wildhagen schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:12:
[...]
Als je auto vast zit in bijvoorbeeld een verdieping (die je bij overgangen nogal eens hebt door gronderosie door water onder het ballastbed), al is het maar met één wiel, loop je een aardige kans dat de startmotor je daar echt niet uit gaaty trekken...
Als de auto vast zit dan heeft een of twee pogingen om de motor te starten ook geen zin. Toch zou jij wel proberen de auto te starten. Dan kun je dus beter meteen aan de calamiteitentractie gaan want dan rijd je ook meteen weg indien mogelijk. Daarvoor hoef je niet eerst te proberen of de motor wel aanslaat.wildhagen schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:43:
Sorry, ik ga dat risico niet lopen. Ik doe één of misschien twee (normale) pogingen tot starten. Geen gehoor, uitstappen en wegwezen.
In beide gevallen zal de motor aanslaan als de motor nog functioneert. Als de motor niet functioneert dan zal bij calamiteitentractie de auto worden verplaatst. Bij normale tractie gebeurt dat alleen als de motor aan slaat. De keuze lijkt me simpel, niet?Dat risico (met mijn leven!) ga ik idd niet nemen nee. Ik probeer het wel een methode (normaal starten) die aanzienlijk meer kans op succes heeft.
Het gaat er hier om dat je zo snel mogelijk weg komt. Calamiteitentractie zorgt ervoor dat je direct wegrijdt. Je hoeft niet eens uit te stappen (wat ook tijd kost) en je motor hoeft niet eens te functioneren! Daar komt nog eens bij dat je je niet eens hoeft te bekommeren om de veiligheid van eventuele medepassagiers die wellicht slecht ter been zijn of niet direct beseffen wat er aan de hand is.Nogmaals: is die auto echt je leven waard?
[ Voor 8% gewijzigd door Trommelrem op 07-11-2010 17:22 ]