Toon posts:

is onbeperkt internet ook daadwerkelijk onbeperkt??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een HTC HD mini icm een vodafone abo + onbeperkt internet voor €9,50 per maand.
maar nou wil ik graag zeker weten of het nou gewoon kan om m'n gprs constant aan te laten staan want als ik op m'n tijd boven in m'n scherm tik dan zie je ook hoe lang je gprs al aan staat en dan staat er bijv. .... uur
dan denk ik toch van.. het zal toch niet als je over de ..... uur gaat, veel geld gaan kosten.

vandaar m'n vraag
hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Als zij claimen dat het onbeperkt is, dan is het onbeperkt.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:54

SeatRider

Hips don't lie

Het aantal uren dat je verbonden bent maakt niet uit, de data die je eroverheen stuurt wel. Vodafone hanteert sinds een tijdje wel een strakke "fair use policy".

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:27
Wat staat er in de voorwaarden van je abonnementen? Meestal zijn de limieten trouwens niet in uren maar in hoeveelheid dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:56

mphilipp

Romanes eunt domus

Onbeperkt bestaat niet. Bedenk dit: de providers moeten ergens bandbreedte inkopen. Kunnen ze het dan onbeperkt weggeven? Dan is dat je antwoord. Linksom of rechtsom zit er altijd ergens een beperking. Hebben ze niet een FUP, dan verlagen ze bv de snelheid op een gegeven moment zodat je nooit meer dan een bepaalde hoeveelheid kunt downloaden.

De rest mag je zelf bedenken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zit bij Hi en die hebben ook een FUP, maar heb begrepen dat je dan een bericht krijg dat de snelheid gedrukt wordt als je te ver gaat.
Heb wel extra snel int dus hoop eigenlijk dat het dan meevalt maar pas nieuwe tel dus ben zelf ook erg benieuwd hoe dit uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix007
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 12:31
Met de Hi Eindeloos Online bundel is de grens van de FUP 1GB, met Hi Eindeloos Online Xtrasnel is de grens 1,5GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:32
Vodafone doet voor nieuwe abonnementen niet meer aan FUP's, maar aan 250MB- en 1GB-limieten. Als je het goedkoopste internetabonnement hebt (die van €9,50 dus), dan mag je maar 250MB gebruiken.

FUP is op basis van het gemiddelde gebruik van gebruikers, als zij zelf een limiet instellen dan kan je dat ook geen FUP meer noemen... Als je het mij vraagt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar mijn htc vernieuwd steeds voor het weer enz --> htc sense
en hij haalt m'n mail ook om de 30 of 15 min op.
dus kost dit dan geld na een tijdje, is er misschien iemand die ook een htc icm vodafone heeft?

@mute, ik heb geen nieuw vodafone abo, heb het al een jaar maar m'n 'onbeperkt' internet blox wel pas geleden weer aan gezet nadat ik het een tijdje had uitgeschakelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:34

mrsar

waar een sar is,is een wodka

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix007
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 12:31
Mute schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:01:
Vodafone doet voor nieuwe abonnementen niet meer aan FUP's, maar aan 250MB- en 1GB-limieten. Als je het goedkoopste internetabonnement hebt (die van €9,50 dus), dan mag je maar 250MB gebruiken.

FUP is op basis van het gemiddelde gebruik van gebruikers, als zij zelf een limiet instellen dan kan je dat ook geen FUP meer noemen... Als je het mij vraagt.
Oude discussie Mute. Het gemiddelde gebruik hebben ze bij Hi geschat op 200MB, en de FUP is het 5-voudige van het gemiddelde gebruik. Zelfde gaat op voor de Xtrasnel-abonnementen: daar ligt het gemiddelde volgens Hi op 300MB.

Als je dan tóch op alle slakken zout wil gaan leggen kan je beter gaan klagen dat 200MB niet 1/5e deel is van 1GB (1024/5=204,8MB) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacow
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-10 23:17
Er bestaat geen 'onbeperkt' internet van Vodafone, dat heeft altijd 'zorgeloos' geheten en had al sinds het begin een FUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok naja ik bel voor alle zekerheid vodafone morgen wel ff.
maar.. de tijd die m'n telefoon met vodafone life! is verbonden geeft dus niet aan hoe lang er overdracht plaats vind en omdat je 'betaald' voor data overdracht per mb, verbruik je dus al die uren die je telefoon aangeeft GEEN data ten zij je bijv. het weer, e-mail, aandelen etc. ophaalt.

Klopt dat of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Zou je wel verwachten, maar let erop dat verschillende provides sessies naa boven afronden. us als je telefoon om de paar minuten pollt of er mail is, en daarvoor 1kb verbruikt, er wellicht meteen 25kb verbruik wordt 'gemeten' Dit verschil kan aardig oplopen.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

samengevat: je betaalt uiteindelijk toch voor hetgeen je verbruikt en zelfs meer dan dat als het erop aankomt. :)
Pagina: 1