Memory problemen veroorzaakt door wat anders?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:38
Ik heb een paar maanden geleden mijn eigen HTPC in elkaar gezet. De volgende onderdelen heb ik gebruikt

#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic CBT2NANO€ 5,87€ 5,87
1Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB€ 62,-€ 62,-
1Samsung SH-S223C Zwart€ 14,43€ 14,43
1Antec Fusion Remote Zwart€ 126,-€ 126,-
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 37,66€ 37,66
1AMD Athlon II X2 250€ 53,50€ 53,50
1be quiet! L7 350W€ 37,25€ 37,25
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 51,23€ 51,23
1Asrock M3A785GMH/128M€ 68,-€ 68,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 455,94

Dit werkte de eerste maand naar behoren en ik had geen problemen.

1) Het eerste probleem dat zich ging voor doen was dat de front panel niet uit ging als ik de computer uit had gezet. De laatste tekst bleef freezed staan op het scherm.

2) Een paar dagen daarna begon ik blauw schermen te krijgen en heb ik gezorgd dat ik ze ging noteren. De volgende codes heb ik gehad (voor deze stop codes stonden nog de 0x00000): 3D, 1E en de 7F. Deze 7F kreeg ik ook 2x dus ik ben begonnen om aan de hand van deze code te gaan kijken waar het aan lag.
Ik heb eigenlijk hetzelfde gedaan als dit topic: Vraag n.a.v. errors in memtest. En ik kreeg dezelfde uitkomst. Beide bankjes zouden errors hebben. Zoals hij al suggereerde is het onwaarschijnlijk dat ze beide tegelijk kapot gaan dus is het mogelijk dat het ergens anders aan ligt?

3a) Kleine problemen met geluid. Bij het opstarten deed het geluid over hdmi het soms wel en soms niet. Als het geluid het niet deed en ik rebootte hem dan deed het geluid het wel weer

3b) Soms maakt hij ook een hard geluid na het opstarten bij het inlog scherm. Meestal restarte ik hem dan en was het weer goed

4) Laatse probleem. Als ik de pc geforceerd uit zet en weer opnieuw aan dan krijgt de tv geen signaal. Zet ik de schakelaar van de voeding om en laat ik deze voor ongeveer 1 uur uit dan start hij wel weer op krijg ik wel weer een signaal.

Deze 4 problemen kunnen allemaal veroorzaakt worden door 1 probleem. Ik kom niet echt verder dan dit. En voor dat ik het geheugen vervang wil ik zeker weten dat ik niet hetzelfde probleem krijg bij het nieuwe geheugen.

Het is een hele lap tekst geworden. Hopelijk komen jullie er doorheen