• _corne
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 26-01-2011
Hallo iedereen,

Ik heb ongeveer 1,5jaar geleden een hp pavilion dv7-3080ed laptop gekocht. En hij bevalt me heel erg goed het is echt de perfecte laptop voor mij. Toen ik hem kochte zag ik Windows 7 en i7 staan en het was echt de perfectie combinatie voor mij en ik kreeg altijd al positieve reacties over het uiterlijk en soms ook de prestaties. Al geloven sommige mensen niet dat er een quadcore in zit. Hij was toen 1100 euro op pricewatch geloof ik maar ik heb hem voor 1200 euro gekocht ergens anders (vraag me niet waarom). Ik had toen een goed excuus om veel geld eraan te besteden het was immers voor een opleiding. Maar die opleiding was maar erg tijdelijk en voor 1 jaar als tussenstop voor mijn nieuwe opleiding die ik nu doe. Maar bij die opleiding heb ik eigenlijk geen laptop nodig. We hebben daar overal desktops staan waarvan ik dus 1tje mag lenen.

Maar toen ik hem kochtte haatte ik eigenlijk al laptops en ik snap nogsteeds niet waarom zoveel mensen liever een laptop willen of een telefoon of wat dan ook. En nu ik hem dus niet meer nodig heb en een nog veel snellere computer heb wil ik hem misschien ook wel kwijt. Hij heeft wel nogal wat cosmetische schade hij is een keer vanaf 1 meter hoog op de stenen in de achtertuin gevallen. Maarja de batterij doet het dan bijvoorbeeld nog perfect want hij hangt bijna altijd aan de netstroom. Maar ik denk dat het nog wel 2 jaar duurt voordat ik ook echt een baan vindt en ik hem misschien wel weer kan gebruiken, met de nadruk op MISSCHIEN.

Dus wat moet ik nou doen :(?

• zomg its Harro
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 08:53
Aangezien je hem over 2 jaar pas weer echt gaat gebruiken is het denk ik het slimst om hem te gaan verkopen, tegen die tijd zijn er al natuurlijk alweer veel snellere laptops.
En in de tussentijd wordt je laptop wel minder waard. :)
Zoals je zelf al zegt heb je thuis nog een desktop staan. Ik zie eigenlijk geen reden om hem niet te verkopen.

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12-09 20:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hey,

Ik heb ook een 10" laptopje gekocht, naast mijn Desktop, maar die gebruik ik alleen als ik ff wil MSN-nen of hem voor school nodig heb.

Scheelt echt superveel qua stroomkosten. :) Daar al eens aan gedacht? Maar in jouw geval zou ik hem zeker verkopen.

Gulfstream G650

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

offtopic:
Waarvoor dacht je die laptop nodig te hebben? :X Zulke goede specs zijn dat nou ook weer niet voor dat geld.

Maar als je een leuke advertentie voor maakt zul je er misschien nog zo'n 500-750 euro voor kunnen vangen. Als 'ie toch niks ligt te doen weet je in ieder geval zeker dat hij over twee jaar niets meer waard is.

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• Hennie-M
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:38
_corne schreef op zondag 07 november 2010 @ 19:13:
Maarja de batterij doet het dan bijvoorbeeld nog perfect want hij hangt bijna altijd aan de netstroom.
Sorry dat ik negatief moet doen, maar toen je laptop aan de netstroom hing, zat toen de accu er nog in?
Zoja, dan is die accu nu waarschijnlijk heel erg lui en niet gek veel meer waard.

Kan je een indicatie geven hoe lang je doet met wifi aan en gewoon gebruik?

• Aganim
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18:18

Aganim

I have a cunning plan..

Je was me net voor Hennie-M. Daarnaast slijten Li-gebaseerde accu's helaas ook wanneer ze niet gebruikt worden, dus "perfecte staat" is niet mogelijk. Dat wilt niet zeggen dat de accu dan ook meteen slecht is natuurlijk.

• 26779
  • Registratie: september 2021
  • Niet online
Ik denk dat je hem absoluut niet meer nodig hebt. En je mag hem gerust aan me doneren.... :*) O-)

• _corne
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 26-01-2011
26779 schreef op zondag 07 november 2010 @ 19:37:
Ik denk dat je hem absoluut niet meer nodig hebt. En je mag hem gerust aan me doneren.... :*) O-)
Jawel tegen 600 euro verzendkosten.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bedenk je wel dat je nu al flink hebt afgeschreven op die notebook, dus hij is nu veel minder waard dan toen je hem kocht (gebruik Howto: prijsbepaling (oude) hardware als je wil weten wat zo'n ding nu nog waard is).
Dus als je hem nu verkoopt maak je flink wat verlies, en als je over 2 jaar een notebook nodig hebt, dan kan het natuurlijk zijn dat deze op zich nog voldoet.

Of je hem weg moet doen is persoonlijk natuurlijk. Ik heb m'n notebook bijna altijd bij me, ik vind het veel te handig om het ding er even bij te pakken onderweg, dus ik zou zo'n ding nooit weg doen. Maar als je hem niet op die manier gebruikt, dan kun je hem natuurlijk altijd verkopen, maar bedenk je wel dat je er lang niet zoveel voor krijgt als de aankoopprijs.

30" monitor te koop

• 26779
  • Registratie: september 2021
  • Niet online
_corne schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:00:
[...]

Jawel tegen 600 euro verzendkosten.
Ik kom hem wel ophalen... :P DM maar je adres... 8)

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je haat laptops, dit is een laptop, verkopen dus.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee