Wan poort kapot, kan Lan poort dit vervangen=

Pagina: 1
Acties:

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-02 14:08
Hallo allemaal,
Ik heb een sitecom wl-328 router waarvan sinds een paar dagen de WAN-poort kapot is. Nu is deze router dus in een klap niet meer bruikbaar. Ik vroeg mij af of ik één van de vier wel werkende LAN-poorten kon gebruiken als WAN-poort. Kan iemand mij hier mee helpen? alvast bedankt!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je modem wel kan routeren, dan wel. Het gebruiken van een LAN-poort zorgt ervoor dat de router als een switch/accesspoint werkt, dus iets anders (het modem) zal moeten routeren.

Je zult dus veel meer informatie moeten geven over je internetaansluiting.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-02 14:08
Wat voor een informatie heb je nodig?
Ik heb een internet aansluiting van Online, met een Thomson ST706 modem. Volgens mij kan deze ook routen idd.. Moet ik dan de DHCP server van mijn router uitzetten? of hoe gaat dat in zijn werk?

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:04
Inderdaad: DHCP in je Thomson aan, en DHCP in je Sitecom uitzetten.
De Sitecom geef je van tevoren een vast IP in de range van de DHCP server van de Thomson.
Sitecom verbinden met de Thomson door een UTP-kabeltje in een LAN-poort van je Sitecom te steken en klaar is Kees.
Niet vergeten eventuele portforwards die je in de Sitecom gebruikte nu in de Thomson in te stellen.

[ Voor 15% gewijzigd door bas-r op 07-11-2010 14:49 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak :o

Er staat niet voor niets in het OH Beleid dat vragen over netwerken niet hier thuishoren maar (gek genoeg...) in Netwerken

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1