lelijke bios scherm wat je tijdens het opstarten ziet waren wat minder.
Voor de rest top!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee